چگونه در مورد ارزش هامون در رابطه صحبت کنیم؟

چگونه در مورد ارزش هامون در رابطه صحبت کنیم؟

ارزش‌های موجود در یک رابطه، مانند اعتماد، صداقت، خانواده و معنویت، پیامدهای بسیار زیادی برای موفقیت بلندمدت آن دارند. علیرغم دشواری های گاه و بیگاه در بحث درباره آنها، برخورد با این موضوعات با احترام، درک و تمایل به سازش می تواند کمک کند، همانطور که برنامه ریزی برای مقابله در صورتی که همه چیز آنطور که انتظار می رود پیش نرود، می تواند کمک کند.

بیشتر بخوانید: آیا از دست دادن احساسات در یک رابطه طبیعی است؟

ارزش های اصلی در یک رابطه

موضوعات زیر برخی از ارزش‌های اصلی یک رابطه را نشان می‌دهند که در ابتدا باید به آنها پرداخته شود. گپ زدن در مورد آنها تضمین می کند که شما و شریک زندگی خود یک پایه اساسی قوی دارید که بر اساس آن می توانید با هم بسازید.

سبک های تعهد

این بحث ممکن است برای دو نفری که به تازگی با هم آشنا شده اند یا حتی برای کسانی که در رابطه ای شاد به نظر می رسند عجیب به نظر برسد. با این حال، افراد عقاید متفاوتی از تعهد در روابط خود دارند.
در حالی که برخی از شرکا همیشه با شریک زندگی خود قرار ملاقات خوبی دارند، برخی دیگر ممکن است تا زمانی که عقد رسمی نشوند از این وضعیت ناراضی باشند. تعیین حد و مرزهای تعهد و خیانت از نظر خود و برای شریک زندگی تان بسیار مهم است.

دین

برای بسیاری، مذهب جزء اصلی زندگی آنهاست. در چنین مواردی، گاهی اوقات همنشینی با فردی با اعتقادات متفاوت می‌تواند باعث ناراحتی و جدایی شود. با این حال، در بسیاری از موقعیت‌ها، تفاوت‌های مذهبی ممکن است فقط همین باشد، چیزی که یک شریک را از دیگری متمایز می‌کند.
اما حتی در مواردی مانند مورد دوم، مهم است که بررسی کنید که چه انتظاراتی در مورد مسائلی مانند تربیت فرزندانتان یا انتظارات اعضای متدین خانواده بزرگ در مورد اتحادیه و فرزندان شما وجود دارد.

مقاله مرتبط: سوالات رابطه ای که باید از شریک زندگی خود بخواهید تا ارتباط شما را در سطح بعدی ارتقا دهد.

خانواده

هنگامی که در یک رابطه متعهد هستید، ممکن است تشکیل خانواده یک قدم منطقی بعدی به نظر برسد. با این حال، برای بسیاری، داشتن فرزند به سادگی بخشی از آینده ای نیست که آنها تصور می کنند.

مهم این است که زودتر تصمیم بگیرید که چه برنامه هایی در مورد خانواده دارید، نه فقط مربوط به کودکان. همچنین ممکن است بخواهید در مورد موقعیت‌های بالقوه زندگی با اعضای خانواده مانند والدین مسن و همچنین دفعات ملاقات احتمالی با اعضای خانواده که جدا از شما زندگی می‌کنند صحبت کنید. به عنوان مثال، شریک زندگی شما ممکن است از گذراندن زمان زیادی با خانواده خود ناراحت باشد.

عادات سبک زندگی

اگر شما و شریک زندگی‌تان زندگی‌هایی دارید که از نظر فیزیکی زمان زیادی را با هم نمی‌گذرانید، این می‌تواند باعث تنش در رابطه شود. به همین ترتیب، اگر یکی از شریک‌ها عادت‌هایی مانند سیگار کشیدن یا قمار را دارد که ممکن است برای دیگری خوب نباشد، مهم است که این موضوع را زودتر و صادقانه با شریک خود در میان بگذارید تا از خزش رنجش در رابطه جلوگیری کنید.
به همین ترتیب، هنگامی که شرکا در فعالیت‌های مختلفی مانند فردی مستعد بیرون رفتن، همراه با یک فرد درون‌گرا شرکت می‌کنند، مهم است که در مورد سازش صحیح صحبت کنید تا از احساس غفلت یکی از شریک‌ها در رابطه جلوگیری شود.
همچنین مهم است که تصور نکنید عادات شخصی تغییر می کند، یا اینکه می توانید آنها را رفع کنید. لازم نیست همه اولویت‌های شریک زندگی‌تان با اولویت‌های شما هماهنگ باشد، اما روابط سالم بر اساس عشق و احترام متقابل ساخته می‌شوند، به همین دلیل است که بسیار مهم است که این مسائل را آشکارا مورد بحث قرار دهید.

امور مالی

حتی اگر نقشه برداری مالی می تواند یک بحث ناراحت کننده ایجاد کند، مهم است که با شریکی که قصد دارید زمان قابل توجهی و بخش اعظم زندگی خود را با او بگذرانید، در مورد پول صحبت کنید. در مورد مهارت های مدیریت پول آنها بیاموزید، در مورد تعهدات مالی احتمالی که در مورد هزینه های خانه به اشتراک می گذارید صحبت کنید، برای آینده با هم برنامه ریزی کنید.
کمی جلوتر در رابطه، باید در مورد مشخصات بدهی فردی و همچنین درآمد سالانه هر یک از شرکا بحث شود. شما همچنین می خواهید بدانید که آیا شریک زندگی شما انتظار دارد که تنها ارائه دهنده خدمات با شما به عنوان یک والدین در خانه باشد یا خیر.

حتی اگر ناراحت کننده باشد، بهتر است آن مکالمات را زودتر انجام دهید. اگر ازدواج کنید و بچه دار شوید، وقتی متوجه می شوید که برنامه های شما با ایده آل های شریک زندگی تان مطابقت ندارد، ممکن است شرایط بسیار سختی را برای شما ایجاد کند.

ارزش دیگری در این زمینه که ممکن است بخواهید درباره آن بحث کنید، اهداف شخصی است. یادگیری در مورد این موضوع از شریک زندگی خود می تواند به ترسیم تصویر واضحی از نوع فردی که آنها هستند و همچنین انگیزه ای که آنها را به آن سوق می دهد کمک کند. این بحث همچنین به شرکا این فرصت را می‌دهد تا نحوه ارائه پشتیبانی برای اطمینان از برآورده شدن این اهداف را تشخیص دهند.

روابط جنسی

رابطه جنسی می تواند بخش فوق العاده پیچیده ای از یک رابطه باشد. به همین دلیل است که صحبت کردن در مورد انتظارات، چالش‌ها و سایر بخش‌های مهم زندگی جنسی با شریک زندگی‌تان مهم است.
بحث آشکار در این مورد کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که در سطح صمیمی با شریک زندگی خود به شیوه ای که قدردانی می کنید ارتباط برقرار می کنید. اگر زودتر این ارتباط و راحتی را برقرار کنید، بعداً مطرح کردن موضوعات حساس بسیار آسان تر خواهد بود. اگر با اختلال عملکرد جنسی سر و کار دارید، یا می خواهید سعی کنید چیزهایی را در اتاق خواب اضافه کنید، خوشحال خواهید شد که قبلاً در مورد این موضوعات مشابه صحبت کرده باشید.

چه زمانی خیلی زود است؟

در حالی که صحبت صریح و صادقانه در مورد ارزش‌هایتان در یک رابطه مهم است، این صحبت‌ها لازم نیست همان موقع که اولین بار به احساسات اشاره می‌شود، اتفاق بیفتد.
علیرغم اینکه احساسات شما چقدر صمیمانه و همه جانبه است، مهم است که قبل از مطرح کردن آن، مدتی به بحث، ارزش بدهید.

به عنوان مثال، بحث درباره خانواده و احتمال بچه دار شدن ممکن است در رابطه ای که تنها چند هفته از آن می گذرد، بسیار زود باشد. به همین ترتیب، پرس و جو در مورد مسائل مالی شریک زندگی خود یا احساس آنها در مورد قرار دادن والدین سالخورده خود در خانه در زمانی که هر دو با هم زندگی می کنید ممکن است زمانی که در اوایل رابطه انجام شود، بسیار مزاحم به نظر برسد.

استفاده از هفته‌ها و ماه‌های اولیه رابطه‌تان برای مشاهده و یادگیری چیزهایی در مورد شریک زندگی‌تان، و همچنین سنجش تناسب خود با او، ممکن است استفاده بهتری از زمان شما باشد.
با این حال، در نهایت، شما در بهترین موقعیت هستید که می‌دانید چقدر مسائل در رابطه‌تان جدی است، و همچنین می‌دانید چه صحبت‌هایی ممکن است برای دیگران عجولانه به نظر برسد، اما برای شما و شریک زندگی‌تان به موقع هست.

نحوه بحث در مورد ارزش ها در یک رابطه

صحبت در مورد موضوعات سنگین مانند پول، سازگاری جنسی یا اهداف زندگی می تواند دشوار باشد. یک اصل راهنما برای کمک به شما، ارتباط باز و صادقانه است. این بدان معناست که هر تاکتیکی را که برای به دست آوردن نتیجه با این مکالمات اتخاذ می کنید، ارتباط شفاف و مهربان باید هدف نهایی شما باشد.
برای شروع گفتگو، ممکن است صریحاً با شریک خود در مورد زمانی برای گفتگو موافقت کنید. از طرف دیگر، ممکن است منتظر فرصتی باشید تا در مورد یک موضوع ارزشی بحث کنید که مصادف با گفتگوی مشابهی است که قبلاً در اطراف و شریک زندگی شما رخ داده است.

به عنوان مثال، تماشای فیلمی با محوریت زندگی یک خانواده هسته‌ای ممکن است فضایی برای پرسش درباره افکار آنها در مورد کودکان و اینکه چه تعداد می‌خواهند باقی بگذارد. اگر آنها از این ایده استقبال کنند. این ممکن است یک رویکرد آرام تر باشد.

مگر اینکه شرایط کاملاً اجازه دهد، ممکن است ترجیح دهید از جمع کردن همه بحث‌های جدی با هم اجتناب کنید. به جای علامت زدن همه بحث‌های ارزشی در یک بعدازظهر، ممکن است مناسب‌تر باشد که آنها را در زمان‌های مختلف پخش کنید تا فضای تنفسی برای هر دو شما ایجاد شود. این همچنین باعث می‌شود مدتی سپری شود تا بتوانید زمان کافی برای مرور و بحث‌های بیشتر در مورد هر موضوع در یک دوره زمانی داشته باشید.
در مورد اینکه کجا بحث کنید، آخرین چیزی که می خواهید یک محیط جنگی است. این بحث ها را می توان از هر جایی که شما و همسرتان احساس راحتی می کنید شروع کنید: اتاق خواب، اتاق نشیمن یا حتی در یک پیاده روی طولانی با هم.

چه زمانی مصالحه کنیم؟

علیرغم میزان عشق و درک شما و شریک زندگیتان، این واقعیت همچنان باقی است که شما دو فرد متفاوت هستید که مطمئناً نظرات متفاوتی در مورد موضوعات خاص دارید.
این بدان معنی است که مهم نیست که چقدر دوست دارید در ارزش‌ها همسو باشید، باید فرصتی را برای آنها باقی بگذارید که ممکن است به طور کامل دیدگاه شما را به اشتراک نگذارند.
در چنین مواقعی برای اطمینان از تداوم رابطه، در میانه با شریک زندگی خود ملاقات کنید. اگر تمایلی به جمع کردن منابع مالی در یک حساب مشترک ندارند، تصمیم گیری در مورد یک سیستم عادلانه برای تقسیم مخارج زندگی مانند 50-50 یا 70-30 زمانی که درآمدها نابرابر است، ممکن است به حل و فصل اختلافات مالی کمک کند.
همین امر ممکن است در مورد برنامه های آنها برای خانواده نیز صدق کند. اگر سه فرزند برای آنها بیش از حد به نظر می رسد، موافقت با دو و یک حیوان خانگی ممکن است یک سازش منصفانه به نظر برسد.
نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که شما در حال رسیدن به یک اجماع هستید که برای هر دوی شما کار می کند بدون اینکه هیچ شریکی احساس سختی کند. سازش باید تضمین کند که هر دو طرف یک عنصر از آرزوهای خود را برآورده می کنند، بدون اینکه بیش از حد امیدهای خود را برای رابطه از بین ببرند.

اگر مکالمه خوب پیش نرود چه؟

گاهی اوقات، علیرغم اینکه چقدر به توافق یا سازش با شریک زندگی خود امیدوار هستید، هر دوی شما نمی توانید به توافقی برسید که با ارزش ها و امیدهای شما در زندگی هماهنگ باشد.
در چنین مواردی، جایی که کاملاً واضح است که هیچ یک از شما حاضر نیستید از موقعیت خود در مورد مسائل مالی، صمیمیت جنسی، مذهب، فرزندان یا سایر موضوعات جابجا شوید، ممکن است زمان پایان دادن به رابطه فرا رسیده باشد.
اگر در کنار شریک زندگی خود بمانید و امیدوار باشید که قلب او تغییر کند، یا در تلاش برای متقاعد کردن خود هستید که ارزش گفته شده برای شما مهم نیست، ممکن است متوجه شوید که وقتی او در مورد موضع خود سرسختانه بماند، عصبانیت ایجاد می شود. اگر متوجه شوید که شریک زندگی‌تان ارزش‌های شما را ندارد، در نهایت ممکن است خود را در معرض ناراحتی قرار دهید، تجارتی ناعادلانه به نظر برسد.
ممکن است لازم باشد ارتباط شریک زندگی خود را قطع کنید. در پایان روز، شما و شادی‌تان باید در اولویت باشند، به‌ویژه با توجه به این‌که کسی که ارزش‌هایش با ارزش‌های شما همسو است، جایی در آنجاست. شروع دوباره ممکن است دردناک باشد، اما همیشه در نهایت ارزش آن را دارد که احتمالات یک پایان خوش در نظر گرفته شود.

سخنی از منوباز

ارزش ها بخش مهمی از آنچه زندگی ما را تشکیل می دهد هستند. به همین دلیل است که می‌خواهیم با شریکی جفت شویم که آرمان‌هایش با آرمان‌هایی که ما دوست داریم همسو باشد یا حداقل شباهت زیادی به او داشته باشیم.
مطرح کردن گفتگوی ارزشی ممکن است ساده ترین کار در یک رابطه نباشد، اما مطمئناً نباید سخت باشد. اولویت دادن به ارتباطات باز و صادقانه، در عین حال موافقت با مصالحه در شرایطی که به آن نیاز دارند، راه های آسانی برای عبور از این مانع در اوایل رابطه هستند.
در صورتی که به مصالحه نرسید، ممکن است تصمیم بگیرید که رابطه را پایان دهید. در حالی که ممکن است در آغاز به طور قابل درک دشوار باشد، استفاده از این شانس برای خوشبختی طولانی مدت همیشه یک مزیت است.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.