افسردگی در روابط: 10 راه برای حمایت از شریکی که افسرده است.

افسردگی در روابط: 10 راه برای حمایت از شریکی که افسرده است.

اگر در رابطه با فردی هستید که افسردگی دارد، احتمالاً با ترکیبی از احساسات و سوالات زیادی دست و پنجه نرم می کنید. به عنوان مثال، ممکن است تعجب کنید:

  • افسردگی برای همسرم چه حسی داره؟
  • برای حمایت از ایشون چه کاری می تونم انجام بدم؟
  • چگونه می تونم از خودم مراقبت کنم؟
  • آیا علائم افسردگی ایشون روی روابط مون تأثیر میذاره و اگه اینطوریه، چطور می تونیم مشکلات رو باهم بررسی کنیم؟

همه این سؤالات طبیعی هستند و قابل درک است که شما بخواهید تا جایی که می توانید از عزیزتان حمایت کنید.
در حالی که سؤالات شما درست است، همچنین مهم است درک کنید که تجربه هر فرد با افسردگی منحصر به فرد است، بنابراین در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای کمک به خود و عزیزتان انجام دهید.

نشانه افسردگی

بیشتر بخوانید: 8 راه برای حمایت عاطفی از شریک زندگی خود

درباره افسردگی بیشتر بدانید.

شما می توانید با یادگیری همه چیز در مورد افسردگی، از جمله علل، علائم و درمان های آن، از محبوب خود حمایت کنید. از پزشک شریک زندگی خود بخواهید منابعی را که حقایق مربوط به افسردگی را ارائه می دهد، یا خودتان جستجو کنید. با این منابع معتبر شروع کنید:

  • انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا
  • اتحاد حمایت از افسردگی و دوقطبی
  • سلامت روان آمریکا
  • اتحاد ملی برای بیماری های روانی
  • موسسه ملی سلامت روان

بیشتر بخوانید: مروری بر افسردگی بالینی

بفهمید افسردگی واقعاً به چه معناست.

افسانه های زیادی در مورد افسردگی وجود دارد. برای مثال، افسردگی صرفاً نتیجه تنبلی یا ضعف نیست. درد شریک زندگی شما ممکن است «فقط در فکر و ذهن او نباشد». افسردگی دلیل نمی خواهد. اگر با افسردگی آشنا نیستید، با آموزش خود افکار، عقاید و انگ از پیش ساخته شده را به چالش بکشید.
به ویژه مهم است که احساسات و تجربه شریک زندگی خود را از این بیماری بسیار واقعی و مبتنی بر بیولوژیک تأیید کنید. بدانید که مانند هر بیماری دیگری قابل درمان است.
خودکشی همچنین یک خطر بسیار واقعی برای افسردگی است، بنابراین مهم است که محیط اطراف خود را ایمن نگه دارید (مانند حذف هرگونه الکل، مواد مخدر یا اسلحه) و اگر فرد مورد علاقه شما احساس خودکشی می کند، آن را جدی بگیرید.

خودمراقبتی را تمرین کنید.

کنار آمدن با افسردگی فرد دیگر، می تواند بسیار استرس زا باشد. اشکالی ندارد که برای خودتان وقت بگذارید. مراقبت از خود، خودخواهانه نیست. در واقع، اگر برای محافظت از ذهن، بدن و روح خود با عاداتی مانند:

  • خوردن یک رژیم غذایی سالم
  • ورزش کردن
  • خواب کافی
  • شرکت در سرگرمی ها و فعالیت هایی که از آن لذت می‌برید.
  • دعا کردن یا مراقبه کردن
  • تمرین استراتژی های آرامش بخش
  • گذراندن زمان در طبیعت
  • در ارتباط اجتماعی ماندنخودمراقبتی

مراقبت از خود ممکن است به معنای دانستن زمان خداحافظی نیز باشد. مطمئناً، این تصمیم باید به دقت سنجیده شود (و در حالت ایده آل، با یک متخصص سلامت روان صحبت شود). اما اگر سلامتی یا ایمنی احساسی یا جسمی شما یا فرزندانتان در خطر است، ممکن است لازم باشد که از آنجا دور شوید.

به دنبال درمان باشید.

وقتی کسی که به او اهمیت می دهید افسرده است، اشکالی ندارد که احساس ناامیدی، عصبانیت و ناراحتی کنید. با این حال، بسیار مهم است که اجازه ندهید این احساسات بیشتر شوند و رشد کنند.
درمانگران، مشاوران و گروه های حمایتی فقط برای افراد مبتلا به افسردگی نیستند. جستجوی کمک حرفه ای برای خود می تواند به شما کمک کند احساس حمایت کنید، ناامیدی خود را تخلیه کنید و شما را نسبت به نیازهای عاطفی خود آگاه تر کند.
درمان همچنین می تواند به هر سوالی که در مورد مقابله با افسردگی یکی از عزیزان دارید پاسخ دهد. حتی اگر مسیر حرفه ای سلامت روان را دنبال نکنید، مهم است که در این دوران سخت به شبکه پشتیبانی خود تکیه کنید.
اکنون کمک بگیرید.

 

کمک بگیرید
ما بررسی‌های بی‌طرفانه بهترین برنامه‌های درمانی آنلاین از جمله مشاوران اسنپ و دکتر دکتر را امتحان کرده‌ایم، آزمایش کرده‌ایم و نوشته‌ایم. بررسی کنید که کدام گزینه نیز برای بهترین است.

در کنار شریک زندگی خود باشید.

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای فردی که افسرده است انجام دهید این است که به سادگی در کنار او باشید و حمایت خود را به صورت شفاهی بیان کنید. آنها را نزدیک خود نگه دارید یا زمانی که آنها احساساتشان را بیان می کنند فقط گوش کنید.
به آنها در تعیین قرارها یا انجام برخی از کارهای روزانه که در تلاش برای انجام آنها هستند کمک کنید. به آنها اجازه دهید تا بدانند که شما به هر نحوی که نیاز دارند در کنار آنها هستید تا زمانی که به بهبودی برسند.

بیشتر بخوانید: چگونه به فردی که افسرده است کمک کنیم؟

افسردگی همسرتان را به خود نگیرید.

افسردگی می‌تواند باعث شود افراد به گونه‌ای رفتار کنند که معمولاً وقتی احساس خوبی دارند، رفتار نمی‌کنند. آنها ممکن است عصبانی، تحریک پذیر یا گوشه گیر شوند. آنها ممکن است مانند گذشته علاقه ای به بیرون رفتن یا انجام کارها با شما نداشته باشند. ممکن است همسر یا فرد مهم شما علاقه خود را به رابطه جنسی از دست بدهد.
این چیزها شخصی نیستند و به این معنی نیست که شریک زندگی شما دیگر به شما اهمیت نمی دهد یا به شما اهمیت نمی دهد. اینها علائم بیماری هستند که نیاز به درمان دارند.

افسردگی همسرت رو به خودت نگیر

کمک با این کارها

درست مانند زمانی که یک فرد مبتلا به هر بیماری دیگری است، ممکن است به سادگی احساس خوبی نداشته باشد که بتواند از پرداخت صورت حساب ها یا تمیز کردن خانه مراقبت کند. و درست مانند هر بیماری دیگری، ممکن است مجبور شوید به طور موقت برخی از کارهای روزانه آنها را به عهده بگیرید تا زمانی که آنها احساس خوبی داشته باشند و دوباره آنها را انجام دهند.

شریک زندگی خود را تشویق کنید تا به دنبال درمان باشد.

درمان برای بهبودی از افسردگی بسیار مهم است. شما می توانید با کمک به او در مصرف داروهای خود و به خاطر سپردن قرار ملاقات ها به او کمک کنید.
همچنین می توانید با اطمینان دادن به آنها که کمک خواستن نشانه ضعف یا شرمساری نیست به آنها کمک کنید.

پیشنهادات امیدبخش

با یادآوری دلایلش برای ادامه زندگی، هر چه که هستند، به همسرتان امید بدهید. مثلا فرزندانشان، یک حیوان خانگی محبوب شان یا ایمانشان.
این دلایل، که منحصر به فرد خواهد بود، می تواند به او کمک کند تا زمانی که درد از بین برود، مدتی طولانی تر دوام بیاورد.

بیشتر بخوانید: چگونه از شریکی که تحت درمان است حمایت کنیم.

عشق خود را نشان دهید.

افسردگی می تواند باعث شود که فرد احساس کند باری است و ارزش عشق و حمایت را ندارد. فعالانه با این افکار مقابله کنید و به شریکتان بگویید که دوستش دارید و به او نشان دهید.
بگذارید بدانند که درک شان می کنید که افسردگی بر افکار، احساسات و رفتار آنها تأثیر می گذارد و (هنوز) آنها را دوست دارید. به آنها اطمینان دهید که اینجا هستید تا از آنها در سفرشان برای بهتر شدن حمایت کنید.

سوالات متداول

آیا می توانید با فردی که افسرده است رابطه سالمی داشته باشید؟

بله، شما می توانید با فردی که افسرده است رابطه سالمی داشته باشید. ارتباط باز از اهمیت بالایی برخوردار است. ارتباط به شما این امکان را می‌دهد تا بدانید که شریک زندگی‌تان از نظر حمایت به چه چیزی نیاز دارد و همچنین فضایی خواهید داشت که به شریک زندگی‌تان بگویید که در حین حمایت از او چه احساسی دارید. با این حال، مهم است که شریک زندگی شما به دنبال درمان افسردگی خود باشد تا او نیز یاد بگیرد که چگونه علائم خود را مدیریت کرده و با آن کنار بیاید، زیرا این مسئولیت شما نیست. همچنین این تنها وظیفه شریک زندگی شما نیست که به شما در مورد افسردگی آموزش دهد. بلکه می توانید به دلخواه خود از حمایت، راهنمایی و کمک بهره مند شوید. به طور کلی، اگر شما و شریک زندگیتان برای درک بهتر یکدیگر تلاش کنید، می توانید یک رابطه سالم داشته باشید. همچنین می توانید از یک مشاور هم کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: زندگی با کسی که بیماری روانی دارد.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.