thumb

5 دلیل که باید از شر دوست‌های منفی‌باف‌ خودتون خلاص بشین!

منفی‌نگری رابطۀ بین دوستان رو یه‌جوری خراب می‌کنه که اون‌ها دیگه تمایلی به با هم بودن، حرف زدن و رفت‌وآمد ندارن. دوست‌های منفی‌باف می‌تونن شادی، آرامش و توانایی پیشرفت رو ازتون بگیرن. منفی‌نگری بین دوستان نه موجب مستحکم‌تر شدن پایه‌های دوستی می‌شه و نه سودی به رابطۀ دوستی‌تون می‌رسونه. برعکس، بیشترین قابلیت رو برای آسیب رسوندن به رابطه‌ها داره.

5 دلیل مهم که باید هرچه زودتر از شر تمام دوست‌های منفی‌باف‌تون خلاص بشین:

  1. دوست‌های منفی‌نگر و منفی‌باف خون‌آشام‌های انرژی هستن!

تا حالا شده وقتی کنار دوست‌های منفی‌باف‌تون هستین، خودتون هم به‌نوعی منفی‌بافی ‌کنین؟ تا حالا شده به‌خاطر بیش از حد بدبین بودن‌ اون‌ها نخوایین باهاشون حرف بزنین؟ مطمئن هستم که پاسخ ‌تون به هر دو سؤال یک بلۀ محکمه!

اغلب، انرژی افراد منفی‌باف خیلی زود تموم می‌شه و احساس خستگی می‌کنن، چون برای «مقابله» با اتفاقات زندگی‌شون زیادی وقت می‌ذارن و تلاش می‌کنن. به‌نظر می‌آد باید برای کسانی که ذهن و روح‌تون رو تهی از انرژی می‌کنن همیشه در دسترس باشین تا خطاها و اشتباهات اون‌ها رو سروسامون بدین. این کار شما رو از پا در می‌آره. 

افراد منفی دزادن انرژی

یادتون باشه که دوروبرتون رو از آدم‌هایی پر کنین که مدام به شما انرژی مثبت می‌دن و برای هر کاری تشویق‌تون می‌کنن. وقتی ناامید می‌شین بهتون قدرت و امیدواری می‌دن تا نور انتهای تونل رو ببینین و جا نزنین.

  1. برای دوست‌های منفی‌باف مصلحت و منفعت شما توی ذهن‌شون جایی نداره!

دوست‌های منفی‌باف اعتمادبه‌نفس شما رو دست کم می‌گیرن. دوستی‌ها به وجود نیومدن که زندگی‌تون رو نابود کنن، برعکس اومدن بهتون قدرت بدن تا عالی باشین و به موقعیت بالاتری برسین. خیلی از سخنرانان انگیزشی به مخاطبان‌شون توصیه می‌کنن افرادی رو برای دوستی انتخاب کنین که ذهنیتی مشابه خودتون داشته باشن.

دوست‌های منفی‌باف هیچ توجهی به منافع شما ندارن اون‌ها با ترفند بهتون "احتیاج" داریم انرژی‌تون رو تخلیه می‌کنن تا جایی که نگران اون چیزی که ممکنه تجربه کنین نباشن. این آدم‌ها دنبال کسی می‌گردن که فقط شنونده باشه و به حرف‌هاشون گوش کنه. انگار فقط اون‌ها هستن که باید نگران هرچیزی باشن و بقیه هیچ نگرانی ندارن. شک نکنین که باید هرچه زودتر از شر این نوع افراد خلاص بشین.

ناراحتی دائم دوست منفی باف

  1. دوست‌های منفی‌باف دوست ندارن موفقیت‌ شما رو ببینن!

تا حالا از این‌جور سؤالات یا جملات شنیدین؟

  •  مطمئنی می‌خوای این کار رو انجام بدی؟ (شک)
  • فکر نمی‌کنم ایدۀ خوبی باشه. (ترس)
  • پس من چی؟ (خودخواهی)

اگه قبلاً از این دست سؤالات و اظهارات شنیدین، این ربطی به شما و موفقیت‌تون نداره. یه دوست منفی‌باف هیچ‌وقت شما رو به‌سمت موفقیت هل نمی‌ده چرا چون هیچ تمایلی به موفقیت شما نداره. اون‌ها می‌خوان خودشون رو قاطی برنامه‌های شما بکنن، انگار نمی‌دونن شما دوست‌شون هستین . باید به شما دوبال برای پرواز و اوج گرفتن بدن، نه اینکه خودشون رو تحمیل کنن. این‌جور آدم‌ها می‌ترسن کنار گذاشته بشن و همه رهاشون کنن. اگه چنین دوست‌هایی دوروبرت هستن که نمی‌خوان موفقیتت رو ببینن وقتش رسیده که بذاری‌شون کنار.

حذف دوستان منفی

  1. خرمن‌سوخته همه رو خرمن‌سوخته می‌خواد.

این یکی از بهترین و درست‌ترین ضرب‌المثل‌هاییه که در توصیف این آدم‌ها می‌گن! افراد منفی‌نگر و منفی‌باف دوست دارن دوروبرشون رو با آدم‌هایی مثل خودشون پر کنن. دو دلیل مهم هست که وقتی برای موفقیت تلاش می‌کنین نباید در کنار دوست‌های منفی‌باف‌تون باشین:

  • اون ناامیدی و فلاکتی که این دوستان از خودشون منعکس می‌کنن، می‌تونه مثبت‌اندیشی شما رو از بین ببره. ممکنه یه موقع‌هایی منفی‌بافی اون‌قدر مسری بشه که به خودتون و توانایی‌هاتون شک کنین. درواقع این دوست‌های منفی‌باف هستن که شما رو تشویق می‌کنن تا از رسیدن به اهدافی که دارین دست بکشین.
  • وقتی به‌سمت موفقیت قدم برمی‌دارین، ذهن شما باید برای یادگیری، از چیزهای آزاردهنده رها شده باشه. فرد منفی‌گرا با حرف‌هاش شما رو بمبارون می‌کنه و در نتیجه ذهن‌تون بسته می‌شه و دیگه قدرت تصمیم‌گیری ندارین و به افرادی که نباید، اعتماد می‌کنین این به دلیل تردیده. حواس‌تون باشه که شک تمام برنامه‌ریزی‌ها و تنظیمات زندگی‌ شما رو به هم می‌ریزه. پس اجازه ندین آدم‌های منفی‌باف زندگی‌تون شاهد شکست شما باشن. به هر قیمتی شده از اون‌ها فاصله بگیرین و هرچه زودتر از شرشون خلاص بشین!!!

بمباران شدن با انرژی منفی

  1. قابلیت‌ها و استعدادهای شما برای عالی بودن در خطره!

وقتی در مسیر موفقیت قرار می‌گیرین و مایلین بیشتر از اون چیزی که الان هستین باشین باید یادتون بمونه که دوست‌های منفی‌نگر و منفی‌باف می‌تونن خیلی راحت این فرصت رو ازتون بگیرن. منفی‌نگر بودن مسریه و می‌تونه جای اون موقعیت عالی‌ای که قراره داشته باشین رو از شما بگیره. این اجازه رو بهش نده!

اگه کسی با افکار، اعمال و شخصیت منفی‌بافش با مثبت‌اندیشی شما در تضاده، رهاش کنین تا بره. منفی‌نگر و مثبت‌اندیش مثل آب و روغن می‌مونه: با هم مخلوط نمی‌شن! تو نمی‌تونی با داشتن دوست‌های منفی‌باف فرد مثبت‌اندیشی باشی. یه فرد منفی‌نگر ذهنیت درستی برای موفقیت نداره، باید خودتون رو با افراد همفکری هماهنگ کنین که می‌تونن شما رو به سطح موفقیتی که می‌خوایین تشویق کنن و برسونن.

مراقب دوست‌هایی که برای خودت نگه می‌داری باش!

رها کردن دوستان منفی

با شرکت در گفت‌وگو، فعالیت و هم‌صحبتی با افراد منفی‌باف، قابلیت و توانایی خودت رو به‌خطر می‌ندازی. اجازه نده این‌جور آدم‌ها شما رو از مسیر موفقیت دلسرد و منحرف کنن. اینکه کنار افرادی باشین که شما رو تشویق می کنن و مسئول می‌دونن خیلی باارزشه. اگه دوست‌هایی دارین که همیشه با رفتارها، گفت‌وگوها و کارهای منفی خودشون انرژی شما روتخلیه می کنن، باید هر چه سریعتر از شرشون خلاص بشین. چون زندگی، موفقیت، استعداد و سلامت عقل شما در معرض خطره!

دیدگاه خود را ثبت نمایید.