thumb

چطور روح خودمون رو آرام کنیم؟ 5 راه عالی برای آرامش روحی!

چطور می‌تونین به ندای درون‌تون گوش بدین و به آرامش روحی برسین؟

ما در دنیایی شلوغ و پرهرج‌ومرج زندگی می‌کنیم. آیتم‌های زیادی وجود دارن که هدفشون جلب‌توجه ماست؛ از بیلبوردهای نصب‌شده در بزرگراه‌ها‌ گرفته تا رادیو، رسانه‌های اجتماعی و تلویزیون همگی‌ در تلاش هستن تا توجه ما رو به خودشون جلب کنن. حالا بیایین به تمام این‌ها فشار اطرافیان، خانواده و کارفرما رو هم اضافه کنین... نتیجه‌ش اینه که یه‌دفعه روح‌تون دستخوش یه طوفان می‌شه و آرامش روحی رو از دست می‌دین!

ندای درون و آرامش روحی

۵ نکته طلایی که بهتون کمک می‌کنه تا به صدای روح‌تون گوش بدین و به آرامش روحی برسین!

بیشتر بخوانید: آرامش چیست؟

  1. بزنین بیرون و به دل طبیعت برین!

وقتی از ازدحام و شلوغی بیرون می‌زنین و وارد طبیعتی مثل جنگل، ساحل یا کوه می‌شین، یه‌نوع درمانگری برای روح‌ و روان‌تون اتفاق می‌افته و آرامش درونی رو براتون ایجاد می‌کنه. باعث می‌شه ذهن‌تون استراحت کنه و بتونین برای خودتون رؤیا‌پردازی کنین. اون‌موقع هست که احساس زنده بودن می‌کنین و تشخیص می‌دین در زندگی دنبال چی هستین.

بازی سنجاب‌ها رو تماشا کنین. حیوون‌ها رو توی زیستگاه طبیعی‌شون ببینین. به معنای واقعی گل‌ها را بو کنین. برای پیدا کردن مناظر قشنگ‌تر و دیدنی‌تر بزنین بیرون، آرامش رو لمس کنین و فقط در لحظه زندگی کنین.

  1. وسایل الکترونیکی رو کنار بذارین.

اخیراً الگوی رفتاری اعتیاد به تکنولوژی رو پیش گرفتیم. دائماً می‌خواییم با افرادی که دوستشون داریم یا حتی اون‌هایی که خیلی هم بهشون اهمیت نمی‌دیم، در تماس باشیم. خب چه اهمیتی داره اگه اخبار شبکه‌های مجازی رو همون موقع نتونین بخونین، اگه خبر مهمی باشه اون رو چندین بار پخش می‌کنن. اگه تماس تلفنی مهمی هم داشته باشین خب اون شخص هم می‌تونه براتون پیغام بذاره.

امروز این وسایل رو کنار بذارین تا بتونین زمزمۀ روح‌تون رو بشنوین و به آرامش روحی برسین. این خودِ واقعی‌تون هست که می‌خواد باهاتون حرف بزنه. بردۀ وسایل الکترونی‌تون نشین تا بتونین دنیا رو تغییر بدین.

وسایل برقی و الکترونیکی رو کنار بزار

  1. ایمان و اعتقاد

وقتی بحث کلمه‌ای مثل "روح" پیش میاد، بیشتر افکار به‌سمت مذهب و جاهای مذهبی میره. این ساختمون‌ها و این وسایل مذهبی خودبه‌خود هیچ کمکی به آرامش روحی شما نمی‌کنن تا به ندای درون‌تون گوش بدین، البته می‌تونن یه فضایی رو براتون فراهم کنن تا شما بتونین با ندای درون‌تون ارتباط بگیرین.

شدیداً به باورهاتون ایمان داشته باشین. بذارین این آموزش شما رو توی افکاری غرق کنه که خلاف طبیعت‌ شماست. بیشتر مواقع طبیعت‌مون ما رو به مسیرهایی هدایت می‌کنن که منفعتی برامون ندارن. وقتی ایمان داشته باشین بیشتر رشد می‌کنین و شکوفا می‌شین.

کتاب مقدس بخونین، از اولیاء و عرفا مطلب بخونین. نحوۀ زندگی را از گذشتگان یاد بگیرین. برای سرمایه‌گذاری آینده‌تون با جون و دل تلاش‌ کنین. اکنون روح‌تون می‌خواد با شما ارتباط بگیره آیا به ندای درون‌تون گوش می‌دین؟

تاثیر ایمان و اعتقاد بر روی آرامش روحی

  1. از طوفان لذت ببرید و به آرامش روحی برسید!

دورۀ دبیرستان درس می‌خوندم که گردباد شدیدی شهرمون رو ویران کرد؛ نرده‌های حیاط همسایه پرت شده بود توی حیاط‌مون، اون طرف خیابون طاق شیروونی خونۀ اون کشاورزه افتاده بود توی حیاطش.

عجیبه که از اون روزا تنها چیزی که فوری یادم میاد اون لحظات بعد از طوفانه. وقتی صدای آژیرها قطع شد، صدایی بلند، ترسناک و نامعلوم من رو تشویق می‌کرد که برم بیرون... با آسمونی صاف و درخشنده و زیبا روبه‌رو شدم که تا اون‌موقع به عمرم ندیده بودم.

ساکنین محله‌مون همگی از طوفان جون سالم به دربردن. طوفان ما رو تغییر داد. یه دفعه، گپ زدن با مردی که در همسایگی‌مون زندگی می‌کرد مهم‌تر از تماشای اخبار تلویزیون شد. دشمنی‌های قدیمی رو کنار گذاشتیم. حالا با همسایه‌هایی که قبل از طوفان فقط گذرا از کنارشون رد می‌شدیم آشنا و صمیمی شده و اسم‌هاشون رو یاد گرفته بودیم.

طوفان به ما کمک کرد تا روی اون چیزهایی که واقعاً مهم بودن تمرکز کنیم. خاطرات بیشتر از چیزهای دیگه برامون می‌مونن. طوفان باعث شد که همدیگرو بهتر بشناسیم. داشتن خونۀ شیک و ماشین مدرن دیگه برای کسی مهم نبود. همۀ ما زمزمۀ روح خودمون رو شنیدیم و به نجوای درون‌مون گوش دادیم و آدم‌های بهتری شدیم. در حقیقت طوفان‌های زندگی باعث می‌شه تا ما به روح‌مون بیشتر توجه کنیم و به آرامش روحی بیشتری برسیم.

آرامش روحی بیشتر

  1. یه موقعیت پایدار رو به هم بزنین!

ترس اغلب باعث می‌شه که نتونیم شرایط ثابت‌مون رو تغییر بدیم. تصور کنین وقتی قایقی مثل گهواره‌ تاب می‌خوره ماجرایی داره اتفاق میفته و چه داستان‌هایی که قراره درباره‌اش گفته بشه.

یه صبح زود بهاری، وقتی بچه‌هام کوچیک بودن با همسرم همگی رفتیم قایق‌سواری. از این مدل قایق‌های باریک و سبک. قبلاً سفرهای زیادی رفته بودیم، اما این یکی خاطره‌انگیز شد. همه نشستیم توی قایق؛ سه‌ تا بچه‌ها و من و همسرم، آماده شدیم واسه طبیعت‌گردی و ماجراجویی.

۱۰ دقیقه بیشتر نگذشته بود که قایق‌مون چپه شد و همه‌مون رو توی آب سرد رودخونه انداخت. بعد از این‌که از آب بیرون اومدم، ناامیدانه دنبال بچه‌هام می‌گشتم. پسر کوچیکم رو توی بغل مامانش دیدم. اون دوتای دیگه به‌طرف ساحل شنا کرده بودن، رفتم پیششون تا مطمئن بشم که حالشون خوبه.

دختر بزرگم با بستن بطری آبش به جلیقه نجات، خودش رو نجات داده بود. پسر وسطی هم وقتی تونست یه جا وایسه شروع کرد به خندیدن. همه‌مون زنده موندیم. ترس نذاشته بود ما فریاد روح‌مون رو بشنویم. اگه چیزی طبیعی اتفاق نیفته و شما واقعاً می‌خواین زمزمۀ روح‌تون رو بشنوین. پس خودتون یه طوفان بشین و شرایط موجود رو به چالش بکشین و ماجراجویی روتجربه کنین. بله، درسته. ممکنه صدمه ببینین یا شاید هم بدتر. اما می‌فهمین که واقعاً مطابق با خودِ واقعی‌تون دارین زندگی می‌کنین و آرامش روحی به سراغ‌تون میاد.

موقعیت پایدار رو به هم بریز

آیا برای گوش دادن به نجوای درون یا همون روح‌تون آماده‌این؟

ویلیام والاس، شوالیه و قهرمان ملی اسکاتلند می‌گه؛ همه می‌میرن اما همه زندگی نمی‌کنن!

روح شما رنگین و پر از انرژی و زندگی هست. وقتی برای گوش‌دادن به ندای درون‌تون وقت بذارین، بیشتر از اون چیزی که فکرش رو می‌کردین خودِ واقعی‌تون رو کشف می‌کنین و به آرامش روحی می‌رسین. این همون آدمیه که خالق‌تون برای بودن طراحی کرده.

دنیا به آدم‌های سرزنده احتیاج داره، کسی که سرشار از شورِ و زندگی باشه. حاضرین به ما ملحق بشین؟

دیدگاه خود را ثبت نمایید.