thumb

قانون تطابق یا مکاتبات، آشنایی با قوانین مهم ذهن برای رسیدن به موفقیت

قانون تطابق یا مکاتبات بیان می‌کند که آن‌چه در اطراف ما اتفاق می‌افتد،، تصویر دقیقی از آن‌چه درون ما اتفاق می‌افتد است؛ آن‌چه درون ما رخ می‌دهد، محیط خارجی ما را تعیین می‌کند. همانطور که آنیتا مورجانی در کتابش "در حال مردن برای بودن" می‌گوید: جهان درون ما جا دارد و آنچه که به طور خارجی تجربه می‌کنیم، فقط یک بازتاب است.

قانون مکاتبات هم یکی دیگر از قوانین حاکم بر کیهان است. این قوانین کدامند؟  تعریف قوانین جهان هستی و معرفی 20 قانون جهان هستی

اینکه چه احساسی دارید، چیزی است که نشان می‌دهید، واقعیت کنونی شما نمایانگر احساسات شما در گذشته است. اگر مثل من هستید، این مفهوم ممکن است کمی ناراحت کننده باشد.

در گذشته اخیر من، خود را در حال پیدا کردن تمام دلایل برای اینکه چرا در جایی که می‌خواستم نبودم، می‌یافتم، برای مثال "او از خانواده پولداری آمده و من نه" یا "آن‌ها محبوب‌تر از من هستند". احتمالاً احساسات من قابل درک است.

تا اینکه یک سوال واقعا مهم از خودم پرسیدم: چقدر از تجربه حال حاضر من به این دلیل بود که حتی قبل از اینکه شروع کنم، فکر می‌کردم نتیجه همین خواهد بود؟

وقتی که واقعاً با خودم روراست شدم، متوجه شدم که همیشه ترس از شکست، نیاز به اثبات ارزشیابی خود و یک حس منفی عمیق که نمی‌توانستم از آن خلاص شوم، داشتم. حقیقت را درک کردم، نمی‌توانستم کس دیگری را سرزنش کنم که در شرایط دلخواه خودم نیستم... و این واقعاً خیلی بد بود.

پس، با خودتان مهربان باشید. هیچ‌کدام از ما کامل به دنیا نیامده‌ایم. هر زمان که آماده دریافت و شنیدن بودید، در همان لحظه و نه زودتر به این درک می‌رسید. جهان هستی همیشه دست به دست هم می‌دهد تا به رشد شما کمک کند.

شما همان چیزی هستید که احساس می‌کنید و جهان ما یک انعکاس از دنیای درون ماست.

از این قانون و واقعیت خود به عنوان یک آینه برای جستجوی آنچه که درون خودتان تجربه می‌کنید، استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر برای شما همیشه طوری پیش می‌آید که با افراد بی احساس مواجه می‌شوید... ببینید آیا می‌توانید بفهمید این الگو چه چیزی درباره باورهای درونی شما می‌گوید.

آنچه در محیط بیرونی شما رخ می‌دهد، تصویری از محیط درونی شماست، بنابراین افراد سمی ممکن است بهترین معلمان ما باشند.

همان نوع انسان‌ها دوباره و دوباره ظاهر می‌شوند تا زمانی که چرخه را به پایان برسانیم و مرزها را تعیین کنیم. آن‌ها به دلیل چیزی که از درون ما می‌آید، ظاهر می‌شوند. چیزی که باید آن را تشخیص دهیم و پیش از اینکه بتوانیم الگو را به پایان برسانیم، از آن یاد بگیریم. این سطح آگاهی به ما امکان می‌دهد تا تغییری آگاهانه ایجاد کنیم و به ما اجازه می‌دهد که بر سرنوشت خودمان تسلط داشته باشیم. پذیرای تغییر باشیم و در مقابل آن نایستیم و ببینیم چه تغییراتی ایجاد می‌شود. این آگاهی است که به ما امکان می‌دهد تا با قانون تطابق یا مکاتبات همکاری کنیم.

به دلیل قانون تطابق یا مکاتبات، ممکن است خودمان را در یک دوره تکراری از تکرار همان درس‌ها ببینیم تا زمانی که احساسات خود را تغییر دهیم. اگر یک الگوی تکراری در زندگی‌تان مشاهده می‌کنید، بر تغییر واکنش‌هایتان، تفکراتتان و تغییر به تمرکز مثبت متمرکز شوید. تمرکز و توجه شما اهمیت دارد؛ نیت شما مهم است.


تطابق از طریق ارتباط

قانون تطابق یا مکاتبات توضیح می‌دهد که چرا مهم است که به طور آگاهانه به آنچه را که در اطراف خود می‌پذیرید توجه کنید؛ چرا که این بر روی چیزی که درون شما ظاهر می‌شود، تأثیر دارد. توجه به چیزهایی که مصرف می‌کنید و تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا با هویتی که سعی در ایجاد آن دارید مطابقت دارد، یک ابزار "تنظیم زندگی" عالی است که می‌توانید برای اندازه‌گیری هماهنگی وضعیت کنونی‌ خود استفاده کنید.

آنچه در هر لحظه احساس می‌کنید، مجموعه‌ای از باورهای شما، چیزهایی که به طور مداوم خود را برملا می‌کنید، و چگونگی واکنش شما به این چیزها (انتخاب احساسات شما، نگرش‌ افراد اطراف شما، درامایی که در تلویزیون تماشا می‌کنید، چیزی که در شبکه‌های اجتماعی با آن ارتباط برقرار می‌کنید و غیره) است. جوهر تمام این موارد به صورت انرژی‌ بر ما تأثیر می‌گذارد، پس شروع کنید و به این توجه کنید که چه چیزی انرژی شما را خالی می‌کند و در عوض چه چیزی به شما انرژی می‌دهد.

شما برآیند انرژی حاصل از چیزهایی که تصمیم می‌گیرید اطراف خود را با آن احاطه کنید؛ می‌شوید. شما همان چیزی هستید که به آن توجه می‌کنید!


با توجه به اینکه در این جامعه به دنبال کمال نیستیم، یک مرور کلی کنید و بررسی کنید که "مقیاس‌های تطابق" شما در زندگی به کدام سمت سوق دارد. آیا اکثراً سالم و مثبت است یا خسته کننده و منفی؟ اگر گوش دادن به پادکست‌های جنایی واقعی شما را شاد می‌کند، من به شما نمی‌گویم که باید آن را کنار بگذارید؛ چون چیزی که به شما انرژی می‌دهد، ممکن است انرژی من را بگیرد و برعکس. ولی اگر چیزی وجود دارد که شما از آن لذت می‌برید و همزمان انرژی شما را می‌گیرد، پس می‌توانید تأثیر منفی آن را با چیزی که شما را به تعادل باز می‌گرداند، متعادل کنید.

پس شاید قبل یا بعد از تماشای چند ساعت (یا روزها) سریال Stranger Things، وقت خود را صرف مراقبه، نوشتن در دفتر یادداشت، پیاده‌روی، شنا، نقاشی، تمیز کردن یا هر کاری که به شما حس زنده بودن می‌دهد، بکنید. همه چیز بازی تعادل است.

همانطور که درون است، به همان اندازه بیرون است، همانطور که در بالا است، به همان اندازه در پایین است.

پارادوکس قانون تطابق یا مکاتبات این است که چیزهای اطراف شما بر احساسات شما تأثیر دارند، اما چگونگی احساسات شما نیز می‌تواند چیزهای اطراف شما را تغییر دهد. این یک چرخه‌ای است که می‌تواند به هر دو طرف جریان داشته باشد (یک لحظه توقف کنید و دوباره بخوانید).

تنها راهی که می‌توانیم این چرخه و محیط بیرونی ناشی از آن را به طور دائمی تغییر دهیم، این است که وارد دنیای درونی خود شویم و توسعه شخصی (که راحت نیست!) را انجام دهیم. شما نمی‌توانید از یک نگرش منفی، ترسناک یا مضطرب فرار کنید.


احساسات ما و قانون تطابق یا مکاتبات

قانون تطابق تأیید می‌کند که ما از محیط درونی که ایجاد کرده‌ایم، ایجاد می‌شویم. به عبارت دیگر، این قانون امکان‌پذیر است چرا که ما به عنوان انسان‌هایی با احساسات قوی (بیان شده یا نشده) با انتظاراتی از خودمان هستیم. حالت‌هایی که در آن قرار داریم، راه و رویه‌ای که به مسائل نگاه می‌کنیم و معانی که برداشت می‌کنیم را ترتیب می‌دهد؛ این تاییدی بر این مسئله است.

اگر در حالت خوبی باشید، احتمالاً تعریفی را خوب می‌پذیرید و باور دارید که واقعی است، وضعیت عاطفی خود را تثبیت می‌کنید. اما اگر در حالت بدی باشید وقتی این تعریف داده می‌شود، ممکن است آن را به عنوان تاسف یا طعنه تلقی کنید.


احساس درونی = برون‌نمایی بیرونی

 

ما همه داستان‌های درونی خودمان را پیش می‌بریم و باعث می‌شویم محیط بیرونی ما به نشانه‌های ما واکنش نشان دهد و سپس "برای ما ثابت کند". به همین دلیل قانون مکاتبات ما را تشویق به خودآگاهی در مورد احساسات خود و آنچه را ابراز می‌کنیم می‌کند.

زیبایی این قانون این است که می‌توانید تصمیم بگیرید که در همان لحظه‌ای که آگاه می‌شوید تغییر کنید. مگر اینکه باور کنید که نیاز به تأخیر دارید.


هماهنگی با قانون تطابق یا مکاتبات

همانطور که صحبت کردیم، قانون تطابق تحت سلطه‌ی دنیای درونی ما (احساسات، انتظارات، باورها و غیره) است، بنابراین یکی از راه‌های قوی برای جلب آنچه می‌خواهیم، تغییر این محیط درونی است که از طریق تمرین قدردانی انجام می‌شود.

من خیلی تلاش می‌کردم که هر بار که این عمل را انجام می‌دادم، آن را به درستی انجام دهم و آن را در برنامه زمانی خود جا بندازم، بنابراین در تمرین حضور نداشتم. این یک وظیفه بود که باید تیک می‌زدم. این فقط یکی از "کارها" بود. ما وقتی انرژی می‌گذاریم که تمرین قدردانی را انجام دهیم، انرژی آن را دریافت می‌کنیم. اگر ما قبل از چک کردن ایمیل، به سرعت یک تمرین قدردانی انجام دهیم، به ما کمک نخواهد کرد تا به هدف‌هایمان نزدیک‌تر شویم. کمتر انجام دهید، ولی بیشتر حضور داشته باشید.

تصور کنید که آیا تمام چیزهایی که "انجام می‌دهید" تا احساس خوبی داشته باشید، معمولاً تغییر درونی ایجاد می‌کنند؟ احتمالاً نه. بیشتر چیزهایی که به فهرست کارهای انجام شده‌ی خودمان اضافه می‌کنیم، هیجان‌انگیز نیستند و معمولاً کمی احساس "بیایید این کار را انجام دهیم" دارند. وقتی شما صرفا 'انجام می‌دهید' و در آن 'حضور' ندارید، احتمالاً به زودی تسلیم می‌شوید.

به جای "زمانی برای تمرین قدردانی هر روز" یا اضافه کردن آن به لیست کارهایتان، لحظه‌هایی را پیدا کنید که در طول روز از قدردانی خود لذت می‌برید و بیشتر به این احساس تمایل داشته باشید و آن را تکرار کنید.

اگر همسرتان کاری محبت‌آمیز انجام داد، آن لحظه را واقعاً برای احساس قدردانی و عشق به آن‌ها بپذیرید. ببینید چقدر می‌توانید در آن احساس بمانید و توجه کنید که بعد از آن چه احساسی دارید. این کار را برای هر کسی که به شما قهوه رایگان می‌دهد یا درب را برای شما باز می‌کند انجام دهید و شما متوجه چیز مهمی خواهید شد و آن این است که قرار گرفتن در این موقعیت بیشتر برای شما رخ خواهد داد و به شما فرصت‌های بیشتری برای قدردانی خواهد داد.

هر چه بیشتر احساس قدردانی کنیم، جهان بیشتر، چیزهایی را به ما می‌دهد که بتوانیم قدردانی کنیم. چیزی که بر آن تمرکز می‌کنیم، به ما باز می‌گردد. پیدا کردن لحظاتی برای بیان قدردانی، فرصت‌های بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

9 راه برای ابراز قدردانی و ایجاد رضایت و شادی بیشتر

چگونه قانون تطابق می‌تواند علیه ما کار کند؟

اجازه ندهید ترس‌هایتان محور توجه شوند، در غیر این صورت، قانون تطابق علیه شما کار خواهد کرد.

وقتی که بر روی چیزهایی که نمی‌خواهیم تمرکز می‌کنیم، یک تغییر درونی در شیوه‌ی خواستن، اراده کردن، نیاز داشتن و نداشتن ایجاد می‌کنیم. وقتی که بر روی یک نتیجه تمرکز یا ترس داریم، انرژی را به چیزهایی که نمی‌خواهیم انتقال می‌دهیم. جایی که توجه ما به آن معطوف می‌شود، انرژی جریان پیدا می‌کند.

به عنوان مثال، اگر شما به طور مداوم بر روی اینکه چگونه قبوض را پرداخت کنید، تمرکز کنید، جهان به شما فرصت‌های بیشتری برای نگرانی درباره پرداخت قبوض می‌دهد. شما بیشتر آنچه را که روی آن تمرکز می‌کنید، جذب می‌کنید.

جهان بیرونی ما، آینه‌ای از جهان درونی ماست.

برای درک بهتر این قانون، از واکنش‌های عاطفی‌تان، احساسات بدنی‌تان، درک‌تان و واکنش‌هایتان به مسائل آگاه شوید. همانطوری که درون خود را مشاهده می‌کنید، نتایج بهتری را به صورت بیرونی جلب می‌کنید.

اگر به دنبال موفقیت هستید، زمانی را به خوداندیشی و درمان اختصاص دهید. کشف باورهایی که به ما کمکی نمی‌کنند، مهمترین چیزی است که می‌توانیم برای جذب انجام دهیم. ما باید انتخاب کنیم که هر روز بیشتر از شرایط درونی‌مان آگاه شویم؛ انتخاب‌های دشوار برای زندگی آسان.


کیفیت افکار شما، کیفیت زندگی‌تان را تعیین می‌کند.

وقتی زندگی‌تان به نحوی که می‌خواهید نیست، به درون خود رجوع کنید. نگاه کردن به محیط بیرونی چیزی را رفع نمی‌کند. از افکاری که تجربه می‌کنید، بسیار آگاه باشید. توجه کنید که چه افکار، احساسات و رفتارها باعث فعال شدن عادات منفی می‌شوند و چرخه‌ها را شکست دهید تا بتوانید واقعیت خود را تغییر دهید.


خلاصه

قانون تطابق یا مکاتبات یا تطابق کاملاً درباره‌ی دنیای درون شما که محیط بیرونی شما را جذب می‌کند است. اگر چیزی کار نمی‌کند، به درون خود بنگرید تا مجدداً تنظیم شود و همینطور ارزیابی کنید که انرژی خود را کجا قرار می‌دهید.

 

دیدگاه خود را ثبت نمایید.