چگونه یک مکالمه را ادامه دهیم: استراتژی هایی برای پیشبرد گفتگو

چگونه یک مکالمه را ادامه دهیم: استراتژی هایی برای پیشبرد گفتگو

با این نکات مهارت گفتگو و مکالمه خود را بالا ببرید.
آیا تا به حال حس کرده اید در مکالمه ای گیر کرده اید و حس ناچار گونه و ناخوشایندی داشته اید؟ همه ما تجربه کرده ایم. سکوت‌های ناخوشایندی ایجاد می شود و شما در تلاشید چیزی به ذهنتان خطور کند بجز "وضعیت آب و هوا و چیزهایی شبیه آن" یا در آن لحظه دوست داری زمین باز شود و تو را کامل ببلعد.
روان نگه داشتن مکالمه یک هنر است، هنری که نیازمند خلاقیت، اعتماد به نفس، همدلی و مهارت های گوش دادن درجه یک است.
همه چیز در مورد مکالمه دشوار است؛ این یک بازی هماهنگی بی‌امان است که در آن افراد متعددی هزاران تصمیم کوچک می‌گیرند، بنابراین همه انتخاب‌های کوچک آنها (کلمات، صداهای صوتی، سیگنال‌های غیرکلامی و غیره) باید با یکدیگر هماهنگ شوند.
اگر ادامه گفتگو برای تان مشکل است، ما شما را کمک می کنیم. در این مقاله از متخصص ارتباطات چند استراتژی می خواهیم که به شما کمک می کند تا مهارت مکالمه خود را ارتقا دهید و بر موانع غلبه کنید. این نکات هنگام صحبت با یک دوست، همکار، یکی از اعضای خانواده یا حتی یک شریک عاشقانه مفید خواهد بود.

مکث های طولانی و تماس چشمی ناشیانه؟ بله، همه ما تجربه کرده ایم. برخی از افراد مکالمه‌گران خوبی هستند، بقیه هم می توانند مهارت مکالمه خود را بهبود و ارتقا دهند.
خوشبختانه، مراحلی وجود دارد که می‌توانیم برای تقویت مهارت مکالمه خود برداریم تا بتوانیم مکالمه را فراتر از یک گفتگوی اجباری پیش ببریم و از گفتگوی خود لذت ببریم. دم دست نگه داشتن چند موضوع و حکایت، پرسیدن سؤالات باز و یافتن موضوعات مشترک با یک نفر چند راهبرد است که می تواند به شما کمک کند مکالمه را ادامه دهید.
کمی تمرین تا حد زیادی به شما کمک می کند. پس ادامه دهید!

چرا تداوم مکالمه مهم است؟

ادامه مکالمه به چند دلیل مهم است:

  • ایجاد ارتباطات: مکالمات بلوک های سازنده روابط هستند. وقتی افکار و احساسات خود را به اشتراک می گذاریم، حس ارتباط و درک را با دیگران ایجاد می کنیم.
  • اشتراک گذاری تجربیات: مکالمات جایی است که ما داستان ها، تجربیات و رویاهای خود را به اشتراک می گذاریم. آنها باعث می شوند لبخند بزنیم، بخندیم، گریه کنیم یا با یکدیگر همدردی کنیم. وقتی مکالمه را ادامه می‌دهیم، فضایی برای اشتراک‌گذاری و ارتباط در سطح عمیق‌تری ایجاد می‌کنیم.
  • موقعیت های اجتماعی را آسان کنید: مهمانی را تصور کنید که در آن همه فقط به کفش های خود خیره شده اند. خیلی کسل کننده اس؟ مکالمات، انرژی را حفظ و مهمانی را سرگرم کننده می کند. حتی صحبت های کوچک، که به نظر بی اهمیت می رسند، مهم اند. گفتگو یک جریان اجتماعی است که تعاملات را سرگرم کننده تر و سبک تر می کند.
  • خاطره بسازید: برخی از بهترین خاطرات ما اغلب با مکالمات مرتبط هستند، چت آخر شب با دوستان، گفتگوهای صمیمانه با عزیزان، یا بحث های الهام بخش که تأثیری ماندگار بر جای می گذارد.
  • ارتباط ایده ها: گفتگوها ما را در معرض ایده ها و دیدگاه های متفاوتی قرار می دهند. می توانیم از دیگران بیاموزیم، تفکر خود را به چالش بکشیم، شاید حتی با هم به ایده های جدید فکر کنیم.
  • حل مشکلات: مکالمات همچنین جایی است که ما مشکلات را حل می کنیم و چالش های مان را بررسی و برطرف می کنیم. وقتی مکالمه را جاری نگه می داریم، به خرد و خلاقیت جمعی دست می زنیم و راه حل هایی را می یابیم که شاید به تنهایی کشف نکرده باشیم.
  • تقویت شادی: احساس شنیده شدن و درک شدن نیاز اساسی انسان است. گفتگوهای خوب باعث می شود که ما احساس اعتبار و ارتباط داشته باشیم، که می تواند تأثیر زیادی بر شادی کلی ما داشته باشد.
    تداوم مکالمه

بیشتر بخوانید: 50 شروع کننده مکالمه عمیق برای اتصالات معنادار

نکاتی برای تشویق گفتگو

چه اولین قرار ملاقات باشد یا مهمانی یا رویداد شبکه ای، اینها چند استراتژی هستند که می توانند به شما در ایجاد و حفظ مکالمه کمک کنند.

چند موضوع مفید را پس ذهنتان داشته باشید.

از قبل به چند موضوع گفتگوی بالقوه فکر کنید که برای شخصی که با او صحبت می‌کنید، جالب باشد، حتی اگر فقط چند دقیقه قبل از شروع گفتگو باشد. این می‌تواند به کاهش اضطراب و هراس شما کمک کند، چرا که زمانی که مکالمه عقب می‌افتد شما برای در جریان نگه داشتن آن به موضوع جدیدی نیاز دارید.

یک داستان سرگرم کننده بگویید.

مردم عاشق داستان خوب هستند! یک حکایت یا تجربه جالب که به گفتگو مربوط می شود را به اشتراک بگذارید. این نه تنها می تواند سرگرم کننده باشد، بلکه درها را برای طرف مقابل باز می کند تا چیزی مشابه را به اشتراک بگذارد. در صورت نیاز، نگه داشتن چند حکایت در ذهن خود می تواند مفید باشد.

به دنبال موضوع مشترک باشید.

هنگامی که شما علایق، تجربیات یا دیدگاه های خود را با کسی به اشتراک می گذارید، مکالمات به طور طبیعی جریان می یابد. به دنبال چیزهای مشترک باشید، خواه علاقه به یک کمدی خاص، عشق به مسافرت یا دل ضعفه برای کروسان.

سوالات باز بپرسید.

به جای سؤالات بله یا خیر، سؤالاتی با پایان باز بپرسید که طرف مقابل را به اشتراک گذاری اطلاعات بیشتر و گسترش افکار خود دعوت می کند.

تعریف کنید.

از فردی که با او صحبت می کنید تعریف کنید. این باعث می‌شود که آنها احساس رضایت کنند و در گفتگو با شما بیشتر صحبت کنند. از تعریف و تمجیدهای عمومی خودداری کنید. چیزی منحصر به فرد و اصیل مختص شخص مقابل خود بیابید.

خودت باش!

مردم به سوی اشتیاق واقعی کشیده می شوند. در طول مکالمه، خودتان باشید و اجازه دهید شخصیتتان بدرخشد.

آن را مثبت نگه دارید.

در طول مکالمه نگرش مثبت و روشن فکری داشته باشید. از موضوعات منفی یا انتقاداتی که می تواند روحیه و جریان بحث را از بین ببرد، خودداری کنید.

تشویق به مکالمه

بیشتر بخوانید: 20 سوالی که باید در اولین قرار ملاقات اجتناب کنید. (و در عوض چه چیزی بپرسید!)

استراتژی‌هایی برای گوش دادن فعال و پاسخ‌دهی مؤثر

اینها چند استراتژی هستند که می توانند به شما کمک کنند فعالانه گوش کنید و به گفته های طرف مقابل به طور موثر پاسخ دهید.

علاقه مند نگاه کنید.

فقط منتظر نمانید تا نوبت صحبت شما شود. موقع صحبت طرف مقابل به پاسخ خود فکر نکنید. به صحبت های طرف مقابل توجه کنید، با او تماس چشمی برقرار کنید و از حالات چهره خود استفاده کنید تا به او نشان دهید که دارید گوش می دهید و توجه دارید.

به نشانه های غیر کلامی توجه کنید.

به نشانه های غیرکلامی مانند حالات چهره، حرکات و لحن صدا توجه کنید. این نشانه‌ها می‌تواند به شما بگوید که شخص واقعاً چه احساسی در مورد چیزی دارد و می‌تواند به هدایت مکالمه کمک کند.

پاسخ مناسب بدهید.

به چیزی که فرد می‌گوید فقط با «اوه‌اوه» یا «وای» پاسخ ندهید. علاقه خود را با توضیح بیشتر و بیان جزئیات کامل تر نشان دهید. جزئیات، نظرات یا حتی طنز را اضافه کنید تا همه چیز را جذاب نگه دارید.

سوالات بعدی مرتبط بپرسید.

اگر شخصی که با او صحبت می کنید چیز جالب، مرموز، نامشخص یا قابل تاملی می گوید، بیشتر در مورد آن سوال کنید.

پرسش‌های بعدی نشان می‌دهند که شما گوش می‌دهید و می‌خواهید بیشتر از آنها بیاموزید. سوالات مرتبط ابرقهرمانان مکالمه هستند و همیشه به عنوان یک گزینه در دسترس هستند، بدون نیاز به آمادگی!

بر اساس آنچه شخص می گوید گفتگوی خود را ادامه دهید.

به حرف های طرف مقابل توجه کنید. از این به عنوان سکوی پرشی برای پرسیدن سؤالات بعدی یا به اشتراک گذاشتن یک داستان یا تجربه مرتبط از خودتان استفاده کنید.

از قطع صحبت آنها خودداری کنید.

به طرف مقابل اجازه دهید قبل از اینکه شما چیزی بگویید یا راه حلی ارائه دهید، افکار خود را تمام کند. قطع کردن آنها می تواند جریان گفتگو را مختل کند و باعث شود آنها احساس ناخوشایندی کنند.

تکراری صحبت نکنید.

اگر متوجه شدید که خودتان یا شخصی که با او صحبت می کنید چیزی را که قبلاً گفته شده تکرار می کند، نشانه آن است که باید به یک موضوع جدید و متفاوت بروید. افزونگی برای سخنرانان یا شنوندگان سرگرم کننده یا جالب نیست.

از Call-Backs استفاده کنید.

تماس های تلفنی اشاره های کوتاهی به چیزهایی هستند که قبلاً با آن شخص صحبت کرده اید، به آنها نشان می دهد که به آنچه گفته شد گوش می دادید، به آنچه گفته شد فکر می کنید و به اندازه کافی هوشمندانه هستند که بعداً به آن مراجعه کنید. "آنها اغلب خوشحال کننده هستند، اگر شروع به جستجوی آنها کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از افرادی که آنها را "کاریزماتیک" یا "شنوندگان خوب" می دانیم، صرفاً جزئیاتی را که قبلاً با هم صحبت کرده اید، باز می خوانند.

گوش دادن فعال

راه حل هایی برای غلبه بر موانع مکالمه

مانع گفتگو مانند برخورد با چراغ قرمز ناگهانی است. همون لحظه که داریم حرف میزنیم انگار همه چی داره خوب پیش میره و بعد بم! گیر می کنیم و نمی دانیم چه بگوییم. این سکوت عجیب و غریبی است که به ما تحمیل می شود و باعث می‌شود کمی احساس گمشدگی کنیم و مطمئن نباشیم که چگونه گفتگو را ادامه دهیم.
نگران نباشید، اگر این را تجربه کرده اید، تنها نیستید! حتی بهترین ارتباط‌دهنده‌ها هم حتماً اشتباه می‌کنند، لحظات ناخوشایندی دارند، زمین می‌خورند و می‌افتند. "حتی بهترین افراد ارتباطی نمی توانند نحوه رفتار شرکای مکالمه خود را کنترل کنند."

ترفند این است که متوجه شوید که هسته مکالمه عادی، اجتناب ناپذیر است، افراد ارتباط خوب از طریق آن از یکدیگر حمایت می کنند، با مدیریت موضوعات، پرسیدن سؤال، اجتناب از کسالت همراه با ساده لوحی و کمک به دیگران برای رسیدن به آنچه می خواهند و نیاز دارند.

این چند استراتژی است که می تواند به شما در غلبه بر موانع مکالمه کمک کند:

  • تغییر موضوع: اگر مکالمه متوقف شده است، زمان آن رسیده است که دنده را تغییر داده و موضوع را تغییر دهید. معمولاً مکث‌های طولانی‌تر متقابل، تکرار چیزی که قبلاً گفته شده است و خنده‌های ناراحت‌کننده سرنخ‌هایی هستند که نشان می‌دهد فردی که با او صحبت می‌کنید علاقه خود را به موضوع فعلی از دست داده است و باید به صحبت در مورد چیز جدیدی بپردازید.
  • سوال فکری بپرسید: یک سوال جالب بپرسید که طرف مقابل را تشویق کند تا افکار یا تجربیات خود را به اشتراک بگذارد. به عنوان مثال، می توانید بگویید: "چیزی است که همیشه می خواستید امتحان کنید اما هنوز فرصتش را نداشته اید؟"
  • از شوخ طبعی استفاده کنید: یک شوخی به موقع یا یک اظهار نظر ساده می تواند به شکستن یخ و بازگرداندن گفتگو به مسیر اصلی کمک کند. کمی شوخ طبعی اغلب به شما کمک می کند! فقط حواستان باشد که چه چیزی برای این لحظه و موقعیت مناسب است.
  • استراحت کنید: اگر مکالمه اجباری یا راکد به نظر می رسد، اشکالی ندارد که یک استراحت کوتاه داشته باشید. پیشنهاد کنید یک نوشیدنی بنوشید یا تمرکز را به فعالیت دیگری تغییر دهید تا مکالمه تازه شود و چیز جدیدی برای صحبت در اختیار شما قرار دهد.
  • از مکث ها نترسید: مکالمات به طور طبیعی فروکش می کند. اجازه دهید لحظاتی سکوت کنید بدون اینکه احساس فشار کنید تا هر شکافی را با کلمات پر کنید. اگرچه مکث‌ها ممکن است هنگام صحبت با یک غریبه احساس ناخوشایندی داشته باشند، اما تحقیقات به ما نشان می‌دهد که وقتی کسی است که به خوبی می‌شناسید، می‌توانند راحت تر باشند. از زمان برای تأمل در مورد آنچه می خواهید در آینده بگویید استفاده کنید.

    غلبه بر موانع

بیشتر بخوانید: 10 موضوع برای ایجاد مکالمات جدید با شرکای بلند مدت

چگونه مهارت های مکالمه خود را تمرین کنیم؟

اگر می خواهید مهارت مکالمه خود را تقویت کنید، در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می تواند کمک کند مهارت های خود را تمرین کنید:

  • شروع کردن به مکالمات معمولی: این ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد، اما موقعیت های روزمره می تواند یک راه عالی برای تمرین مکالمه در یک محیط کم فشار باشد. از صندوقدار درباره روزشان بپرسید، با همسایه‌ای درباره آخرین اخبار شهر گپ بزنید یا با کسی در مترو صحبت کنید. همه چیز تمرین، تمرین، تمرین است!
  • به باشگاه بروید: احاطه کردن خود با افرادی که علایق مشابهی دارند راهی فوق العاده برای ایجاد مکالمات است. باشگاه‌های کتاب، گروه‌های سرگرمی، تیم‌های ورزشی یا فعالیت‌های داوطلبانه نقطه شروعی طبیعی برای بحث است.
  • ایفای نقش با یک دوست: این می تواند یک روش واقعا سرگرم کننده برای تمرین باشد. به نوبت نقش های مختلف را بازی کنید و با یک دوست در مورد موضوعات مختلف گفتگو کنید. حتی می‌توانید چالش‌هایی مانند غلبه بر یک مانع گفتگوی خاص را تعیین کنید.
  • به پادکست ها و کتاب های صوتی گوش دهید: به نحوه تعامل میزبان با مهمانان در پادکست ها یا نحوه نمایش کتاب های صوتی مکالمات توجه کنید. این می تواند به شما بینشی در مورد جریان های گفتگوی طبیعی و سبک های مختلف ارتباط بدهد.
  • مکالمه خود را ضبط کنید: این ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما ضبط کردن صحبت خود با یکی از دوستان یا اعضای خانواده می تواند یک ابزار یادگیری ارزشمند باشد. دوباره گوش کنید و زمینه های بهبود را شناسایی کنید، مانند کلمات پرکننده یا مکث های ناخوشایند. به فردی که با او صحبت می‌کنید بگویید که مکالمه را ضبط می‌کنید تا رضایت او را داشته باشید.

    مهارت مکالمه

یادداشتی از منوباز

تداوم مکالمه فقط در مورد صحبت کردن نیست، بلکه در مورد گوش دادن، درک و ارتباط با کسی در سطح عمیق تر است. با صحبت کردن با افرادی که مکالمات جالبی دارند، چیزهایی یاد می گیرید و از ارتباطاتی که در طول مسیر برقرار می کنید شگفت زده می شوید!

دیدگاه خود را ثبت نمایید.