چگونه یک مکالمه را شروع کنیم؟

چگونه یک مکالمه را شروع کنیم؟

8  نکته و موضوع برای شروع گفتگو

برخی از افراد در ایجاد مکالمه مهارت ذاتی دارند، در حالی که برخی دیگر برای شروع یک گفتگو باید کلی تلاش کنند. دانستن چگونگی شروع مکالمه یک مهارت اجتماعی ارزشمند است. چه بخواهید یک مشتری بالقوه را تحت تاثیر قرار دهید، چه بخواهید یک مکالمه عاشقانه را شروع کنید یا با یک آشنای جدید گپ بزنید، دانستن اینکه چگونه یک مکالمه را آغاز کنید می تواند به شما کمک کند در موقعیت های مختلف اجتماعی احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.
اگر می خواهید در شروع مکالمه بهتر شوید، به مطالعه مقاله ادامه دهید تا نکاتی را برای بهبود ارتباطات خود یاد بگیرید. آماده شدن از قبل، اجتناب از مانعان ارتباطی و استفاده از شروع کننده های ساده مکالمه می تواند مفید باشد.

8نکته برای شروع مکالمه

زودتر از موعد آماده شوید.

اگر قرار است در مکانی قرار بگیرید که همگی آنها غریبه هستند ممکن است برای شما هم شروع مکالمه در این محیط مانند کابوسی سخت و دلهره آور باشد. اگر درونگرا، خجالتی یا از نظر اجتماعی مضطرب باشید، این موقعیت های اجتماعی می توانند چالش برانگیز باشند .
یکی از راه های کاهش اضطراب این است که از قبل آماده شوید. به طور ذهنی آنچه را که می خواهید درباره آن بحث کنید مرور کنید و حتی با یک دوست مکالمات خود را تمرین کنید. اولین قدم برای تبدیل شدن به یک گفتگوگر شگفت انگیز این است که آماده باشید.
اگر در مورد شروع یک مکالمه عصبی هستید، قبل از شروع این سه استراتژی ساده را امتحان کنید:

  • مثبت بمانید: نگران اشتباه کردن نباشید و به توانایی های خود ایمان داشته باشید. نگرانی بیش از حد در مورد آنچه که بعداً می گویید می تواند باعث شود که مسیر مکالمه را که در حال وقوع است از دست بدهید. در عوض، از گوش دادن فعال استفاده کنید و روی طرف مقابل و آنچه می گوید متمرکز بمانید.
  • نفس عمیق بکشید: اگر مشوش و عصبی هستید، کمتر احساس آرامش می کنید. سعی کنید آرام بمانید و اجازه دهید گفتگو به طور طبیعی جریان یابد.
  • خودتان را معرفی کنید: یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع این است که فقط خودتان را معرفی کنید و سپس به طرف مقابل فرصت انجام همین کار را بدهید. این باعث می شود یخ تان آب شود و شروع بسیار خوبی است، سعی کنید یک سوال ساده بپرسید یا گفتگویی ساده انجام دهید تا به بحث بیشتر کمک کند.
     

قبل از شروع مکالمه، نفس عمیق بکشید، روی طرف مقابل تمرکز کنید و با معرفی ساده خود شروع کنید.

 

شروع مکالمه

مراقب قاتلان گفتگو باشید.

برای اینکه ناگفته نماند، از چند چیز باید اجتناب کنید، مگر اینکه با شخصی که با او صحبت می کنید آشنا باشید.
اگر چه ممکن است تفسیرهای سیاسی، شایعات، شکایت‌ها و شوخی‌های توهین‌آمیز برای شروع صحبت‌ با عمو جان در دورهمی‌های خانوادگی مناسب باشد، اما این الگویی نیست که بتوانید در دورهمی هایی که غریبه ها هستند استفاده کنید.

همانطور که مکالمات را آغاز می کنید، باید از هر چیز توهین آمیز، بحث برانگیز یا ناراحت کننده اجتناب شود. زمان و مکانی برای ابراز نظر یا حتی تلاش برای متقاعد کردن دیگران وجود دارد، اما اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع یک بحث پرشور از چنین موضوعاتی استقبال می شود.

برخی تحقیقات نشان می‌دهند که وقتی صحبت از آغاز کننده های مکالمه می‌شود، بهترین گزینه ممکن است این باشد که به نظرات نسبتاً بی‌ضرر و خنثی پایبند باشید. در یک مطالعه، از شرکت‌کنندگان خواسته شد که بگویند کدام نوع مکالمه را دوست دارند در شروع یک رابطه عاطفی داشته باشند: مکالمات تند و چالشی، سؤالات مستقیم و صریح، سوالات بی ضرر.
تعداد کمی از پاسخ‌دهندگان از مکالمات تند  چالشی استقبال کردند، اما پاسخ‌ها در مورد اولویت‌های دو سبک دیگر برابر بود. زنان علاقه به سوالات بی ضرر داشتند ("تیم مورد علاقه شما چیست؟")، در حالی که مردان از رویکرد مستقیم تر ("من می خواهم برای شما یک نوشیدنی بخرم!").

هنگام انتخاب راهی برای شروع گفتگو با یک غریبه، بهتر است به رویکرد بی ضرر پایبند باشید. این نوع شروع مکالمه تهدید و عواقب کمتری دارد و طرف مقابل را تشویق می‌کند تا پاسخی ارائه دهد.

آن را مثبت نگه دارید.

سعی کنید مکالمه خود را با یک نکته شاد شروع کنید. از غر و شکایت یا مشاهدات منفی خودداری کنید. مهم نیست که در چه وضعیتی هستید، می توانید چیزی مثبت برای گفتن پیدا کنید.
در مورد آب و هوا، غذا، شرکت یا خود رویداد نظر دهید. گفتن چیزی به همین سادگی که اوقات خوشی را سپری می کنید و امیدوارید که شریک مکالمه شما نیز تجربه ای خوشایند داشته باشد، راه خوبی برای شروع گفتگو است. حتی اگر شرایط به خودی خود کامل نیست، سعی کنید یک چرخش مثبت در آن ایجاد کنید.

  • این ارائه واقعا عالی بود، اینطور نیست؟
  • کسی که این رویداد را سازماندهی کرده مطمئناً کار بزرگی انجام داده است."
  • ارائه شما عالی بود. احساس می کنم واقعاً چیزهای زیادی یاد گرفتم.
  • امروز هوا بسیار سرد است اما گزارش هواشناسی می‌گوید فردا خوب و آفتابی است.

مردم تمایل دارند به یک نظر مثبت به جای یک نظر منفی پاسخ دهند. این به شما کمک می کند تا نشان دهید که شما فردی دلپذیر هستید که به آنچه در حال وقوع است توجه می کند. مثبت اندیشی همچنین به آرامش دیگران کمک می کند. در نتیجه، مردم علاقه بیشتری به ادامه گفتگو با شما خواهند داشت.

ساده شروع کنید.

لازم نیست هر مکالمه بزرگی با یک مشاهده عمیق، فلسفی و بسیار کوبنده شروع شود. نظرات یا سوالات ساده یخ آب کن یک راه عالی برای شروع است.
مثالها عبارتند از:

  • هوا عالی است.
  • غذاهای اینجا خوشمزه است.
  • از کجا میزبان را می شناسید؟
  • داره خوش میگذره نه؟

اظهار نظر در مورد آب و هوا، اتاق یا غذا ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما دلیلی وجود دارد که چرا این نوع مکالمات بسیار خوب عمل می کند. این یک راه ساده و آسان برای به جریان انداختن مکالمه است که کمی زمینه مشترک بین دو غریبه را ارائه می دهد. صحبت در مورد چیزهای بی اهمیت می تواند منجر به گفتگوهای بیشتر در مورد ترجیحات شخصی، پیشینه، سرگرمی ها و موضوعات عمیق تر شود که می تواند به ایجاد پیوندهای اجتماعی بین افراد کمک کند.

شروع ساده

بیشتر بخوانید: 50 سوال اول قرار ملاقات برای مکالمات جذاب

آنچه پژوهش می گوید.

در یک مطالعه منتشر شده، محققان مشاهدات طبیعت گرایانه را روی شرکت کنندگان انجام دادند تا هم صحبت های کوچک و هم مکالمات عمیق را در طی چند روز ضبط کنند. آنچه آنها دریافتند این است که افرادی که در گفتگوهای عمیق تر و شخصی شرکت می کنند، سطح شادی بیشتری نیز دارند.
این ممکن است به این معنی باشد که افراد شاد به احتمال زیاد دیگران را در گفتگوهای معنادار مشارکت می دهند. اما همچنین ممکن است به این معنی باشد که چنین گفتگوهای اساسی به شادی بیشتر منجر می شود. یافته‌ها نشان می‌دهند که زندگی شاد اجتماعی است تا انفرادی و در گفتگو عمیق است تا سطحی.
همه، عاشق گفتگوهای کوچک نیستند، اما می تواند اولین قدم مهمی باشد که منجر به گفتگوهای عمیق تر و معنادارتر می شود. برای مثال، پرسیدن از کسی در مورد آنچه که در حال حاضر روی آن کار می‌کند، ممکن است به گفتگوی عمیق‌تری درباره اهداف آینده منجر شود.

در حالی که شروع یک مکالمه اغلب با تمرکز بر چیزهای کوچک و بی اهمیت آغاز می شود، تحقیقات نشان می دهد که داشتن مکالمات عمیق تر ممکن است با شادی و رفاه بیشتر مرتبط باشد.

یادگیری نحوه شروع یک مکالمه می تواند به شما کمک کند تا به این ارتباطات اجتماعی مهم تر هدایت شوید.

حتما بخوانید: چگونه یک مکالمه را ادامه دهیم: استراتژی هایی کاربردی برای پیشبرد مکالمه

کمک بخواهید.

پرسیدن سوال راهی عالی برای شروع مکالمه است. انجام این کار نه تنها به شما دلیلی برای تعامل با طرف مقابل می دهد، بلکه به او فرصتی می دهد تا مفید باشد.
هنگام استفاده از این رویکرد، با چیز ساده ای شروع کنید که می تواند بدون تلاش زیاد انجام شود. برای مثال، ممکن است از کسی بپرسید که آیا می داند یک کارگاه در چه ساعتی شروع می شود یا آدرس یک مکان خاص را بپرسید.

چندین مثال برای شروع گفتگو

  • می دونی از کجا می تونم برنامه زمانی همایش رو بگیرم؟
  • استاد دیجیتال مارکتینگی رو که سخنرانی داشت، میشناسی؟
  • می دونی بعد از سخنرانی تایمی برای پذیرایی و آشنایی مهمانان در نظر گرفتن؟

یکی از مزایای این رویکرد این است که پرسیدن یک سوال ساده می تواند منجر به گفتگوی بیشتر در مورد موضوعات دیگر شود. هنگامی که شما سوال خود را مطرح کردید و شخص دیگر کمک خود را ارائه کرد، چیزی شبیه به یک قرارداد اجتماعی متقابل بین شما و شریک گفتگوی شما ایجاد می شود.
وقتی به سوال شما جواب دادند، مکالمه را با تشکر کردن و معرفی خود ادامه دهید. این می تواند به عنوان فرصتی برای شما باشد تا در مورد شخص دیگر بیشتر بپرسید، او کیست، از کجا و چطور به این مراسم دعوت شده است و سؤالات دیگری که با توجه به شرایط و موقعیت مرتبط هستند.

زبان بدن خود را بررسی کنید.

گاهی اوقات چیزی که نمی گویید به اندازه آنچه می گویید مهم است. همانطور که مکالمه جدیدی را شروع می کنید، مهم است که به ارتباطات غیرکلامی خود توجه کنید.
از زبان بدن می توان برای انتقال علاقه و احساسات استفاده کرد. برای مثال بیان دوستانه، موضع راحت و تماس چشمی خوب می تواند به شما کمک کند نشان دهید که شما علاقه واقعی به یادگیری بیشتر در مورد شخص دیگر دارید. از سوی دیگر، خمیدن، نگاه کردن به سمت دور و اخم کردن، ممکن است باعث شود طرف مکالمه شما احساس کند که شما بی حوصله یا بی علاقه هستید.
سیگنال های غیرکلامی تشویق کننده عبارتند از:

  • حالت باز، که شامل باز نگه داشتن تنه بدن با بازوهای آرام است، به انتقال حس دوستی کمک می کند.
  • ارتباط چشمی خوب شامل نگاه کردن به چشمان شخص است. خیره نشوید که می تواند تهدید کننده باشد. در عوض، همه چیز را طبیعی نگه دارید، به چشمان طرف مقابل نگاه کنید اما گهگاه به دور نگاه کنید.
  • لبخند زدن می تواند مفید باشد، به شرطی که واقعی و طبیعی به نظر برسد. از لبخند زدن درشت خودداری کنید و سعی کنید حالتی آرام اما نشاط آور داشته باشید.

    زبان بدن

گوش کنید و ابراز علاقه کنید.

وقتی احساس می کنید که اشتراکات کمی دارید، می تواند ترسناک باشد که سعی کنید با کسی صحبت کنید. در این شرایط، واداشتن طرف مقابل به صحبت در مورد علایق، کار یا تخصص خود می تواند راه مفیدی برای شروع گفتگو باشد.
درباره کاری که طرف مقابل انجام می دهد سؤالی بپرسید، سپس روی گوش دادن واقعی به آنچه می گوید تمرکز کنید. مردم اغلب از صحبت کردن در مورد چیزهایی که به آنها علاقه دارند لذت می برند، بنابراین ابراز علاقه واقعی به چیزهایی که دیگران از آنها لذت می برند می تواند سوخت عالی برای یک گفتگوی عالی باشد.

مکالمات متنی یا شبکه های اجتماعی

اگر می خواهید مکالمه ای را به صورت متنی یا آنلاین شروع کنید، همین قوانین اعمال می شود. ساده شروع کنید و یک سوال بپرسید، ترجیحا چیزی که نیاز به پاسخ بیشتر از بله یا خیر دارد. آن را مثبت نگه دارید و به حرف های طرف مقابل علاقه نشان دهید.

ایجاد تعادل

یک مکالمه خوب فقط به یک رویکرد متکی نیست.

بهترین بحث ها شامل ترکیبی از پرسیدن سوال، گوش دادن به صحبت های دیگران و به اشتراک گذاشتن چیزهایی در مورد خودتان است.

یک مکالمه ساده ممکن است با این موارد شروع شود:

  • پرسیدن برخی از اطلاعات اولیه (آیا از ارائه لذت بردید؟)
  • گوش دادن به پاسخ (عالی بود! احساس می کنم واقعاً چیزهای زیادی یاد گرفتم!)
  • افشای افکار خود (من هم همینطور فکر می کردم. من از قبل ایده هایی در مورد اینکه چگونه می توانم این نکات را در روند کاری خود بگنجانم دارم.)
  • در مرحله بعد، ممکن است این فرآیند را با پرسیدن یک سوال دیگر تکرار کنید، یا ممکن است شریک مکالمه شما سؤالی درباره پاسخ قبلی شما بپرسد.

همچنین ممکن است برای شما مفید باشد که سؤالات باز بپرسید که نمی توان با یک «بله» یا «نه» ساده به آنها پاسخ داد. به عنوان مثال، ممکن است بپرسید "موضوع سخنرانی چطور بود؟" به جای "آیا سخنران را دوست داشتید؟"
یادگیری نحوه شروع مکالمه یک مهارت مهم است که می تواند به شما در ایجاد ارتباطات اجتماعی در زمینه های مختلف کمک کند. در ابتدا ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر با کمرویی یا اضطراب اجتماعی دست و پنجه نرم می کنید، اما تمرین زیاد، نکته کلیدی مهم راحت تر صحبت کردن با افراد دیگر است.
سعی کنید هر یک از این تعاملات را به عنوان یک جلسه تمرین در نظر بگیرید. هرچه بیشتر با دیگران شروع به بحث کنید، مهارت های مکالمه شما قوی تر می شود.

3 قانون یک مکالمه خوب

سه قانون ساده که می تواند به شما کمک کند مکالمه بهتری داشته باشید عبارتند از:

  1. با دقت گوش کنید و حرفش را قطع نکنید.
  2. سوال بپرسید.
  3. گفتگو را مثبت نگه دارید.

    3قانون برای مکالمه بهتر

یادداشتی از منوباز

ایجاد ارتباطات اجتماعی قوی برای سلامت جسمی و روانی حیاتی است. تحقیقات نشان داده است که ایجاد روابط اجتماعی با سیستم ایمنی قوی تر، افزایش طول عمر، سطح اضطراب پایین تر، همدلی بیشتر با دیگران و عزت نفس بهتر مرتبط است. با یادگیری نحوه شروع یک مکالمه، بهتر می توانید ارتباطات اجتماعی را ایجاد کنید که برای سلامتی و رفاه بسیار مهم هستند.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای مقابله با مکالمات ناخوشایند

دیدگاه خود را ثبت نمایید.