thumb

آرامش درونی و 12 تمرین ضروری ذهن آگاهی برای پرورش آن

همه ما خواهان آرامش درونی هستیم، اما در واقع آن چیست و چگونه آن را پیدا کنیم؟ ما روش‌های تمرکز حواس را بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم آرامش را در خود پرورش دهید.

  • آرامش درونی چیست؟
  • اعتدال چیست؟
  • 12 نکته حواس پرتی که به شما کمک می کند آرامش درونی را پیدا کنید.
  • سوالات متداول صلح درونی

آرامش درونی به نظر می رسد شبیه یک رویا است، اینطور نیست؟ وقتی زندگی ما اینقدر شلوغ، پر استرس و آشفته شده است، چگونه ممکن است جرعه ای از آرامش پیدا کنیم؟ اما نکات و تکنیک‌هایی وجود دارد که همه ما می‌توانیم از آن برای استفاده از فضای آرام‌تر درون خودمان استفاده کنیم. فضایی که احساس می‌کنیم ثابت، حمایت‌کننده و در دسترس است. شما فقط باید یاد بگیرید که چگونه.

آرامش درونی چیست؟

آرامش درونی حالتی از آرامش است که در آن با خود، دیگران و دنیای اطراف خود احساس آرامش می کنید. این در مورد حضور کامل و راحت در پوست شما است. کمتر تحت تأثیر اضطراب، نگرانی و استرس قرار می گیرند.

وقتی آرامش درونی را تجربه می کنید، می پذیرید که چه کسی هستید. نقاط قوت، معایب، خواسته ها، رویاهای خود، هر چیزی که شما را منحصر به فرد می کند. همچنین همه چیز را واقعی احساس می‌کنید و دنیای اطرافتان و موقعیت‌هایی که در حال رخ دادن هستند بیشتر می‌پذیرید، بنابراین کمتر تحت تأثیر اضطراب، نگرانی و استرس قرار می‌گیرید.

آرامش درونی اساساً آرامش در عمل است.

اعتدال چیست؟

یافتن آرامش درونی به معنای مهلت کوتاهی از استرس یا لحظات آرامش نیست. آرامش درونی را می توان با آرامش حفظ کرد. آرامش مهارتی است که می توانید یاد بگیرید و به شما کمک می کند تا بدون توجه به فراز و نشیب های مختلفی که زندگی در راه شما ایجاد می کند، حالت ذهنی آرام و متعادلی داشته باشید. بنابراین، اگر اوضاع خوب باشد، شما خوب هستید، اما اگر اوضاع خوب نباشد، شما نیز خوب هستید. ذهن آگاهی کلید اصلی است.

آرامش درونی چیزی نیست که آرزویش را داشته باشید. این چیزی است که شما می سازید، کاری است که انجام می دهید و چیزی است که هستید.

12 نکته حواس پرتی که به شما کمک می کند آرامش درونی را پیدا کنید.

1. مراقبه کنید.

با وجود اینکه مدیتیشن یک عمل ساده است، می تواند عمیقاً بر وضعیت ذهنی شما تأثیر بگذارد. به پرورش آرامش و احساس عمیق تر آرامش کمک می کند.

چگونه مراقبه کنیم؟ مکانی دنج و دور از شلوغی پیدا کنید. چشمان خود را ببندید، نفس عمیقی بکشید و به آرامی آن نفس خود را بیرون دهید. نگران انجام کامل آن نباشید. چند دقیقه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. به یاد داشته باشید، منابعی مانند منوباز برای کمک به شما اینجا هستند. ما صدها مدیتیشن و برنامه برای حمایت از شما در هنگام ساختن تمرین مراقبه داریم.

2. در زمان حال زندگی کنید.

هر چند وقت یکبار متوجه می شوید که در گذشته گیر کرده اید یا در مورد آینده نگران هستید؟ احتمال خیلی زیاد شما هم مثل ما و بقیه هستید. اما همانطور که می دانید، لحظه حال تنها چیزی است که ما واقعا داریم. آن را در آغوش بگیر، زندگی کن. زندگی در زمان حال نمایان می شود.

چگونه در زمان حال زندگی کنیم؟ وقتی کارهای روزمره مانند غذا خوردن، پیاده روی یا حتی انجام کارهای روزمره را انجام می دهید، سعی کنید به طور کامل در این تجربه غوطه ور شوید. توجه کنید که اطراف شما چگونه به نظر می رسد، صدا، بو و همه چیز را احساس می کند. مثل این است که به مغز خود یک تعطیلات کوچک بدهید و اثر آن حس آرامش درونی را القا می کند.

3. ذهنیت مثبت را در خود پرورش دهید.

ذهن ما چیزهای قدرتمندی است. آنها می توانند به عنوان بزرگترین متحد یا بدترین دشمن ما عمل کنند. همه چیز به نحوه استفاده ما از آنها بستگی دارد. وقتی یاد می گیریم با تمرکز بر چیزهای خوب، ذهنیت مثبتی را در خود پرورش دهیم، آرامش درونی خود را توسعه می دهیم.

چگونه ذهنیت مثبت را پرورش دهیم؟ روز خود را با یک نکته مثبت شروع کنید. در یک دفترچه یادداشت کنید که برای چه چیزهایی هیجان زده هستید یا از چه چیزهایی سپاسگزار هستید. اگر یک فکر منفی سعی می کند پنهانی وارد شود، آن را خط بکشید و چیز مثبتی جایگزین آن کنید.

4. عشق به خود را توسعه دهید.

دوست داشتن دیگران با دوست داشتن خودمان شروع می شود. این همیشه یک سفر آسان نیست. ما آن را دریافت می کنیم. اما وقتی صحبت از آرامش درونی به میان می آید، هدف این است که یاد بگیرید قدر خود را بدانید، نقاط قوت خود را گرامی بدارید و معایب خود را بپذیرید. شما منحصراً خودتان هستید، و این چیزی برای جشن گرفتن است.

چگونه عشق به خود را توسعه دهیم؟ لحظه ای وقت بگذارید و آنچه را که در خودتان دوست دارید بنویسید. اگر به یک یا دو سرعت گیر برخورد کردید، بهترین دوست خود را تصور کنید. آنها چه چیزی را در مورد شما دوست دارند؟

5. مراقبت از خود را تمرین کنید.

مراقبت از سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی ما یک امر تجملی نیست. این یک ضرورت است فراموش نکنید که هر روز زمانی را برای خود اختصاص دهید. نه تنها لیاقت آن را دارید، بلکه راه مهمی برای پرورش عشق به خود است که به آرامش درونی می انجامد.

چگونه خودمراقبتی را تمرین کنیم؟ برنامه‌ریزی کنید. بله، یعنی آن را در تقویم قرار دهید و به آن پایبند باشید! وقت خود را صرف هر چیزی که دوست دارید بگذرانید، یک رمان هیجان انگیز، یک حمام آرامش بخش، یک پیاده روی آرام در طبیعت، یا حتی کمی یوگای آرامش بخش.

6. یک مکان آرام را تجسم کنید.

تجسم یک مکان شاد یا آرام، ذهن شما را به شیوه ای مثبت و آرام درگیر می کند و به عنوان نوعی فرار ذهنی از عوامل استرس زا عمل می کند و حس آرامش درونی را تقویت می کند.

چگونه مکان آرام خود را تجسم کنیم؟ چشمان خود را ببندید و به مکانی فکر کنید که در آن احساس آرامش کامل دارید. این می تواند یک ساحل، یک جنگل یا حتی یک خاطره باشد. چه چیزی را می بینید، می شنوید یا بویی احساس می کنید؟ وقتی استرس شروع به خزش کرد، در ذهن خود از این مکان دیدن کنید.

7. یاد بگیرید که به طور موثر نفس بکشید.

احمقانه به نظر می رسد، درست است؟ اما بسیاری از ما از نفس خود به طور کامل استفاده نمی کنیم. تنفس عمیق و آگاهانه می تواند اثر آرام بخش عمیقی داشته باشد. در لحظات استرس یا اضطراب، چند لحظه را روی نفس خود تمرکز کنید. به زودی متوجه خواهید شد که می توانید برای ایجاد آرامش درونی به نفس خود تکیه کنید.

چگونه به طور موثر نفس بکشیم؟ نفس بکشید، نگه دارید، نفس بکشید، نگه دارید. این کار را با سرعت خود انجام دهید. هر زمان که احساس کردید دنیا خیلی سریع می چرخد، این می تواند دکمه مکث شما باشد.

8. دسترسی به طبیعت

طبیعت اثر روانی آرامش بخش دارد. مدتی را صرف ارتباط با طبیعت کنید تا حس آرامش را در درون خود القا کنید. نگران انجام هر کاری بیش از حد ماجراجویانه نباشید، می توانید آن را بسیار ساده انجام دهید و همچنان از مزایای آن بهره مند شوید.

چگونه به طبیعت دسترسی پیدا کنیم؟ در پارک قدم بزنید، باغبانی کنید یا ابرها را تماشا کنید. مناظر و طبیعت اطراف مون مانند پارک ها و بوستان ها و سواحل

9. سپاسگزار باشید.

قدردانی می تواند تمرکز شما را از چیزهایی که در زندگی تان گم شده است به چیزهایی که در حال حاضر دارید تغییر دهد. این یک مسیر سریع برای رسیدن به آرامش درونی است. عادت روزانه خود را در یادداشت چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید، ایجاد کنید. تمرکز روی چیزهای خوب می تواند نگاه ما را به کل روز تغییر دهد.

چگونه شکرگزار باشیم؟ سه چیز را که امروز باعث خوشحالی شما شده است را یادداشت کنید. آنها می توانند به سادگی یک غذای خوشمزه یا یک خنده خوب باشند.

💙 مقاله شکرگزاری منوباز می تواند به شما کمک کند.

10. روی پذیرش کار کنید.

زندگی پر از عدم قطعیت ها و عناصری است که نمی توانیم کنترل کنیم. سعی کنید چیزها را همانطور که هستند بپذیرید نه آنطور که دوست دارید بودند. این به معنای منفعل بودن یا تسلیم شدن نیست، بلکه به معنای شناخت واقعیت موقعیت و کار با آن به جای مخالفت با آن است.

چگونه روی پذیرش کار کنیم؟ دفعه بعد که زندگی شما را در تنگنا قرار داد، سعی کنید بدون قضاوت اجازه دهید احساسات شما بیایند و بروند. گاهی اوقات، پذیرش یک موقعیت می تواند قدرت آن را از ما سلب کند.

11. عدم قضاوت را تمرین کنید.

این در مورد یادگیری مشاهده افکار و احساسات خود بدون برچسب زدن به آنها به عنوان "خوب" یا "بد" است. با تمرین عدم قضاوت، فضایی برای پذیرش و آرامش درونی ایجاد می کنید.

چگونه قضاوت نکردن را تمرین کنیم؟ وقتی متوجه شدید که در حال قضاوت کردن هستید، به یاد داشته باشید که این فقط یک فکر است. درست مثل ابری در آسمان خواهد گذشت.

12. ارتباطات عمیق تر را تقویت کنید.

روابطی را پرورش دهید که روح شما را تغذیه کند. وقت خود را با افرادی بگذرانید که شما را بالا می برند و به شما آرامش می دهند. این بدان معنا نیست که شما باید از همه روابط چالش برانگیز اجتناب کنید، بلکه سعی کنید یک شبکه حمایتی قوی از افراد مثبت و حامی داشته باشید.

چگونه ارتباطات عمیق تر را تقویت کنیم؟ با یک دوست تماس بگیرید یا زمانی را با اعضای خانواده بگذرانید که باعث می شود احساس کنید دیده شده و حمایت می شوید. در آن تعاملات حضور داشته باشید. این لحظات با هم بودن می تواند به روش هایی که ممکن است متوجه آن نباشیم به ما آرامش دهد.

💙 مقالات دوستی منوباز را دنبال کنید.

به یاد داشته باشید، این نکات یک راه حل یکسان نیستند. آنچه را که با شما طنین انداز می شود بردارید، آزمایش کنید و مسیر منحصر به فرد خود را به سوی آرامش درونی بیابید. ما برای کمک اینجا هستیم. از مدیتیشن‌های هدایت‌شده که به شما کمک می‌کنند آرامش خود را پرورش دهید، تا مناظر صوتی آرامش‌بخش که شما را به مکان شادتان می‌رساند، تا تمرین‌های تنفسی که به شما کمک می‌کند قدرت نفس خود را مهار کنید، ما در هر مرحله با شما هستیم.

سوالات متداول صلح درونی

  • آرامش درونی به چه معناست؟

آرامش درونی حالتی عمیق از آرامش، پذیرش و رضایت است. این به معنای هماهنگی با خود، دیگران و دنیای اطرافتان است. این در مورد حذف چالش ها یا مشکلات نیست، بلکه با ذهنی آرام و پذیرنده از میان آنها عبور کنید.

  • آرامش درونی ام را از کجا بیابم؟

آرامش درونی چیزی نیست که بتوان از بیرون پیدا کرد. این چیزی است که در درون خود پرورش می دهید. این در مورد پذیرش و قبول افکار و احساسات شما، زندگی کامل در زمان حال و اتخاذ شیوه هایی است که به سلامتی شما کمک می کند. می تواند به سادگی چند لحظه در روز برای تمرکز بر نفس، ابراز قدردانی یا لذت بردن از یک پیاده روی آرام در طبیعت باشد.

  • مصداق آرامش درونی چیست؟

تصور کنید با یک موقعیت چالش برانگیز روبرو هستید. شاید یک روز پر استرس در محل کار یا مشاجره با یکی از عزیزان. به جای واکنش تکانشی یا اجازه دادن به اضطراب، نفس عمیقی بکشید، احساسات خود را تصدیق کنید و با آرامش و عینی به موقعیت نزدیک شوید. این توانایی در حفظ حالت آرامش و تعادل، حتی در شرایط سخت، نمونه ای از آرامش درونی است.

یک لحظه آگاهانه، آرامش درونی در دسترس شماست.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.