thumb

با این 5 نکته هم مجرد بمون و هم شاد باش!

کلید خوشبختی چیزیه که تقریباً هر قلب تپنده‌ای به دنبالشه، اما اگه چیزی بود که به آسونی می‌تونستین با راهنمایی‌های ساده پیداش کنین، همۀ ما کل شبانه‌روز خوشحال و خندون بودیم. درواقع، به دست آوردنش کمی بیشتر از قایم‌موشک‌بازی وقت می‌بره.

شاد بودن یه احساس شخصیه که معنیش در افراد مختلف فرق می‌کنه. برای بعضی‌ها، مجرد بودن و شاد بودن مثل کوهی می‌مونه که هیچ‌وقت نمی‌تونن ازش بالا برن.

بعضی‌ها از بودن در رابطه و داشتن زندگی مشترک به‌عنوان یک زوج لذت می‌برن. برخی دیگر از مجرد بودن، آزادی عمل داشتن و ملاقات با افراد مختلف لذت می‌برن. در این دو سناریو، خوشبخت بودن فرد بستگی به خودش، خواسته‌هاش و تجربه‌های شخصیش داره.

همیشه می‌گن، بیرون آمدن از هر رابطه، بلندمدت یا کوتاه‌مدت، سخته. اما به این معنا نیست که وقتی مجرد هستین، خوشبختی دست‌نیافتنیه. در واقع، فقط متفاوت به نظر می‌رسه.

با این پنج نکته هم مجرد بمون و هم شاد باش!

  1. خودتون رو بیشتر بشناسین.

مجرد بودن و وقت گذروندن تنهایی قرار نیست بدترین کار روزمره‌تون باشه. چه به‌تازگی از یه رابطه طولانی جدا شدین یا اینکه مدتی مجرد بودین، این یه فرصت عالی برای شناخت بهتر خودتونه. زمانی که در یه رابطه هستین، وقت‌تون صرف شناخت شخص دیگه‌ای می‌شه، اینکه چه چیزهایی رو دوست داره یا از چه چیزهایی بدش می‌آد.

اما شما همیشه با خودتون در ارتباط هستین، و چی بهتر از اینکه در نهایت چیزی یا کسی رو پیدا کنین که واقعاً خوشحال‌تون می‌کنه، بعد ببینین وقتی تنهایین چه چیزی لبخند روی لباتون می‌آره؟ مجرد بودن به شما این امکان رو می‌ده که روابط گذشته رو مرور کنین و ببینین کدوم رابطه باعث شده که احساس بهترین بودن رو داشته باشین. فهمیدن این موضوع شما رو به شناخت واقعی‌تون بسیار نزدیک‌تر می‌کنه.

خودتون رو بیشتر بشناسین

  1. ماجراجویی خودت رو داشته باش.

خب، پس بدون شک مزیت رابطه داشتن با شخص دلخواه اینه که هر دوی شما دقیقاً فعالیت‌ و سرگرمی‌ مشابهی رو دوست دارین، خب این خوبه، اما همیشه اینطور نیست. وقتی مجردین، مجبور نیستین در مورد فعالیت‌ها با طرف مقابل سازش کنین. مثلاً دوست دارین صبح بافتنی ببافین یا دوست دارین برنامه‌های تلویزیونی رو شب تماشا کنین.

شاید همیشه می‌خواستین به یه تور معمایی جنایی برین اما نه با شریکی که اون هم می‌خواسته همین کار رو انجام بده. حالا می‌تونین! دنیا به معنای واقعی کلمه متعلق به شماست، پس مجبور نیستین با هیچ‌کس به جز خودتون دربارۀ فعالیتی که می‌خوایین در آینده انجام بدین مشورت کنین.

ماجراجویی کن

  1. با افراد جدید آشنا بشین.

مجرد بودن به این معنا نیست که باید تمام‌وقت تنها باشین. این بهترین وقت برای قرار گذاشتن و آشنایی با افراد جدیده. قرار گذاشتن فعالیتی خاص خودشه، یعنی نیمی از راه رو جلو رفتین و آیا می‌خوایین وارد رابطه‌ای بشین یا هدف‌تون فقط یه دوستی ساده‌ست.

اگه به دنبال هیچ رابطۀ عاشقانه‌ای نیستین و فقط می‌خوایین دایره اجتماعی دوستی‌هاتون رو گسترش بدین، پس سعی کنین به فعالیت‌های گروهی که ازشون لذت می‌برین ملحق بشین، حالا چه ورزش آخر هفته باشه، چه فعالیتی خلاقانه، یا حتی شرکت در یه کلاس هفتگی رقص سالسا. در این محیط‌ها افراد زیادی رفت‌وآمد دارن! حتی شاید بتونین کسی رو پیدا کنین که حداقل یه علاقه مشترک باهاتون داشته باشه.

با افراد جدید آشنا شو

  1. زمان بیشتری با دوستان‌تون بگذرونین.

گاهی اوقات، روابط هم وقت و هم انرژی شما رو می‌گیرن. همه ما چنین تجربیاتی داشتیم، با شخص جدیدی آشنا شدیم و کل دوره ماه عسل را با همون یه نفر گذروندیم، و در نتیجه وقت چندانی برای دوستان و کارهایی که قبلاً انجام می‌دادیم نداشتیم. بنابراین از برخی جهات، قشنگی دوران مجردی بازگشت به دوستان و شروع دوبارۀ زندگی اجتماعی شماست!

چه چیزی بهتر از نوشیدن در جمع دوستان قدیمی وآشنا و تعریف جوک‌های خنده‌دار و از ته دل خندیدن؟ خیلی وقت‌ها مجرد بودن به معنای بیشتر در دسترس بودنه، و حتی آمادگی برای همراهی کردن دوستی که به دنبال ماجراجوییه.

با دوستات بیشتر بگرد

  1. دربارۀ خواسته‌هاتون فکر کنین.

این یکی ممکنه یه‌کم مبهم به نظر برسه اما می‌تونه تا حدودی زندگی رو تغییر بده. پس بهتره یه سری روابط کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدت داشته باشین و با دید جدی‌تری روابط عاشقانه‌تون رو ارزیابی کنین و ببینین چه چیزایی دراین‌رابطه مؤثر بوده. حال دوست دارین آینده چطور باشه؟ آیا آمادگی یه رابطۀ جدید دیگه دارین؟ یا ترجیح می‌دین زمان بیشتری رو مجرد بمونین تا در مورد خودتون و مهم‌ترین رابطه زندگی‌تون بیشتر فکر کنین؟

وقتی مجرد هستین، وقت زیادی برای فکرکردن دربارۀ تجربیات، اشتباهات و درس‌هایی که گرفتین دارین، و شاید هم در نهایت بتونین تصمیم بگیرین که می‌خوایین چی کار کنین. شاید هنوز احساس سردرگمی درباره آینده و تصمیمات‌تون داشته باشین. خب، این اشکالی نداره. شما آزاد هستین و وقت‌تون متعلق به خودتونه. یادتون باشه پیش از برداشتن گام بعدی، حالا هر چی که هست، ابتدا همۀ جوانبش رو درنظر بگیرین.

مجرد بودن و شاد بودن به‌هیچ‌وجه مفاهیم دوطرفه نیستن. ما در اینجا پنج روش رو بهتون معرفی کردیم، گرچه احتمالاً پانصد روش دیگه وجود داره. نکته مهم اینه که بفهمین چه چیزی شما رو بیشتر خوشحال می‌کنه و اینکه چطور از دوران مجردی‌تون لذت ببرین. شاید در طول مسیر دچار لغزش بشین، شاید در شرایطی قرار بگیرین که لذت‌بخش نباشه، اما تا می‌تونین صبور باشین.

مجرد بودن و شاد بودن امکان پذیره و حق شماست.

محدثه

1401/03/03

باید این نکته را در نظر بگیرید که یک تیم خوب شامل مجموعه‌ای از افراد است که در کنار هم کار می‌کنند و سعی در پیشبرد کارها دارند. یک سازمان یا شرکت می‌تواند در جهت تقویت و ایجاد مناسبات کاری گام بردارد و رضایت کارکنانش را بالا ببرد. در راستای این هدف انجام فعالیت‌های تیم‌سازی می‌تواند موثر واقع شود.

زهرا

1401/03/03

سوءظن و شک بی مورد رابطه ی عاطفی را تبدیل به یک رابطه ی سمی می کند و افراد به جای این که از با هم بودن لذت ببرند دچار ترس از دست دادن شده و شروع به کنترل یکدیگر می کنند. چنین رابطه ای کاملا از حس امنیت درونی فاصله می گیرد و به جای این که باعث سازندگی و رشد عاطفی و روانی طرفین شود اثرات مخرب بر سلامت روان آن ها بر جای می گذارد.

سجاد

1401/03/03

این مطالب قطعا صحیحاست اما خوشبختی بیشتر به دیدگاه فرد بستگی دارد اینکه یک فرد خودش رو خوشبخت ندونه واز دید دیگران خوشبخت باشه مسله مهمیه

دیدگاه خود را ثبت نمایید.