thumb

چگونه از بروز سوءتفاهم در محیط کار جلوگیری کنیم؟ (8) 6 روش برقراری ارتباط با کارمند بدبین

با کارمندی با سبک ارتباط بدبینانه، چطور رفتار کنیم؟

بدبینی در محیط کار باعث کاهش و درنهایت ازبین‌رفتن بهره‌وری می‌شه. کارمندان بدبین و منفی‌باف می‌تونن با زدن حرف‌های ناامیدکننده مبنی بر اینکه شما نمی‌دونین چیکار می‌کنین، اقتدار شما رو تضعیف کنن و باعث ناخوشایند شدن محیط کار برای بقیه کارکنان بشن. اگه می‌خوایین کسب‌وکارتون دوام بیاره و پیشرفت کنه، اجازه ندین افراد بدبین از درون بهتون آسیب بزنن. با کارمندان بدبین در مورد رفتارشون صحبت کنین، همین‌طور سعی کنین در یافتن راه‌حل‌های مثبت برای مشکلات شرکت از اون‌ها کمک بگیرین تا فکرشون درگیر کار بشه و نتونن با حس بدبینی‌ای که دارن کسب‌وکار شما رو مسموم کنن.

چطور کارمند بدبین رو کنترل کنیم؟

6 روش درست برای برخورد و کنترل کارمند بدبین در محیط کار وجود داره که به شرح زیر هستند:

  1. رفتار مشکل‌دار رو پیدا کنید.

ماهیت مشکل رو شناسایی و دقیقاً مشخص کنید که چه چیزی در مورد سبک ارتباطی کارمندتون، شما رو آزار می‌ده، همچنین این سبک رفتار چه تأثیراتی بر روحیه شرکت و بقیه کامندان می‌ذاره. رفتارهای خاصی رو که مایل هستین کارمندتون اون‌ها رو تغییر بده، یادداشت کنین.

  1. با کارمند بدبین صحبت کنین.

با کارمندان شرکت یک‌به‌یک صحبت کنین. برای کارمند منفی‌باف مثال‌هایی از حرف‌هایی که زده بیارین و بگین که از نظر شما این طرز صحبت اصلاً مناسب نیست یا بیش از حد بدبینانه است. به کارمندتون توضیح بدین که چرا این رفتارها در محل کار مشکل سازن.

  1. مشکل اصلی رو پیدا کنید.

در طول گفت‌وگو با کارمند، همدلانه برخورد کنین. از اون بپرسین که آیا نگرانی‌ یا دل‌شوره‌ای دربارۀ شغلش داره که باعث می‌شه نسبت به دیگران واکنش بدبینانه نشان بده. چیزی که موجب آشفتگی کارمند شده رو پیدا کنین و بهش گوش بدین تا بتونین راه‌حل‌های مناسبی رو برای رفع مشکلاتش مطرح کنین.

  1. بین خودتون و کارمندان دیوار نکشین.

سیاستی پایه‌گذاری کنین تا کارمند بدبین و بقیه کارمندان بتونن آزادانه در مورد مشکلات کاری باهاتون صحبت کنن. به کارمند اجازه بدین که در صورت نیاز بتونه خصوصی باهاتون ملاقات کنه.

  1. از کارمند بدبین راه‌حل بگیرین.

تاحدامکان کارمند بدبین و منفی‌باف رو در تصمیم‌گیری‌ها درگیر کنین. به کارمندتون اجازه بدین تا راه‌حلی برای مشکلات شرکت پیشنهاد بده و بعد توصیه‌هاش رو جدی بگیرین و به گفته‌هاش بها بدین.

  1. بدبینی و پراکنده کردن حس ناامیدی در شرکت رو تحمل نکنین.

به همه کارکنان بگین که رفتارهای بدبینانه قابل‌تحمل نیستن و چنانچه هر کارمندی این رفتارها رو ادامه بده تنبیه‌ یا حتی ممکنه اخراج بشه.

بروزرسانی مهارت‌های مدیریتی؛ کلیدی برای رقابت پذیری حرفه‌ای

زهرا

1401/07/30

شایدم اون کارمند منفی نگر داره از یه جنبه دیگه مشکلاتو نگاه میکنه و صرفا منفی نگر بودنش دلیل بر اشتباه بودن حرفاش نباشه! همیشه آدمای منفی نگر اشتباه نمیگن اتفاقا باعث میشن کار بی نقص تری بسازی

دیدگاه خود را ثبت نمایید.