دنیای بدون غر و شکایت، بررسی کتاب بدون شکایت

دنیای بدون غر و شکایت، بررسی کتاب بدون شکایت

گله و شکایت ممنوع! چگونه روابط شخصی، حرفه‌ای و عاطفی خود را به گونه‌ای مثبت دگرگون سازیم؟

می‌تونی دنیای بدون غر و شاکی بودن رو تصور کنی؟

چگونه از شکایت دست برداریم و از زندگی بدون غر زدن لذت ببریم، یک راهنمای الهام بخش برای متحول کردن زندگی فرد، از بین بردن عمل منفی شکایت کردن است. این حقایق بزرگ و در عین حال ساده در مورد جستجوی خوشبختی را آشکار می کند و چارچوبی را برای تبدیل شدن به فردی بدون شکایت ارائه می دهد. این کتاب از خوانندگان دعوت می کند تا موانع را به عنوان فرصت ببینند و شیوه بیان کلامی خود را تغییر دهند تا زندگی خود را تغییر دهند.

با شکست دادن تله شکایت آزادتر زندگی کنید.

آیا تا به حال خود را در یک گروهی از غرولند و ناله در مورد آب و هوا، ترافیک یا صف های طولانی در کافی شاپ دیده اید؟ همه این تجربه را داشته ایم، درست است؟ این مانند یک رفلکس است با چیزی یا رخدادی مواجه می شوید و شکایت می کنید.
اما اگر به شما بگوییم راهی برای رهایی از این چرخه وجود دارد که گاز گرفتن زبان یا کظم غیظ کردن نیست، بلکه تغییر نحوه تجربه زندگی است، چه؟ تصور کنید 21 روز به طور مستقیم بروید جایی که تنها چیزی که از دهان شما بیرون می آید مثبت اندیشی یا افکار سازنده است. جذاب به نظر می رسد، اینطور نیست؟
قبل از اینکه به این عمل بپردازیم، مهم است که به یاد داشته باشیم که غلبه بر عادت شکایت به معنای تظاهر به عالی بودن همه چیز نیست، بلکه تمرکز بر روی چیزهایی است که مطابق میل شماست. می بینید، وقتی روی نکات مثبت تمرکز می کنید و با یک ذهنیت سازنده به نگرانی های خود فکر می کنید، کل تجربه شما تغییر می کند. شما شروع به توجه بیشتر به چیزهای خوب می کنید.
البته، ما نمی توانیم تضمین کنیم که آن مشکلات روزمره از بین می روند. در واقع، زمانی که از تله شکایت خود آگاه شدید، ممکن است احساس کنید که یکی از منفی‌های زندگی شما را فراگرفته است! اما با آگاهی، در نهایت به نقطه ای خواهید رسید که مشکلات به همان اندازه بر شما تأثیر نخواهد گذاشت.
در این مقاله بررسی کتاب دنیایی آزاد از شکایت، "چرایی" غر و شکایت را خواهید فهمید، یک ترفند زیبا را یاد خواهید گرفت که به شما کمک می کند این عادت را کنار بگذارید، مسیرهای انحرافی در اطراف منفی گرایی را کشف خواهید کرد و خیلی چیزهای دیگر.

معرفی کتاب یک جهان بدون شکایت: راهی به سوی زندگی شادتر

یک جهان بدون شکایت: چگونه به جلوگیری از شکایت و شروع به لذت بردن از زندگی که همیشه می‌خواستید" کتابی اثر Will Bowen است که در سال 2013 توسط انتشارات Harmony به چاپ رسیده است. این کتاب با داشتن 304 صفحه به خوانندگان راهکارهایی عملی ارائه می‌دهد تا شکایت کردن را از زندگی روزمره خود حذف کنند و به جای آن، نگرش مثبتی را جایگزین کنند. این اثر در گروه‌های خودیاری معنوی، خودیاری خوشبختی و خودیاری انگیزشی قرار دارد و به عنوان یکی از منابع معتبر در حوزه توسعه فردی شناخته می‌شود.

کتاب

کتاب یک جهان بدون شکایت چه محتوایی دارد؟

ویل بوون در این کتاب به مخاطبان خود می‌آموزد که چگونه می‌توانند با متوقف کردن شکایت‌های روزمره، زندگی شادتری را تجربه کنند. او معتقد است که شکایت کردن نه تنها تأثیری منفی بر زندگی فردی دارد بلکه می‌تواند به روابط و محیط اطراف ما نیز آسیب برساند. بوون با استفاده از مثال‌ها و داستان‌های واقعی، به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند این عادت منفی را از زندگی خود حذف کنند و به جای آن، نگرش مثبت‌تری به زندگی داشته باشند.

ارتباط غر زدن با سلامتی

"آنچه را که ذهن باور می کند، بدن نشان می دهد."

مردم به دلایل مختلف غر می زنند و شکایت می کنند، اما یکی از رایج ترین دلایل این است که اعتقاد دارند با این کار خالی می شوند و احساس بهتری پیدا می کنند. برای برخی از افراد، غر زدن و شاکی بودن به بخشی جدایی ناپذیر از وجود آنها تبدیل شده است، به طوری که آنها واقعاً تأثیرات نامطلوب بر سلامت روحی و جسمی آن را درک نمی کنند.
با این حال، یک ارتباط ذاتی بین ذهن و بدن ما وجود دارد و جای تعجب نیست که افکار، باورها و اعتقادات ما بر وضعیت بدن ما تأثیر بگذارد.
تحقیقات گسترده نشان داده است که بیماری های روان تنی از ذهن منشأ می گیرند و خود را در بدن نشان می دهند. اساساً شکایت از سلامتی به این معنی است که افکار منفی شما واقعاً بر سلامت بدن شما تأثیر می گذارد. با مسموم کردن ذهن خود با شکایت و غر زدن، وضعیت سلامت جسمی خود را در خطر انداخته و بدتر می کنید.

شکایت و روابط

افراد سعی می کنند از اطرافیان همیشه شاکی خود دور شوند و سعی می کنند آدم هایی که همیشه در حال غر زدن هستند را طرد کنند چون متوجه می شوند که انرژی شان توسط فرد شاکی تخلیه می شود.
روابط انسانی پیچیده است و گاهی اوقات نیاز به توجه یا همدردی داریم. برای رسیدن به این هدف، بسیاری از مردم اغلب شکایت می کنند و به دنبال دیگران هستند تا غم یا نارضایتی خود را در مورد یک موضوع مشخص روی او خالی کنند. متأسفانه، شکایت مداوم می تواند منجر به خراب شدن روابط با اعضای خانواده، دوستان یا همکاران شود.

 

شکایت و روابط
وقتی می بینید که اکثر افراد اطراف شما زیاد شکایت می کنند، کمی به خود نگاه کنید احتمالا متوجه خواهید شد که خود شما هم خیلی غر می زنید. ما اغلب توسط افرادی احاطه شده ایم که رفتاری مشابه با ما دارند.
شایعه پراکنی شکل دیگری از شکایت است، به خصوص اگر بر ویژگی ها، تجربیات یا اعمال منفی فردی متمرکز باشد. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق این است که به خود یادآوری کنید که در غیاب یک شخص فقط چیزهای مثبت بگویید. یا فقط به گفتن چیزهایی که بتوانید کلمه به کلمه جلوی روی آن شخص هم تکرار کنید تمرکز کنید.
روابط سالم مبتنی بر ارتباطات باز و صادقانه است، نه بر اساس اشکال مختلف غر و شکایت.

بیدار شو و به خودت بیا

"افراد ناامن چون به ارزش خود شک دارند با زیر سوال بردن بقیه و با لاف زدن و شکایت کردن سعی در پوشاندن این نقطه ضعف خود دارند."

شکایت را می توان به عنوان مظهر ناامنی و عدم اعتماد به نفس ما تعبیر کرد.
ما غالباً با غر و شکایت، تأیید اعتبار می‌خواهیم، بنابراین اغلب امیدواریم که تصویری از برتری ارائه دهیم. به عنوان مثال، وقتی از کیفیت غذا در یک رستوران خوب شکایت می کنیم، پیامی که می خواهیم منتقل کنیم این است که استانداردهای بسیار بالایی داریم که رعایت نشده است. همین امر در مورد لاف زدن نیز صدق می کند. مردم اعتماد به نفس پایینی دارند، اغلب لاف می زنند و به دنبال تایید از محیط خود هستند، زیرا متقاعد شده اند که از این طریق مردم آنها را تحسین می کنند.
در واقعیت، برعکس است: افراد با اعتماد به نفسی که چیزی برای اثبات به دیگران ندارند و با تشنگی به دنبال تایید خارجی نیستند، نیازی به شکایت یا لاف زدن احساس نمی‌کنند. آن‌ها از خودشان راضی هستند، بنابراین نیازی به بیان کردن موفقیت‌ها یا شکست‌هایشان ندارند، به این امید که تحسین یا همدردی دیگران را برانگیزند.


 افراد ناامن
هر موقعیت پیچیده ای را می توان به عنوان یک مشکل یا به عنوان یک چالش در نظر گرفت. شاکیان فقط مشکل را می بینند و نسبت به حوزه فرصت ها کور می مانند.

نتیجه سکوت کردن به جای غر زدن

"کلماتی را که استفاده می کنید تغییر دهید و شاهد تغییر زندگی خود باشید."

همه در زندگی خود نارضایتی را تجربه می کنند. متأسفانه، به ندرت مردم کاری در مورد آن انجام می دهند. وقتی روی تجربیات و افکار منفی فکر می کنید، نمی توانید زندگی و پیشرفت شخصی خود را به جلو ببرید.
عدم پیشرفت ناشی از نارضایتی است. نارضایتی باید به نیروی محرکه به سوی تغییرات مثبت تبدیل شود. از آنجایی که شکایت، همانطور که در اینجا ارائه شده است، به صورت شفاهی بیان می شود، زبانی که ما هر روز استفاده می کنیم نقش کلیدی در شکل دادن به زندگی ما دارد.
یکی از راه‌های مبارزه با میل به شکایت بی‌معنی، تغییر واژگانی است که هنگام بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود استفاده می‌کنیم. اگر کلمه «مشکل» را با کلمه «فرصت»، «شکست» با «چالش»، «عذاب‌دهنده»، «معلم»، «درد» را با «سیگنال» جایگزین کنیم، می‌تواند به طور قابل توجهی بهبود یابد. اینها تنها چند نمونه از این هستند که چگونه می توانید شروع به ایجاد یک عادت مثبت کنید که منفی بودن تعاملات کلامی شما را از بین می برد.

تغییرزندگی

شما در ارتباط با دیگران

"نگرش شما، که بیان بیرونی افکار درونی شماست، نحوه ارتباط مردم با شما را دیکته می کند."

وقتی کمتر شروع به گله و شکایت کنید، می‌توانید متوجه افزایش احساس شادی در درون، و همچنین در افرادی که شما را احاطه کرده‌اند، باشید. با دید مثبت تری نسبت به زندگی شروع به جذب افراد خواهید کرد و متوجه خواهید شد که از نظر عاطفی و ذهنی احساس بسیار بهتری دارید.
به جای اینکه انرژی خود را صرف شکایت از موقعیت ها و افراد مختلف کنید، می توانید این انرژی را به سمت خودسازی خود هدایت کنید. افرادی که تصمیم آگاهانه برای دست کشیدن از شکایت می گیرند، در هر موقعیتی به دنبال نکات مثبت هستند. آنها موانع را به‌عنوان فرصت‌ها درک می‌کنند تا مشکلات غیرقابل حل.
تبدیل شدن به فردی بدون شکایت شما را به فردی شادتر، آرام تر و آگاه تر تبدیل می کند. احساساتی مانند ترس و خشم که به شکایت دامن می زنند، یا خاموش می شوند یا به احساسات قدرتمندی تبدیل می شوند که باعث ایجاد تغییرات مثبت می شوند.

بیشتر بخوانید: کتاب در مورد روابط عاطفی؛ معرفی 8 تا از بهترین کتاب برای بهبود روابط عاطفی و روانشناسی رابطه

فصل‌های کلیدی کتاب

مقدمه‌ای بر شکایت و تأثیرات آن: بوون در این فصل توضیح می‌دهد که چرا مردم شکایت می‌کنند و چگونه این عادت می‌تواند به سلامت روانی و جسمی آن‌ها آسیب بزند. در مقدمه این کتاب آمده است:

جهنم، یعنی دیگران.

دیگران بزرگترین موهبت های زندگی ما هستند و در عین حال، بزرگترین چالش های زندگی مان.

یک صفحه کاغذ بردارید و فهرستی از مشکلات و چالش هایی که در زندگی با آنها روبرو هستید را بنویسید. احتمالا می بینید که بخش اعظمی از این چالش ها و احساسات منفی مربوط به دیگران است و شما می توانید با بهتر ساختن روابط تان با آن افراد مشکلاتتان را حل کنید. چه زمانی که مشکلی عمیق با شریک زندگی تان دارید، زمانی که می خواهید همکارتان را متقاعد سازید که کارتان درست است، زمانی که قصد دارید فرزندانتان را وادار به انجام دادن وظایفشان کنید. در تمامی این موارد مشکلات ما در ارتباط با دیگران است که می تواند با خلق ارتباطی موفق و پر ثمر حل شود. اگر بتوانید با دیگران ارتباطی مستحکم برقرار سازید، در امور بزرگ جهانی قادر به خلق تغییرات مثبت بیشتری خواهید بود.
روابط ما با دیگران هم می تواند هر بخشی از زندگی مان را غنی تر سازد، یا به عکس، فشارهای روحی ناگفتنی ای خلق کند.

چگونه شکایت را متوقف کنیم: در این فصل، نویسنده روش‌هایی را برای متوقف کردن شکایت و جایگزینی آن با تفکر مثبت ارائه می‌دهد.
تأثیرات مثبت بر زندگی: بوون نشان می‌دهد که چگونه متوقف کردن شکایت می‌تواند به بهبود روابط، افزایش خوشبختی و تقویت انگیزه منجر شود.

روش‌های عملی برای متوقف کردن شکایت

بوون در کتاب خود یک برنامه چالش 21 روزه را پیشنهاد می‌کند که به خوانندگان کمک می‌کند عادت شکایت را ترک کنند. این برنامه شامل موارد زیر است:

  • آگاهی از شکایت: اولین قدم، شناسایی زمان‌ها و شرایطی است که در آن‌ها شکایت می‌کنیم.
  • تغییر زبان: به جای استفاده از زبان منفی، استفاده از جملات مثبت و سازنده.
  • تمرین شکرگزاری: روزانه به خاطر چیزهای خوب و مثبت در زندگی خود شکرگزاری کنیم.
  • پشتیبانی از دیگران: تشویق و حمایت از دیگران برای متوقف کردن شکایت و ایجاد محیطی مثبت‌تر.

قطع کردن شکایت

 

راه چهارگانه برای غر زدن کمتر

برای شروع زندگی بدون شکایت، ابتدا باید کاری را که در راه است درک کنید. اینها از طریق مراحل شایستگی ترسیم می شوند.
مرحله اولیه، که به عنوان بی‌کفایتی ناخودآگاه شناخته می‌شود، جایی است که همه از زمانی شروع می‌کنند که هدفشان توقف شکایت است. در این مرحله، افراد هنوز نمی دانند که چقدر شکایت می کنند، چه از خودشان و چه در گفتگو با دیگران.
مرحله دوم بی کفایتی آگاهانه است که با شروع کار روی این موضوع شروع می شود. وقتی می خواهید شکایت کنید متوجه خواهید شد و درک می کنید که این یک واکنش معمولی است.
در مرحله سوم شایستگی آگاهانه، شما در رویکرد خود فعال تر خواهید شد. شما آگاهانه شکایات را با افکار یا ابراز شکرگزاری جایگزین خواهید کرد.
بالاخره به مرحله صلاحیت ناخودآگاه می رسید. در این مرحله، حفظ دیدگاه مثبت به اندازه نفس کشیدن آسان است. شما با پشتکار تلاش کرده اید تا عادت بد شکایت کردن را از بین ببرید و به جای آن، یک عادت جدید را در خود جای داده اید: انتخاب مداوم قدردانی.
در این نقطه از کار، ممکن است در مرحله اول باشید. به آن به عنوان مکانی با پتانسیل ناب فکر کنید، تصویر "قبل" در یک داستان بزرگ از تحول. در این نادانی نوعی سعادت وجود دارد، اما با پیشروی در مراحل، آن را با سعادت تسلط عوض خواهید کرد، یعنی زندگی غنی شده با مثبت بودن به جای شکایت.

بیشتر بخوانید: جذب شادی و خوشبختی با کتاب شکرگزاری از راندا برن

اکنون، بیایید بررسی کنیم که چرا اغلب در دام شکایت می افتیم و چگونه آگاهی از مشکلات خود می تواند اولین گام به سوی تغییر پایدار باشد.

چرا شکایت می کنیم؟

آیا تا به حال برای تان پیش آمده که باریستایی سفارش شما را درست نیاورده است؟ شما چه عکس العملی داشته اید؟ مطمئنا برای همه ما پیش آمده و ذهن سرگرم کننده ما، ما را به سمت غر و شکایت کشانده است. واقعا چرا غر زدن برای ما وسوسه انگیزه؟ دو کلمه ای که قبلا ذکر کردیم: بی کفایتی ناخودآگاه.
برای درک این مرحله و اینکه چرا اینجا هستیم، بیایید بفهمیم که چرا ما عاشق شکایت و غر هستیم.

تغییر از خودت شروع می شود.

شروع این سفر خودسازی می‌تواند چشم‌ها را باز کند، به‌ویژه وقتی متوجه می‌شوید که چقدر از اطرافیانتان شکایت می‌کنید. مرحله ناتوانی آگاهانه بر این عادت تمرکز می کند. هنگامی که اینجا هستید، بلافاصله پس از بیان هر شکایتی که مطرح کرده اید، متوجه خواهید شد.
اینجا جایی است که یک مچ بند بدون شکایت کمک می کند. این یک ابزار کاربردی است که توسط نویسنده طراحی شده است تا به شما کمک کند شکایات خود را متوجه شوید و کاهش دهید. 21 روز بدون شکایت خود را با بستن بند روی مچ دست دلخواه خود شروع کنید. هر زمان که اشتباه کردید و غر زدید، به سادگی آن را روی مچ دست دیگر خود قرار دهید. هر بار که شکایت می کنید، آن را بین مچ دست خود چپ و راست جابجا کنید. نگران نباشید داشتن ابزار خاصی نباشید. هر دستبندی كه از قبل داشته باشيد همين هدف را برآورده می کند.

تشخیص بیشتر با سکوت

این فقط یک مسئله زمان است که شکرگزاری نارضایتی ها را از بین ببرد و پیشرفت در زندگی شما با شادی سنجیده می شود تا غر زدن. همانطور که به مرحله سوم می رسید و آگاهانه توانمندتر می شوید، راحت تر از هر کلمه ای که از دهانتان خارج می شود آگاه می شوید. گویی سخنرانی شما باید از میان دستبند شما بگذرد که نکات منفی را قبل از آشکار شدن گوش می دهد و فیلتر می کند.
گفته می‌شود، این مرحله‌ای است که شما از منفی‌بافی دیگران نیز آگاه می‌شوید. و ما صادقانه می‌خواهیم بگوییم: گاهی اوقات پرداختن به آن امری دشوار خواهد بود. احساس می کنید که از میان یک میدان مین با خطرات احتمالی قدم می زنید. اما به یاد داشته باشید، شما همچنین در حال یادگیری هستید و دستبند راهنمای قابل اعتماد شما برای کمک به شما جهت ورود به دنیای سراسر خوشبختی است.

شمای جدید، زندگی جدید

دور شدن از دام شکایت مانند داشتن یک کمد لباس کاملاً جدید و خلاص شدن از شر لباس های قدیمی است که باعث ایجاد احساس بدی در شما می شد. این دگرگونی آهسته و پیوسته است، اما قبل از اینکه متوجه شوید، آن افکار منفی آزاردهنده به چیزهایی تبدیل می شوند که می توانید با خوشحالی آنها را به سطل زباله ببرید. به مرحله چهارم، شایستگی ناخودآگاه خوش آمدید.

 

زندگی شاد
روزهایی را به یاد می آورید که مغز شما مانند کارخانه ای بود که شکایت می کرد؟ خوب، مثل این است که آن کارخانه قدیمی برای همیشه تعطیل شده است. اکنون فضای ذهنی شما مانند یک پارک آرام است که در آن آرامش و مثبت اندیشی شکوفا می شود. شکایت در دنیای شما از بین رفته است.

سخنی از منوباز

کتاب "یک جهان بدون شکایت" یک راهنمای عملی و الهام‌بخش برای کسانی است که می‌خواهند زندگی شادتری داشته باشند و روابط بهتری با دیگران برقرار کنند. ویل بوون با ارائه راهکارهای ساده و عملی، نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم با تغییر نگرش و رفتار خود، دنیای بهتری برای خود و اطرافیانمان بسازیم. این کتاب، با محتوای غنی و آموزنده‌اش، می‌تواند به عنوان یک منبع ارزشمند در زمینه خودیاری و توسعه فردی مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: کتاب هایی با موضوع ماتریکس و بررسی کتاب ماتریکس الهی

دیدگاه خود را ثبت نمایید.