thumb

انرژی مردانه الهی چیست و چگونه آن را با انرژی زنانه الهی متعادل کنیم؟

انرژی مردانه و زنانه الهی در همه افراد وجود دارد.
انرژی های زنانه و مردانه الهی برای همه ما قابل دسترسی است و بخشی از مسیر معنوی این است که آنها را در حالت تعادل قرار دهیم.
در اینجا مقدمه ای است بر انرژی مردانه الهی، به علاوه نحوه استفاده از این انرژی توسط شما.

انرژی مردانه الهی چیست؟ با نمونه هایی در طول تاریخ

مفهوم انرژی مردانه الهی از کهن الگوهای مردانه در بسیاری از سنت های معنوی، از هندوئیسم گرفته تا اساطیر یونانی تا مسیحیت (همانند شیوا، زئوس، و حتی ایده یک خدای مردانه یا پدر در مسیحیت) آمده است.
این چهره ها از طریق ویژگی هایی که به ما نشان می دهند، مردانگی الهی را برای ما متصور می کنند.
مردانه الهی در مورد کهن الگوها است، نه فقط در مورد مردان و زنان.
بنابراین، اگرچه این کهن الگوها از نظر تاریخی مردانه هستند، اما بیشتر یک چارچوب مرجع یا سنگ محک هستند که از طریق این انرژی مردانه الهی ما را به نقطه بعدی می‌رسانند.

صفات مردانگی الهی

انرژی مذکر الهی بسیار مبتنی بر عمل است و به جای بودن بر انجام دادن متمرکز است. جایی که مونث الهی نشان دهنده انرژی مادر جهانی است، مردانه الهی انرژی پدری جهانی است. همه چیز در مورد چیزهایی مانند ساختار، منطق و مسئولیت پذیری است.  
انرژی مردانه الهی با چیزهایی مانند قاطعیت، اعتماد به نفس، صحبت کردن برای خود و گاهی اوقات جنگیدن به صورت مبارزه خوب و درست در حال بازی است.
در جایی که انرژی زنانه الهی می تواند منفعل تر و مایل به سازش باشد، گاهی اوقات، چیزهایی در جهان وجود دارد که باید برای آنها بجنگیم و موقعیت هایی که باید در مورد درست یا غلط بودن مسیری که باید تصمیم گیری کنیم باید بیشتر تامل کنیم. انرژی مردانه در تعیین حد و مرزها از این طریق خوب است.
به طور مشابه، این به ایده قدرت نیز کمک می کند، و نه فقط قدرت فیزیکی، بلکه قدرت عاطفی نیز. انرژی مردانه الهی عمیقاً با جنگجوی درون هر یک از ما مرتبط است.
در جایی که انرژی زنانه الهی می تواند بسیار درونی و بازتابنده باشد، انرژی مردانه الهی از انجام کارهایی در دنیای واقعی لذت می برد، مانند ماجراجویی، ایجاد تغییر، گفتن آنچه در ذهن شماست و ریسک کردن. همچنین این انرژی ای است که اغلب با چیزهایی مانند منطق و تفکر انتقادی مرتبط است.

کلمات کلیدی مرتبط با انرژی مذکر الهی که باید در نظر داشت:

  • ریسک پذیری
  • اذعان
  • عمل گرا
  • انضباط
  • حد و مرزها
  • اعتماد به نفس
  • عینیت
  • منطق و تحلیل
  • جنگجو
  • کدام راه
  • بقا

تفاوت بین انرژی زنانه و مردانه الهی

باز هم، همه بدون در نظر گرفتن جنسیت به انرژی مردانه و زنانه دسترسی دارند.
انرژی زنانه و مردانه الهی را می توان مانند یین و یانگ تصور کرد هر دو برای تعادل لازم هستند، اما متفاوت هستند. انرژی بیش از حد زنانه می تواند منجر به عدم تصمیم گیری و عدم اقدام کافی شود. مردانگی بیش از حد می تواند به طبیعت سلطه گر و حتی جنگ منجر شود.
هدف این است که برای تعادل خود بین این دو تلاش کنید. برای مثال یک رهبر را در نظر بگیرید. ممکن است رهبری به عنوان یک ویژگی مردانه‌تر الهی در نظر گرفته شود، اما چگونه می‌توان به گونه‌ای رهبر بود که به انرژی زنانه هم احترام بگذارد و شفقت و نیازهای دیگران را به عنوان کارکرد اصلی رهبری در نظر بگیرد؟
توجه به این نکته مهم است که این تعادل برای همه دقیقاً یکسان به نظر نمی رسد. بعضی از افرادی که بیشتر از انرژی زنانه یا مردانه الهی برخوردارند، ممکن است متوجه شوند که برای آنها بسیار خوب عمل می‌کند، هدف این نیست که همه را یکسان کنند.

چگونه انرژی مردانگی الهی را در درون خود بیدار کنیم؟

احساس می کنید در زندگی خود فاقد انرژی مردانه الهی هستید؟

در اینجا چند راه برای ایجاد آن وجود دارد:

1 .از جملات تاکیدی استفاده کنید.

جملات تاکیدی ابزار قدرتمندی برای تغییر طرز فکر و فعال کردن بخش‌های خاصی از خودتان هستند. در مورد انرژی مردانه الهی، می توانید به تصدیقات مربوط به برخی از صفات مردانه فوق الذکر مانند قدرت، انضباط و منطق فکر کنید. در اینجا چند مورد برای شروع وجود دارد:

  • من یک جنگجو هستم.
  • من استاد خود انضباطی هستم.
  • من مسائل را واضح و عینی می بینم.
  • من مطمئن هستم.
  • من می دانم چه زمانی باید اقدام کنم.

2 .با اطمینان ریسک کنید.

انرژی مردانگی الهی از ریسک کردن فراری نیستند. اگر شما فردی هستید که ایده های عالی زیادی دارید، برای مثال، اما می ترسید آن ها را به دنیا عرضه کنید، ویژگی های انرژی مردانه الهی برای تحقق بخشیدن به دیدگاه شما و رسیدن به اهدافتان ضروری است.
مایل به ریسک باشید، به بهترین ها امیدوار باشید، اما به نتیجه دلبسته بمانید. به آنچه برای شما در نظر گرفته شده است، اعتماد کنید که محقق می شود و همه چیز همانطور که باید پیش خواهد رفت، پس فقط کافی است آن را دنبال کنید.

3 .از جایی که هستید شروع کنید.

به طور مشابه، تمایل داشته باشید از جایی که هستید شروع کنید، حتی زمانی که 100% احساس آمادگی نمی کنید. انرژی بیش از حد زنانه می‌تواند باعث رکود و بی‌عملی شود. بنابراین وقتی شک دارید، حتما آن کار را انجام دهید.
این که بتوانید خود را اثبات کنید، اما همچنان یکپارچگی خود را با آنچه هستید حفظ کنید فقط اعتماد به نفس داشته باشید و آن را کم اهمیت نسازید.

4 .با معلمان مردانه، کهن الگوها و خدایان کار کنید.

حوزه‌هایی را که در آن احساس قدرت می‌کنید، جایی که ممکن است با مشکل مواجه شوید و در نتیجه الگوها چگونه برای شما ظاهر می‌شوند را در نظر بگیرید. دریابید که می‌خواهید در چه زمینه‌هایی کار کنید، و از کهن الگوهای مردانه الهی، خدایان یا حتی معلمان مدرن برای الهام بخشیدن به خودتان کمک بگیرید.
از خود بپرسید که از این کهن الگوها چه چیزی می‌توانید بیاموزید و چگونه می‌توانید برخی از انرژی‌های آن‌ها را در حالی که به خودتان وفادار می‌مانید، ادغام کنید.

5 .درونی سازی کمتر، اقدام بیشتر

در کنار ریسک‌کردن و شروع از جایی که هستید، مهم است که تشخیص دهید چه زمانی ایده‌های زیادی را درون خود نگه می‌دارید و می‌خواهید آن‌ها را قبل از انتشار در جهان کامل کنید.
یکی از رویکردهایی که می تواند کمک کند این است که به شهود خود تکیه کنید تا به شما بگوید چه زمانی باید اقدام کنید، زیرا این رویکرد به انرژی زنانه نیز متکی است، اما فقط سعی کنید تشخیص دهید که چه زمانی ممکن است بیش از حد به آن فکر کنید و هیچ کاری نکنید. پس همان چیزی که بهتون الهام شده است را انجام دهید.

6 .رابطه خود را با انرژی مردانه بهتر کنید.

به لحظاتی نگاه کنید که ممکن است در یک واکنش تاریخی به امر مردانه گیر کرده باشید، به خصوص اگر قبلاً در تجسم آن مشکل داشته اید. ایده‌های خود را در مورد اینکه انرژی مردانگی الهی چیست، چرا اهمیت دارد، و چگونه می‌توانید شروع به ادغام آن کنید، بررسی کنید.

7 .از حق خودت دفاع کن.

و در آخر، به یاد داشته باشید که گاهی اوقات ما مجبوریم برای خودمان حد و مرزی تعیین کنیم، حتی اگر به معنای تحت فشار قرار دادن دیگران باشد. اینطور نیست که شما بخواهید به کسی صدمه بزنید، اما وقتی ما از چیزی که به آن اعتقاد داریم دفاع نمی کنیم، در واقع به خودمان صدمه می زنیم.
مطمئناً لحظاتی وجود دارد که باید مبارزه کنید و این اصلا اشکالی ندارد.

یادداشتی از منوباز

تصورات نادرست زیادی امروزه در مورد معنای انرژی مردانگی و زنانگی وجود دارد، اما روز به روز آشکارتر می شود که همه ما تعادل خود را بین هر دو داریم. درست مانند یین و یانگ، انرژی مردانه الهی و زنانه الهی به صورت پشت سر هم، در نوسان دائمی کار می کنند، و زمانی که تعادل داشته باشند، هم در درون ما و هم در جهان، وضعیت همه ما بسیار بهتر است.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.