thumb

چگونه از بروز سوءتفاهم در محیط کار جلوگیری کنیم؟ (4) 5 روش تبادل افکار در محل کار تایتل

نحوه برقراری تبادل افکار در محل کار

سعی کنین در محل کار محیطی ایجاد کنین که در آن بتونین آزادانه و بی‌پرده با کارمندانتون ارتباط داشته باشین. درخواست بازخورد از کارمندان باعث می‌شه دربارۀ مسائل شرکت بیشتر آگاه بشین و قبل از تشدید اوضاع، مشکلات رو حل‌وفصل کنین. بعضی از کارمندان شما ممکنه ایده‌های خوبی داشته باشن که باعث پیشرفت در کارایی محل کار می‌شه، اما اگه ارتباط صمیمانه‌ای با کارکنان برقرار نکرده باشین، ممکنه هرگز از این ایده‌های جدید خبردار نشین. شما می‌تونین از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنین تا ارتباط صمیمانه‌تری رو با کارکنانتون داشته باشین، اما قبل از شروع گفت‌وگو، لازمه که برخی از قوانین اساسی شرکت رو بهشون گوشزد کنین.

  1. قوانین رو به اشتراک بزارید.

یه سری از قوانین اصلی ارتباطات در شرکت رو با کارمندان به اشتراک بزارین. توضیح بدین که افراد در محل کار مجاز نیستن از الفاظ توهین‌آمیز استفاده کنن یا اظهارنظرهای تحریک‌آمیز مرتبط با نژادپرستی، جنسیتی یا تبعیض نژادی به زبان بیارن. مطمئن شین که کارکنان شما درک می‌کنن که ارتباط صمیمانه و بی‌پرده به معنای به زبان آوردن هر فکری که به ذهنشون می‌رسه نیست. همه باید به طور حرفه‌ای و با احترام به همدیگه ارتباط برقرار کنن و حتی به ایده‌های هم احترام بزارن و چیزی رو به سخره نگیرن.

  1. مفاهیم کلیدی رو برای تیمتون توضیح بدین.

خیلی از مدیران با استفاده از یه سری کلمات تخصصی با کارمندان ارتباط برقرار می‌کنن که برای کارکنان پایین رتبه یا تازه‌وارد بی‌معنا هستن. به کارمندان یه فهرست از کلمات اختصاری‌ای که بیشتر استفاده بدین و بگین که هر حرفی یا واژه‌ چه معنایی داره، چون اگه کارمندان شما موضوع رو درک نکنن، نه اون‌ها می‌تونن باهاتون ارتباط برقرار کنن نه شما می‌تونین به طور مؤثر باهاشون ارتباط برقرار کنین.

  1.  جلسات تیم رو برنامه‌ریزی کنین.

کل تیم رو در جلسات هفتگی شرکت بدین و مطمئن شین که جلسات را در زمان‌های مناسب برگزار می‌کنین، چون اگه دائماً ساعت جلسات رو تغییر بدین یا لغوش کنین، ممکنه کارمندان فکر کنن که شما مشتاق برقراری ارتباط باهاشون نیستین. دستور کار جلسه رو از قبل تهیه کنین تا هم شما زمان کافی برای برقراری ارتباط با ایده‌های جدید داشته باشین و هم کارکنان نیز فرصتی برای ارائه بازخوردهای کاری‌شون داشته باشن.

  1. از اخبار شرکت آگاهشون کنین.

کارکنان رو از مسائل مهمی که ممکنه روی محل کار تأثیری داشته باشن آگاه کنین و اخبار روز رو بهشون برسونین. اگه کارمندان شما پیشرفت‌های کاری رو از خود شما بشنون، احساس هماهنگی بیشتری با شرکت می‌کنن. علناً درباره مسائل مربوط به کارمندان مثل کمبود نیرو و کاهش بودجه صحبت کنین تا همه متوجه بشن که در چه جایگاهی قرار دارن نه اینکه با اخبار غیرمنتظره غافلگیرشون کنین.

  1. در دفترتون رو باز بزارید.

به‌وجودآوردن سیاست ارتباط صمیمانه و آزاد در محل کار، یعنی بدون اینکه اختلالی در کارِتون به وجود بیاد، درِ دفترتون رو باز بزارید. بسیاری از افراد درهای بسته را مثل مانعی می‌دونن که مدیران برای قطع ارتباط با کارمندان ایجادش کردن. با باز گذاشتن درِ اتاقتون می‌تونین این پیام رو به کارمندان منتقل کنین که اون‌ها می‌تونن برای هر کاری و سؤالی بدون نگرانی پیشتون بیان، باهاتون صحبت کنن و حتی ایده‌هاشون رو وقتی هنوز تازه به ذهنشون رسیده با شما مطرح کنن.

در کل برای برقراری ارتباط موثر با کارمندان، نیاز به بروزرسانی مهارت های مدیریتی است و بروزرسانی مهارت‌های مدیریتی، کلیدی برای رقابت پذیری حرفه‌ای.

رضوان

1401/07/30

چرا باید یه مدیر همه جا سرک بکشه و خودشو دخالت بده؟

دیدگاه خود را ثبت نمایید.