thumb

راه رسیدن به خوشبختی چیست؟ 3 راه برای رسیدن به شادی در زندگی

خوشبختی، شاید به ظاهر معنای ساده‌ای داشته باشه اما تعریف خوشبختی از حس‌کردنش، ساده‌تر و آسان‌تر است. 

با وجود این‌که برای خوشبختی تعریف‌های متفاوتی از آدم‌های مشهور و بزرگ داخلی و خارجی وجود داره و واقعاً هم انسان از خوندشون لذت می‌بره، اما وقتی به درون زندگی خودمون رجوع می‌کنیم، می‌بینیم انگار یک چیزهایی کمه. 

امروزه خیلی از افراد در مورد ثروتمند شدن و مثبت‌اندیشی صحبت می‌کنن، اما حرف‌زدن در مورد خوشبختی با حس‌کردنش، خیلی فرق داره و همین تفاوتش باعث می‌شه تا در موردش بیشتر بخونیم و اطلاعات بیشتری به دست بیاریم. به‌نظر من خوشبختی با شادی عجین شده یعنی همون حس و حال شاد و خوبی که طی روز داریم. 

خوشبختی و داشتن حس و حال شادی‌آور

3 راه برای رسیدن به خوشبختی و شادی در زندگی

شادی رو شاید نشه به سرعت در خودمون به وجود بیاریم اما می‌تونیم با تمرین‌کردن کم کم بهش برسیم و در خودمون نهادینه‌اش کنیم. در ادامه سه تا راهی که ساده است و رو با هم مرور می‌کنیم تا یادمون باشه به شادی و خوشبختی رسیدن، خیلی هم سخت نیست.

  • واقعی باشیم.

خوش بینی و شکرگزاری خیلی تأثیرگذار و مفیده، اما مگه قراردادن گل مصنوعی در گلدان به شما بوی گل طبیعی رو میده؟ گاهی اوقات زندگی آزاردهنده است و درد داره و این طبیعیه که ما رو آزار بده.  میدونی چیه؟

مثبت اندیش‌ها به ما می‌گن؛ احساسات منفی رو باید با احساسات مثبت بپوشونیم، اما این بدترین کاری که می‌تونیم در حق خودمون انجام بدیم. 

احساسات ما یک سری پیام هستن که ما رو به واقعیت موقعیت‌مون راهنمایی می‌کنن. پس ما باید بتونیم به این حس‌ها گوش بدیم و دقیقاً بفهمیم مشکل چیه و چطوری می‌تونیم بهش رسیدگی کنیم.

بیشتر بخوانید: 4 فایده شکرگزاری برای سلامتی جسم و روح

خوشبختی و داشتن احساسات مثبت

فهمیدن احساسات بخصوص احساسات بد، به ما این فرصت رو می‌ده که نسبت به خودمون و اطرافیان‌مون صادق باشیم و همین فهمیدن حس‌ها و داشتن صداقت، دو گزینه‌ای هست که به ما اجازه میده تا یک سری تغییرات جدی در خودمون انجام بدیم که ما رو قدرتمندتر کنه و به خوشبتی برسونه، این اصلاً بد نیست.

کلید خوشبختی اینه که اجازه بدیم؛ هر موقعیتی همون چیزی باشه که هست، چه غم چه شادی 

  • زیادی هم مثبت‌اندیشی نکنیم!

ما همه می‌دونیم که خوش‌بین بودن، راز موفقیت در همه چیز نیست. ایجاد خوش‌بینی واقعی نیاز داره که در مورد احساسات خودمون و دلیل داشتن این حس‌ها، واقعی باشیم. نادیده‌گرفتن حقیقت‌های زندگی دردناکه و اگه بخواهیم، روی ناامیدی‌ها و اتفاق‌ها سرپوش بذاریم، هم به یک شیوه درست زندگی و مثبت اندیشی نمی‌رسیم.

مثبت اندیشی و خوشبخت بودن رو نه می‌شه با خوندن جمله‌های اینستاگرامی بهش رسید نه می‌شه از دل ناراحتی و غصه‌ها خارج کرد. خوشبختی و رسیدن به شادی واقعی چیزی نیست که انجام می‌دیم بلکه چیزی است که هستیم. فقط کافیه که بپذیریم. 

مثبت اندیشی و خوشبختی

  • در همه نقش‌هامون شاد باشیم.

همه ما اولش فکر می‌کردیم اگه از این نقطه بگذریم و به نقش بعدی‌مون مثل همسری، پدر یا مادری برسیم دیگه خوشبختی به سراغمون میاد و خوشحال می‌شیم. بعد دیدیم نه باید به عنوان یک فرد (انسان)، خوشحال زندگی کنیم. (این روند تکاملی ما رو می‌رسونه و خیلی هم خوبه)

اما حالا چی؟ 

اگه صادقانه بخواهیم با خودمون حرف بزنیم، چند نفرمون به این نتیجه رسیدیم که باید بین تمام نقش‌هایی که داریم (مادری، پدری، همسری، فرزندی، دوستی و...) تعادل وجود داشته باشه تا بتونیم حس خوشحالی و شادی کامل رو داشته باشیم؟

باید یاد بگیریم در هر نقشی که هستیم شاد زندگی کنیم.

اگه بخواهیم با دید بهتری در مورد نقش‌ها و ایجاد تعادل بینشون صحبت کنیم بهتره که یک گریزی بزنیم و به خارج از کشور نگاه کنیم، ما از مردم خارج، بیشتر جشن‌ها و خوش‌گذرونی‌هاشون رو می‌بینیم. در واقع آن‌ها هر رویدادی رو به یک رویداد اجتماعی شادی تبدیل می‌کنن. چیزی که به صورت کلی در بین خودمون کمتر شاهدش هستیم. 

یعنی روابط در ایران حول شادی و خوش‌گذرونی نمی‌چرخه، در حقیقت روابط شامل رابطه در همه ابعاد چرخ زندگی هست که ما متاسفانه به دلایل متفاوتی بیشتر به سمت رویدادهای غم و اندوه مایلیم.

خوشبختی چیزی نیست که بتونیم جعلش کنیم. باید واقعی باشه و حس بشه. مواقعی هم وجود داره که مجبور می‌شیم آن را جَعل کنیم و فقط بگیم که ما خوشبختیم، این کار به این دلیل هست که هنوز خیلی چیزها باید یاد بگیرم تا بتونیم در اون چالش‌ها هم حس خوشبختی رو داشته باشیم.

شادی و خوشبختی

چالش‌های زندگی چیزهایی هستن که شادی رو خیلی قشنگ می‌کنه. این کاملاً به من و شما بستگی داره که چطور این چالش‌ها رو ببینیم و چقدر تلاش کنیم تا با موفقیت پشت سرشون بذاریم.

خوشبختی، به آنچه از زندگی به دست می‌آوریم، بستگی نداره، بلکه به آنچه که حاضریم به آن بها بدیم، بستگی داره. مهم نیست که چه اتفاقی برای ما می‌افته، ما می‌تونیم خوشحال باشیم و هر اتفاقی هم که برای ما بیفته، می‌تونیم از دل اون خوشحالی رو برای خودمون بسازیم.

هیچ راهی برای رسیدن به خوشبختی به جز شادبودن و از لحظه لذت بردن، وجود نداره. 

پس شاد باشیم... :)

دیدگاه خود را ثبت نمایید.