thumb

10 گام جذب زیبایی، زیباتر شدن با قانون جذب ممکنه؟

قانون جذب چطوری ما رو زیباتر می‌کنه؟

قانون جذب یکی از شناخته‌شده‌ترین قوانین معنویه که اگه درست به کار گرفته بشه می‌تونه شما رو به خواسته‌ها و آرزوهاتون برسونه. شاید خیلی از ما از دوران کودکی تا حالا به دلیل ظاهرمون مورد تمسخر قرار گرفته باشیم و بهمون زور گفته باشن. طوری که هنوز هم ردِ پای این موضوع روی ذهنمون باقی مونده باشه، بااین‌حال چنین اتفاقاتی منحصربه‌فرد نیستن که فقط برای یه عده محدود اتفاق افتاده باشن. حتی بدون چنین تجربیاتی، فشاری که جامعه برای هماهنگی با مفاهیم و استانداردهای زیبایی به افراد وارد می‌کنه اون‌قدر زیاده که منجر به مشکلات روحی مختلف در افراد میشه.

فردی که با این موضوعاتی درگیر شده باشه، عزت‌نفسش رو از دست میده و تصوری ناشایست از ظاهرش پیدا می‌کنه. شما نمی‌تونین چنین فردی رو به‌خاطر داشتن آرزوی زیبایی بیشتر و تغییر ظاهر، در طول زندگی‌اش سرزنشش کنین. حتی بهترین‌ها و بی‌عیب‌ونقص‌ترین‌ها هم از ظاهرشون ناراضی هستن و دائم سعی می‌کنن ظاهرشون رو با جراحی‌های پلاستیک، بوتاکس و مواردی ازاین‌قبیل تغییر بدن.

 شاید ناخوشایند باشه، اما حقیقت اینه که ما با این صورت و بدن به دنیا میاییم. پس چه کاری میشه درموردش انجام داد؟ چطور می‌تونیم با قانون جذب زیبایی بیشتری داشته باشیم؟

بهتره از تکنیک مدیتیشن قانون جذب استفاده کنی برای این کار مقالۀ «مدیتیشن قانون جذب چیست؟» رو مطالعه کن.

تعریف زیبایی چیست؟

فرهنگ لغت زیبایی رو این‌طور تعریف می‌کنه: «ترکیبی از ویژگی‌هایی مثل شکل، رنگ یا حالتی زیبا که برای حواس زیبایی‌شناختی و دید بصری لذت‌بخش هستن». به زبان ساده، زیبایی رو میشه مجموعه‌ای از ویژگی‌های ظاهری یه فرد توصیف کرد. باوجوداینکه همۀ حواس در سنجش زیبایی افراد دخیل هستن، اما چون بینایی عملکرد غالب‌تری دراین‌بین داره، ظاهر، در سنجش زیبایی جایگاه بالاتری پیدا می‌کنه چراکه در مقابل چشم‌ها قرار می‌گیره.

این یعنی درک عمومی از زیبایی بیشتر حول ظاهر فیزیکی بیرونی می چرخه. گرچه از خیلی جهات ناعادلانه‌ست، اما تغییر افکار عمومی هم کار آسانی نیست. از اونجایی که این طرز فکر عواقب مخربی بر سلامت روان داره، کاری که می‌تونیم در حق خودمون و اطرافیانمون انجام بدیم، تغییر نگاهمون به مفهوم و کلمه زیبایی. اینکه چقدر زیبایی برامون با ارزشه یا اینکه برای زیباتر بودن چه‌کارهایی می‌کنیم، نکاتی هستن که در تغییر نگاهمون به زیبایی باید بررسی‌شون کنیم.

زیبایی حقیقی به اینه که چه کسی هستیم و چه احساسی داریم. زیبایی درونی افراد رو نمی‌شه دید و اغلب نادیده گرفته میشه چون بیشتر به زیبایی بیرونی توجه میشه.

چرا این‌قدر به ظاهر اهمیت می‌دیم؟

حقیقت این است که ظاهرِ خوب شما بهتون احساس خوبی میده. دلایل این امر خیلی زیادن. افراد خوش‌قیافه در موقعیت‌های اجتماعی بالاتری قرار می‌گیرن. ظاهرِ زیبا در روابط، محل کار و در بیشتر موقعیت‌های تعامل با دیگران، حس برتری به فرد میده.

یه زن زیبا یا یه مرد خوش‌تیپ معمولاً در جامعه خیلی مورد تحسین افراد قرار می‌گیره. طبیعتاً، این موضوع باعث میشه که وقتی در انظار عمومی ظاهر میشن، حسابی به خودشون برسن تا بهترین ظاهر رو داشته باشن. میل جذاب به‌نظررسیدن در چشم دیگران، طبق هنجارهای جامعه آن‌قدر در ما قویه که نمی‌خواهیم سایر جنبه‌های زیبایی رو ببینیم.

آیا قانون جذب واقعاً می‌تونه به شما کمک کند تا ظاهرتون رو تغییر بدین؟

پاسخ هم بله است و هم نه. اگه قانون جذب رو به‌عنوان جایگزینی برای درمان‌ها و روش‌های زیبایی در نظر می‌گیرین، پس همه چیز رو اشتباه برداشت کردین؛ اما اگه دنبال راهی برای داشتن احساس زیبایی هستین، جای درستی اومدین.

قانون جذب تکیه بر ایجاد و گسترش ذهنیت مثبتی داره که به شما در تحقق هدفی که دارین کمک می‌کنه. برای این منظور، یکی از اولین قدم‌هایی که برای دستیابی به هدفتون باید بردارین اینه که یاد بگیرین خودتون رو با تمام کاستی‌ها دوست داشته باشین، ظاهرتون و کسی که هستین رو بپذیرین.

تا زمانی که تصور ذهنی ضعیفی از خودتون داشته باشین و خودتون رو غیر جذاب یا حتی زشت بدونین، ذهنتون پُر از افکار منفی میشه. وقتی شما در مورد ظاهر با خودتون حرف می‌زنین، پیام و دعای اشتباهی به کائنات می‌فرستین. انرژی منفی آزاد شده توسط شما با پایین آوردن فرکانس ارتعاشی بر خلاف هدفتون عمل می‌کنه. اصل اساسی قانون جذب یعنی «هر چیزی همانندش رو جذب می‌کند» شما با ارتعاشات انرژی منفی چیزهای منفی رو برای خودتون می‌فرستین.

حتی اگه هدف نهایی شما تغییر ظاهر، احساس شادی، رضایت و مثبت بودن باشه، اینکه از کجا شروع می‌کنین خیلی مهمه. وقتی که در تلاش برای جذب زیبایی هستین، باید تمام آثار منفی‌بافی رو از ذهن‌تون حذف و با موارد مثبت جایگزین کنین. وقتی می‌خوایین زیبایی رو نشان بدین، مکان شروع تحول، درک شما از خودتونه. وقتی آمادۀ تسلیم اصول قانون جذب بشین، می‌تونین چیزهای زیادی رو در زندگی‌تون تغییر بدین. این کار می‌تونه به شما احساس زیبا بودن بده؛ هم از دید خودتون و هم از دید دیگران.

جذب زیبایی چطور ممکنه؟

اصل اساسی قانون جذب میگه طرز فکر مثبت به جذب چیزهای خوب و مثبت کمک می‌کنه. برعکسِ اون هم درسته. با نگرش منفی، در نهایت چیزهای بد و رویدادهای نامطلوب رو به زندگی‌تون دعوت می‌کنین. یکی دیگر از گام‌های مهم در تجلی با قانون جذب، باور و اعتماده. شما باید باوری تزلزل‌ناپذیر داشته باشین که به هدفتون می‌رسین. برای تحقق آرزوتون به کائنات اعتماد کنین.

شما باید به توانایی‌هاتون در دنبال‌کردن مراحل جذب زیبایی اعتماد داشته باشین، حتی زمانی که بدون هیچ دلیلی دستیابی به هدفتون به‌تعویق‌افتاده باشه. فقط ایمانِ به این فرآینده که براتون موفقیت به ارمغان میاره. پرسیدن، ایمان داشتن، پذیرفتن، این‌ها مانتراهای قانون جذب هستن. شاید از لحاظ تئوری ساده به نظر برسه اما در عمل چندان آسان نیستن. قانون جذب برای کمک به تمرین کنندگان در مراحل جذبِ اهداف، طیف وسیعی از ابزارها و تکنیک‌ها رو ارائه می‌کنه؛ از جمله تأیید، قدردانی و مراقبه که برجسته‌ترین و قدرتمندترین در میان اون‌ها تجسمه.

آیا می‌دونستی برای قانون جذب هم قوانین خاصی وجود داره؛ «7 قانون مهم جذب: رازهایی درباره قوانین قانون جذب»

راهنمای گام‌به‌گام برای تجلی زیبایی با قانون جذب

  1. از کائنات بپرسید.

برای اولین قدم لازمه از کائنات بخوایین تا شما رو برای زیباتر شدن یاری کنن. اینکه قصد داشته باشین با قانون جذب زیباتر بشین، تنها هدف در فکر شماست. شما می‌تونین هر چیزی رو که از کائنات می‌خوایین آرزو کنین و بهش برسین. هر درخواستی رو به‌صورت ذهنی که از محبوب‌ترین روش‌هاست به کائنات بگین، روی کاغذ یا روی یه تابلو بنویسین و جایی نصب کنین که هر بار از اون‌جا رد می‌شین چشم‌هاتون اون رو ببینه. همچنین می‌تونین به شکل صوتی یا ویدئویی هر چی که آرزو دارین رو ضبط کنین و بهش گوش بدین یا تماشایش کنین. آرزو و هدفتون رو در ذهنتون نگه دارین تا فراموشش نکنین و برای تحقق اون دست از تلاش برندارین.

  1. ایمان داشته باشید که جذب زیبایی ممکنه.

رسیدن به زیبایی در چهره و تناسب‌اندام با قانون جذب، درواقع باورداشتن بهشونه. به عبارتی، بدون این‌ها، تلاش شما به جایی نمی‌رسه. به قدرت‌های جهان و توانایی‌شون در ایجاد تغییر اعتماد کنین. به خودتون، قدرت و توانایی‌تون ایمان داشته باشین. به این باور برسین که دستیابی به رؤیاهاتون امکان پذیره.

فقط زمانی که ذهنتون متقاعد بشه، در تحقق رؤیای شما همکاری می‌کنه. پس باور داشته باشین که دستیابی به تغییر آسونه و این می‌تونه در غلبه بر مقاومت اولیه کمک کنه وگرنه شاهد پایان زودرس تلاشتون می‌شین.

  1. مقاومت رو رها کنین.

برای استفاده از قانون جذب باید بتونین مقاومت‌های درونی رو رها کنین. بی‌اعتقادی به اون و تصور اینکه تغییر خیلی سخته، بخشی از سیستم اعتقادی شما میشه و برخلاف اون چیزی که می‌خوایین به دست بیارین، عمل می‌کنه. خیلی از افراد حاضر به قبول مقاومت‌های درونی‌شون نیستن و این موضوع مانع جذب خواسته‌هاشون میشه. برای مثال، وقتی شما آرزوی بدنی زیبا دارین، باور محدود‌کننده شما اینه که می‌گین زیبایی فیزیکی بیهوده‌ست و نیازی بهش نیست. وقتی هدف شما با سیستم اعتقادی‌تون در تضاد باشه، نمی‌تونین در مسیر رسیدن به آرزوهاتون پیش برین و به هدف برسین. افکار منفی مانع از جذب زیبایی با قانون جذب برای شما میشن. جملات تأکیدی مثبت در دستیابی به این امر بسیار مفید هستن.

  1. تجسم یا داشتن چشم‌انداز از هدفی که دارین.

داشتن تکنیک قدرتمند تجسم، یعنی در ذهنتون ببینین که چطور دنیای شما پس از ابراز تمایل، تغییر می‌کنه. طبق قانون ارتعاش، این امر ارتعاش انرژی شما رو افزایش میده و شما رو سرشار از حس مثبت می‌کنه. ظاهر خودتون رو اون‌جوری تصور کنین که می‌خوایین انگار که تمام آرزوهاتون برآورده شده. هیچ جزئیاتی رو از قلم نندازین تا تجربۀ تجسم شما قانع‌کننده و مؤثرتر باشن. هر روز تجسم خلاق رو تمرین کنین.

  1. برای جذب هدف و زیبایی عبارات تأکیدی مثبت رو تکرار کنین.

جملات تأکیدی، جملات مثبتی هستن که برای بالابردن سطح اعتمادبه‌نفستون تکرار می‌کنین. این جملات تأکیدی در خلاص شدن از شر باورهای محدود‌کننده و افزایش فرکانس ارتعاشی مفید هستن. انتخاب جملات تأکیدی خاص برای هدف موردنظر کمک می‌کنه تا در مسیر جذب زیبایی و شکوفایی خواسته‌هاتون پایدار بمونین.

تکرار جملات تأکیدی موقع خواب و صبح موقع بیدارشدن خیلی توصیه میشه. چون در این دو بازه زمانی مغز آرام ‌تره و نفوذ به ضمیر ناخودآگاه برای شما سریع‌تر اتفاق میفته. وقتی می‌خوایین ظاهرتون رو با استفاده از رویکرد جذب تغییر بدین، ممکنه جملات تأکیدی مثل «من زیبا هستم» یا «من بدن کاملی دارم» رو به کار ببرین. در این زمان افکار منفی دیگه جایی برای تأثیر بر جذب خواسته‌های شما ندارن.

  1. اقدام کنین!

اقدام یا ابتکار، یکی از مهم‌ترین مراحل در فرایند تجلی خواسته‌هاتونه که اغلب نادیده گرفته میشه یا از یاد میره.

خواستنِ چیزی از صمیم قلب و داشتن اعتقاد راسخ به اینکه کیهان اون رو محقق می‌کنه، کافی نیست. اقدام و عمل خیلی مهم هستن. هر چیزی رو که می‌خوایین با مشخصات کامل و واضح بنویسین. هرچی اهداف شما واضح‌تر نوشته بشن کائنات سریع‌تر و زودتر جوابتون رو میده و شما رو به اون چیزی که می‌خوایین می‌رسونه.

وقتی زیبایی یا اندامی مناسب رو نشان می‌دین، این عمل می‌تونه پیروی از رژیم غذایی و رفتن به باشگاه باشه. زمانی رو برای خودتون اختصاص بدین، راه‌هایی برای تقویت انرژی مثبت، اعتماد‌به‌نفس و ارزشتون پیدا کنین. سبک زندگی‌تون رو تغییر بدین تا کمک کنه احساس شادی و رضایت بیشتری داشته باشین. داشتن ذهنیت مثبت در مورد ظاهر برای جذب زیبایی و موفقیتتون خیلی مهمه.

  1. خودتون رو دوست داشته باشین.

این جنبه رو نمی‌شه خیلی مورد تأکید قرارداد. منبع اصلی انرژی مثبت، توانایی‌تون برای قدردانی از خودتونه که نمی‌شه اون رو نادیده گرفت. ممکنه بخوایین ظاهرتون رو تغییر بدین چون با مفهوم ایده‌آل زیبایی و تناسب اندامتون مطابقت نداره. مشکلی نیست. بااین‌حال، داشتن طرز فکر مثبت کلیدیه که کمک می‌کنه در مسیر درست حرکت کنین و به اون تغییری که می‌خوایین برسین. ذهنیت مثبت با دوست داشتن خودتون شروع میشه. وقتی از خودت بدت بیاد نمی‌شه انتظار انرژی مثبت داشت!

شاید لازمه دوست داشتن فرم بدنت رو یاد بگیری؛ چگونه بدن خود را دوست داشته باشیم؟

  1. حسادت رو با تحسین جایگزین کنین.

ممکنه ویژگی‌هایی رو در دیگران ببینین که برای خودتون می‌خوایین. برای تغییر خودتون هیچ مشکلی وجود نداره اما برای جذب زیبایی سعی کنین حسادت رو از خودتون دور کنین. حس حسادت بهتون انرژی منفی میده و مطمئناً مانع از بروز همین زیبایی‌هاتون میشه. حسادت می‌تونه روی شناخت خودتون و دیدن زیبایی‌تون تأثیر بذاره. به‌جای حسادت به چیزی که دیگران دارن، یاد بگیرین اون‌ها رو تحسین کنین. دنبال روش‌هایی برای بالابردن اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفستون باشین.

  1. طوری رفتار کنین که انگار آرزوی شما برآورده شده.

شما باید باور داشته باشین که هدف شما برآورده میشه و همین‌طوری رفتار کنین چون باعث افزایش سطح انرژی مثبتتون میشه و برای نشان‌دادن هدفتون خیلی مهمه. وقتی ذهن شما درگیر موارد منفی باشه، پیام اشتباهی به کائنات می‌فرستین.

  1. سپاسگزاری و مراقبه!

مراحل جذب زیبایی رو با مدیتیشن و تمرین شکرگزاری کامل کنین. مدیتیشن کمک می‌کنه روی هدفتون تمرکز کنین و ذهنتون رو آرام نگه دارین. قدردانی دیدگاه‌های مثبت رو افزایش میده. در حین تمرین قدردانی، تصور کنین آرزوتون تحقق‌یافته و برای همین احساس قدردانی کنین.

شکرگزاری فقط به جذب زیبایی کمک نمی‌کنه؛ 4 فایده شکرگزاری برای سلامتی جسم و روح

کلام آخر

وقتی مراحل جذب زیبایی رو موبه‌مو انجام دادین، وقتشه که بشینین، استراحت کنین و اجازه بدین کائنات جادوی خودش رو انجام بده. باید مراقب باشین که در مورد هدفتون شک نکنین، یادتون باشه، زیبایی به معنای کامل و بی‌نقص بودن نیست. زیبایی کمال ذهنه، این ویژگی‌های بدن شما نیست که ظاهرتون رو در چشم دیگران زیبا می‌کنه. این رویه‌ایه که شما خودتون پیش می‌گیرین و در این راه اعتماد‌به‌نفس کمک می‌کنه زیبا به نظر برسین و احساس زیبایی کنین. این دقیقاً همان چیزیه که وقتی زیبایی رو با قانون جذب آشکار می‌کنین به دست میارین.

شهنار

1401/07/28

واقعیت ماجرا اینه که هیچ آدم زشتی وجود نداره همه زیبان ولی خب تعریف از زیبایی برای هرکسی متفاوته

دیدگاه خود را ثبت نمایید.