thumb

چگونه در محل کار خود دوست داشتنی تر باشیم! 6 روش ارتباط موثر در محیط کار

چگونه در محل کار خود دوست داشتنی تر باشیم!

داشتن ارتباط موثر در محیط کار با سایر همکاران علاوه بر این‌که باعث آرامش ذهنی شما می‌شود، یکی از موارد مهمی است که مدیران برای استخدام به آن توجه ویژه‌ای دارند. با داشتن یک ارتباط خوب با همکاران‌تان، فضای کاری خود را دلنشین‌تر کرده و باعث رویش شادی و نشاط در محل کار می‌شوید، در غیر این صورت کار کردن با افراد دیگر کم کم برای شما غیر ممکن خواهد شد. در ادامه‌ی مطلب 6 روش برای برقراری ارتباط موثر در محیط کار را شرح داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: 8 راهکار ساده برای ایجاد احساس راحتی در کارمندان

راه‌های دوست داشتنی بودن در محل کار

  1. قدرت مانند توانایی

در واقعیت، بعید است که همکاران‌تان از شما متنفر باشند. شاید در برقراری ارتباط موثر در محیط کار با اعضای تیم خود مشکل داشته باشید که می‌تواند منجر به ارتباطات نادرست شده و بهره‌وری را به خطر می‌اندازد. اگر شخصیت تهاجمی دارید، این موضوع می‌تواند برای افرادی در محل کارتان که در رویکردشان نسبت به مسائل متواضع‌تر هست، ناراحت کننده باشد. راه حل این مسئله ساده است: برای تغییر شخصیت خود به عقب خم نشوید، بلکه در عوض، مصالحه‌های کوچکی را برای برآوردن نیازهای اطرافیان‌تان و ارتباط موثر در محیط کار انجام داده و مهارت‌های رشد فردی را در خودتان پرورش دهید.

خیلی از افراد معتقد اند که مهارت های توسعه فردی یک موضوع ذاتی است؛آیا درست فکر میکنن؟ اگر شما هم جزو این دسته هستید، این مقاله منوباز کمکتون میکنه: مهارت‌های رشد فردی ذاتی است یا اکتسابی؟

چطور با همکاران‌مون ارتباط موثر ی برقرار کنیم؟

  1. بدون ذهنیت رقابتی

اجتناب از رقابتی شدن ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر محل کار شما تکنیک‌های گیمیفیکیشن زیادی را در خود جای دهد. به طور کلی، در اکثر دفاتر رقابت کاری وجود دارد، به ویژه توسط کسانی که مشتاق موفقیت هستند. رقابتی بودن اشکالی ندارد، در حالی که باید از پیشروی با پای رقابتی خود اجتناب کنید. اگر بخواهید تمام دستاوردهای خود را کاملاً علامت گذاری کنید، می‌تواند شما را تهاجمی و خودخواه به نظر برساند و حتی می‌تواند به عنوان تلاشی برای تحقیر دیگران تلقی شود. برای ارتباط موثر در محیط کار رقابت کنید، اما این کار را با در نظر گرفتن احساسات همکاران‌تان انجام دهید.

  1. بیشتر مثل بقیه

هیچ کس در دفتر شما "هی، شما" نام ندارد و آن‌ها از این طور صدا شدن، خوششان نمی‌آید. خودتان را بر اساس نام کوچک با همه قرار دهید. هنگام صحبت با آن‌ها، شخصاً با آن‌ها صحبت کنید. اگر طوری رفتار کنید که اطرافیان‌تان فقط یک فرد بی احساس هستند، ممکن است مردم این را طوری تفسیر کنند که شما خود را مرکز جهان می‌دانید. استفاده از احوالپرسی شخصی و ارسال پیام‌ها و درخواست‌های محترمانه به شما کمک می‌کند تا دیگران را در سطح خودشان ملاقات کنید و یک ارتباط موثر در محیط کار داشته باشید.

ارتباط موثر با گفتگو در محل کاری

  1. ارتباط موثر در محیط کار با گفتگوهای معنا دار!

به بدترین مکالمه‌ای که در اولین قرار ملاقات داشتید فکر کنید. کسل کننده بود و هیچ کدام از موضوعاتی که به آن‌ها اشاره کردید محتوایی نداشت. هیچکس از این گفتگو چیزی به دست نیاورد. وقتی درگیر صحبت‌های کوچک با همکاران خود هستید، هر مکالمه‌ای مانند یک قرار اول خوب پیش نمی‌رود. این به این معنا نیست که شما باید به خواندن فلسفه بپردازید یا به همه در مورد مسائل جزئی آموزش دهید. شما می‌توانید یک مکالمه‌ی خوب درمورد مسائل مختلف داشته باشید البته نه با موضوع این‌که چقد بیرون زیبا است. برای شروع می‌توانید از مردم در مورد خانواده و چیزهایی که برای‌شان مهم است بپرسید.

  1. مثبت اندیش باشید، حتی زمانی که کار آسانی نیست.

همه‌ی ما روزای بدی داریم. مهم است که اجازه ندهید همه بدانند روز بدی را سپری می کنید، به خصوص اگر در معرض خطر قرار دادن آن‌ها در ناامیدی خود هستید. اگر خلق و خوی شما بسیار غیرقابل پیش بینی به نظر می‌رسد، هیچ کس مطمئن نیست که درمورد شما چه تصمیمی بگیرد. اگر حال خوبی ندارید و سرکوب کردن آن خیلی سخت است، سعی کنید با احترام به مردم بگویید که در حال حاضر اوقات خوبی را سپری نمی‌کنید و آن‌ها نباید آن را شخصی بگیرند. همین کار ساده می‌تواند باعث ارتباط موثر در محیط کار شما شود.

مثبتی اندیشی و ارتباطات موثر در فضای کاری

  1. روابط واقعی ایجاد کنید!

یکی از راه‌های شناخت بهتر همه، تقویت رابطه با دادن و گرفتن است. به ناچار مردم در مواقعی غرق می‌شوند و به کمک کمی نیاز دارند. هیچ وقت داوطلب شدن ضرر ندارد. اگر شما فردی هستید که غرق شده‌اید، کمک خواستن هرگز ضرری ندارد. کار مستقیم روی یک پروژه با کسی می‌تواند به او کمک کند تا انگیزه‌ها و اولویت‌های شما را ببیند. آن‌ها می‌دانند که وقتی به کمک نیاز دارند می‌توانند به شما تکیه کنند و این فقط تداعی‌های مثبت و ارتباط موثر در محیط کار ایجاد می‌کند.

به یاد داشته باشید که هدف شما دوست داشتنی تر شدن است. شما نمی خواهید تبدیل به یک فرد فشاردهنده شوید. اگر بتوانید نقطه‌ای شیرین بین دوست داشتنی و قدرت را پیدا کنید، دیگران بیشتر به شما احترام خواهند گذاشت. ایجاد شهرت مثبت وارتباط موثر در محیط کار حتی می‌تواند شما را به موفقیت شغلی بیشتر برساند.

هانیه

1401/07/30

ولی من توی محل کارم تونستم بهترین دوستای زندگیمو پیدا کردم

دیدگاه خود را ثبت نمایید.