thumb

رویاهای خودت رو زندگی کن و ریسک کن! راز رسیدن به آرزوها

رویاهای خودت رو زندگی کن و ریسک کن!

همه دوست دارن که یک آدم مثبت‌نگر باشن اما مشکلی که وجود داره، اکثراً وقتی به درون خودمون می‌ریم، با بیرون اومدن از احساسات منفی و فکرهای ناتوان کننده‌مون دچار مشکل می‌شیم. راز رسیدن به آرزوها می‌تونه همین مثبت اندیشی باشه، اما چطوری؟

تحقیق‌های علمی روی بدن انسان در زمان سلامتی و بیماری نشون میده، افکار منفی سطحِ انرژی بدن رو به همان اندازه بیماری، کاهش میدن. برای همین هم هست که افراد شاد، سالم‌تر از افرادی هستند که روی افکار منفی تمرکز می‌کنن.

خیلی از آدم‌ها رو اطراف‌مون می‌بینیم که سال‌ها غذای کمی می‌خورن و خیلی کم می‌خوابن تا بتونن به همه کارها و برنامه‌های فشرده خودشون برسن. در واقع، اعتقاد دارن که اگه چند سالی روزها رو طولانی کار کنن، می‌تونن به اهداف‌شون و راز رسیدن به آرزوها دست پیدا کنن و بعدش زمان استراحت می‌رسه و می‌تونن به تفریح‌هاشون برسن.

چطور برای سال جدید برنامه‌ریزی کنیم و اهداف رو مشخص کنیم؟

اما این افراد اکثراً به نقطه‌ای رسیدن یا می‌رسن که متوجه می‌شن زندگی بدون اون‌ها هم جریان داره و اطرافیان دیر یا زود به سراغ زندگی خودشون میرن.

راز رسیدن به آرزوها

کرونا به انسان‌ها ثابت کرد که در قرن 21 هم میشه، نوعی بیماری در تمام جهان فراگیر بشه که درمان نداشته باشه. خیلی از افراد به واسطه این بیماری به اهداف و آرزوهاشون نرسیدن و بدون توجه به سن‌شون مجبور به ترک دنیا شدن. پس شاید اصلاً زمانی که برای تفریح و استراحت و رسیدن به آرزوها برنامه‌ریزی کردن، هیچ‌وقت نیاد.

تلنگر کرونا، باعث شد خیلی از این افراد تصمیم بگیرن و تغییر کنن. به خودشون اجازه تفریح و استراحت بدن، تغذیه مناسب استفاده کنن، ورزش کنن، کتاب بخونن، فیلم ببینن و هر کاری که باعث لذتشون میشه انجام بدن.

با استراحت بیشتر و تغذیه سالم به مرور متوجه می‌شیم که چقدر احساس شادی و سبکی بیشتری در روح و جسم‌مون داریم. به همین خاطر ما قصد کردیم در این نوشته ابزارها و منابعی که باعث "افزایش انرژی و رسیدن به آرزوها" میشه رو با هم مرور کنیم.

افزایش انرژی و رسیدن به آرزوها

با تمرین کردن و کمک گرفتن از این ابزارها، انرژی به سرعت بازیابی میشه و بعد به سطح بالاتری از آنچه که تا به حال تجربه کرده بودیم، خواهیم رسید. با این روش‌ها شما خیلی ساده راز رسیدن به آرزوها رو کشف می‌کنید.

 هیچ‌وقت اجازه نده، انتظار تبدیل به یک عادت بشه، رویاهای خودت رو زندگی کن و ریسک کن. زندگی همین حالا در حال رخ دادن هست، پس همین الان زندگی کن!

  1. برنامه ریزی برای موفقیت

این‌که چقدر به هدف و آرزومون می‌رسیم، بستگی به این داره که چقدر نیت‌مون برای رسیدن به هدف واقعی هست و متعهدیم که به آن هدف برسیم. "قصد یا نیت" در دنیای ما یعنی انگیزه و تعهد برای رسیدن به آرزوها. قصدکردن نیرویی هست که برای تحقق هدف هدایت می‌شه.

هدف داشتن و حتی در بعد وسیع‌تر نوشتن مأموریت شخصی و چشم‌انداز باعث می‌شه که تمام مکالمه‌ها، فعالیت‌ها، جلسه‌ها و پروژه‌ها رو برنامه‌ریزی کنیم و برای هر کدوم تاریخ مشخص کنیم. "تا کی؟" تاریخی هست که می‌خواهیم این فعالیت رو تموم کنیم تا هدف در اسرع‌وقت به دست بیاد.

وقتی که اهداف محقق می‌شوند، داشتن چشم‌انداز مثبت خیلی راحت‌تر خواهد بود!

 اگه کاری برای شما مهم باشه، یک راه برای انجامش پیدا می‌کنین وگرنه یک بهانه برا انجام ندادنش پیدا میشه!

  1. انجامش بده!

این جمله یک جمله طلایی هست که به شما می‌گه؛ هر کاری ارزش انجام داره، حتی اگه بد انجام بشه. از قدم برداشتن در راه رسیدن به آرزوها نترسین و از درخواست کمک‌کردن از افرادی که تجربه بیشتری در زمینه مدنظرتون دارن، خجالت نکشین.

وقتی که ما اشتباه می‌کنیم در واقع داریم یاد می‌گیریم پس راحت‌تر میشه به تفکر مثبت رسید تا این‌که چیز جدیدی یاد نگرفته باشیم، چون می‌ترسیم که اشتباه کنیم.

در راه آرزوهات قدم بردار

  1. مراقب هدفت باش.

میگن بازه زمانی رسیدن به آرزوها، مثل چرخه زندگی هست. کاشت بذر، جوانه زدن، شکوفه دادن و استراحت. چیزی که من از این مفهوم دوست دارم اینه که وقتی برای رسیدن به یک هدف متمرکز می‌شی، در واقع در چرخه‌ای از کشف و رشد حرکت می‌کنی.

وقتی که ما هدف رو برای شکوفایی قبل از زمان موعد خودش تحت فشار قرار ندیم، کار راحت‌تر هم می‌شه.

اطراف خودتون رو با افراد مثبت اندیش پر کنید. خودتون رو با افرادی احاطه کنید که نشون بدن شما میخواهین کی بشین و چطوری میخواهین بقیه حس تون کنن، انرژی‌ها مسری و واگیردار هستن.

  1. دورتو مثبت کن.

اگه واقعا متعهد به مثبت‌اندیشی هستی تا جایی که ممکن هست به دنبال افراد مثبت‌گرا باش و با آن‌ها وقت بگذرون تا دیدگاه خودت هم مثبت بشه، این یک قانونه، آدم‌ها از اطرافیانشون تأثیر می‌گیرن.

اطرافت رو پر از آدم‌های مثبت و انرژی‌های مثبت کن.

وقتی در زندگی‌مون جایی برای دوست‌های منفی‌اندیش وجود نداشته باشه، آسون‌تر می‌تونیم مثبت‌اندیش بشیم، چرا که ما افراد مثبت زیادی داریم که احاطه‌مون کردن و از ما حمایت می‌کنن.

5 دلیل که باید از شر دوست‌های منفی‌باف‌ خودتون خلاص بشین!

برای رسیدن به آرزوها کتاب چهار توافق (كتاب خرد تولتك) نوشته دن میگوئل رئینز رو بخونین و تمرین کنین. این کتاب می‌گه:

  • با صداقت صحبت کنین.

  1. فقط منظورت رو بگو بدون حاشیه و کنایه.
  2. از به‌کاربردن کلماتی بر علیه خودتون یا در مورد دیگران خودداری کنید.
  • هیچ چیزی رو به خودتون نگیرید.

هر کاری که دیگران انجام میدن، چه در مورد فرافکنی واقعیت خودشون یا رویاهاشون، چه وقتی که از عقاید و کارهای دیگران حرف میزنن، به شما مربوط نیست. خودتون رو قربانی غصه خوردن بیهوده نکنین.

  • برای خودتون فرضیه نسازین.

شجاعت پرسیدن سوال و شفاف حرف‌زدن را پیدا کنین. برای جلوگیری از هر سوءتفاهمی واضح و شفاف با دیگران ارتباط برقرار کنین.

  • همیشه بهترین و بیشترین تلاش خودتون رو داشته باشین.

بهترین‌های شما لحظه به لحظه تغییر می‌کنه. تحت هر شرایطی به سادگی تمام تلاش کنین، خود قضاوتی، خودآزاری و پشیمونی تنها شما رو آزار میده. از آزار خودتون دست بردارین.

در واقع دن میگوئل، در کتابش، باورهایی که محدودکننده هر انسانی است رو آشکار می‌کنه و میگه این محدودیت‌ها شادی رو از ما سلب می‌کنه و باعث رنج و غصه بی‌خودی میشه.

کتاب چهار میثاق

به‌نظر من هر کسی با خوندن این کتاب و رعایت توافق‌نامه‌هاش به‌سرعت می‌تونه، تجربه جدیدی از شادی واقعی و عشق رو تجربه کنه. به‌طوری که آگاهانه تصمیم بگیره تا در هر مکالمه، نوشته یا صحبتی با دیگران این موارد رو تمرین کنه و روابط هماهنگ‌تری ایجاد کنه.

بی‌شک با انجام این کار، رابطه قوی‌تر و محبت‌آمیزی با خودمون برقرار می‌کنیم و دیدگاه مثبتی در زندگی‌مون جاری می‌کنیم.

زمانی که بدون نیش و کنایه حرف بزنیم و برای خودمون خیال‌بافی نکنیم. هر چیزی که می‌بینیم و می‌شنویم رو به خودمون ربط ندیم، خیلی راحت‌تر می‌تونیم به یه فرد مثبت تبدیل بشیم که تمام تلاش‌مون رو در همون لحظه برای رسیدن به آرزوها انجام بدیم.

 بهترین عشق آن است که از شما انسان بهتری بسازه ولی شما رو به غیر از خودتون تبدیل نکنه.

  1. به دیگران و خودمون عشق بدیم.

اغلب اوقات وقتی فقط به چیزهایی که دیگران دارن و خودمون نداریم، توجه می‌کنیم، ناخودآگاه به سمت فکرهای منفی می‌ریم. در واقع مقایسه منجر به ناامیدی و حسادت میشه. پس بیاییم یک قراری با هم بزاریم داشته‌های دیگران رو با نداشته‌های خودمون مقایسه نکنیم و به جاش فقط روی دارایی‌های خودمون تمرکز کنیم. این‌طوری راحت‌تر روی راه‌هایی برای رسیدن به آرزوها تمرکز می‌کنیم.

به خودمون و به دیگران عشق بدیم.

تمرین قدردانی از آنچه که در حال حاضر داریم، آنچه که می‌خواهیم را به سادگی و سرعت بیشتری برامون به ارمغان می‌آره. این تمرین شامل افرادی که در زندگی‌مون هستن و باهاشون حرف‌های مثبت می‌زنیم هم میشه. هرچی بیشتر از افراد زندگی‌مون قدرشناسی کنیم، خوشحال‌تر هستیم و می‌تونیم ارتباط بیشتری در ازای قدردانی که نسبت بهشون داریم، ببینیم و راه رسیدن به آرزوها رو ساده‌تر کنیم.

9 راه برای ابراز قدردانی و ایجاد رضایت و شادی بیشتر

وقتی احساس قدردانی نسبت به خودمون و اطرافیانمون داریم خیلی ساده است که یک فرد مثبت‌اندیش باشیم.

  1. از قید و بند بایدها و تعهدات آزاد شید.

موافقم که گفتنش راحت‌تر از عمل کردنش هست. اما باید بعضی وقتا از"باید" خودمون دست برداریم، تا بتونیم شادتر و سازنده‌تر بشیم. به خودمون یادآوری کنیم که همیشه حق انتخاب داریم که کاری رو انجام بدیم یا نه.

رها کردن

چون کسی از من می‌خواد که کاری رو انجام بدم، این دلیل نیست که حتماً باید بگم "بله" یا این‌که مجبور هستم که بگم "بله". پس فقط در شرایطی که احساس کنیم واقعا اگه درخواست کسی رو بپذیریم، خوشحال‌تریم  باید اون رو انجام بدیم، گرچه اولش شاید سخت باشه و احساس گناه داشته باشه برامون، ولی خیلی لذت‌بخشه. اما برای اینکه از تصمیمی که گرفتیم  مطمئن باشیم و احساس گناه نکنیم، بهتره که به خودمون یادآوری کنیم؛

" همه چیزهایی که دیگه به من کمک نمی‌کنه رو با کمال میل رها می‌کنم چرا که اطمینان دارم همه نیازهای من همون‌طور که به وجود میان، برآورده هم میشن."

وقتی که اطراف مون رو عاری از بایدها نگه داریم، خیلی ساده‌تر می‌تونیم فرد مثبتی بشیم و به آرزوهامون برسیم.

5 دلیلی که فراموش کردن و بی‌خیال شدن موجب آرامش روح می‌شه

  1. به تفریح و استراحت‌مون نظم بدیم.

هر چی بیشتر کار کنیم، خسته‌تر می‌شیم و دیدگاه‌مون نسبت به زندگی منفی‌تر می‌شه. استراحت منظم حتی فقط یک دقیقه برای نفس‌کشیدن، خوردن یک چیز مغذی، گپ زدن با یک دوست، چرت‌زدن و... در بین فعالیت‌ها وکارهامون چیزی هست که به ما کمک می‌کنه از لحاظ جسمی، عاطفی، ذهنی و روحی خوب بمونیم.

وقتی هر 4 بعدِ جسم، احساس، ذهن و روح ما در آرامش باشه، مثبت‌اندیش بودن و رسیدن به آرزوها خیلی آسون می‌شه.

برای تفریح و استراحتت برنامه منظمی بچین و بهش متعهد باش.

  1. بهترین احساس را انتخاب کنیم.

اکثر ما به محض این‌که باید تصمیمی بگیریم، گیج می‌شیم و برای فکرکردن به نتایج احتمالی تصمیم، متوقف می‌شیم. هر چی بیشتر روی انتخاب‌های خودمون تمرکز کنیم، گیج‌تر و  هر چی گیج‌تر بشیم، انرژی بیشتری هدر می‌دیم. برای این‌که از این وضعیت سردرگمی رها بشیم باید از خودمون بپرسیم؛ با چی حس بهتری داریم؟

عشق، نیروی هماهنگ کننده طبیعته، درحالی‌که ترس دقیقاً برعکسش هست. ترس باعث خشم، ناامیدی، سردرگمی، آشفتگی و عدم هماهنگی می‌شه. پس تصمیم‌های گرفته شده از عشق کاملاً متفاوت از تصمیم‌های مبتنی بر ترس هستن.

وقتی احساس کنیم، تصمیم‌هایی که گرفتیم انرژی دارن و از ما حمایت می‌کنن؛ با احساسِ میل و رقبت بیشتری انجامش می‌دیم و همین تصمیم‌گیری‌ها، به مثبت بودن و رسیدن به آرزوها به ما کمک می‌کنن.

ما فقط یک‌بار شانس زندگی‌کردن در این لحظه رو داریم، پس بیایین جسارت داشته باشیم و رویاهامون رو به حقیقت تبدیل کنیم.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.