thumb

9 راه برای اتصال به الهه زنانه و چرا لازم است؟

انرژی مردانه و زنانه الهی در همه چیز وجود دارد (حتی مردها) مخصوصا در دنیایی که تحت سلطه انرژی مردانه است، افراد بیشتری به دنبال بهره بردن از زنانه الهی هستند. این کهن الگوی زنانه الهی چیست، و همچنین نحوه تجسم آن برای داشتن، تقویت و ایجاد تعادل بیشتر در زندگی چگونه است؟

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی زنان با آرکی تایپ زنانه

چگونگی ارتباط مؤنث الهی با مذکر الهی

مونث الهی و مذکر الهی هر کدام بدون دیگری نمی توانند وجود داشته باشند. این بدان معناست که علیرغم ارتباط فرهنگی ما با مردان و زنان به ترتیب با مردان و زنان، همه ما هر دو انرژی را در درون خود داریم. آنها فقط ممکن است به طور یکنواخت متعادل نباشند.

یا بیش از حد انرژی مردانه را داریم و در نتیجه پرخاشگر و سلطه گر هستیم و یا بیش از حد انرژی زنانه را داریم که ما را دچار ناتوانی و رکود می‌کند.

یک مشاور بصری و طراح فضاهای مقدس، توضیح می‌دهد: «همه ما دارای ویژگی‌های زنانه و مردانه هستیم و این موضوع به جنسیت مربوط نمی‌شود. او می افزاید که مکانی که این دو در آن به تعادل می نشینند، نقطه شیرینی است که ما باید در زندگی روزمره خود برای رسیدن به آن نقطه شیرین تلاش کنیم.

 یک نویسنده معنوی، می‌گوید: «انرژی زنانه تجسم دهنده، پرورش‌دهنده، شفادهنده، صلح‌جو و دلسوز است، در حالی که انرژی مردانه بر روی انجام دادن و دستیابی متمرکز است».

"آنها برای تکمیل و حمایت یکدیگر قرار دارند: آنها یین و یانگ هستند."

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی مردان با آرکی تایپ مردانه

ویژگی های زنانه الهی

ویژگی های زنانه الهی را می توان در بسیاری از سنت های مذهبی و معنوی در قالب الهه ها و شخصیت های قدرتمند زنانه مانند شاکتی در هندوئیسم، زهره در اساطیر رومی و غیره مشاهده کرد.

زنانه الهی ویژگی نرم و لطیفی است اما در مواقع لزوم خشن، محبت آمیز و حمایت کننده است. همانطور که قیصر اشاره می کند، این "پارادایم مادری جهانی" است. باز هم، اجازه ندهید کلمه مادر شما را از بین ببرد. پس همه بدون در نظر گرفتن جنسیت می توانند به زنانگی درونی الهی خود دسترسی پیدا کنند. او می‌گوید: «از طریق ارج نهادن به امر مقدس زنانه، ما به ویژگی‌های معنوی مانند پذیرش، صبر، توانایی گوش دادن و مراقبت از تمامی زندگی دسترسی طبیعی پیدا می‌کنیم.»
برخی از صفات زنانه الهی:

  •     شهودی
  •     قلب محور
  •     دلسوز
  •     عاقل
  •     دارای پذیرش
  •     بخشنده
  •     مبتنی بر همکاری
  •     انعکاسی
  •     خلاق
  •     حسی
  •     هم نوع
  •     ملایم

9 راه برای اتصال به زنانه الهی خود

 ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که بسیار کنش‌محور است و تمایل دارد بیشتر به قلمرو مردانه الهی منحرف شود. اتصال به زنانه الهی درونی به جای انجام دادن، به کاهش سرعت و بودن بستگی دارد. همچنین انرژی زنانه الهی در مورد تجسم آن ویژگی های ذکر شده، مانند شفقت و شهود است.

در اینجا نحوه استفاده از این انرژی در زندگی روزمره آمده است:

  1.  استراحت کنید.

همانطور که کارشناس توضیح می دهد، ما توسط یک طرز فکر "بیشتر انجام دادن" و "به طور مداوم در یک ماموریت برای دستیابی به کارهای بیشتر، انجام بیشتر، به دست آوردن بیشتر" تغذیه می شویم. برای مقاومت در برابر این وسوسه، سعی کنید به خود اجازه دهید که گاهی فقط حضور داشته باشید و به سادگی باشید و تقریبا هیچ کاری انجام ندهید. بله هیچی!

او خاطرنشان می کند: "در قدرت مکث می توانیم از فیض الهی زنانه بهره ببریم." سعی کنید فقط پنج دقیقه در سکوت بنشینید. بدون موسیقی یا حواس پرتی، فقط به خودتان اجازه دهید لحظه ای استراحت کنید.

   2. احساسات خود را در آغوش بگیرید.

انرژی زنانه الهی همه چیزهای نفسانی را در بر می گیرد. لزوماً نباید با تمایلات جنسی اشتباه گرفته شود، شهوانی همه چیز مربوط به لذت جسمانی است، چه در قالب مراقبت از خود، بافت، مناظر دلپذیر و غیره. ولی انرژی زنانه الهی همه چیز است. شمع مورد علاقه خود را روشن کنید، یک غذای معطر بپزید و اجازه دهید بوها و مزه ها تمام حواس شما را در بر گیرند.

   3. نوشتن

انعکاس و رفتن به درون، بخش بزرگی از انرژی زنانه الهی است. بنابراین، تامل کردن و عمیق شدن در درون خود و نوشتن، راه خوبی برای وقت گذاشتن جهت انعکاس و بهره‌برداری از انرژی زنانه درونتان است.

کارشناس منوباز تکنیک محبوب صفحات صبح جولیا کامرون را دوست دارد، که شامل نوشتن سه صفحه بدون توقف، هر روز صبح است. این تمرین می تواند به شما کمک کند در حالی که به خلاقیت خود که یکی دیگر از ویژگی های زنانه الهی است، دست یابید، پس به درون خود نگاه کنید.

 4.  عشق به خود را تمرین کنید.

به گفته قیصر، "راه نهایی برای در آغوش کشیدن زنانه الهی، تمرین عشق به خود است." و این بدان معناست که خودتان را آنطور که هستید دوست داشته باشید، نه آنطور که فکر می کنید باید باشید. او می افزاید: یکی از بزرگترین مؤلفه های عشق به خود، شفقت به خود است و شفقت زبان عشق زنانه مقدس است.

سعی کنید در آینه نگاه کنید و بگویید "من حاضرم نور الهی را در درونم فعال کنم"، قیصر پیشنهاد می کند «دیدن خودتان در چشمان انرژی منبع یعنی خدا که یکی از بهترین راه‌ها برای زندگی در انرژی زنانه مقدس است» را تمرین کنید.

 5.  با رویاهای خود در تماس باشید.

تعبیر خواب‌های شما می‌تواند راهی عالی برای برقراری ارتباط با زنانه الهی شما باشد، زیرا باز هم، این وسیله‌ای برای انعکاس دنیای درونی شماست.

کارشناس منوباز توضیح می‌دهد: «رویاها نمادهای زیادی دارند که می‌توانند با همزمانی‌ها و چیزهای دیگری که در زندگی شما پیش می‌آیند ارتباط برقرار کنند. "توجه به آن، آگاهی از آن، و حضور کافی برای اتصال به آن، در رده زنانه الهی قرار می گیرد."

 6.   انرژی یین بیشتری را در فضای خود بگنجانید.

کارشناس منوباز که قبل از تبدیل شدن به یک طراح فضای مقدس به طور کلاسیک در فنگ شویی آموزش دیده بود و خاطرنشان می کند که صرفاً ترکیب بیشتر "یین" یا انرژی زنانه در فضای شما یکی از راه های آسان برای به جریان انداختن انرژی زنانه الهی است.

یین در خانه بسیار تسکین دهنده است، بنابراین او پیشنهاد می کند نور، رنگ ها و بافت هایی را که از محیطی آرام پشتیبانی می کنند، اولویت بندی کنید.

 7.  «زمان من» را در اولویت قرار دهید.

کایزر توضیح می‌دهد که همه به زمان نیاز دارند تا دوباره با خودشان ارتباط برقرار کنند، به همین دلیل است که او تمرینی دارد که دوست دارد آن را «زمان من مهم است» بنامد. او خاطرنشان می کند که این زمانی است که دوباره با درون خود ارتباط برقرار کنید، چه از طریق نماز صبح، مراقبه، چرت بعدازظهر یا تماشای غروب خورشید باشد.

او می‌گوید: «این زمان را به عنوان فضایی مقدس برای احترام به نور الهی خود در نظر بگیرید. آن را برای شستن لباس‌ها یا کارهای دیگر نگذارید، این زمان را هر روز به خود اختصاص دهید.»

 8.  شهود را دریابید.

همه ما با ایده شهود مادر آشنا هستیم، زیرا شهود قویاً با زنانه الهی مرتبط است. کیلکنی توضیح می‌دهد که بهره‌برداری از این شهود راهی عالی برای اتصال به انرژی زنانه‌تان با «رفتن به درون، تنظیم کردن، و دیدن جایی است که در آن هستید». او می افزاید، این در مورد ساکت شدن با خود و منحرف نشدن از درون خود است، چون این شهود فقط از درون دریافت می شود.

 9.  قبل از اقدام بیرونی به درون خود مراجعه کنید.

و در نهایت، اگر می‌خواهید بیشتر انرژی زنانه الهی را در زندگی خود بگنجانید، یکی دیگر از راه‌های خوب برای انجام این کار این است که عادت کنید قبل از اقدام بیرونی به درون خود بروید.

«اگر به این فکر می‌کنید که می‌خواهید چگونه با چیزی در زندگی رفتار کنید، می‌توانید یا از شاخ‌های گاو (که مردانه است) کمک بگیرید، یا بیشتر گوش دهید که گوش دادن شهودی است و قبل از هر کاری ابتدا به درون خود مراجعه کنید و بعد آن کار را عملی کنید.

نقش همیشه مهم زنانه الهی

این روزها به نظر می رسد که انرژی مردانه الهی بیشتر بر ما مسلط است. در نتیجه مهم است که این مواردی که در ادامه گفته شده است در نظر بگیریم تا انرژی زنانه الهی خود را نیز تقویت کنیم تا زندگی ما در تعادل قرار بگیرد.

در تغییرات آب و هوایی:

هیچ چیز خدایی‌تر از خود مادر زمین زنانه نیست و با بهره‌گیری از انرژی زنانه خودمان، می‌توانیم از زمین در برابر پیامدهای تغییرات آب و هوایی محافظت کنیم.

ایده اکوفمینیسم همه چیز در مورد به کارگیری اصول زنانه در تلاش برای پایداری و شفای گیاه است. همانطور که قیصر خاطرنشان می کند، "در آغوش کشیدن زنانه مقدس سهمی اجتناب ناپذیر در شفا و دگرگونی جهان است. با ویژگی هایی مانند پذیرش، صبر، توانایی گوش دادن و توجه به زندگی، می توانیم گرد هم آمده و در انسانیت خود متحد شویم."

در معنویت:

باز هم، زنانه الهی را می توان در بسیاری از سنت های معنوی و مذهبی، از هندوئیسم تا مسیحیت و غیره مشاهده کرد. طرفداری از مردانگی الهی در معنویت به معنای نادیده گرفتن انرژی خلقت است که همه ما از آن سرچشمه می گیریم. و همین طور، بسیاری از ماهیت معنویت شامل رفتن به درون است، که همانطور که می دانیم، کیفیتی زنانه تر است.

در تجارت:

در تجارت، کیلکنی می‌گوید داشتن تعادل انرژی زنانه می‌تواند شما را به یک رهبر عالی تبدیل کند، کسی که ارزش اجتماع، همکاری و سازش را درک می‌کند.

او توضیح می دهد "این کار از محل همکاری شروع می شود. چگونه می توانیم به حرف یکدیگر گوش دهیم، همدیگر را بشنویم، اینطوری به مصالحه می رسیم؟".
آیینی برای در آغوش کشیدن زنانه الهی درون.

  یکی از ساده ترین مراسم برای ارتباط با زنانه الهی، گذراندن وقت در طبیعت است. ما می‌توانیم با گذراندن وقت با زمین مادر، فوراً با انرژی مقدس زنانه ارتباط برقرار کنیم. در طبیعت، انرژی خلاقانه زنانه جاری است و زیبایی فیزیکی آن قابل مشاهده است.

زمین‌سازی یا ارتینگ یکی از دگرگون‌کننده‌ترین ابزارها برای بیدار کردن نور درونی شماست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با پای برهنه روی زمین راه بروید. حتی پنج دقیقه هوای تازه یا یک پیاده‌روی کوتاه با پای برهنه در چمن‌ها می‌تواند غذای روحی کافی برای بیدار کردن زنانه الهی شما باشد.

یادداشتی از منوباز

مذکر الهی و مؤنث الهی بازنمایی کهن الگویی از انرژی هایی هستند که همه ما در درون خود داریم. نکته کلیدی این است که بین آنها تعادل پیدا کنید. به‌ویژه در دنیای کنش‌محور خود، بسیاری از ما از بهره‌برداری منظم از قدرت زنانه الهی خود سود می‌بریم.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.