thumb

قانون کیهانی؛ تعریف قوانین جهان هستی و معرفی 20 قانون جهان هستی

از قوانین جهان هستی یا قانون کیهانی چه می‌دانید؟

«شاید زندگی پیداکردن بخش‌هایی از خودمان در تکه‌تکه‌هایی از یک کُلِ منسجم است. پیداکردنی که به‌اندازه یک‌عمر طول می‌کشد.»

اگر زندگی را این‌گونه ببینیم، هر فرد، هر رخداد و هر رابطه‌ای می‌تواند بخشی از ما را به خودمان بشناساند. از این منظر زندگی‌کردن متفاوت است. چون ما را با آغوش باز به سمت پذیرش خود و احساساتمان می‌برد. مسئولیت ما را در قبال احساسات، تجربیات و در یک‌کلام، زندگی را به ما نشان می‌دهد.

از قوانین جهان هستی یا قانون کیهانی چه می‌دانید؟

آن زمان که مسئولیت زندگی خودمان را به عهده بگیریم و از نقش قربانی بیرون بیاییم، می‌توانیم زندگی را آن‌گونه که دوست داریم زندگی کنیم؛ البته اگر بتوانید از قوانین جهان هستی پیروی کنید می‌توانید تخیلاتتان را به واقعیت تبدیل کنید. استفاده از قانون جهان هستی مستلزم آن است که در تمامی بخش‌های زندگی خود تغییر و تحولاتی ایجاد کنید. برای ایجاد این دسته از تغییرات، باید عزمی راسخ داشته باشیم.

انواع قوانین جهان هستی

قوانین جهان هستی انواع مختلفی دارند که با رعایت هرکدام می‌توانید زندگی و مسیر خود را تغییر دهید.

اگر انرژی خوبی به سمت دنیا بفرستیم، دنیا هم انرژی خوب را به سمت ما برمی‌گرداند و این یعنی با تغییر افکارمان می‌توانیم آن زندگی جادویی را که می‌خواهیم داشته باشیم.

فقط کافی است که از احساسمان درست استفاده کنیم و افکاری را به سمت دنیا و کائنات بفرستیم که حس خوبی را ایجاد کند و کائنات با برگرداندن این حس به ما این حس خوب را تشدید می‌کند.

20 قانون جهان هستی که به موفقیت کمک می‌کنند:

  1. قانون جذب

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قوانین جهان هستی، قانون کیهانی جذب است؛ اگر بخواهیم مفهوم این قانون را به زبان عامیانه توضیح دهیم باید بگویم آنچه در افکار شما رقم می‌خورد به‌زودی برای شما اتفاق می‌افتد.

پس برای اینکه زندگی عالی تجربه کنید باید افکار مثبت در ذهن خود پرورش داده و ریشه فکرهای منفی را بسوزانید.

قانون جذب

اگر بخواهیم قانون جذب را با یک مثال توضیح دهیم باید بگویم فردی که مدام به فکر بی‌پولی است قطعاً پول و برکت در زندگی آن جاری نمی‌شود؛ یا فردی که مدام به فکر تصادف‌کردن است مطمئن باشید در آینده خیلی زود این اتفاق برای آن می‌افتد.

به‌خاطر داشته باشید افکار ما تعیین‌کننده آینده ما هستند، پس هر فکری را در ذهن خود پرورش ندهید.

  1. قانون ارتعاش

جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم از جنس انرژی است؛ که یکی از این قوانین قانون ارتعاش است ؛ طبق قوانین جهان هستی هر چیز در این دنیا فرکانس دارد. خواسته‌ها و امیال دارای ارتعاش بالا هستند، پس برای آن که به خواسته‌های مدنظر و ارزشمند خود برسید می‌بایست طبق قوانین جهان هستی سطح انرژی افکارتان با ارتعاش بالا باشد.

  1. قانون مکاتبات

قانون مکاتبات برای همه خلقت از الگوهای یکسان تشکیل شده است؛ به‌طورکلی اعمال ما تجلی افکار درونی ما هستند، پس افکار منفی را از خود دور کنید.

قانون مکاتبات

  1. قانون الهام

الهام از درون آدمی نشئت می‌گیرد؛ این قانون جهان هستی ارتباط دقیقی با قانون جذب و قانون کائنات دارد. قانون الهام به ما می‌گوید که به‌صورت جدی و مداوم هدفی که دارید را دنبال کنید و رها نکنید. افراد بر این باورند که تجسم‌کردن یک هدف و داشتن نگرش مثبت برای رسیدن به آن کافی است؛ درحالی‌که در کنار آن باید تلاش کنید.

  1. قانون کارما

یکی از قوانین جهان هستی قانون کارما است؛ این قانون به ما نشان می‌دهد هر عمل، عکس‌العملی دارد؛ در واقع در جهان هستی هر کاری که شما انجام دهید چه خوب و چه بد حاصل آن را در زمان و مکانی دیگر دریافت می‌کنید.

به‌طورکلی کارما قانون علت و معلولی است که به‌وسیله آن هر فردی با افکار، گفتار و کردار، سرنوشت خود را رقم می‌زند.

  1. قانون باور

طبق قوانین و ساختار جهان هستی و کائنات ما هر چه را که باور کنیم در زندگی برایمان اتفاق خواهد افتاد؛ پس حواس خود را بر خوبی‌ها و زیبایی‌ها متمرکز کنید؛ قانون باور بیان می‌کند که آنچه ما از صمیم قلب، با درک، احساس و اعتقاد، به آن باور و ایمان قلبی داریم، در نهایت به واقعیت ما تبدیل می‌شود.

  1. قانون تکامل

قانون تکامل که از مهم‌ترین قوانین جهان هستی به شمار می‌رود به طور خلاصه یعنی نمی‌شود ره صد‌ساله را یک‌شبه رفت؛ تکامل به ما می‌گوید برای رسیدن به هر هدف و خواسته‌ای باید قدم‌به‌قدم جلو رفت و تکامل پیدا کرد تا آن هدف محقق شود.

  1. قانون یگانگی

یکی از مهم‌ترین قانون کیهانی، یگانگی است؛ طبق این قانون جهان هستی هر انتخاب، کلمه و اعتقادی که دارید روی دنیا و افراد در زندگی‌تان تأثیر می‌گذارد. خیلی اوقات این تأثیرات فوری آشکار می‌شوند و گاهی نیز نیاز به زمان دارد و مدتی طول می‌کشد.

  1. قانون علت و معلول

قانون علت و معلول به ما می‌گوید که هر اقدامی یک واکنشی هم دارد. طبق این قانون هر انتخاب چه خوب و چه بد عواقب مختص به خود را دارد.

  1. قانون جبران

قانون جبران خسارت با قانون علت و معلول ارتباط تنگاتنگی دارد. این قانون از قوانین جهان هستی به ما می‌گوید که هرآنچه را که در دنیا می‌کاریم چه خوب و چه بد، پاداش آن را دریافت می‌کنیم.

  1. قانون معنوی نسبیت

کائنات همیشه در طول زندگی، شما را آزمایش می‌کند تا بسنجد واقعاً چقدر چیزی را می‌خواهید و برای رسیدن به آن مطمئن هستید.

  1. قانون قطبیت

قانون قطبیت به ما یاد می‌دهد که هر چیزی مخالفی دارد و همین مخالف‌هاست که به ما اجازه درک زندگی را می‌دهد. اگر در دوران سختی هستید به شما کمک می‌کند که ارزش روزهای خوب و پیشرفت‌ها را بدانید.

  1. قانون ریتم

به قانون ریتم، قانون ضرب‌آهنگ هم گفته می‌شود؛ طبق این قانون جهان هستی باید بدانید زندگی در چرخه‌ها اتفاق می‌افتد و همه چیز فصلی است.

  1. قانون شکرگزاری

شاید این مثال معروف را شنیده باشید شکر نعمت نعمتت افزون کند، کفر نعمت از کفت بیرون کند.

قانون شکرگزاری یکی از عمیق‌ترین و بزرگ‌ترین قوانین جهان هستی است. طبق این قانون تا زمانی که شما سپاسگزار هر آن چه که در زندگی دارید نباشید چیزی بیشتر به شما داده نمی‌شود. در حقیقت شکرگزاری از مهم‌ترین قانونمندی‌های جهان هستی به شمار می‌آید.

  1. قانون توجه

قانون توجه برای ما این پیغام را به همراه دارد که به هر چیزی که توجه کنید در زندگی بیشتر از هر چیزی مشاهده می‌کنید.

  1. قانون جنسیت

در قانون کیهانی جنسیت همه چیز را به‌عنوان اصول زنانه (یین) و مردانه (یانگ) بیان می‌کند و این‌ها پایه‌های همه آفرینش هستند. در واقع برای اینکه بتوانیم زندگی عالی را تجربه کنیم باید بین انرژی مذکر و مؤنث تعادل برقرار کنیم.

قانون جنسیت

  1. قانون ارسال انرژی

شاید بتوان گفت قانون ارسال انرژی مهم‌ترین قانون جهان هستی است؛ همه ما در طول روز به جهان هستی انرژی می‌فرستیم و در مقابل انرژی دریافت می‌کنیم، ازاین‌رو ممکن است در حضور برخی افراد احساس گرما، آرامش و نشاط داشته باشیم، اما در اطراف دیگران سرد و مضطرب باشیم. ما این انرژی را با خود حمل می‌کنیم و نه‌تنها بر ما بلکه بر سایر افرادی که با آنها در تماس هستیم تأثیر می‌گذارد. انرژی خوب می‌تواند احساس خوب‌بودن ما را تقویت کند، احساس اضطراب را از بین ببرد و ارتباطات را بهبود بخشد. انرژی بد منجر به احساس اختلاف، درگیری و رنجش می‌شود. هدف شما باید جذب انرژی خوب و طرد بدی‌ها باشد. اگر انرژی منفی زیادی از خود می‌دهید، نمی‌توانید انتظار جذب انرژی خوب را داشته باشید.

  1. قانون بخشش

قانون بخشش از آن دسته قوانین جهان هستی است که باروح و جسم شما رابطه تنگاتنگی دارد؛ وقتی انسان کینه و نفرت را از کسی در وجود خود دارد، در واقع مجموعه‌ای از انرژی‌های منفی را در زندگی خود حمل می‌کند و انعکاسش را در جهان بیرون خود خواهد دید.

قانون بخشش

وقتی که انرژی خشم و نفرت در فرد تجمع می‌یابد، انرژی او مانند یک آب راکد شده، خواهد شد و انرژی به جریان نیفتاده، به فرد کمکی نخواهد کرد و مانع عبور انرژی‌های مثبت در فرد خواهد شد؛ بنابراین باید رها بود و بگذارید که انرژی در جریان باشد و اگر می‌خواهید که انرژی مثبت و پاک را در درون خود آزاد کنید، باید دیگران را ببخشید و رها کنید.

  1. قانون درخواست

کائنات در خدمت توست هر عملی، کلامی، افکاری به خودت برمی‌گردد. پس تا می‌توانی عشق بورز، نیکی کن، ببخش و زیبا اندیش باش.

طبق قانون درخواست، بخواهید، باور کنید تا آن را در زمان‌بندی خداوند متعال دریافت کنید.

  1. قانون فرکانس

قانون فرکانس از قوانین جهان هستی است و بر این مبنا پیش می‌رود که کائنات به کلمات پاسخ نمی‌دهند؛ کائنات به فرکانس شما پاسخ می‌دهند و فرکانس شما احساساتتان در لحظه‌های مختلف زندگی را شکل می‌دهد.

همان گونه که فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی، تصاویر و صداها را توسط فرکانس‌هایی که نه حس می‌شوند، نه بو دارند و نه لمس می‌شوند به سمت ما می‌فرستند، ما نیز با افکارمان چنین فرکانس‌هایی را به کائنات می‌فرستیم.

ﺍﻓﮑﺎﺭ ﻣﺎ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻓﺮﮐﺎﻧﺲ ﺍﺳﺖ. ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ ﻓﮑﺮ می‌کنید، ﻓﺮﮐﺎﻧﺲ ﺍﻓﮑﺎﺭﺗﺎﻥ ﺑﻪ ﮐﺎئناﺕ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ می‌شود، ﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺲ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺟﺬﺏ می‌کنند.

ﺗﻤﺎﻡ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﮐﺎئناﺕ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ شده‌اند، ﻃﺒﻖ ﻗﺎﻧﻮﻥ بقای انرژی ﻣﺜﻞ بوم‌رنگ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ منشأ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﺯ می‌گردند و منشأ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﮐﻪ مشابه‌های ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ کرده‌اند، کسی نیست جز خود ﻣﺎ.
طبق این قانون جهان هستی باید ﺑﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺑﯿﻔﺘﺪ ﻧﻪ ﺑﻪ آنچه ﺍﺯ ﺁﻥ می‌ترسید، وگرنه افکار منفی ما، تمام اتفاقات منفی ساطع شده در جهان هستی را به خود جذب کرده و به‌سوی ما باز می‌گردانند.

سخن آخر

قوانین جهان هستی و قانون کیهانی گفته شده در زندگی بسیار مؤثر هستند؛ پس با استفاده از انواع قانون جهان هستی ارتعاشات مثبت و خوبی‌ها را جذب کرده و به اهداف خود برسید. البته این نکته را به‌خاطر داشته باشید زمان‌بندی خداوند کاملاً دقیق است، پس در مسیر خوبی‌ها گام بردارید.

امیر حسین رنجبر

1402/05/13

خیلی گرمه

نسرین لعل خوشاب

1402/07/03

عالی سپاس درود برشما.

سجاد

1402/07/28

عالی بودمرسی

دیدگاه خود را ثبت نمایید.