thumb

قانون جذب ؛ آشنایی با قانون جهانی جذب برای تغییر و بهبود زندگی

زندگی شما توسط نیروهای جهانی هدایت می‌شود و تحت تأثیر قرار می‌گیرد که حتی ممکن است از آنها آگاه نباشید، و قدرتمندترین آنها قانون جذب است. درست مانند قانون گرانش، این قانون همیشه در حال اجراست و زندگی شما را بیش از آنچه تصور می‌کنید، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خبر خوب این است که وقتی از این قانون جهانی آگاهی پیدا می‌کنید، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه از آن برای تغییر زندگی خود برای بهتر شدن استفاده کنید.

هر لحظه از هر روز، شما به طور فعال واقعیت خود را خلق می‌کنید. با هر فکری که در سر دارید، چه آگاهانه یا ناخودآگاه، در حال ساختن آینده خود هستید. و هنگامی‌ که می‌دانید چگونه از قدرت قانون جذب در زندگی خود استفاده کنید، می‌توانید افکار و اعمال خود را به گونه‌ای هدایت کنید که به شما امکان می‌دهد بدون زحمت آنچه را که می‌خواهید جذب کنید.

ممکن است بپرسید که آیا قانون جذب واقعی است؟

بسیاری از مردم، هنگامی‌ که برای اولین بار در مورد این قانون جهانی می‌شنوند، آن را رد می‌کنند. بنابراین اگر شک دارید که آیا واقعاً کار می‌کند یا خیر، مطمئناً تنها نیستید!

وقتی متوجه شدید که قانون جذب چگونه کار می‌کند، می‌توانید از آن برای تغییر زندگی خود و برای بهتر شدن و ایجاد آینده‌ای شگفت انگیز استفاده کنید.

این راهنما شما را در فرآیند استفاده از این قانون جهانی قدرتمند راهنمایی می‌کند و به شما نشان می‌دهد که چگونه آنچه را که می‌خواهید در هر زمینه‌ای از زندگی خود، به دست آورید. ما در این مقاله در مورد 7 قانون جذب (درست است، بیش از یک قانون وجود دارد) و 3 مرحله اثبات شده برای فعال کردن آن در زندگی به شما آموزش خواهیم داد. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از آن برای اهداف مختلف مانند جذب ثروت یا عشق بیشتر به زندگی خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانیم : معنویت چیست؟ تعریف معنویت، راه‌های تقویت و تاثیر آن روی سلامتی

قانون جذب چیست؟

قانون جذب یک اصل جهانی است که بیان می‌کند هر چیزی را که روی آن تمرکز کنید، به زندگی خود جذب خواهید کرد. هر چیزی که انرژی و توجه خود را به آن اختصاص دهید، برای شما اتفاق خواهد افتاد.

وقتی روی فراوانی چیزهای خوب در زندگی خود تمرکز کنید، به طور خودکار چیزهای مثبت بیشتری را به زندگی خود جذب خواهید کرد. اما اگر روی افکار منفی متمرکز شوید و فقط روی چیزهایی که در زندگی ندارید تمرکز کنید، در نهایت منفی‌گرایی را به زندگی خود جذب خواهید کرد و آنچه بیشتر از همه می‌خواهید همچنان از شما دور خواهد شد.

چرا جهان از قانون جذب استفاده می‌کند؟

به عبارت ساده، به این دلیل است که یک چیز، چیزی همانند خود را جذب می‌کند. اگر احساس هیجان، اشتیاق، شادی، قدردانی یا فراوانی می‌کنید، در این صورت انرژی مثبت را به کائنات می‌فرستید. انرژی مثبت افراد، منابع و فرصت‌هایی را جذب می‌کند که در همان طول موج پرانرژی طنین انداز می‌شوند. این خوش بینی که بدون زحمت وارد مسیر زندگی شما می‌شود به شما امکان می‌دهد به اهداف خود برسید.

از سوی دیگر، اگر احساس بی حوصلگی، اضطراب، استرس، عصبانیت، رنجش یا غم دارید، انرژی منفی از شما ساطع می‌شود. این انرژی منفی مثبت گرایی را دفع می‌کند و افراد و اتفاقات بدبین را به زندگی شما جذب می‌کند.

کشف قانون جذب در زندگی شما

احتمالاً در زندگی خود به قانون جذب توجه کرده‌اید. به عنوان مثال، فردی که همیشه شکایت می‌کند، معمولاً دوستان یا دنبال کنندگانی را جذب می‌کند که نگرش بدی نسبت به مسائل دارند. یا افراد شاد و پرانرژی، افراد با انگیزه را به حلقه خود جذب می‌کنند. این قانون جهانی جذب است! توجه به این نکته مهم است که کیهان اهمیتی نمی‌دهد که شما چه نوع ارتعاش انرژی را ارسال می‌کنید. مهم نیست که شما فردی مثبت یا منفی باشید. کائنات به آنچه شما ارائه می‌دهید، پاسخ می‌دهد.

با تغییر ارتعاش انرژی خود، می‌توانید نحوه واکنش جهان را تغییر دهید! شما می‌توانید نتایج خوبی را به سادگی با ایجاد و تکیه بر ارتعاشاتی که با خواسته‌های شما هماهنگ است، به دست آورید.

اما برای انجام این کار، باید عمیقاً و به طور مداوم از انرژی، افکار و احساسات خود آگاه شوید.

آشنایی با 7 قانون جذب

قانون جذب را می‌توان به هفت «قانون کوچک» تقسیم کرد که همگی بر نحوه واکنش جهان به شما و نتایجی که در زندگی می‌گیرید، تأثیر می‌گذارند.

قانون تجلی

این همان چیزی است که اکثر مردم با شنیدن کلمات "قانون جذب" به آن فکر می‌کنند. قانون تجلی بیان می‌کند که افکار و احساسات ما واقعیت ما را تشکیل می‌دهند، و آنچه روی آن تمرکز می‌کنیم، همان چیزی است که در زندگی خود به دست خواهیم آورد.

قانون مغناطیس

قانون مغناطیس بیان می‌کند که هر چیزی که در زندگی شما اتفاق افتاده است ، افراد، چیزها و فرصت‌هایی که به زندگی شما وارد شده اند و همچنین شرایطی که در آن قرار گرفته اید ، نتیجه انرژی است که برای آن صرف می‌کنید.

قانون میل تزلزل ناپذیر

آیا واقعاً به چیزهایی که می‌خواهید، باور دارید؟

قانون میل تزلزل ناپذیر بیان می‌کند که میل شما برای دستیابی یا جذب یک چیز خاص باید قوی و تسلیم ناپذیر باشد تا بتوانید آن را در زندگی خود داشته باشید. وقتی خواسته‌های شما ضعیف و بدون پایه‌ای محکم باشند، نمی‌توانند آنچه را که می‌خواهید جذب کنند.

قانون تعادل ظریف

جهان متشکل از تعادل بین نیروها و عناصر مختلف است و از آنجایی که ما کوچکترین عضو کیهان هستیم، خواهان تعادل نیز هستیم. وقتی جنبه‌های مختلف زندگی شما در تعادل هستند، می‌توانید آرامش و شادی واقعی را تجربه کنید. اما برای رسیدن به تعادل، قدردانی لازم است.

قانون‌ هارمونی

قانون‌ هارمونی تعامل هماهنگ نیروها و عناصر تشکیل دهنده جهان را توصیف می‌کند.‌ هارمونی جریان زندگی است. وقتی با آن هماهنگ هستید، همه چیز آسان به نظر می‌رسد، گویی با جریان آب شنا می‌کنید نه در جهت مخالف آن.

استفاده از قانون‌ هارمونی و تلاش برای زندگی هماهنگ با سایر موجودات، به شما کمک می‌کند تا نسبت به جهان خوش بین باشید.

قانون عمل درست

قانون عمل درست بیان می‌کند که گفتار و اعمال شما بر دنیای اطراف شما تأثیر می‌گذارد و کیفیت تجربیات شما را در زندگی تعیین می‌کند. نحوه رفتار شما با دیگران تعیین می‌کند که دیگران چگونه با شما رفتار می‌کنند.

وقتی روی عمل درست تمرکز کنید و با دیگران مهربان باشید . همیشه مطمئن باشید آنچه را که دوست دارید با شما انجام دهند با آنها انجام می‌دهید ، مثبت اندیشی بیشتری را به زندگی خود جذب خواهید کرد.

قانون نفوذ جهانی

حقیقت این است که هر یک از ما بخشی جدایی ناپذیر از کیهان هستیم. ما با هر کاری که فکر می‌کنیم و انجام می‌دهیم، بر جهان تأثیر می‌گذاریم. ارتعاشات انرژی ما به بخشی از ساختار کیهان تبدیل می‌شود.

به همین دلیل برای شما بسیار مهم است که از افکار، احساسات و اعمال خود و همچنین نشانه‌هایی از کیهان ، آگاه باشید تا تأثیر اعمال خود را ببینید و در جهت رویاهای خود حرکت کنید.

با انجام این کار، قادر خواهید بود به طور موثر انرژی خود را کنترل کنید و تأثیر مثبتی را که بر دنیای اطراف خود می‌گذارید، افزایش دهید.

3 گام برای استفاده از قانون جذب

برای فعال کردن قدرت این قانون جهانی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک فرآیند سه مرحله‌ای ساده را دنبال کنید:

مرحله 1: بیان آنچه که از کائنات می‌خواهید.

شما هر روز درخواست‌هایی را در قالب افکار به کائنات و همچنین به ضمیر ناخودآگاه خود ارسال می‌کنید. هر چیزی که در مورد آن فکر می‌کنید، می‌خوانید، درباره آن صحبت می‌کنید و به آن توجه می‌کنید، بیشتر به زندگی خود جذب کنید.

به همین دلیل بسیار مهم است که در مورد افکاری که به کائنات ارائه می‌دهید آگاهانه‌تر عمل کنید. هرچه در مورد آنچه واقعاً می‌خواهید واضح‌تر و متمرکزتر باشید، جذب آن چیزها به زندگی خود برای شما آسان‌تر خواهد بود.

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید شغل خود را تغییر دهید، به استانی دیگر بروید، یک جایزه حرفه‌ای بزرگ را برنده شوید، برنامه تلویزیونی خود را داشته باشید، یا از یک بیماری بزرگ بهبود پیدا کنید.

  • وقتی به هدف خود رسیدید چه احساسی خواهید داشت؟
  • در طول روز چه کار می‌کنید؟
  • با چه کسی وقت می‌گذرانید؟

هرچه بیشتر بر آنچه می‌خواهید تمرکز کنید (به جای آنچه نمی‌خواهید)، سریعتر رویاها و اهداف خود را آشکار خواهید کرد.

مرحله 2: باور داشته باشید که به آرزوی خود خواهید رسید.

تنها تمرکز روی آنچه می‌خواهید کافی نیست ، باید باور داشته باشید که این اتفاق امکان پذیر است!

اگر به آنچه می‌خواهید فکر کنید اما در دل خود شک داشته باشید که هرگز به آن نخواهید رسید، در نهایت سیگنال‌های مختلطی را به جهان خواهید فرستاد که با نتایج متفاوتی به شما پاسخ خواهد داد.

مشکل این است که اکثر مردم باورهای محدود کننده‌ای دارند که آنها را از داشتن فراوانی و شادی در زندگی خود باز می‌دارد.

باید شروع به انجام کارهای ذهنی کنید که به شما کمک می‌کند تا باورهای محدودکننده خود را رها کنید و آنها را با درک شایستگی، دوست‌داشتنی بودن، مطلوب بودن جایگزین کنید.

مرحله 3: آنچه را که می‌خواهید، دریافت کنید.

اکنون، برای دریافت آنچه می‌خواهید، باید ارتعاش همسان داشته باشید. ساده ترین راه برای انجام این کار ایجاد احساسات مثبت عشق، شادی و قدردانی در طول روز است.

همچنین می‌توانید احساساتی را که در صورت داشتن آنچه می‌خواستید، تجربه می‌کردید، تمرین کنید. این کار ضمیر ناخودآگاه شما را فعال می‌کند تا آن احساسات تصور شده را به واقعیت تبدیل کند.

در نهایت، فراموش نکنید که برای رسیدن به اهداف خود اقدام مداوم انجام دهید. نیت‌ها بسیار قدرتمند هستند، اما برای رسیدن به نتیجه باید اقدام کنید!

نحوه استفاده از قانون جذب برای اهداف خاص

حال بیایید به چند نمونه از نحوه استفاده از قانون جذب برای به دست آوردن نتایج خاص در زندگی خود نگاهی بیندازیم.

جذب پول و موفقیت مالی

اگر می‌خواهید ثروت خود را افزایش دهید، زمان بیشتری را صرف فکر کردن به پول کنید!

کتاب بخوانید و ویدیوهایی را تماشا کنید که چگونه می‌توانید موفقیت خود را افزایش دهید. مقدار دقیقی را که می‌خواهید، تصور کنید. به سادگی باور کنید که این اتفاق خواهد افتاد، و بسیار هم خواهد شد.

مهمتر از همه، به خاطر داشته باشید که برای همه چیزهایی که در حال حاضر دارید، سپاسگزار باشید و قدردان فراوانی همه چیزهای خوب در زندگی خود باشید. این به شما کمک می‌کند تا یک تطابق ارتعاشی برای فراوانی مالی که در آینده می‌خواهید، ایجاد کنید.

جاذبه عشق و رابطه عاطفی

افرادی که می‌توانند از قدرت قانون جذب استفاده کنند، اغلب از آن برای جذب عشق بیشتر به زندگی خود استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید عشق را به زندگی خود جذب کنید، همان عشقی باشید که می‌خواهید جذب کنید!

با دیگران و خودتان مهربان و سخاوتمند باشید. قدر عشقی که در زندگی دارید را بدانید و به دنبال راه‌هایی برای ابراز آن باشید. هرچه بیشتر ارتعاش عشق ایجاد کنید، سیگنال قوی‌تری به جهان خواهید فرستاد و قدرت بیشتری برای جذب عشق به زندگی خود به دست خواهید آورد.

رفاه بیشتر

شما می‌توانید از این قانون جهانی برای بهبود سلامت روحی و جسمی‌ خود استفاده کنید.

یادگیری نحوه استفاده موثر از قانون جذب مستلزم آن است که فرد مثبت تری شوید که بر احساسات غنی کننده روح مانند قدردانی، ارتباط و فراوانی تمرکز کند.

این به شما اجازه می‌دهد تا ذهنیت سالم تری را پرورش دهید، که به نوبه خود به شما انگیزه می‌دهد که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و الهام بگیرید که از سلامت جسمانی خود نیز مراقبت کنید.

بیشتر بخوانیم : مدیتیشن قانون جذب چیست؟

قانون جذب و مدیتیشن برای نتیجه بهتر

مدیتیشن یک تمرین عالی برای فعال کردن قانون جذب و پرورش ذهنی شفاف و مثبت است.

شما می‌توانید این تمرین ساده مدیتیشن را برای انرژی بخشیدن به آگاهی امتحان کنید:

  • یک مکان آرام پیدا کنید، چشمان خود را ببندید و روی کاهش سرعت تنفس تمرکز کنید.
  • یک کلمه یا عبارت نشاط آور را تکرار کنید.
  • تصور کنید که توسط یک کره نور احاطه شده اید.

اگر در تمرین مدیتیشن تازه کار هستید، در ابتدا افکارتان منحرف می‌شوند و ذهن شما سرگردان می‌شود. به خاطر داشته باشید که وقتی این اتفاق می‌افتد به خودتان سخت نگیرید. این فقط بخشی از یادگیری نحوه مدیتیشن است.

هدف این نیست که افکار خود را کنترل کنید یا سعی کنید ذهن خود را از افکار خالی کنید (که هر دو غیرممکن هستند). این صرفاً برای آگاهی بیشتر از افکار خود است. وقتی متوجه شدید که افکار منفی آمده‌اند یا به شما کمک نمی‌کنند، آنها را رها کنید و ذهن خود را به زمان حال برگردانید.

تمرین مداوم مدیتیشن به پاکسازی ذهن شما از حواس پرتی کمک می‌کند، افکار شما را پاک می‌کند و ارتباط معنوی شما را با کیهان تقویت می‌کند. این به طور طبیعی به شما کمک می‌کند که فرد مثبت تری باشید و خیر بیشتری را به زندگی خود جذب کنید.

نقل قول‌هایی درباره قانون جذب

در طول تاریخ، بزرگ‌ترین ذهن‌ها و معلمان معنوی، قدرتی که افکار ما بر زندگی‌مان دارند را درک کرده‌اند. در اینجا 10 نقل قول از قانون جذب آورده شده است تا به شما الهام بخشد تا پتانسیل آن را در زندگی خود فعال کنید.

"جهان در حال تغییر است. زندگی ما چیزی است که افکار ما آن را می‌سازد." مارکوس اورلیوس آنتونینوس

"اجازه دادن به زندگی برای هدایت شما، غیرمسئولانه است. خلق یک روز خوب حق الهی شماست." رامتا

"همه آنچه که هستیم، نتیجه آن چیزی است که فکر کرده ایم." بودا

"آنچه را که ذهن انسان می‌تواند تصور و باور کند، انسان می‌تواند به آن دست یابد." ناپلئون هیل

"تو همان چیزی هستی که تمام روز به آن فکر می‌کنی." دکتر رابرت شولر

"اعتراف می‌کنم که افکار روی بدن تاثیر می‌گذارند. " آلبرت انیشتین

"وقتی تصمیمی‌ می‌گیرید، جهان برای تحقق آن توطئه می‌کند." رالف والدو امرسون

"اکنون از نظر علمی‌ ثابت شده است که یک تفکر مثبت صدها برابر قدرتمندتر از یک فکر منفی است." مایکل برنارد بکویث

"آینده شما با کاری که امروز انجام می‌دهید، ساخته می‌شود نه فردا." رابرت کیوساکی

"اگر کاری را انجام دهید که همیشه انجام می‌دادید، همان چیزی را خواهید گرفت که همیشه به دست آورده اید." آنتونی رابینز

اکنون که قدرت قانون جذب و نحوه عملکرد آن را درک کرده اید، بهتر است نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

افکار شما واقعیت شما را تعیین می‌کنند: اگر شما می‌خواهید زندگی خود را تغییر دهید، باید با تغییر افکارتان شروع کنید. وقتی "نگرش قدردانی" را در خود پرورش دهید و به خود آموزش دهید تا روی چیزهای خوب زندگی تمرکز کنید، زندگی خود را پر از افراد و تجربیات مثبت بیشتری خواهید یافت!

رویای بزرگ: اگر می‌خواهید کائنات نتایج بزرگی ارائه دهد، باید رویاهای بزرگی داشته باشید! به یاد داشته باشید، کائنات همیشه به انرژی که شما ارسال می‌کنید، پاسخ می‌دهد.

از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید: بهترین راه برای متمرکز نگه داشتن افکار، اعمال و انرژی بر اهداف عالی خود، استفاده از جملات تاکیدی مثبت است. وقتی اهداف خود را تأیید می‌کنید که قبلاً به دست آمده اند، ضمیر ناخودآگاه خود را فعال می‌کنید تا چشم انداز خود را به واقعیت تبدیل کنید!

اهداف خود را روشن کنید: یک چشم انداز روشن منجر به نتایج واضح می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که در مورد آنچه می‌خواهید، واضح و شفاف فکر کنید و تأیید کنید که آنچه فکر می‌کنید واقعاً می‌خواهید، همان چیزی است که می‌خواهید. خواسته‌های مبهم نتایج مبهم می‌گیرند.

از تابلوی چشم انداز استفاده کنید: تابلوهای چشم انداز، ابزاری قدرتمند برای شفاف سازی اهداف شما برای زندگی و حفظ اهداف خود در سرلوحه ذهن خود هستند تا بتوانید بدون زحمت آنها را به زندگی خود جذب کنید.

شیرین

1402/11/09

اگر آگاه به قانون جهان و قانون خواسته هامون در جهان بشیم. واقعا میبینیم که هرچیزی که از جهان درخواست می کنیم بهمون میده.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.