thumb

چگونه از بروز سوءتفاهم در محیط کار جلوگیری کنیم؟ (2) 5 روش برخورد با کارمند لجباز

نحوۀ برخورد با کارمندان کله‌شق و لجباز

برخورد با کارمندان کله‌شق و لجباز فاجعه است، مخصوصاً اگه اون کارمند بااستعداد هم باشه. اما با کنترل احساسات و درنظرگرفتن یه سری اقدامات پیشگیرانه، می‌شه از کارکردن با یه شخص لجباز نتیجهٔ خوبی گرفت. رفتار لجوجانه بعضی افراد باعث آسیب به بقیه کارمندان می‌شه و یک محل کار پرتنش رو ایجاد می‌کنه. یک کارمند بدقلق معتقده که ایده‌ها یا روش‌های اون بهترین مسیر برای کسب‌وکار هستن، بنابراین وقتی لجبازی اون در محلِ کار مشکل‌ساز می‌شه، مجبور می‌شین که پیشنهادهای اون رو هم در نظر بگیرین.

نحوۀ برخورد با کارمندان کله‌شق و لجباز

برای به نتیجه رسیدن با یه کارمند لجباز نکاتی رو باید در نظر بگیرین که در ادامه به اون‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. احساساتتون رو کنترل کنین.

مدام به خود یادآوری کنین که فقط به مهارت‌های حرفه‌ای این فرد نیاز دارین تا به رفتار لجوجانۀ او واکنشی نشون ندین. برای مثال، اگر اون اصرار داره که تنها یک راه برای تکمیل پروژه‌ هست، سرش فریاد نزنین یا اگه اشتباه می‌کنه ‌رفتار تندی از خودتون بروز ندین. رفتار و برخورد منفی از طرف شما، رسیدن به سازش رو سخت‌تر می‌کنه.

احساساتتون رو کنترل کنین.

  1. وظایفی که باید تکمیل بشن رو با کلمات خاصی یادداشت کنین.

قبل از ملاقات با کارمند برای بحث در مورد پروژه، دستورالعمل‌های خودتون رو ارائه بدین. دادن دستورات کتبی به کارمند قبل از صحبت با اون، امکان بحث رودررو رو کم می‌کنه و انتظارات و توقعات دو طرف رو هم مشخص می‌شه.

  1. به پیشنهادها و نقطه‌نظرات کارمند لجباز به طور عینی گوش بدین.

ممکنه اون اصرار داشته باشه که فقط یک راه "درست" برای انجام یه کاری وجود داره، اگرچه شاید این درست نباشه، اما احتمال داره نکات مؤثر و معتبری در استدلالی که ارائه می‌ده داشته باشه. نکاتش را مرور کنین و با آرامش توضیح بدین که با چه چیزی موافق و با چه چیزی مخالفین. دلایل محکمی برای موقعیتی که دارین ارائه بدین تا اون احساس نکنه نادیده گرفته می‌شه.

به پیشنهادها و نقطه‌نظرات کارمند لجباز به طور عینی گوش بدین.

  1. درباره مشکلات پیش‌آمده با کارمند لجباز حضوری و تنها صحبت کنین.

در صورت بروز مشکل به‌صورت خصوصی و حضوری با کارمند لجباز و خیره‌سر حرف بزنین. از تلفن یا ایمیل استفاده نکنین، چون ممکنه اون حرف‌های شما رو بد برداشت کنه.

درباره مشکلات پیش‌آمده با کارمند لجباز حضوری و تنها صحبت کنین.

  1. نکات مهم رو بیشتر از یک‌بار تکرار نکنین.

تکرار مطالب ممکنه شما رو عصبی کنه. از طرفی یک کارمند یک‌دنده هر دفعه به حرف‌های تکراری شما گوش نمی‌ده.

در کل برای برقراری ارتباط موثر با کارمندان، نیاز به بروزرسانی مهارت های مدیریتی است و بروزرسانی مهارت‌های مدیریتی، کلیدی برای رقابت پذیری حرفه‌ای.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.