thumb

مدیتیشن قانون جذب چیست؟ انواع مدیتیشن و انجام آن در 5 گام

اگر در ذهنتون دنبال راه‌هایی برای بهتر کردن زندگی می‌گردین، استفاده از مدیتیشن در کنار قانون جذب راه‌حل شماست. تکنیک‌های قانون جذب فرصتی عالیه که شما رو برای رسیدن به رویاهاتون یاری می‌کنه. سؤالی که الان ممکنه براتون پیش بیاد اینه که اصلاً چطوری باید از قانون جذب استفاده کرد؟ چطور می‌شه با قانون جذب به تجربیات بهتری در زندگی برسیم؟ تنها جواب درست این سؤال، مدیتیشن قانون جذبه.

برای تاثیر گذاری بیشتر مدیتیشن قانون جذب بهتره از قوانین قانون جذب اطلاع داشته باشین؛ 7 قانون مهم جذب: رازهایی درباره قوانین قانون جذب

انجام مدیتیشن قانون جذب طیف گسترده‌ای از انواع و اقسام فوائد رو براتون به ارمغان می‌آره از جمله اینکه باعث تمرکز بهتر، دید مثبت‌تر، استرس کمتر و سلامتی بیشتری می‌شه.

مدیتیشن قانون جذب چیست؟

قانون جذب یک مفهوم و سبک زندگیه که بر اساس شعار "هم‌سان، هم‌سان را جذب می‌کند" عمل می‌کنه. معنای این شعار اینه که هر چیزی رو که روی آن تمرکز کنین رو جذب می‌کنین. برای به‌دست‌آوردن بهترین نتایج، باید روی چیزهای خوب و مثبت تمرکز کنین و اینجاست که مدیتیشن نقش خودش رو ایفا می‌کنه. مدیتیشن قانون جذب بهتون کمک می‌کنه تا تمرکز ذهنی‌تون رو از آشفتگی و هیجانات منفی به حالتی شاد و آرام تغییر بدین. احساسات همراهان طبیعی ما در زندگی هستن و چیزی برای شرمندگی دررابطه‌با اون‌ها وجود نداره. بااین‌حال، اگه از کنترل خارج بشن، خیلی راحت زندگی‌مون رو نابود می‌کنن. مدیتیشن به کنترل این هیجانات کمک می‌کنه و تمرکز فرد رو از احساسات منفی به احساسات مثبت تغییر می‌ده.

مدیتیشن قانون جذب چطوری به شکوفایی ما کمک می‌کند؟

وقتی می‌خوایین موفقیت، عشق، سلامتی، روزی زیاد یا هر چیز دیگه‎‌ای توی زندگی رو با تکنیک‌های قانون جذب به دست بیارین، باید تمام انرژی‌تون رو روی همون خواسته متمرکز کنین. تمرکز داشتن برای خیلی از ماها چالش‌برانگیزه، حتی اگه امتیازش خیلی خواستنی و مطلوب باشه. با هر بار تمرکز، ذهن ما مثل یه اسب فراری یورتمه می‌ره. آموزش ذهن ما برای تمرکز روی یک چیز واحد فقط از طریق مدیتیشن به دست می‌آد. مدیتیشن در واقع یعنی تمرکز بر تنفس یا یه مانترا. انجام منظم مدیتیشن، نظم و انضباط رو به ذهن ما می‌آره. مدیتیشن به آرامش ذهن و ایجاد شادی و آرامش در زندگی کمک می‌کنه.

تجسم، بخش مهمی از شکوفاییه. شما می‌تونین تحقق رؤیاتون رو تجسم کنین، تمرین مدیتیشن تجسم تأثیر زیادی در شکوفایی داره چراکه باعث تشویق تخیل فعال می‌شه و تمرین مراقبه را با تکنیک تجسم ترکیب می‌کنه. در مدیتیشن تجسم همراه با مدیتیشن، تحقق خواسته‌تون رو مجسم می‌کنین. در این حالت ذهن شما در حال تمرکز است درحالی‌که بدن شما در حال استراحته.

مدیتیشن هدایت‌شده با قصد دست‌یافتن به شکوفایی، شکلی خاص از مراقبه است که به کمک یه راهنما انجام می‌شه. مدیتیشن هدایت‌شده برای مبتدیان مناسبه، وقتی یه مربی ماهر مدیتیشن در دسترس شما باشه تا در این فرایند راهنمایی‌تون کنه، اون وقته که متوجه می‌شین مدیتیشن چقدر دلگرم‌کننده و پرفایده است. دستورالعمل‌ها و کلمات مؤثر راهنما به شما کمک می‌کنه تا به شیوه‌ای بهتر روی تنفستون تمرکز کنین.

فواید مدیتیشن

مزایای مدیتیشن واقعاً زیادن، به‌ویژه برای یه تمرین کننده قانون جذب. مدیتیشن روزانه تأثیر شگفت‌انگیزی روی سلامت جسمی و روانی فرد داره. حتی به‌عنوان پلی بین این دو عمل می‌کنه.

مزایای مدیتیشن:

  • تمرکز بهتر روی چیزهای مثبت
  • افزایش وضوح ذهن
  • دورکردن افسردگی و افکار منفی
  • توانایی بهتر برای قراردادن اهداف در برنامه مأموریت شخصی و چشم‌انداز
  • احساس آرامش بیشتر و هدفمند بودن
  • سطوح بالاتر شفقت و مهربانی
  • خودباوری بیشتر
  • ارتباط قوی‌تر بین ذهن و جسم
  • کاهش سطح اضطراب و حملات عصبی
  • خواب بهتر و بهبود سیستم ایمنی
  • جذب ثروت
  • جذب زیبایی

انواع مدیتیشن

فواید مدیتیشن‌های مختلف تا حدودی مشابه هم دیگه هستن، بنا به ترجیحات و سطح راحتی‌تون می‌تونین یکی از روش‌های مدیتیشن رو انتخاب کنین. بااین‌حال، برخی از روش‌های مدیتیشن مناسب تیپ‌های شخصیتی خاصی هستن و برخی مزایای بهتری در زمینه‌های خاص‌تری ارائه می‌دن.

مدیتیشن کندالینی:

مدیتیشن کندالینی یا کوندالینی یوگا، نوعی مدیتیشن فعال فیزیکیه که حرکات بدن را با تنفس عمیق و مانتراها ترکیب می‌کنه. این تمرین تنفس همراه با مراقبه برای کمک به بهبود سطح انرژی و سلامت روان استفاده می‌شه.

مدیتیشن ذهن‌آگاهی:

ذهن‌آگاهی شکلی ساده از مدیتیشن است که بر تنفس شما تمرکز داره و بهتون کمک می‌کنه در لحظه و در زمان حال بمونین. به‌جای نگرانی از گذشته یا ترس از آینده، تشویقتون می‌کنه با محیط اطرافتون در ارتباط باشین.

مدیتیشن آگاهی از تنفس:

مدیتیشن آگاهی از تنفس یا مراقبه ریتم قلب، بر تنفس و ضربان قلب شما تمرکز می‌کنه تا شما را با محیط اطرافتون هماهنگ کنه. هدف از مدیتیشن آگاهی از تنفس، حذف افکار و خالی نگه‌داشتن ذهنه. این روش ابزاری برای تمرکز بهتر، پایین آوردن اضطراب و کنترل بیشتر بر احساساته.

مدیتیشن خود هیپنوتیزم:

مدینیشن خود هیپنوتیزم، نوع خاصی از مدیتیشنه که با متمرکز کردن توجه ذهن ناهشیار رو آماده پذیرش نگرشی می‌کنه که می‌کنه که قصد داریم در خودمون پرورش بدیم، در واقع با خود هیپنوتیزم از ذهن خودآگاه عبور می‌کنیم و به ناخودآگاه وارد می‌شیم.

فرق هیپنوتیزم با مدیتیشن در هدف از مراقبه و نوع تمرکزیه که انجام میشه، به علاوه خود هیپنوتیزم رو فقط به صورت هدایت شده میشه انجام داد.

مدیتیشن متعالی:

نوعی مراقبه ساده و معنویه که روشنگری و ذهنی آرام رو براتون به ارمغان می‌آره. هدف از مدیتیشن متعالی عبور از وضعیت فعلیه. مانند سایر اشکال مراقبه، تمرین طولانی‌مدت می‌تونه منجر به ایجاد تغییرات مثبت، از جمله تاب‌آوری در برابر استرس، کاهش اضطراب کلی و حتی رضایت بیشتر در زندگی بشه.

مدیتیشن تجسم هدایت شده:

 نوعی تکنیک تمدد اعصاب یا مدیتیشن متمرکزه. تمرکز بر تجسم هدفی در آینده اون را در زمان حال واقعی جلوه می‌ده به‌طوری که در نهایت بهش برسه. این تکنیک مدیتیشن هدایت شده بیشتر با ایده‌آل‌های قانون جذب هماهنگی داره. مدیتیشن تجسم هدایت شده با بهره‌گیری از قانون ارتعاش، فرکانس ارتعاشی شما برای دست‌یافتن به هدف و خواستۀ قلبی‌تون تغییر می‌ده.

انجام مدیتیشن در 5 مرحله

  1. یافتن مکان آرام و بی‌صدا

بهتره در مکانی آرام و بدون سروصدا و حواس‌پرتی مراقبه کنین. این امر برای مبتدیان خیلی مهمه. اولین‌بار که مدیتیشن انجام می‌دین، طبیعیه که ذهنتون رو آشفته و سرگردان ببینین. صداهای پس‌زمینه مانند مکالمات، موسیقی با صدای بلند یا تلویزیون می‌تونه تمرکز ذهنتون رو به هم بزنه. بااین‌حال، موسیقی مدیتیشن به این روند کمک می‌کنه. شما می‌تونین مدیتیشن رو در داخل یا خارج از منزل انجام بدین، اما محلی رو که انتخاب می‌کنین باید دمای مناسبی داشته باشه یعنی نه خیلی سرد و نه خیلی گرم باشه همین‌طور برای جلوگیری از حواس‌پرتی باید تاحدامکان راحت مکان راحتی باشه.

  1. وضعیت بدن

وضعیت بدن نقش مهمی در موفقیت جلسۀ مدیتیشن داره، آرامش شما خیلی مهمه. حالت ایده‌آل موقع مدیتیشن اینه که چهارزانو بشینین و دست‌ها رو روی پاهاتون قرار بدین. وضعیتی رو انتخاب کنین که از همون اول بتونین مدیریتش کنین. نشستن روی صندلی یا زانو زدن اشکالی نداره. یادتون باشه موقع مدیتیشن نباید خم بشین.

  1. تمرکز کردن بر روی تنفس

تأکید بر تنفس در هر نوع مدیتیشنی که انتخاب می‌کنین، مشترکه. تنفس بهتون کمک می‌کنه آرام باشین و شما رو برای فرایند واقعی مراقبه آماده می‌کنه. روش صحیح تنفس رو یاد بگیرین و روی تکنیک‌های تنفس عمیق مسلط بشین. موقع مدیتیشن چشم‌هاتون رو ببندین و روی تنفس طبیعی تمرکز کنین. هنگام دم باید شکم شما منبسط بشه و هنگام بازدم باید بالا بیاد. می‌دونین بیشتر مردم این کار رو برعکس انجام می‌دن. پس از چند دقیقه تنفس طبیعی، به سمت تنفس عمیق برین.

  1. تمرکز روی افکار

وقتی ذهن شما با چند دقیقه نفس عمیق آرام گرفت، به تنفس عادی برگردین. روی تنفس هوایی که وارد و خارج می‌شه تمرکز کنین. آنقدرها هم که به نظر می‌رسه آسان نیست چون خیلی زود ذهنتون منحرف و سرگردان می‌شه. از این ویژگی طبیعی ذهنتون ناراحت نشین. باهاش مبارزه نکنین و با خودتون مهربون باشین. هرچی بیشتر تمرین کنین و تجربه به دست بیارین، تمرکز کردن براتون راحت‌تر می‌شه.

  1. مدیتیشن را با آرامش به پایان برسونین.

وقتی برای پایان دادن به جلسه مدیتیشن آماده شدین، به محیط، صداها و حرکات اطراف‌تون توجه کنین. سپس توجه خودتون رو به سمت بدن‌ ببرین. به افکار و احساساتتون توجه کنین. به‌آرامی چشم‌هاتون رو باز کنین. اکنون باید احساس آرامش و آسودگی داشته باشین.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.