25 جمله تاییدی روزانه مثبت برای بهبود سلامت روان

25 جمله تاییدی روزانه مثبت برای بهبود سلامت روان

جملات تاکیدی برای تقویت مثبت و داشتن احساس عالی

جملات تاکیدی روزانه جملات کوتاهی هستند که می توانند به افزایش عزت نفس کمک کنند. ممکن است از این جملات استفاده کنید تا در هنگام مواجهه با چالش یا احساس ناراحتی نسبت به خود کمی اعتماد به نفس بیشتری به خود بدهید.
ممکن است متوجه شده باشید که عزت نفس شما پایین است و اخیراً خودگویی های منفی زیادی انجام داده اید. یا ممکن است در حال حاضر در حال عبور از یک بحران هستید و به دنبال راهی هستید که با کمی قدرت و خوش بینی بیشتر از آن عبور کنید. شاید شما به دنبال رسیدن به یک هدف خاص برای خود هستید و می خواهید در این راه یادآوری های مثبتی در مورد قدرت و سرسختی درونی خود داشته باشید.
در هر صورت، به دنبال چند جمله تاکیدی مثبت روزانه برای سلامت روان خود هستید. خوب، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. بیایید نگاهی به مزایای تأییدیه های مثبت سلامت روان بیندازیم، بهترین راه برای افزودن آنها به زندگی روزمره، همراه با 25 تأییدیه الهام بخش برای شروع.

بیشتر بخوانید: چرا داشتن عزت نفس بالا مهم است؟

تاکیدات روزانه چیست؟

جملات تاکیدی روزانه جملاتی کوتاه و مکتوب هستند که قصد دارند عزت نفس شما را تقویت کنند. می توانید آنها را یادداشت کنید تا در صورت نیاز آنها را برای خود تکرار کنید.

مردم اغلب در مواقعی از زندگی که با شرایط سختی روبرو هستند یا زمانی که بیش از حد معمول خودگویی منفی دارند، از جملات تاکیدی سلامت روان استفاده می کنند.

بیشتر اوقات، تأیید خود چیزی است که شما خودتان می نویسید و به هر چیزی که در زندگی شما می گذرد یا هر چالش احساسی که تجربه می کنید پاسخ می دهید. اما گاهی اوقات، مراجعه به لیستی از تأییدیه های مثبت سلامت روان که توسط دیگران برای الهام گرفتن نوشته شده است، می تواند مفید باشد.

25 جمله مثبت روزانه

خود تأییدی های مثبت معمولاً جملات کوتاه و ساده ای هستند که شما به تنهایی بر اساس نیازها و احساسات خود به آنها می پردازید. اما خود تأییدی ها نیز کاربرد جهانی تری دارند. اگر احساس می کنید که آنها به خوبی برای شما صدق می کنند، استفاده از جملات تاکیدی از پیش نوشته شده و تعمیم یافته تر، اشکالی ندارد.

جملات مثبت
در اینجا برخی از تأییدهای مثبت سلامت روان برای شروع شما آورده شده است:

  1. من فردی قوی و توانا هستم.
  2. من در گذشته کارهای سختی انجام داده ام و می توانم دوباره آنها را انجام دهم.
  3. من در گذشته چالش هایی را تجربه کرده ام و به همین دلیل انعطاف پذیرتر هستم.
  4. به من اجازه داده می شود که گاهی ناراحت، عصبانی و غمگین شوم، این بخشی از همه انسان ها است.
  5. مرزهای شخصی من مهم هستند و اجازه دارم نیازهایم را به دیگران بیان کنم.
  6. "نه" یک جمله کامل است، و من مجبور نیستم مرزهایم را توضیح دهم یا توجیه کنم.
  7. اجازه دارم احساس خوبی داشته باشم و لذت را در زندگی تجربه کنم.
  8. لایق دریافت چیزهای خوب و رسیدن به اهدافم در زندگی هستم.
  9. گذشته گذشته است و گذشته من آینده ام را پیش بینی نمی کند.
  10. خودم را به خاطر اشتباهاتی که مرتکب شدم می بخشم و از نگه داشتن آنها در برابر خودم امتناع می کنم.
  11. اجازه دارم فضا را اشغال کنم، آرزوها داشته باشم و صدا داشته باشم.
  12. مجبور نیستم از امیدها و رویاهایم دست بکشم.
  13. تمام این تلاش سختی که برای رسیدن به اهدافم انجام می دهم نتیجه خواهد داد.
  14. قادر به انتخاب سالم هستم.
  15. قدر خودم را می دانم.
  16. لایق دوست داشتن و دوست داشتن دیگران هستم.
  17. رشد گاهی اوقات پر از دست انداز است و همیشه خطی نیست، اما من مسیر را ادامه می دهم.
  18. شفا برای من در دسترس است.
  19. بدنم، ذهنم، رویاهایم و اهدافم را دوست دارم.
  20. افکار منفی دیگر در خدمت من نیستند.
  21. اطرافم را با افرادی احاطه خواهم کرد که بدون قید و شرط مرا دوست دارند و از من حمایت می کنند.
  22. خودم را همانگونه که هستم می پذیرم.
  23. با افکار مثبت و اعتماد به نفس، غیرقابل توقف خواهم بود.
  24. به خودم افتخار می کنم و به تلاش خود ادامه خواهم داد تا عملکرد خوبی داشته باشم.
  25. امروز تمام تلاشم را خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: خودکارآمدی و چرا باور به خود مهم است؟

تاییدیه های روزانه چگونه کار می کنند؟

تأییدیه های مثبت سلامت روان یادآوری هایی در مورد ارزش خود، استعدادهای ویژه ای که باید به دنیا ارائه دهید، توانایی شما در کنار آمدن با موقعیت های دشوار و هر چیز دیگری که یادآوری آن ممکن است مفید باشد، ارائه می دهد.

همانطور که در زندگی پیش می رویم، به خاطر سپردن جنبه های مثبت خودمان دشوار است، بنابراین یادآوری روزانه این موارد می تواند ابزار قدرتمندی برای سلامت روان باشد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که دوره ای از تفکر منفی و خودگویی منفی را پشت سر گذاشته باشید.

برخی از محققان بر این باورند که خود تأییدی های مثبت پاسخ هایی را در بخش هایی از مغز که مسئول پاداش ها و ارزش گذاری مثبت هستند، برمی انگیزد. به عبارت دیگر، تمرکز بر جنبه‌های مثبت خود به مغزتان می‌گوید که چیز خاصی به دست آورده‌اید، شبیه به احساسی که یک فرد وقتی هدیه‌ای غیرمنتظره دریافت می‌کند یا توسط کسی که مورد تحسینش قرار می‌گیرد، احساس می‌کند.

بیشتر بخوانید: پذیرش خود با چند تمرین روزانه

فواید تأییدیه های مثبت سلامت روان

افزودن خود تائیدیه‌های مثبت به برنامه روزانه‌تان می‌تواند به شما کمک کند احساس خوبی داشته باشید، اما تحقیقات همچنین نشان داده است که این اظهارات می‌توانند مزایای سلامت روانی نیز داشته باشند.

برای مثال، تأییدیه‌های مثبت سلامت روان برای کاهش استرس، افزایش احساس تندرستی و کمک به افراد در اتخاذ تغییرات رفتاری می‌تواند سلامت روان را بهبود بخشد، یافت شده است.

بهزیستی ذهنی بهتر را تقویت کنید.

مطالعه‌ای در سال 2014 که در مجله Annual Review of Psychology منتشر شد، نشان داد که وقتی افراد با شرایطی مواجه می‌شوند که احساس ارزشمندی را کاهش می‌دهد و رشد و سازگاری را دشوارتر می‌کند، خود تأییدی مثبت می‌تواند کمک کند. علاوه بر این، این تاکیدات می تواند سلامتی را بهبود بخشد و روابط را تقویت کند. با توجه به این مطالعه، تأیید خود می تواند مزایای مثبتی داشته باشد که برای چندین ماه یا حتی سال ها ادامه دارد.

رفتارهای بهداشتی بهتر

خود تأییدی چندین فواید سلامتی دارد. برای مثال، مطالعات نشان داده‌اند که خود تأییدی می‌تواند به افراد در اتخاذ شیوه‌های زندگی و رفتارهای سالم‌تر کمک کند. تائید خود ممکن است به افراد کمک کند تا از نظر بدنی فعال تر شوند و نگرش های سالم تری در مورد شرکت در فعالیت های بدنی اتخاذ کنند.
در صورت مواجهه با چالش سلامتی، جملات تاکیدی می تواند منبع قدرت باشد. یک مطالعه امیدوارکننده نشان داد که تمرین تأیید خود به بازماندگان سرطان کمک می‌کند نگرش‌های خوش‌بینانه‌تری اتخاذ کنند و پتانسیل بهبود سلامتی خود را دارد.

کاهش استرس

وقتی استرس مزمن را تجربه می کنید، تصمیم گیری واضح و حل مشکلات می تواند دشوار باشد. یک مطالعه در سال 2013 که در PLOS ONE منتشر شد، نشان داد که تمرین تأیید خود می‌تواند مهارت‌های حل مسئله را در بین افراد تحت استرس مزمن بهبود بخشد.

توانایی های فرزندپروری قوی تر

در نهایت، تمرینات خود تأییدی ممکن است برای والدین مفید باشد. یک مطالعه در سال 2020 که در Frontiers in Psychology منتشر شد، نشان داد که خود تأییدی مثبت، اعتماد به نفس و علاقه والدین را به جستجوی منابع حمایتی والدین افزایش می دهد. این به ویژه برای والدینی مفید بود که اغلب از قضاوت دیگران در مورد توانایی های فرزندپروری خود می ترسند.

تاییدیه سلامت روان

نحوه استفاده از تأییدیه های سلامت روان

هیچ قانون سخت و سریعی برای نحوه استفاده از تأییدیه های مثبت سلامت روان یا نحوه عملکرد آنها وجود ندارد. اکثر مردم در نهایت عبارات تاکیدی خود را معمولاً در برخی از انواع مجله می نویسند.

مطالعات نشان داده‌اند که یادداشت روزانه راهی فوق‌العاده برای کاهش پریشانی، اضطراب و احساس افسردگی و افزایش احساس خوش‌حالی مثبت است.

با این حال، نوشتن تأییدیه های خود در یک برگه تنها گزینه نیست. در اینجا ایده های دیگری وجود دارد:

  • جملات تاکیدی خود را روی برگه های یادداشت چسبناک بنویسید و آنها را در مکان هایی قرار دهید که در طول روز آنها را می بینید.
  • جملات تاکیدی خود را در قسمت یادداشت های تلفن خود بنویسید یا به عنوان یادآوری که در تلفن شما ظاهر می شود.
  • هدفی را تعیین کنید و هر روز یک تأیید را هدف قرار دهید.
  • در نظر بگیرید که هر روز در زمان مشخصی برای جملات تاکیدی وقت بگذارید، برای مثال اول صبح یا درست قبل از خواب، تا به یک روال عادت کنید.
  • داشتن یک «رفیق» تأییدی را در نظر بگیرید که تأییدیه‌های خود را با او در میان بگذارید تا خود را مسئول بدانید.
  • در سایت منوباز عضو شوید تا هر روز یک جمله تاییدی مثبت دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: 9 روشِ بالا بردن انرژی به‌منظور مثبت‌اندیش بودن در زندگی وسلامت روح

زمانی که به پشتیبانی بیشتری نیاز دارید.

جملات تاکیدی می تواند یک استراتژی خودیاری عالی باشد، اما می تواند جایگزین درمان شرایط سلامت روان شود. اگر دچار بحران سلامت روان هستید، ممکن است به حمایت بیشتری نیاز داشته باشید.

اگر دائماً خودگویی منفی، علائم افسردگی یا اضطراب را تجربه می‌کنید، یا عملکرد روزمره خود را دشوار می‌دانید، باید با یک متخصص سلامت روان ارتباط برقرار کنید. سلامت روان شما ارزش مراقبت از آن را دارد و شما سزاوار آن هستید که احساس خوبی داشته باشید.

متخصص سلامت روان

یادداشتی از منوباز

اگر به دنبال یک انتخاب کوچک هستید که بتواند به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد، جملات مثبت روزانه می تواند ابزار خوبی باشد. ممکن است سعی کنید چند عبارتی را انتخاب کنید که با شما همخوانی دارد و آنها را در یک برگه بنویسید یا آنها را به یک یادداشت چسبنده در مکانی قابل مشاهده اضافه کنید. اما به یاد داشته باشید، اگر یک بیماری روانی مانند اضطراب یا افسردگی دارید، این جملات تاکیدی نمی‌توانند جای درمان یا دارو را بگیرند. اگر علائمی دارید که باعث ناراحتی یا اختلال در عملکرد شما می شود، با پزشک یا متخصص سلامت روان صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: دنیای بدون غر و شکایت، بررسی کتاب بدون شکایت

دیدگاه خود را ثبت نمایید.