thumb

قانون ارتعاش چگونه برای جذب خواسته‌ها عمل می‌کند؟


قانون‌‌های جهانی زیادی در طبیعت وجود دارد که هرکدام از آن‌‌ها اثرات مشخص و موثری را بر زندگی دارند. باور به هریک از این قانون‌‌ها می‌تواند در زندگی تاثیرات بسزایی داشته باشد. یکی از این قانون‌‌ها، قانون ارتعاش می‌باشد. اما این قانون چیست؟ قانون ارتعاش چگونه عمل می‌کند؟ آیا قدرت ذهن در این قانون تاثیری دارد؟ چه‌قدر به ذهن خود باور دارید؟ باور ذهن تا چه اندازه می‌تواند در تاثیر این قانون موثر باشد؟ در ادامه به اینکه قانون ارتعاش چیست و چه کاربردی در زندگی دارد، بیشتر می‌پردازیم.

قانون ارتعاش چیست؟


پیش از هرچیز باید به پاسخ اصلی‌ترین سوال، یعنی اینکه قانون ارتعاش چیست، بپردازیم. در پاسخ به این سوال باید گفت که زمانی که به موضوعاتی خوب فکر می‌کنیم و نسبت به آن‌ها متمرکز می‌شویم، ذهن برای کائنات، ارتعاشات مثبت می‌فرستد. باید دانست که کائنات نیز به این انرژی‌‌ها پاسخ می‌دهد. دقیقا همین روند برای افکار منفی نیز صورت می‌گیرد و این دو حالت یکسان هستند. پس چه‌بهتر که در سبک زندگی خود سعی کنیم دائما فکرمان را به سمت موضوع‌های مثبت سوق دهیم و از فکرکردن به عوامل منفی دوری کنیم تا پاسخ کائنات به ما نیز امیدبخش و مثبت باشد. به طور دقیق می‌توان گفت که براساس قانون ارتعاش، ما به هرچیزی که فکر می‌کنیم چه خواسته و چه ناخواسته، برای کائنات ارتعاش ارسال می‌کنیم. کائنات نیزارتعاشی را به همان اندازه و ماهیت برای ما می‌فرستند.
نکته‌ای که نباید از آن غافل شد این است که، تفکر درباره‌ی اهدافمان باید به صورت مستمر باشد. تفکر کوتاه‌مدت نمی‌تواند باعث رسیدن ما به اهدافمان باشد. این تفکرات در راستای هدفمان نیز باید همگی مثبت باشند. البته این بدان معنا نیست که چالش‌های حقیقی را در نظر نگیریم، اما به‌طورکل این تفکرات باید به سمت مثبت هدایت شوند.

برای درک بهتر ماهیت قانون ارتعاش، میتوانید از مقالات دیگر منوباز کمک بگیرید.

آیا قانون ارتعاش در زندگی مانند ارتعاش سیگنال‌های مخابراتی است؟


شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا این ارتعاشات، مانند سیگنال‌های مخابراتی هستند و محدوداند؟ باید جواب داد که خیر! این ارتعاش با ارتعاش‌هایی که در جوامع مادی وجود دارد متفاوت است و محدود به فاصله و... نیست. این قانون فرای موارد مادی است.

نحوه‌ی فرستادن ارتعاش


اما این که چگونه این ارتعاش را بفرستیم نیز از مواردی است که باید به آن پرداخته شود. در هنگام فرستادن ارتعاش، دو نکته حائز اهمیت می‌باشد:
میزان قدرت و شدت شما در فرستادن ارتعاش
این نکته به این بستگی دارد که باور و ایمان شما به این قانون چقدر است. برای مثال وقتی روزی با خود می‌گویید که اتفاقی رقم می‌خورد، اما بعد از آن بگویید اما می‌دانم این خیال است، قطعا قرار نیست که کارایی لازم را داشته باشد.

تکرار و بازه‌های زمانی انجام این تکنیک


زمانی که این کار را انجام می‌دهید و هم چنین تعداد بار انجام این کار حائز اهمیت است. برای مثال، بهترین زمان انجام این تکنیک، نزدیک به اذان صبح و قبل از طلوع آفتاب می‌باشد.

نوشتن خواسته


نوشتن خواسته‌تان می‌تواند عامل مهمی ‌در این قانون باشد. برای مثال بنویسید من می‌خواهم اتفاقی در زندگیم رخ دهد.

تصویرسازی ذهنی و تخیل


بهترین راهی که بتوان به وسیله آن هدف و خواسته خودمان را باور کنیم، تصویرسازی ذهنی و تخیلی می‌باشد، چراکه با احساس‌کردن اون خواسته در زندگی‌تان، شما یک قدم به خواسته‌تان نزدیک‌تر می‌شوید. اما این تصویرسازی باید به گونه‌ای باشد که انگار به خواسته‌ی خود رسیده‌اید و در آن شرایط قرار دارید.

نکته‌ای  که باید در رسیدن به پاسخ دهی قانون ارتعاش رعایت کنید، این است که هدف‌های بزرگ انتخاب کنید. اما برای رسیدن به آن هدف، هدف‌های کوچک‌تری را زیر گروه هدف بزرگ قرار دهید تا به آن برسید. هدف بزرگ ابتدایی باعث می‌شود، انگیزه‌ی شما قوی‌تر شود و هدف‌های کوچک‌تر این رسیدن را آسان‌تر می‌کند.

نحوه‌ی کارکرد قانون ارتعاش


در بالا به طور خلاصه برای‌تان توضیح دادیم که قانون ارتعاش چگونه کار می‌کند. اما اکنون به توضیح بیش‌تر درباره‌ی این قانون می‌پردازیم. همان طور که گفته شد کائنات همان ارتعاشی را به سمت ما می‌فرستد که ذهن ما برای آن ارسال کرده‌است. این قانون قطعی است! برای کائنات تفاوتی ندارد که خواسته یا ناخواسته، ارتعاش می‌فرستیم زیرا در هر صورت مثل و مانند ارتعاش ارسالی را برای ما می‌فرستد. حال بهتر نیست ذهن‌مان را به سمت و سوی مثبت هدایت کنیم تا جواب و پاسخی که دریافت می‌کنیم به نفع‌مان باشد؟
بنابراین می‌توانیم با فکرکردن به سمت موضوعات مثبت، از قانون ارتعاش در سمت مثبت استفاده کنیم تا نتایج مطلوب‌تری را دریافت کنیم.

چگونه قانون ارتعاش را در زندگی خود تقویت کنیم؟


برای تقویت این قانون، راه‌هایی وجود دارد. در ادامه به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم. با انجام‌دادن این روش‌ها می‌توان این قانون را تقویت کرد.

دور شدن از افکار منفی


پیش از این نیز گفته شد که قانون ارتعاش به مثبت یا منفی بودن انرژی توجهی ندارد و صرفا ارتعاش دریافتی را بازتاب می‌کند. بنابراین بهتر است که از افکار منفی دور ماند!
یکی از اقداماتی که به تحقق این موضوع کمک می‌کند، دوری از افراد منفی‌نگر است. این افراد تفکرات منفی خود را ناخواسته بروز می‌دهند و یا شما را در تحقق اهداف خود سست می‌کنند. البته قابل‌توجه است که واقع‌گرا بودن با منفی‌نگر بودن دو مسئله‌ی متفاوت است.

شاد زندگی کنید.


به‌طور‌کل شادی در زندگی انسان بسیار موثر است. نکته‌ای که وجود دارد این است که حفظ شادابی و نشاط سبب ایجاد تفکرات مثبت می‌شود. راه‌های شاد زیستن را در زندگی خود قرار دهید. با قرار دادن این روش‌ها در زندگی خود می‌توانید هم روحیه‌ی بهتری داشته باشید و هم از قانون ارتعاش در جهت مثبت استفاده کنید!

اهدافتان را تعیین کنید.


تعیین کردن اهداف بسیار مهم است! تعیین کردن اهداف باعث می‌شود که ذهن شما، سمت و سویی مشخص و درست بگیرد. این سمت و سوی مشخص می‌تواند باعث شود که بتوانید افکار خود را در دست بگیرید. افکار انحرافی و منفی خود را دور بریزید و به افکار مثبت خود قوت بخشید. با قوت‌بخشیدن به این افکار، قانون ارتعاش به کمک شما آمده و هدف‌تان را به شما نزدیک‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: 7 گام برای تعیین اهداف هوشمندانه

از نظم غافل نشوید.


نظم و انضباط به‌طور‌کل باعث می‌شود که زندگی درست‌تر و با هدف‌تر جلو برود. نامنظم بودن محیط و زندگی می‌تواند باعث ایجاد روحیه‌ی منفی‌گرا و تفکرات منفی شود. بنابراین در زندگی خود نظم را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید: 6 گام مؤثر برای نظم و انضباط بیشتر


جملات را دست کم نگیرید.


جملات تاثیر بسزایی در ذهن و باور شما دارند. جملاتی به نام جملات تاکیدی به وجودآمده‌اند. به‌طور‌مداوم به خودتان بگویید من می‌توانم، من به‌دست می‌آورم، من زندگی را می‌سازم، من از پس این مشکلات بر‌می‌آیم، هدفم نزدیک است. این جملات نه تنها بر باور خود شما تاثیرگذار است بلکه بر قانون ارتعاش نیز، اثر مستقیم و مثبت دارد.

به قانون ارتعاش باور داشته باشید.


باورداشتن قانون ارتعاش از مواردی است که حتما باید به آن بپردازید. صرفا گفتن آن و رد شدن از آن طبیعتا اثری را به دنبال ندارد! بنابراین این قانون را باور داشته باشید و به آن عمل کنید.

تمرین استرهیکس برای رسیدن به قانون ارتعاش


یکی از مواردی که می‌تواند باعث شود شما قانون ارتعاش را به‌درستی انجام دهید و از آن پاسخ مثبت دریافت کنید، تمرین استرهیکس می‌باشد.
این تمرین به این صورت است که شما تصور کنید برگه‌ای به شما بدهند و از شما بخواهند که فیلم‌نامه‌ای بنویسید که نقش اصلی خودتان هستید. در این فیلمنامه هر آن چه که بر سر شخصیت اصلی فیلم یعنی خودتان بیاورید در واقعیت نیز برای شما رخ می‌دهد. بنابراین این فیلم‌نامه، شامل زندگی ایده‌آل شما و خواسته‌هاتان می‌باشد. این تمرین حال شما را بهتر می‌کند و تمرین خوبی برای به تحقق پیوستن قانون ارتعاش می‌شود.

سخن پایانی
در پایان باید گفت که باور‌داشتن به این قانون و عمل به آن، می‌تواند باعث تغییر در زندگی شما شود! اما این بدان معنا نیست که واقع‌گرایی از دست برود. استفاده از این قانون در کنار تلاش و از بین بردن چالش‌ها انجام می‌شود. بنابراین در کنار تلاش‌های خود، مثبت‌نگر باشید و به قانون ارتعاش باور داشته باشید.

 

دیدگاه خود را ثبت نمایید.