thumb

10 روش لذت بردن خاص مردم از قهوه در سراسر جهان

لذت بردن از قهوه یک تجربه فرهنگی و ذائقه‌ای منحصر به فرد است که در سراسر جهان به شکل‌ها و انواع مختلفی تجسم می‌یابد. این تجربه شامل عوامل متعددی از جمله نوع دانه قهوه، روش آماده‌سازی، فرآیند خوردن، محیط مصرف و حتی مفهوم‌های فرهنگی مرتبط با هر منطقه می‌شود. هر قهوه دوستی می‌دونه که این نوشیدنی بخش جدایی‌ناپذیری از زندگیه. اصولاً، ما روش‌های خاص خودمون رو برای خوشمزه‌تر کردن قهوه داریم، اما برای تنوع دادن به گزینه‌های خود می‌تونیم به کشورهای دیگه هم سرک بکشیم. ده قهوه بین‌المللی هست که می‌تونین در سفرهاتون امتحان کنین. یا شاید هم بخوایین طعم‌های مختلف رو از سراسر جهان به برنامه کافئین روزانه‌تون اضافه کنین. در ادامه، به برخی از روش‌های لذت بردن خاص افراد از قهوه در سراسر جهان اشاره می‌شود:

  • اسپرسو ایتالیایی

در ایتالیا، قهوه به ویژه اسپرسو یک عنصر اصلی از فرهنگ محلی است. لذت بردن از یک فنجان کوچک اسپرسو، چه در یک کافه شلوغ یا در خانه با دوستان، به عنوان یک انجام تکلیف روزانه و تجربه‌ای اجتماعی مهم در این کشور در نظر گرفته می‌شود.

احتمالاً برات جالب باشه؛ 5 مورد از خواص قهوه اسپرسو

  • قهوه ترک

قهوه ترک اصل طبق یه آیین سنتی درست می‌شه. ابتدا داخل قهوه‌جوشی از جنس مس یا برنج با دسته‌ای باریک و بلند، قهوه آسیاب‌ شده؛ آب خنک معدنی؛ و شکر (اختیاری) می‌ریزیم و روی گاز می‌ذاریم تا کم‌کم‌ بجوشه و حباب بزنه تا وقتی پودر قهوه در ظرف ته‌نشین بشه. سپس قهوه‌های کف‌آلود رو توی فنجون‌های کوچیک می‌ریزیم تا مهمون‌ها حین صحبت اون رو همراه با شیرینی نوش جون کنن و لذت ببرن.

قهوه ترک

  • قهوه باراکیتو

در جزایر قناری و نزدیک سواحل غربی اسپانیا، ترکیب خاص قهوه غلیظ و شیرینی به اسم باراکیتو سرو می‌شه. این نوشیدنی با لایه‌ای از قهوه، شیر داغ، شیر غلیظ‌ شده، دارچین، پوست لیمو و شراب تیاماریا درست می‌شه. اگه براتون سنگینه، کافه لچه - قهوه با شیر داغ و تغلیظ شده هم انتخاب پرطرف‌داریه.

قهوه باراکیتو

  • قهوه میلچ

فرانسوی‌ها بهش قهوه آئو لایت و آلمانی‌ها قهوه میلچ می‌گن. این نوشیدنی پرطرف‌دار حاوی 50 درصد قهوه داغ و 50 درصد شیر فومه که در کافه‌ها و بارها سرو میشه.

قهوه میلچ

  • قهوه بیسرین

در شمال ایتالیا نوشیدنی بومی تورین رو می‌تونین امتحان کنین که در یه لیوان کوچیک به‌صورت لایه‌لایه مثل یه موکای اصل سرو می‌شه. این نوشیدنی با هات چاکلت به سبک اروپایی، اسپرسو دارک و شیر بخارزده یا گاهی خامه تهیه می‌شه.

قهوه بیسرین

  • قهوه فلت وایت

اصالتاً متعلق به استرالیا و نیوزلنده اما بین مردم این دو کشور همچنان بحثه که این قهوه اولین‌بار در کدوم کشور وجود داشته. حدوداً از دهه 70 رایج شده و حتی به منوی استارباکس هم راه پیدا کرده. می‌شه گفت فلت وایت یه کاپوچینوی بدون فومه، سطح صاف پایه‌ از شیر بخاردیده (با میکرو فوم) تشکیل می‌شه که یک یا دو شات اسپرسو هم به‌آرامی و کم‌کم اضافه می‌شه.

قهوه فلت وایت

  • کولادا کوبا

در جزیره کوبا، قهوه به‌اندازه نوشیدنی رام و سیگار برگ برای زندگی حیاتیه. انتخاب کلاسیک می‌تونه یه کافه سیتو یا یه شات اسپرسو باشه که در حین دم کردن با شکر شیرین می‌شه. کولادا در اصل همونه، اما در ظرف‌های بزرگ‌تر دم می‌کنن تا برای تعداد بیشتری سرو بشه.

قهوه کولادا کوبا

  • قهوه ایرلندی

این نوشیدنی در دهه 1940 توسط یه متصدی بار درست شد که در فرودگاه شانون مقداری ویسکی روی قهوه پاشیده بود، تا به مسافران سرگردان آرامش بده. امروزه، ظرافت بیشتری در این اکسیر وجود داره که شامل ترکیبی از قهوه داغ، ویسکی ایرلندی، شکر قهوه‌ای و خامه زده شده‌ است. به این دلیل فانتزیه که در همه جای ایرلند از کافه‌ها گرفته تا رستوران‌های کوچک، توی منو دیده می‌شه.

قهوه ایرلندی

  • قهوه وینِ اینسپنه

نام این قهوه به آلمانی یعنی "آرامش دادن". کسی هست که نخواد همچین قهوه‌ای سفارش بده؟ خب، شاید این نوشیدنی در واقع به‌خاطر کالسکه‌های یک اسبی قرن 19 وین نام‌گذاری شده. درهرصورت، طعمش فوق‌العاده است.

قهوه وینِ اینسپنه

این نوشیدنی دابل اسپرسو با خامه زده‌شده در سطح اون به‌ زیبایی در یه لیوان پایه‌بلندِ دسته‌دار سرو می‌شه. شاید نوشیدن این قهوه به‌ همراه یکی از مطرح‌ترین شیرینی‌های اتریشی یعنی اپفل اشترودل خالی از لطف نباشه.

  • قهوه کاپی

هند هم چاییش معروفه هم چای ماسالای بسیار محبوب و پرطرف‌داری داره، عاشقان قهوه نیز مانند طرف‌دارهای چای، نوشیدنی‌شون رو با همون لذت می‌خورن. کاپی اسم یه بازی آنلاینه اگه قهوه خواستی از شبه‌قاره هند سردرمیاری.

قهوه کاپی

قهوه کاپی ترکیب غلیظی از شیر کف‌کرده، پودر قهوۀ ریز آسیاب‌شده و شکره. کاپی هم با رسم و آئین خاصی با رد کردن از یه فیلتر فلزی در یه لیوان فولادی ضدزنگ، شبیه قهوه‌ساز "فرنچ پرس" دم می‌شه.

  • قهوه اسپرسو

در سفر به فرانسه اشتباهاً فکر نکنین هرجا که می‌رین فقط باید قهوه کافه آئو لایت سفارش بدین به‌جاش، یه اسپرسوی ساده رو امتحان کنین. نوشیدنش در هر ساعتی از روز مزه می‌ده و تقریباً بعد از هر وعدۀ غذایی فرانسوی‌ها جا داره.

قهوه اسپرسو

اگه اسپرسوی تلخ رو نمی‌تونین بخورین، قهوۀ آلونژ رو تست کنین که بین اسپرسو و امریکانوئه، ولی به خوش‌طعمی امریکانو نمی‌رسه.

آیناز

1401/07/30

قهوه قجری رو نگفتیدااا

دیدگاه خود را ثبت نمایید.