thumb

اسباب بازی بزرگسالان، معرفی 18 تا از بهترین اسباب بازی برای بزرگسالان

اسباب بازی بزرگسالان؛ ۱۸ تا از بهترین اسباب بازی ها برای افراد بزرگسال

درسته که هرچقدر بزرگ‌تر می‌شیم عاقل‌تر و مسئولیت‌پذیرتر از قبلمون می‌شیم، اما این موضوع به این معنا نیست که دیگه نباید بازی کنیم یا اسباب بازی داشته باشیم.

نگاه‌کردن به لیستی از اسباب بازی برای بزرگسالان شاید کمی کودکانه به نظر برسه اما نگران نباشید، شما تنها کسی نیستید که عاشق بازی و اسباب بازی اید.

هنوز هم با وجود سن و سالی که ازمون گذشته با کوچیک‌ترین سوتی‌ها مجبور می‌شیم خنده‌مون رو قائم کنیم، هرچقدر هم که بزرگ بشیم باز هم کودک درونمون زنده است و ما رو تحت‌تأثیر قرار میده.

هرچند که ما عاقل‌تر و مسئولیت‌پذیرتر می‌شیم، اما آیا واقعاً می‌تونیم اون حس کودکانه و ماجراجویانه که ما رو به گرفتن دزدان خیالی، رقصیدن مثل یک بالرین یا پروازکردن دعوت می‌کرد رو کاملاً از بین ببریم؟

با وجود تمام پرستیژ و اسم و رسمی‌ که برای خودمون درست کردیم، می‌دونیم که جواب چیه!!!

خوشبختانه دوره باور به اینکه وقتی بزرگ می‌شیم باید قید هیجان و بازی رو بزنیم تمام شده. ما جوانی ابدی نداریم، توی داستان‌های شگفت‌انگیز زندگی نمی‌کنیم و همیشه هیجان زده نیستیم، ولی چیزی داریم که می‌تونه ما رو از کسالت بیرون بیاره و کودک درونمون رو زنده کنه؛ بازی و بازی‌کردن با اسباب بازی ها.

اگه می‌خواین برای خودتون چیزی بخرین من ۱۸ مورد از بهترین اسباب‌بازی‌هایی که یه بزرگسال می‌تونه ازشون استفاده کنه رو در اینجا جمع کردم.

یادتون باشه تا زنده این باید زندگی کنین، لذت ببرین و کودک درونتون رو به آغوش بکشین.

۱۸ تا از باحال‌ترین و جالب‌ترین اسباب بازی ها برای بزرگسالان:

اسباب‌بازی‌های فناوری محور

دسته اول از اسباب بازی ها رو اسباب‌بازی‌های فناوری محور تشکیل میدن. خیلی از بزرگسالان به این باور رسیدن که عشق به اسباب بازی از بین نمیره بلکه با ما بزرگ میشه. وقتی جوان‌تر هستیم این عشق به شکل علاقه‌مندی به بازی‌های کامپیوتری و ماشین‌های مسابقه‌ای خودش رو نشان میده. با افزایش سن و تغییر سلیقه‌مون این علاقه‌مندی سمت فناوری‌های جدید و هیجان‌انگیز میره.

به همین دلیل خیلی از اسباب‌بازی‌هایی که برای افراد بزرگسال طراحی میشن فقط سرگرم‌کننده نیستن بلکه کاربردی و حتی مفیدن.

  1. پلی‌استیشن با VR 
    همان‌طور که از نام اون پیداست، پلی‌استیشن VR با استفاده از فناوری واقعیت مجازی می‌تونه شما رو در دنیای واقعیت مجازی غوطه‌ور و یه عالمه هیجان رو به وجودتون تزریق کنه، طوری که انگار فرصت تجربه زندگی‌کردن در آنجا رو دارید.

  2. اپل‌واچ 
    اپل‌واچ نمونه بارزی از یه گجت علمی تخیلیه که زنده شده. وقتی بچه بودم تو کارتون دیجیمون‌ها دیده بودم که بچه‌ها دستگاه‌های عجیبی رو تو دست‌هاشون نگه می‌داشتن، شاید برای شما این‌طور نباشه اما برای من اپل‌واچ از دنیای دیجیمون‌ها اومده به‌خاطر همینه که آن‌قدر همه فن حریفه!

  3. اسپیکر حمام 
    تصور کنین که صبح که بیدار شدین میرین دوش می‌گیرین و با آهنگی که از اسپیکر پخش میشه هم‌خوانی می‌کنین یا می‌رقصین، حتی می‌تونین یه پادکست مناسب روحیه‌تون رو هم انتخاب کنین زیر دوش بهش گوش بدین. اسپیکر حمام هم خریدش برای خودتون خیلی خوب و کاربردیه، هم میشه به کسی دوسش دارین هدیه‌اش بدین، چون هرکسی می‌تونه چیزهایی که دوست داره انتخاب کنه و بهشون گوش بده.

  4. پخش‌کننده‌های خانگی 
    در حالی که رقابت بین اپل، گوگل و آمازون برای تسلط روی دنیای فناوری (و احتمالاً جهان) حسابی داغ شده و قطعاً جنبه‌های منفی خودش رو داره، یک جنبهٔ مثبتی هم داره که باعث رقابت این شرکت‌ها برای ایجاد محصولات سرگرم‌کننده جذاب میشه، پخش‌کننده‌های خانگی یکی از این محصولات ان. با پخش‌کننده‌هایی مثل آمازون می‌تونید به هر برنامه اندرویدی در تلویزیونتون دسترسی داشته باشید، فیلم‌های آمازون رو ببینین، سریال‌های نتفلیکس رو دنبال کنین، با یوتیوب یاد بگیرین و به آهنگ‌های شاد یا پادکست‌های مفید گوش بدین.

  5. هلی‌شات
    به لطف تکنولوژی ما الان می‌تونیم از هر مارک و برندی یه هلیکوپتر کنترلی پیدا کنیم، اما الان فقط هلیکوپتر کنترلی نیست که با یه کنترل ساده تو آسمان پرواز می‌کنه. هلی‌شات ابزاریه که نه‌تنها مثل هلیکوپتر کنترلی پرواز می‌کنه، بلکه می‌تونه هر چیزی که می‌بینه رو درآن‌واحد به ما نشان بده، تازه قابلیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری باکیفیت بالا رو هم داره.

  6. دوربین ورزشی
    یه دوربین کم جا، لرزش‌گیر، باکیفیت بالا و قابلیت نصب روی موتور، دوچرخه، ماشین، دست و پیشانی؛ خیلی کاربردیه نه؟ وقتی توی طبیعت می‌دویین، جاهای قشنگ میرین، در حال حرکتین و می‌خواین خاطراتتون رو باکیفیت بالا ثبت کنین، چه برای ضبط و ارزیابی حرکات ورزشی چه ثبت خاطرات یه دوربین ورزشی قیمت مناسب به کارتون میاد. اگه نمی‌دونین از چه برندی خرید کنین پیشنهاد ما دوربین‌های ورزشی گوپرو هست.

اسباب‌بازی‌های رومیزی

یادمه وقتی بچه بودم با هم‌کلاسیم کلی تلاش می‌کردیم که اسباب‌بازی‌هامون رو قایمکی ببریم سر کلاس تا وقتی که معلم برمی‌گرده باهاشون بازی می‌کنیم. اما متأسفانه اغلب اوقات نقشه‌مون با شکست مواجه میشد و ما رو به دفتر مدیر می‌کشوند، تازه اسباب‌بازی‌هامون رو هم می‌گرفتن!

بنابراین، جای تعجب نیست که به‌عنوان یه بزرگسال، یکی از راه‌هایی که می‌خواهیم استقلال خودمون رو باهاش اثبات کنیم، تزئین میز با اسباب‌بازی‌هاییه که قرار نیست کسی به خاطرشون ما رو تنبیه کنه.

بااین‌حال لازمه که تو انتخاب اسباب‌بازی‌های رو میزی دقت کنید، چون بالاخره باید پرستیژتون تو محیط کار حفظ بشه.

دفتر رنگ‌آمیزی بزرگسالان می‌تونه گزینه جالبی برای این مورد باشه، مثلاً وقتی ذهنتون خیلی خسته اس یه چیزی رنگ می‌کنین تا ذهنتون باز بشه، هرچند تو لیست من نیست!

  1. ماشین کلاسیک اسباب بازی
    چقدر ماشین دوست دارین؟ نظرتون راجع به مدل‌های کلاسیک چیه؟ ماشین‌باز هستین؟ ماشین‌های کلاسیک قدیمی یکی از دل‌نشین‌ترین طرح‌ها برای ماشین‌بازها هستن، درسته که نمی‌تونیم هر چه که دلمون می‌خواد رو بخریم؛ اما می‌تونیم مدل اسباب بازی این ماشین‌ها رو داشته باشیم. روی میز، توی قفسه کتاب، روی داشبورد جای مناسبی برای یه مرسدس‌بنز مدل 300SL 1954 که با فلز ساخته شده و تو جیب جا میشه!

  2. روبیک 
    اسباب‌بازی‌های ساده‌ای که علاوه بر چالش‌برانگیز و جذاب بودن محرک ذهن هم باشن زیاد نیستن؛ اما روبیک همه این ویژگی‌ها رو داره. روبیک یه اسباب بازی خیلی ساده اما درعین‌حال پیچیده است که می‌تونه کل روز ذهن شما رو درگیر کنه. این مکعب جادویی سن‌وسال نمی شناسه و همه رو جذب خودش می‌کنه. تو یوتیوب سرچ کنین و راه‌حل اون رو یاد بگیرین تا علاوه بر سرگرمی ذهنتون رو هم تقویت کرده باشین.

  3. فیجت کیوب 
    اگر دنبال یه اسباب بازی رومیزی کم جا برای تخلیه استرس خودتون می‌گردین، استفاده از فیجت کیوب رو بهتون پیشنهاد می‌کنم. فیجت کیوب یه جعبه عجیب و غریبه که انگشتانتون رو آرام نگه می‌داره؛ به‌جای تق‌تق رو میز زدن به شش تا حالت مختلف انگشتانتون رو مشغول و آرام می‌کنه.

  4. پازل میخ 
    فکر می‌کنید آسان هست؟ پس باید دوباره بهش فکر کنید. پازل میخ یه پازل خیلی کوچیک و چالش‌برانگیزه که تو نگاه اول حل‌کردنش خیلی ساده و راحت به نظر میاد اما درواقع داره فریبتون میده. برای حل‌کردن پازل‌های میخ باید وقت بزارین و فسفر بسوزونین تا قلقش رو پیدا کنین. وقتی سر کار هستین و اعصابتون از اداره به‌هم‌ریخته، بگین همکارانتون بیان پیشتون، اون موقع پازل میخ رو بدین دستشون تا حلش کنن؛ نگاه کنین و لذت ببرین!

  5. توپ تنیس 
    کاربرد اصلی توپ تنیس بازی تنیس هست، اما این تنها کاربرد اون نیست! تا حالا امتحانش کردین؟ جلوی دیوار وایسین و توپ رو به سمتش پرت کنین و وقتی برگشت بگیرینش، حالا دوباره امتحان کنین. حسش می‌کنین؟ این بازی ساده باعث مرتب‌شدن ذهن، ازبین‌رفتن استرس میشه و واقعاً لذت بخشه.

بیشتر بخوانید: 10 تفاوت افراد با استرس کمتر و افرادی که استرس بیشتری دارن!

اسباب‌بازی‌های فردی یا جمعی

حالا میریم سراغ اسباب‌بازی‌هایی که می‌تونن ساعت‌ها شما رو سرگرم کنن و محدود به مکان و زمان نیستن، میشه تنها ازشون استفاده کرد یا یه جمع دوستانه باهاش مشغول کرد.

  1. سیب‌زمینی شوکه‌کننده 
    احتمالاً تا حالا اسم این اسباب بازی رو نشنیدین، اجازه بدین براتون توضیح بدم: سیب‌زمینی رو روی حالت شوک دهنده تنظیم می‌کنین، این اون لحظه‌ای نیست که سیب‌زمینی جرقه می‌زنه، این که کی و کجا جرقه‌اش رو می‌زنه به شانس شما برمی‌گرده. با دوستانتون دور هم بشینین و سیب‌زمینی رو بیارین وسط، بعد از اینکه روشنش کردین بین خودتون بچرخونین‌اش. سیب‌زمینی تو دست هر کی جرقه بزنه، می‌بازه. آن‌قدر این بازی رو ادامه بدین تا یه نفر برنده شه.

  2. فوتبال دستی 
    این بازی علل خصوص در جمع پسرها یه عالمه محبوبیت به دست میاره. کنار هم بشینین، به بهانه فوتبال دستی یه عالمه برای هم کری بخونین و تفریح کنین.

  3. مونوپولی به سبک گیم آف ترونز 
    «لرد بیلیش: وقتی تو بازی قدرت وارد میشی یا می‌بری یا می‌میری» مونوپولی به‌تنهایی هم بازی خیلی جذابیه که می‌تونه ساعت‌ها شما و مهمانانتون رو سرگرم کنه، هوش تجاری و اقتصادی‌تون رو تقویت کنه و از همه مهم‌تر اینکه مذاکره‌کردن رو بهتون یاد میده. حالا همین بازی به سبک و سیاق سریال محبوب گیم آف ترونز در دسترس قرار گرفته؛ شاید الان بتونین هوش سیاسی‌تون رو هم تقویت کنین.

  4. جنگا یا برج هیجان 
    یادمه یه مهمانی دعوت شدم که تو یه باغ خیلی زیبا برگزار می‌شد، اون مهمانی فوق‌العاده بود. درخت‌ها شکوفه داده بودن زمین معطر بود، دکور عالی چیده شده بود و همه چیز بیش از حد زیبا بود. اما افراد کمی متوجه این زیبایی شده بودن؛ چرا؟ چون برای افراد دعوت شده به مهمانی یه سری بازی برای فضای باز ترتیب داده بودن که همه رو درگیر خودش کرده بود. یکی از اون بازی‌ها یه جنگای خیلی بزرگ بود. اگه از حل پازل و هیجان خوشتون میاد، احتمالاً عاشق این بازی میشید.

  5. پازل ۳ بعدی 
    این اسباب بازی برای افرادی که به جزئیات علاقه‌مندن خیلی توصیه میشه. وقتی یه پازل ۳ بعدی رو حل می‌کنین هم یه چیزی می‌سازین و هم پازل حل می‌کنین. این بازی ذهن و خلاقیتتون رو تقویت می‌کنه.

  6. کیسه بکس 
    آویزون بودن یه کیسه بکس تو اتاقتون، وقت‌هایی که خسته این یا انرژی و هیجان زیادی دارین می‌تونه شما رو به حرکت وادار کنه. کیسه بکس هم عضلاتتون رو تقویت می‌کنه و هم یه عالمه انرژی بهتون میده، از طرفی کمکتون می‌کنه تا استرس‌هاتون رو تخلیه کنین.

  7. مافیا 
    هرچند بازی‌کردن مافیا اسباب بازی خاصی لازم نداره اما داشتن کارت‌های بازی و نشان‌دادنش به آدمی که حذف شده خالی‌ازلطف نیست. بازی مافیا یه بازی گروهیه که یه عالمه هیجان با خودش میاره. تو این بازی اعتمادکردن و اعتمادنکردن رو یاد می‌گیرین، چهرهٔ دیگه‌ای از آدم‌ها رو می‌شناسین و یاد می‌گیرین به جزئیات بیشتر دقت کنین.

بیشتر بخوانید: چرا قابل اعتماد بودن، بلیت طلایی روابط عالی است؟

جمع‌بندی

کودک درونتون رو فراموش نکنین؛ میدونم توی دل‌مشغولی‌های زندگی، گرفتاری‌های شخصی و شغلی، رسیدگی به پدر و مادر و بچه‌ها یادتون میره که هوای خودتون رو هم داشته باشین.

اما به‌قول‌معروف تا خودت رو دوست نداشته باشی نمی‌تونی کس دیگه‌ای رو هم دوست داشته باشی. پس برای خوشحال کردن خودت و کودک درونت یه فعالیت هیجان‌انگیز یا یه اسباب بازی دوست‌داشتنی رو انتخاب کن و گاهی سراغش برو.

مطمئن باش وقتی از زندگی بیشتر لذت می‌بری، بهتر می‌تونی از اطرافیانت مراقبت کنی.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.