به فردی که افسرده است چگونه کمک کنیم؟

به فردی که افسرده است چگونه کمک کنیم؟

طبق گزارش موسسه ملی سلامت روان (NIMH)، حدود 21 میلیون بزرگسال در ایالات متحده افسردگی دارند.
 از آنجایی که این یکی از شایع ترین بیماری های روانی است، احتمال اینکه شما یا کسی که می شناسید حداقل یک دوره افسردگی را در زندگی خود تجربه کرده باشد بسیار زیاد است.
اگر کسی که دوستش دارید افسردگی دارد، برای تان سوال است که چگونه می توانید به او کمک کنید. حتی احتمالا طیف وسیعی از احساسات دشوار را تجربه می کنید، مانند نگرانی، ناامیدی و عصبانیت.
حمایت اجتماعی می تواند برای کمک به افراد برای مقابله و بهبودی از افسردگی حیاتی باشد. این مقاله نحوه حمایت از افراد مبتلا به افسردگی را مورد بحث قرار می دهد. این بر استراتژی هایی برای حمایت و تشویق عزیزان شما جهت پیگیری درمان برای وضعیت خود تمرکز دارد. می توانید با یادگیری بیشتر در مورد افسردگی، گوش شنوایی، شخصی نکردن چیزها و اجتناب از قضاوت، از محبوب خود حمایت کنید.

چرا حمایت از افسردگی مهم است؟

اگر با فردی که افسرده است زندگی می کنید و زندگی روزمره او را می بینید، ممکن است گاهی گیج و حتی بترسید. و اگر خودتان هرگز افسرده نشده اید، ممکن است تصور کنید که چه احساسی دارد برایتان سخت است. شما ممکن است اطلاعات زیادی در مورد علل افسردگی، نحوه تشخیص آن، یا گزینه های درمانی موجود نداشته باشید.
دانستن اینکه احساس سردرگمی، سرگیجه یا عدم اطمینان در مورد اینکه چه کاری می توانید برای کمک انجام دهید طبیعی است می تواند مفید باشد. به جای اینکه اجازه دهید این ترس‌ها شما را از کمک کردن بازدارند، از نگرانی خود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بیماری و هدایت جستجوی خود برای راه‌هایی برای کمک کردن استفاده کنید.

حمایت اجتماعی می تواند نقش مهمی در بهزیستی روانی داشته باشد، از جمله نقش محافظتی در برابر افسردگی. اولین قدم مهمی است که به دوستتان بگویید که برایتان مهم است و می‌خواهید کمک کنید.
گام های زیادی وجود دارد که می توانید برای آموزش خود در مورد تجربه فرد مورد علاقه خود در مورد افسردگی انجام دهید، اما همچنین باید مراقب سلامت روان و رفاه خود باشید.

چگونه به فرد مبتلا به افسردگی کمک کنیم؟

در حالی که تجربه هر فرد با افسردگی منحصر به فرد است (همانطور که تجربه حمایت از فردی که افسرده است) در اینجا چند ایده برای شروع وجود دارد. یادگیری بیشتر در مورد نحوه حمایت از فرد مبتلا به افسردگی می تواند به شما کمک کند احساس قدرت بیشتری داشته باشید و آماده باشید.

 

کمک به فرد مبتلا به افسردگی

مراقب خودت باش.

اگر احساس می‌کنید خسته و بی‌حوصله هستید، نمی‌توانید از شخص دیگری حمایت کنید. به طور دوره ای کمی زمان بگذارید تا از وضعیت عقب نشینی کنید و باتری های خود را دوباره شارژ کنید.
در حالی که نمی‌توانید آن‌طور که مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا می‌شوید، افسردگی هم بگیرید، تأثیرات ژنتیکی و محیطی مشترک ممکن است این احتمال را افزایش دهد که افرادی که با هم زندگی می‌کنند یا اعضای یک خانواده هستند، افسرده شوند.

بیشتر بخوانید: تمرین های خودمراقبتی برای هر بخش از زندگی شما

احساسات خود را بپذیرید.

افسردگی هم برای فردی که آن را تجربه می کند و هم برای کسانی که به او اهمیت می دهند می تواند سخت باشد. به یاد داشته باشید که احساسات شما پاسخ معتبری به موقعیتی است که در برخی مواقع می تواند

چالش برانگیز باشد.

ممکن است پیدا کردن یک گروه حمایتگر، صحبت با یک دوست نزدیک یا دیدن یک مشاور برای شما مفید باشد. نکته مهم این است که ناامیدی خود را کنار بگذارید نه اینکه فضای بیشتر بوجود آمدن آن را تقویت هم کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه حمایت اجتماعی به رفاه شما کمک می کند.

 

حامی باشید

حقایق مربوط به افسردگی را یاد بگیرید.

منابع قابل اعتمادی در اینترنت وجود دارد که حقایقی در مورد افسردگی، از جمله علائم و درمان، ارائه می دهد. خواندن در مورد احساس افسردگی و همچنین افسانه ها، باورهای غلط و انگ در مورد بیماری روانی، می تواند به شما در درک بهتر تجربه فرد مورد علاقه خود کمک کند.

درباره حقوق خود تحقیق کنید.

همچنین باید در مورد سایر جنبه های زندگی با افسردگی، مانند رضایت آگاهانه و حقوق قانونی افرادی که به دنبال درمان هستند، بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید خود و عزیزانتان را در مورد قوانین مربوط به ناتوانی در کشور خود برای افرادی که دارای بیماری روانی هستند مطلع کنید.

حامی باشید.

گاهی اوقات، مفیدترین چیزی که می توانید به کسی که دوران سختی را پشت سر می گذارد ارائه دهید، حضور شماست. تهیه یک گوش شنوا یا شانه ای برای گریه کردن می تواند بسیار آرامش بخش باشد. صبور باشید و به عزیزتان اجازه دهید بداند که در کنار او هستید.
ممکن است تصمیم بگیرید آنچه را که در مورد افسردگی در تحقیقات خود آموخته اید به اشتراک بگذارید، اما مهمترین چیزی که می توانید به آنها بگویید این است که می دانید افسردگی تقصیر آنها نیست و آنها تنبل، ضعیف یا بی ارزش نیستند.

بیشتر بخوانید: به کسی که افسرده است چه بگوییم؟

این شخصی نیست.

افسردگی می‌تواند مهارت‌های اجتماعی افراد را مختل کند و همچنین باعث می‌شود که احساس کمتری در کنار دیگران داشته باشند. آنها ممکن است گوشه گیر، خجالتی، عبوس و عصبانی شوند.
در حالی که قرار گرفتن در معرض یک طغیان ممکن است سخت باشد، وقتی فردی که افسرده است از عصبانیت فریاد می‌زند، به خاطر داشته باشید که ممکن است اصلاً به شما مربوط نباشد. ممکن است در مکان اشتباهی قرار گرفته باشید یا در زمان اشتباهی.
وقتی عزیزتان از شما دور می‌شود، خیلی سخت است که آن را شخصی نکنید، به خصوص اگر در یک رابطه عاشقانه هستید. اگر شریک زندگی شما تمایلی به رابطه جنسی ندارد، ممکن است احساس طرد شدن کنید یا

نگران باشید که دیگر شما را دوست ندارد.

سعی کنید به خاطر داشته باشید که از دست دادن میل جنسی یکی از علائم کلاسیک افسردگی است. اختلال عملکرد جنسی نیز می تواند یکی از عوارض جانبی داروهای مورد استفاده برای درمان آن باشد.

بیشتر بخوانید: روابط با افسردگی: 10 راه برای حمایت از شریکی که افسرده است.

 

افسردگی

از قضاوت و سرزنش بپرهیزید.

اگر کسی که دوستش دارید افسرده است و دیگر قادر به انجام فعالیت‌هایی که قبلاً انجام می‌داد، از جمله کار کردن یا کمک کردن در خانه نیست، ممکن است احساس کنید که او تنبل است. وقتی ناامید می شوید، سعی کنید به یاد داشته باشید که فردی که افسرده است تنبل نیست، او بیمار است.
فعالیت‌های روزمره مانند تمیز کردن خانه، پرداخت قبوض، یا غذا دادن به سگ ممکن است برای فردی که افسرده است، حتی غیرممکن به نظر برسد. اگر مسئولیت های عزیزتان در اطراف خانه روی هم انباشته می شود، ممکن است نتوانید آنها را به عهده بگیرید.
علاوه بر مقاومت در برابر میل به سرزنش محبوب خود، سعی کنید خود را نیز سرزنش نکنید. بدانید که اگر نیاز به کمک دارید مشکلی نیست.

داروها را بشناسید.

بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی، اگر چندین نفر نباشند، دارو مصرف می کنند. یکی از راه‌های عملی که می‌توانید به آن‌ها کمک کنید این است که خود را در مورد نحوه عملکرد دارو، عوارض جانبی و دانستن علائمی که نشان می‌دهند درمان مؤثر نیست یا عزیزتان مصرف دارو را متوقف کرده است، بیاموزید (یعنی علائم ترک داروها).
همچنین می‌توانید به آن‌ها کمک کنید نسخه‌ها را دوباره شارژ کنند، قرص‌هایشان را مرتب مصرف کنند، مطمئن شوند که داروهایشان را طبق دستور مصرف می‌کنند، و به آنها اطمینان دهید که برای نیاز به مصرف آن «دیوانه» نیستند.

مراقبت از عزیز افسرده

امید دهنده باشید.

به عزیزتان به هر شکلی که بتواند آن را بپذیرد، امید دهید. ممکن است ایمان به خدا یا نوع دیگری از قدرت برتر، فرزندان یا حیوانات خانگی یا هر چیز دیگری در زندگی آنها باشد که آنها را به ادامه زندگی امیدوار کند.
بدانید که چه چیزی برای عزیزتان اهمیت دارد و راه هایی برای یادآوری آن در زمانی که احساس ناامیدی و یاس می کند پیدا کنید. حتماً این موارد را نیز به خود یادآوری کنید.

آنها را بدون قید و شرط دوست داشته باشید.

افرادی که افسرده هستند اغلب احساس گناه عمیقی دارند. آنها ممکن است بر این باور باشند که سربار اطرافیان خود هستند. گاهی اوقات، آنها حتی احساس می کنند که عزیزانشان با آنها "بهتر" خواهند بود.
یکی از راه هایی که می توانید با این احساسات مبارزه کنید این است که مرتباً به آنها نشان دهید و بگویید که آنها را بدون قید و شرط دوست دارید. وقتی دلسرد یا عصبانی می شوید، مهم است که به آنها اطمینان دهید که از بیماری آنها ناامید هستید، نه آنها.

علائم هشدار دهنده خودکشی را بشناسید.

اگر فردی مبتلا به افسردگی نشانه هایی از افکار خودکشی، آسیب رساندن به خود را نشان می دهد، یا نگران هستید که قصد خودکشی دارد، به کمک فوری نیاز دارید.
برای امنیت عزیزانتان، علائم هشداردهنده‌ای که می‌تواند نشان دهنده خودکشی آن‌ها باشد را بشناسید، مانند:

  • اشتغال به مرگ
  • ایجاد وصیت یا بخشش دارایی
  • علنا صحبت کردن در مورد تمایل به خودکشی
  • خداحافظی که انگار آخرین بار است.
  • توسعه طرح خودکشی، دستیابی به ابزار برای اجرای آن، رفتار «تمرین»، تعیین زمان برای اقدام
  • جملاتی مانند «تو بدون من بهتر بودی» یا «کاش می‌توانستم بخوابم و هرگز بیدار نشم».
  • تغییر ناگهانی از حالت بسیار افسرده به بسیار شاد یا آرام بدون دلیل مشخص

بیشتر بخوانید: عوامل خطر و علائم هشدار دهنده خودکشی

یک گروه پشتیبانی پیدا کنید.

گروه های حمایتی می توانند منبع مفیدی برای افراد مبتلا به افسردگی و همچنین دوستان و خانواده آنها باشند. صحبت با سایر افرادی که تجربه شما را به اشتراک می گذارند می تواند راهی عالی برای تشویق و حمایت باشد. سایر اعضا همچنین می‌توانند در مورد منابعی که ممکن است برای شما مفید باشد، مشاوره، راهنمایی و اطلاعات ارائه دهند.
علاوه بر گروه‌های پشتیبانی حضوری که ممکن است در جامعه شما در دسترس باشند، گروه‌های آنلاین و اتاق‌های گفتگوی افسردگی نیز وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها تجربیات خود را مطرح کنید و احساسات خود را به اشتراک بگذارید.

درباره درمان بیاموزید.

علاوه بر یادگیری در مورد گزینه های دارویی موجود، مدتی را صرف تحقیق در مورد گزینه های درمانی موجود برای درمان افسردگی کنید. انواع درمانی که ممکن است برای عزیز شما مفید باشد:
درمان شناختی رفتاری رویکردی است که به افراد کمک می کند تا الگوهای تفکر منفی را که در علائم افسردگی نقش دارند، شناسایی و تغییر دهند.
درمان بین فردی بر کمک به افراد در بهبود مهارت های ارتباطی و روابط بین فردی تمرکز دارد.
رفتاردرمانی دیالکتیکی نوعی درمان است که جنبه های ذهن آگاهی را در بر می گیرد و به افراد کمک می کند تا مدیریت استرس، بهبود روابط و تنظیم احساسات خود را یاد بگیرند.

بیشتر بخوانید: بهترین گروه های حمایت از افسردگی

 

کمک به فرد افسرده

پیوندها و منابع

علاوه بر یادگیری بیشتر در مورد نحوه حمایت از فردی که به او اهمیت می دهید، کشف لینک هایی به برخی از بهترین منابع افسردگی که می توانند ابزار، اطلاعات و پشتیبانی بیشتری را ارائه دهند نیز می تواند مفید باشد.

خود مراقبتی

وقتی به فردی مبتلا به افسردگی اهمیت می دهید و سعی می کنید بهترین راه را برای کمک پیدا کنید، ضروری است که از خودتان حمایت کنید. چه از طرف افراد دیگر در زندگی شما باشد و چه از گروه حمایتی مراقبین، مراقبت از خود نه تنها توانایی شما را برای کمک به عزیزتان تقویت می کند، بلکه نمونه مثبتی از خودمراقبتی خوب است.

بیشتر بخوانید: چه چیزی نباید به کسی که افسرده است گفت؟

دیدگاه خود را ثبت نمایید.