thumb

چگونه از بروز سوءتفاهم در محیط کار جلوگیری کنیم؟ (7) 11 روش برخورد با کارمند عصبانی

نحوه برخورد با کارمند عصبانی

کارمندان به دلایل متعددی از جمله تصمیمات مدیریتی، درگیری با همکاران و استرسی که در زندگی شخصی دارن، ممکنه که در محل کار خیلی زود از کوره در برن و عصبانی بشن. در جایگاه یک مدیر، وظیفه شما مشاوره دادن به کارمند عصبانی یا حل کردن مشکلات اون‌ نیست. شما وظیفه دارید یک محیط کار ایمن رو به وجود بیارید و ناظر بر اجرای مقرراتی باشید که در جهت ایمنی کلی، رسیدن به تولید بالا و سود خوب برای شرکت طراحی شدن. این بدان معنی است که شما نمی‌تونین کارکنان خشمگین و عصبی رو نادیده بگیرین، حتی زمانی که عصبانیت اون‌ها ربطی به شغلشون نداشته باشه.

نحوه برخورد درست با کارمند عصبانی کمی پیچیده است، بااین‌حال برای برگردوندن نظم و انضباط به شرکت و حفظ آرامش در محل کار باید نحوه برخورد درست با این دست کارکنان رو یاد بدونید، در این مطلب ما 11 نکته‌ای رو که در برخورد با کارمند خشمگین کمک‌کننده هستن را شرح خواهیم داد:

  1. رفتاری که از کارمند عصبانی مشاهده می‌شه رو مستند کنین. به تأثیر رفتار اون بر سایر کارکنان یا پروژه‌های خاص توجه داشته باشین.
  2. سیاست شرکت در مورد نظم، انضباط و ایمنی رو مرور کنین. حتی اگه ناچار به مقابله با عصبانیت و خشم چنین کارمندی شدین، باتوجه‌به چارچوب و مقررات شرکت عمل کنین.
  3. در مورد کارمند عصبانی به طور خصوصی با مدیران دیگه مشورت کنین. برداشت خودتون از آنچه در حال وقوع هست رو دوباره بررسی کنین و نظر مدیران همکارتون رو دربارۀ آنچه باید انجام بدین، بشنوین. انجام این کار شما رو مطمئن می‌کنه که موقعیت رو به طور عینی بررسی کردین و بر اساس احساسات شخصی عمل نکردین. همچنین دیگران رو در شرکت آگاه می‌کنه که اگه مشکلی وجود داره باید طبق مقررات انضباطی شرکت حل بشه.
  4. با کارمندان عصبی رابطۀ صمیمانه‌تری برقرار کنین و به آن‌ها بگین که طرح‌های جدیدی دارین که می‌خوایین با اون‌ها به بحث و تبادل نظر بذارینش، زمان ملاقات رو هم مشخص کنین.
  5. با کارمند عصبانی ملاقات حضوری داشته باشین. به برخی از ویژگی‌های مثبت اون اشاره کنین ، سپس با استفاده از اسناد و مدارکی که ازش دارین بهش نشون بدین که متوجه تغییر رفتارش شدین ، بگین به نظر می‌رسه رفتارش مطابق اون سابقۀ مثبتی که پیش‌ازاین ارائه داده بود، نیست. بهش فرصت بدین تا توضیح بده که چرا این‌قدر عصبانیه.
  6. نکات کلیدی پاسخ‌های کارمندتون رو به طور خلاصه یادداشت کنین تا اون بدونه که بادقت به حرف‌هاش گوش می‌دین.
  7. برای برخی اقدامات یا تصمیماتی که دربارۀ شرکت گرفتین و ممکنه باعث رنجش یا خشم کارمندتون شده باشه، دلایل کافی ارائه بدین.
  8.  کارمندتون رو خاطرجمع کنین که برای مقابله با خشم و عصبانیتش هر کاری از دستتون بربیاد انجام می‌دین. برای مثال، می‌تونین بهش پیشنهاد بدین که با مشاور شرکت صحبت کنه. به این نکته اشاره کنین که اگرچه به مرزهای شخصی احترام می‌ذارین، اما وظیفه شما اینه که اطمینان حاصل کنین که کارمندان آنچه را که برای ایمن بودن در کار نیاز دارن، در اختیارشون باشه.
  9. سیاست‌های شرکت در مورد ایمنی و انضباط رو، با کارمند مرور کنین. نشان بدین که اگه رفتار کارمند تغییر نکرد، باید آن سیاست‌ها رو اعمال کنین.
  10. انتظاراتی که از لحاظ اخلاقی و رفتاری از اون دارین رو به طور واضح و شفاف بیان کنین.
  11. سیاست‌های ایمنی و انضباطی شرکت رو در مورد کارمند عصبانی اعمال کنین، از جمله اخراج، البته در صورت نیاز. اگه کارمند رفتارش رو تغییر داد و بهبود بخشید، حمایتش کنین و مورد تشویق قرارش بدین.

مهنار امامیان

1401/07/30

هیچوقت درک نکردم این آدمایی که همش عصبی و طلبکارن... واقعا یه مدیر باید بتونه از آدم حمایت کنه اجازه نده یه نفر روان بقیه رو بهم بریزه

دیدگاه خود را ثبت نمایید.