thumb

20 شغل برای افراد مبتلا به افسردگی

در نظر داشته باشید که بسیاری از کارفرمایان هستند که می توانند از مهارت های کاربردی شما استفاده کنند، این همه از انواع فرصت های شغلی وجود دارد، بدون اینکه ناتوانی شما نگران کننده باشد. ما در منوباز سعی می کنیم در هر شرایطی در کنار شما باشیم تا زندگی بهتری را با آرامش بیشتر تجربه کنید. لیست زیر نمونه کوچکی از مشاغل بالقوه است و فقط پیشنهاد است. داشتن یک کارفرما یا مربی شغلی که علاقه، مهارت‌ها، اولویت‌ها و اهداف شما را درک می‌کند و شما را با کارفرمایی که برای شما «واقعی» ارزش قائل است، مطابقت می‌دهد و درخواست یا مصاحبه شما را بر اساس تصوری که از شما می‌داند، قرار نمی‌دهد، مهم است.

آیا هم درحال انتخاب شغل مناسب خودت هستی هم داری از افسردگی رنج میبری؟

در این مقاله به 20 شغل برای افراد مبتلا به افسردگی می پردازیم. از کار به عنوان نگهبان پارک در فضای باز تا نوشتن و کار ترجمه در خانه، وجود دارد که تقریباً برای همه شخصیت ها مناسب است. به یاد داشته باشید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا شغل مناسب خود را پیدا کنید.

1. باغبانی

باغبانی طیف گسترده‌ای از مشاغل را در مراکز باغ، گلخانه ها، شرکت‌های حرفه‌ای محوطه‌سازی و باغ های گیاه شناسی ارائه می دهد. اگر عاشق گذراندن وقت در فضای باز هستید، ممکن است باغبانی برای شما عالی باشد. از یک شغل کم استرس لذت خواهید برد و گیاهان هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی برای شما مفید هستند. آیا می دانستید که برخی از پزشکان گیاهان را به عنوان درمان افسردگی و اضطراب تجویز می کنند؟

2. تحویل غذا

وقتی احساس ناراحتی می‌کنید، کمک به دیگران در احساس شادی می‌تواند روحیه شما را بهتر کند. و چه کسی به اندازه فردی که وقتی غذای مورد علاقه اش را تحویل می گیرد احساس شادی می کند؟

برخی از مشاغل تحویل غذا شامل صرف غذا برای افراد خانه نشین است که همیشه از دیدن چهره ای دوستانه هیجان زده می شوند. موقعیت های دیگر، مانند تحویل برای شرکتی مانند اسنپ، شما را وادار می کند تا به بیرون و دل جامعه بروید.

3. تدریس خصوصی

برخی از افراد عاشق تدریس هستند اما از ایستادن در مقابل یک کلاس شلوغ مضطرب هستند. تدریس خصوصی می تواند جایگزین مناسبی باشد تا عشق به یادگیری را با گروه های کوچکی از دانش آموزان به اشتراک بگذارید.

تدریس خصوصی برای کمک به نوجوانان در ریاضیات و شیمی محدود نمی شود. همچنین می‌توانید مشاغلی پیدا کنید که به بزرگسالان مهارت در زبان‌های خارجی را آموزش می‌دهند یا از طریق ماژول‌های آموزشی گروهی از کارمندان را راهنمایی می‌کنند.

4. فریلنسری یا آزادکاری

اگر در گذشته با 9 تا 5 برنامه کاری معمولی دست و پنجه نرم کرده اید، فریلنسینگ می تواند یک راه حل عالی باشد. این برای همه نیست و می تواند استرس زا باشد. اما بسیاری از فریلنسرها برای خود سبک زندگی ایجاد می کنند که نیازها و استعدادهای فردی آنها را برآورده می کند.

اکثر مردم کار آزاد را با راه اندازی یک کسب و کار جانبی شروع می کنند. می‌توانید در آینده از شغل روزانه خود خارج شوید، اما تا زمانی که نتوانید درآمد ثابتی را از طریق فریلنسینگ خود تضمین کنید، این کار را انجام ندهید.

5. بازرگانی

تجارت یک شغل فعال است که ذهن شما را برای سرگردانی آزاد می گذارد. فروشگاه های بزرگ برای تخلیه کامیون ها و ذخیره اقلام در فروشگاه به بازرگانان نیاز دارند.

به خاطر داشته باشید که این مشاغل معمولاً مستلزم این هستند که صبح زود یا اواخر شب کار کنید. اگر شما یک جغد شب یا یک خروس سحرخیز هستید، می تواند برای شما عالی باشد. درنتیجه هرگز پشت صفحه نمایش کامپیوتر گیر نمی‌افتید.

6. خدمات پستی

در اینجا شغل دیگری وجود دارد که شما را فعال و درگیر نگه می دارد. کارکنان پست می توانند زمان زیادی را در خارج از منزل سپری کنند و مزایای آن معمولاً عالی است.

شغل پستی تنوع زیادی دارد. گاهی تنها خواهی بود؛ در مواقع دیگر، شما با مردم تعامل خواهید داشت. همچنین می توانید با افرادی که بسته پستی آنها را می‌رسانید رابطه دوستی ایجاد کنید. اگر این نوع ترکیب به سلامت روان شما کمک می کند، باید به دنبال کار در خدمات پست باشید.

7. گل فروشی

دانشمندان ژاپنی متوجه شدند که استنشاق عطرهای خاص (مانند اسطوخودوس و لیمو) فعالیت ژنی و شیمی خون را تغییر می‌دهد و استرس را کاهش می‌دهد. چه اتفاقی می‌افتد اگر شما بتوانید تمام روز بوی دلنشین گلها را در محل کارتان استشمام کنید؟

8. پیاده‌روی سگ‌ها

پیاده‌روی با سگ‌ها یک شغل با استرس کم است و شما می توانید روز خود را در فضای باز بگذرانید. چه برای شرکتی کار می کنید که این خدمات را ارائه می دهد و یا به طور مستقیم با صاحبان سگ‌ها کار کنید، معمولاً می توانید برنامه زمانی خود را تنظیم کنید.

اتحادیه ملی بیماری های روانی در ایالات متحده گزارش می دهد که "سگ ها استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهند، احساس تنهایی را کاهش می دهند، ورزش را تشویق می کنند و سلامت همه جانبه شما را بهبود می بخشند." با این شغل می توانید از تمام این مزایا بهره مند شوید بدون اینکه خودتان مسئولیت پذیرفتن حیوان خانگی را بر عهده بگیرید.

۹. نگهبان پارک

نگهبانان پارک فرصتی دارند که درباره دنیای طبیعی، گیاهان و حیوانات، مهارت‌های بقا، کمپینگ و موارد دیگر بیاموزند و این یک شغل ایده‌آل برای افرادی است که دوست دارند وقت خود را در فضای باز بگذرانند و به دیگران در بهره‌مندی حداکثر از محیط اطراف کمک کنند.

یک مزیت دیگر این است که این شغل تعادل خوبی از زمان تنها و زمان گذرانده با همکاران ارائه می‌دهد. بیشتر موقعیت‌های نگهبان پارک نیازی به مدرک رسمی ندارند و ممکن است شما بتوانید در طول کار به آموزش‌های ارزشمندی کسب کنید.

10. کتابدار

آیا عاشق مطالعه‌کردن هستید؟ کار در یک کتابخانه فرصتی عالی برای ایجاد تأثیر در جهان است و موقعیت های مختلفی برای کشف وجود دارد.

هر چند بسیاری از پست‌ها نیاز به مدارک خاص در زمینه علم کتابداری دارند، اما کتابخانه‌ها و آرشیوها افراد زیادی را استخدام می‌کنند تا وظایفی مانند قرار دادن و سازماندهی کتاب‌ها، اسناد اسکن و آپلود کنند، به بازدیدکنندگان کمک کنند تا منابع را پیدا کنند و در میز امانت کار کنند.

11. امنیت

نگهبانان امنیتی در مکان‌های مختلف، از سالن‌های کنسرت و موزه‌ها گرفته تا ساختمان‌ها و ساختمان‌های اداری کار می‌کنند. اگر شما یک جغد شب طبیعی هستید یا از داشتن زمان استراحت زیاد برای خواندن یا گوش دادن به موسیقی قدردانی می کنید، کار در بخش امنیت و نگهبانی ممکن است برای شما عالی باشد.

12. رانندگی کامیون

اگر جاده و رانندگی در مسیر طولانی را دوست دارید، رانندگی کامیون می تواند شغلی عالی برای شما باشد. رانندگان کامیون حرفه ای که دائما هم درخواست‌های بالایی دارند، در صنایع مختلف کار می کنند.

می‌توانید مکان‌های جدید را کاوش کنید، برای خودتان کار کنید و در حین رانندگی به آهنگ‌ها یا کتاب‌های صوتی مورد علاقه‌تان گوش دهید. از اپراتور لیفتراک گرفته تا رانندگی با قطار جاده ای، انواع مختلفی از شغل‌ها در دسترس هستند.

13. برنامه نویسی کامپیوتر

ذهن فنی دارید؟ عاشق کامپیوتر هستید؟ برنامه نویسان رایانه امروزی اغلب کدنویسی آنلاین را بدون پرداخت هزینه تحصیلی گران می آموزند. اگر هنوز هیچ تجربه کاری در این حوزه ندارید، بهتر است در یک شرکتی با کارآموزی شروع کنید یا یک برنامه یا بازی ساده برای نشان دادن مهارت های خود بسازید. برنامه نویسان کامپیوتر دائماً تقاضای زیادی دارند و دستمزد بالایی دریافت می کنند.

برخی از افراد نگرانی زیادی نسبت به پشت میز نشینی دارند، اگر شما از این دست افراد هستید، این مقاله میتونه از نگرانی هاتون کم کنه: چگونه ساعت‌ها پشت کامپیوتر بنشینیم و همچنان سالم بمونیم؟

14. نقاش

اگر تعامل اجتماعی شما را مضطرب می‌کند، کار کردن به‌عنوان پیمانکار نقاشی می‌تواند شما را بیرون بیاورد و همچنین درآمد کسب می کنید و فیت و فعال هم باقی می مانید.

پس از دوره کارآموزی، اغلب می توانید به صورت انفرادی به عنوان یک نقاش کار کنید. و با تکمیل هر کار، محیطی را کمی تمیزتر، بهتر و زیباتر کرده اید. دیدن یک دیوار یا خانه کاملاً نقاشی شده و دانستن اینکه شما آن را به این شکل ساخته اید، رضایت بخش است!

15. تدوین‌گر/ویراستار

 آیا از کار کردن در خانه لذت می‌برید؟ بسیاری از تدوین‌گران و ویراستاران برنامه زمانی خود را تنظیم می‌کنند و توانایی‌های کلماتی خود را پول می‌کنند. بله، هنوز باید با ددلاین‌ها سر و کار داشته باشید، اما این شغلی است که حداکثر انعطاف را ارائه می دهد.

16. ساخت جواهرات

در عصر تولید انبوه، مردم به دنبال اقلام منحصر به فردی مانند جواهرات دست‌ساز هستند. و با ظهور مکان‌های خرید و فروش آنلاین مانند دیجی کالا، خرید و فروش کالاها خیلی آسانتر شده است. با شروع یک کسب و کار ساخت جواهرات خود، خلاقیت و چشم انداز زیبایی را به کار بگیرید.

17. تستر نرم افزار

برخی از افراد عاشق کامپیوتر و نرم افزار هستند، اما مسئولیت پذیرفتن برنامه نویسی را دوست ندارند. اگر شما هم همین نظر را دارید، شغلی را به عنوان آزمون‌گر نرم افزار در نظر بگیرید.

توسعه‌دهندگان همیشه درست نمی‌فهمند. در نهایت، حتی یک نویسه اشتباه می‌تواند تیم طراحی را ساعت‌ها به عقب برگرداند. آن‌ها نیاز به آزمون‌گران دارند تا بر روی باگ‌هایی که دارند و ممکن است در نرم افزار پیش بیاید تاکید کنند و وظایف مرتبط دیگر را انجام دهند.

18. عکاس

عکاس "تارا رای" در مورد اینکه چگونه عکاسی او را مجبور به بیرون رفتن از سر خود در حالی که علائم افسردگی را تجربه می کند صحبت کرده است. وی در مصاحبه ای با رادیو عمومی ملی مستقر در ایالات متحده، در مورد دوربین خود گفت: "این به من کمک می کند تا در محیطی با هدف حرکت کنم، در حالی که ممکن است در غیر این صورت احساس کنم در جای خود نیستم." اگر می توانید ارتباط برقرار کنید، کار در زمینه عکاسی را در نظر بگیرید. چه عکس های خانوادگی می گیرید و چه کارهای خود را در گالری ها می فروشید، عکاسی می تواند دیدگاه جدیدی از جهان به شما بدهد.

19. خانه دار

اگر دریافت پول برای ورزش به نظرتان خوب است، به کار کردن به عنوان خانه دار فکر کنید. می‌توانید در حین تمیز کردن به موسیقی و پادکست‌های مورد علاقه‌تان گوش دهید و در حین کار فعال بمانید. برخی از افراد در آژانس ها کار می کنند و برخی دیگر با اعتصاب خود دستمزد خود را افزایش می دهند. شما می توانید در نظافت خانه ها، ادارات، مدارس یا حتی هتل ها تخصص داشته باشید.

20. هنرمند

برخی از مشهورترین هنرمندان جهان از جمله جورجیا اوکیف، ادگار دگا و مارک روتکو با افسردگی کنار آمدند. تصادفی نیست که بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی به هنر به عنوان درمان روی می آورند. تحقیقات علمی مدرن نشان می دهد که مشارکت در هنرهای تجسمی تأثیر مثبتی بر سلامت روان دارد.

هنوز از قدم بعدی خود مطمئن نیستید. با منوباز تماس بگیرید. یک کوچ شغلی با شما تماس خواهد گرفت تا به سوالات پاسخ دهد و در مورد نوع شغلی که ممکن است برای شما مناسب و جالب باشد صحبت می‌کند.

امیدواریم که در شغل مناسب خود قرار بگیری و به ما هم اطلاع دهی!

دیدگاه خود را ثبت نمایید.