thumb

انرژی زنانه چیست؟ 6 راه برای زنانه تر شدن

بسیاری از ما احتمالاً دوست داریم بدانیم که در کنار فردی با انرژی بسیار زنانه چه احساسی دارد و چگونه است. اما واقعا انرژی زنانه چیست و زنانه بودن به چه معناست؟

مواردی را بیان کرده ایم که می خواهید بدانید چگونه زنانه تر باشید و با جنبه زنانه خود بیشتر ارتباط برقرار کنید.

انرژی زنانه چیست؟

انرژی زنانه به مجموعه خاصی از صفات اشاره دارد که مخالف صفات مرتبط با انرژی مردانه است.

وقتی برای رسیدن به هدفی کار می کنید، پیشرفت می کنید، کارها را انجام می دهید و جلو می روید، جنبه مردانه شما آشکار می شود.

وقتی با جریان زندگی حرکت می کنید، انرژی خلاقانه خود را در آغوش می گیرید، می رقصید، بازی می کنید و با فرآیند درونی خود هماهنگ می شوید، جنبه زنانه شما آشکار می شود.

نکته مهم این است که این صفات با جنسیت مرتبط نیستند. مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی که به‌عنوان «زنانه» تعریف کرده‌ایم، از انتظاراتی که در طول تاریخ از زنان برای رفتار به شیوه‌ای خاص داشتیم ناشی می‌شود.

به همین ترتیب، ویژگی‌های مرتبط با «مردانه» بودن، ویژگی‌هایی هستند که قبلاً از مردان انتظار داشتیم. امروزه می دانیم که افراد از هر جنسیت می توانند هر ترکیبی از هر یک از این ویژگی ها را داشته باشند و هیچ ویژگی ذاتی هیچ جنسیتی نیست و نباید از هیچ جنسیتی انتظار داشت.

همانطور که گفته شد، کلمات "مونث" و "مذکر" هنوز هم می توانند در توصیف دو روش متفاوت و متضاد وجود مفید باشند.

برای افراد از هر جنس، هم انرژی زنانه و هم انرژی مردانه برای تجسم لازم است تا احساس کنند یک فرد کامل هستند. معمولاً مردان تشویق می‌شوند که بیشتر با انرژی مردانه آشنا شوند، اما اینکه می‌توانند رها شوند و انعطاف‌پذیر باشند، لذت زیادی دارد. (در واقع، تربیت پسران بدون کلیشه های جنسیتی مهم تر از همیشه است!)

به همین ترتیب، بسیاری از زنان هنوز با توقعات زنانه بودن بزرگ می شوند، اما واضح، راهنما و پیشرو بودن مزایای زیادی دارد. این برای همه ما راضی کننده است که ویژگی هایی برای انرژی های مردانه و زنانه خود داشته باشیم.

چرا بسیاری از ما با ویژگی های انرژی زنانه خود ارتباطی نداریم؟

در فرهنگ ما، انرژی مردانه از آنجایی که اغلب در مورد پیشرفت و حرکت رو به جلو است بیشتر از انرژی زنانه ارزش می گیرد. این باعث ایجاد احساس عدم تعادل، هم از نظر فردی و هم از نظر فرهنگی می شود.

وقتی برای مردانگی ارزش قائل می شویم، بیشتر وقت خود را صرف کار می کنیم و زمان بسیار کمی را صرف استراحت، تعطیلات و ارتباط با خود و دیگران می کنیم.

ارزش‌گذاری بیش از حد مردانگی باعث می‌شود به چیزهای دست‌ساز مانند گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌هایمان وابسته شویم و زمان کمتری را در طبیعت بگذرانیم یا خلاقیت خود را بیان کنیم.

بیش از حد مردانه و کمتر زنانه بودن بسیاری از ما را در حسرت چیز دیگری رها می کند، چیزی جوان کننده، چیزی وحشی، چیزی مدبرانه، چیزی خودجوش. این زنانه است!

چگونه زنانه تر باشیم:

    1. به خودتان گوش دهید.

بسیاری از ما آنقدر مشغول هستیم که به ندرت زمانی را برای گوش دادن به آنچه در درونمان می گذرد اختصاص می دهیم. اگر همیشه به شیوه ای برون گرا عمل کنیم، شکافی در درون ایجاد می شود. ما ارتباط عمیق با خودمان را از دست می دهیم.

این را می توان به راحتی تغییر داد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به صورت درونی به فردی که هستید متصل شوید. یک راه عالی برای انجام این کار شروع درمان است. وقتی با یک درمانگر کار می کنید تا افکار و احساسات خود را کشف کنید، اساساً در جنبه عمیق تر، درونی و زنانه خود فرو می روید.

   2. به طبیعت بروید.

مکان ها بسته به ویژگی های کلی آنها می توانند به عنوان مردانه یا زنانه مشخص شوند. مؤنث انرژی نیروی حیات است. مکان هایی مانند جنگل، فضای سبز، پارک ها و اقیانوس سرشار از انرژی طبیعی زنانه هستند. زمانی که احساس می‌کنید هماهنگ نیستید و نیاز به تجدید حیات دارید، به آنجا بروید.

   3. خلاق باشید.

انرژی زنانه نیروی خلاق است. زنانگی به طور تاریخی زنان را توصیف می کند، و البته بسیاری از زنان بدن هایی دارند که برای خلق زندگی طراحی شده اند. اما خلقت می تواند به طرق مختلف رخ دهد. بیان هنری، نوشتن، رقص، نقاشی، یا رویاپردازی ایده های جدید. آنچه را که می خواهید ایجاد کنید تصور کنید. هر چیزی که بیانگر جریان شما باشد، انرژی زنانه در نظر گرفته می شود.

   4. بیان احساسی خود را تقویت کنید.

در حالی که مردانه با منطق تعریف می شود، زنانه از طریق احساسات بیان می شود. همه ما خود عاطفی داریم، اما به بسیاری از ما آموزش داده نشده است که چگونه احساسات خود را درک کنیم.

اگر در مورد روند عاطفی خود گیج شده اید، نگران نباشید. می توانید یاد بگیرید که بیشتر با خودتان هماهنگ شوید. شما این کار را با گوش دادن به احساس خود و تقویت هوش هیجانی خود انجام می دهید. همانطور که با حالات احساسی خود آشنا می شوید، به طور خودکار احساس کامل تری خواهید داشت.

   5. برای خودانگیختگی و بازی ارزش قائل شوید.

بیایید صادق باشیم: ما آنقدر که باید برای تعطیلات، ارتباط، زمان استراحت یا تفریح ارزش قائل نیستیم! ما بیش از حد کار می کنیم (بیش از حد مردانه)، و بنابراین اغلب لذت های خود به خودی زندگی را تجربه نمی کنیم.

بسیاری از ما تا تعطیلات بعدی خود صبر می کنیم تا دوباره احساس آرامش و بازی کنیم. اینقدر منتظر نباش! شما می توانید هر روز تعطیلات کوچک داشته باشید. زمان استراحت و تفریح را در اولویت قرار دهید. کتاب بخوانید، به موسیقی گوش دهید، یوگا انجام دهید و به سادگی از لحظه لذت ببرید. وقتی از حالت پرکاری خود خارج شوید، دوباره احساس خواهید کرد که بیشتر شبیه خودتان هستید.

 

6. خود را وادار به دگرگونی کنید.

برخی از ما انرژی زنانه را آرام و جوان‌کننده می‌دانیم، اما این تنها نیمی از داستان است. انرژی زنانه همچنین جسورانه است که این نیروی دگرگونی است.

اگر همه چیز در زندگی شما دیگر برای شما کار نمی کند، این انرژی زنانه است که برای ایجاد تغییر موج می زند. این می تواند دراماتیک باشد! هلاکت قبل از خلقت است. برای استقبال از اتفاقات جدید باید با قدیمی ها خداحافظی کنیم.

در حالی که این فرآیند دگرگونی ممکن است گاهی اوقات احساس سرکش و ترسناکی داشته باشد، ضروری است. بالاخره ما مدام در حال تغییر هستیم.

بدون حرکت قدرتمند انرژی زنانه، هم آرامش بخش و هم آزاردهنده، ما راکد می ماندیم. و هیچ کس این را نمی خواهد.

یادداشتی از منوباز

از دست دادن ارتباط با جنبه زنانه تان آسان است، اما همانطور که می بینید، این یک جنبه ضروری از شخصیت شماست.

اگر احساس می کنید خسته و از کار بیش از حد، تکه تکه یا فرسوده شده اید، نیاز مبرمی به انرژی زنانه دارید تا به شما بازگردانده شود، الهام بخشد و به شما روحیه دهد.

این شیوه ها را اجرا کنید، تا انرژی زنانه، شما را به زندگی باز گرداند.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.