thumb

10 روش برای آغاز روزی سرشار از صلح و آرامش

احتیاج به آرامش ذهنی دارین، اما کلافه و بی‌قرارین ؟ نگران نباشین، ما چند نکته مؤثر از متخصصان برای بازگرداندن سلامت روح و روان‌ شما بهتون معرفی می‌کنیم.

آرامش درونی... آرامش درونی... این شعار انیمیشن پاندای کونگ‌فو کار رو یادتون می‌آد؟ خب، کیه که یادش نیاد؟ اما آیا بازگرداندن آرامش به زندگی‌تون به همین راحتیه؟ صادقانه بگم ممکنه او‌ن‌قدرها هم که به نظر می‌رسه ساده نباشه، اما غیرممکن هم نیست.

نداشتن خیالی آسوده و آرام دلیل بر اینه که فکر و ذهن‌تون بهم ریخته و آشفته‌ست. از آنجا که میلیون‌ها فکر هم‌زمان توی سرتون می‌گذره، درست در ابتدای روز احساس خستگی و فرسودگی می‌کنین. این هم عامل استرس‌زای دیگه‌ای می‌شه، چون اون‌جوری که دل‌تون می‌خواد روز رو شروع نمی‌کنین و بعد احساس ناامیدی بهتون دست می‌ده.

بیشتر بخوانید: 10 تفاوت افراد با استرس کمتر و افرادی که استرس بیشتری دارن!

به منظور اطلاعات بیشترتون بگم که داشتن این همه شور و هیجان  آن‌هم در ابتدای روز نشانۀ خوبی نیست. به همین دلیل خیلی مهمه که با انرژی و آرامش از خواب بیدار بشین.

با انرژی بیدار شدن

حال به شما می‌گم چطور این کار رو انجام بدین، اما پیش از این می‌خوام ازتون سؤالی بپرسم. شما می‌دونین چرا این روزها بیشتر افراد مشوش هستن و احساس آرامش‌شون رو از دست می‌دن؟ خب، نه نمی‌دونین. اجازه بدین یه متخصص همه‌چیز رو به شما بگه.

به گفتۀ دکتر سانتوش بنگر، روانپزشک مشاور در بیمارستان گلوبال، عواملی که آرامش فکر و ذهن شما رو بهم می‌ریزن شامل: تعامل با افراد دچار استرس، تقصیر رو گردن کسی انداختن، انتقاد و عیب‌جویی از خودتون، تلاش‌های بیهوده برای شاد بودن، ناامیدی، عصبانیت، نگرانی، تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن مردم، تلاش برای کمال‌گرایی، کینه‌ورزی و تلاش مداوم برای خودکفایی.

بیشتر بخوانید: 10 راهکار برتر برای غلبه بر ناامیدی

ذهن به هم ریخته

اینها دلایل بسیار پیش‌پاافتاده‌ای هستن که موجب می‌شن افراد کنترل زندگی رو از دست بدن.

بیشتر بخوانید: 8 تمرین تنفسی برای کاهش اضطراب و استرس و افزایش آرامش شما

با رعایت این 10 مورد می‌تونین یه روز آروم و بی‌دغدغه داشته باشین:

یوگا و آرامش ذهن

  1. روز رو با یوگا یا مدیتیشن شروع کنین.این به شما کمک می‌کنه انرژی‌تون رو هدایت کنین. شما رو به درون‌گرایی سوق می‌ده، دیدگاه بهتری از همان روز رو بهتون می‌ده و باعث می‌شه آروم بشین.
  2. سعی کنین با انجام کارهایی که دوست دارین و لذت می‌برین، به آرامش درونی برسین مثل آواز خواندن، آشپزی، رقصیدن، گوش دادن به موسیقی یا باغبانی.

انجام کارهای لذت بخش

  1. 6 تا 8 ساعت در شبانه‌روز بخوابین و الکل مصرف نکنین.

جملات تأکیدی مثبت می‌تونه زندگی شما رو تغییر بده و آرامش ذهنی براتون به ارمغان بیاره.

  1. صبور باشین زیرا افراد مختلف درک متفاوت دارن. هیچ‌چیزی رو به خودتون نگیرین چون این فقط روی سلامت شما تأثیر می‌ذاره.
  2. بخشیدن مردم و ادامۀ زندگی بهترین راه برای دوستی با آرامشه. بهتره باهاش کنار بیایین تا بدون هیچ دغدغه فکری قدم به آینده بذارین و این باعث می‌شه احساس سبکی و رضایت بیشتری داشته باشین.

ببخشین

  1. هرچیزی رو کنترل نکنین. چند آیتم وجود داره که هر چقدرم تلاش کنین سرکوب نمی‌شن. از این رو، گریه کردن و دادوفریاد راه انداختن فایده‌ای نداره. بنابراین، به جای اینکه وقت زیادی رو صرف این چیزها کنین و دچار استرس بشین، نیمۀ پر لیوان رو ببینین و امیدوار باشین.

همه چیز رو کنترل نکنین

  1. باید از فرضیه‌ها و استدلال و نتیجه‌گیری‌های عجولانه دوری کنین و بیش از حد به موضوعی فکر نکنین.

اجازه ندهید که تنهایی‌آرامش شما رو به هم بزنه.

  1. سعی کنین با توجه به احساسات و رفتارتون، خودتون رو تغییر بدین.
  2. ذهنیت مثبت داشته باشین و سعی کنین از دوست‌های منفی‌اندیشی که اطراف‌تون رو گرفتن، دور بمونین.
  3. تمام افکار به‌هم ریخته مغز خودتون رو روی کاغذ بنویسین تا از ذهن خارج بشن. این رویه نوشتن کارها و تصمیماتیه که انجام شده و در پایان مثل فهرست کار در نظر گرفته می‌شه. در ضمن به ایجاد حس موفقیت کمک می‌کنه و باعث می‌شه احساس آرامش بیشتری داشته باشین، چون می بینین که کارها یک‌به‌یک انجام می‌شن.

بنویسین

دکتر بنگر می‌گه: «شما باید در زمان حال زندگی کنین، از گذشته درس بگیرین و نسبت به آینده مثبت باشین تا در آرامش بمونین"

دیدگاه خود را ثبت نمایید.