thumb

بهترین سریال های انیمیشن برای بزرگسالان: 10 سریال انیمیشن برتر

بهترین سریال های انیمیشن تاریخ برای بزرگسالان

ساخت انیمیشن برای بزرگسالان به دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ برمی‌گرده. شبکه‌هایی مثل دیزنی فیلم‌هایی رو تولید کردن که به موضوعات مختلفی از جمله اعتیاد به الکل، مواد مخدر و جنسیت می‌پرداختن؛ اما این سیمپسون‌ها بودن که به‌عنوان اولین سریال انیمیشن بزرگسالان، تاریخ ساخت انیمیشن برای بزرگسالان رو تغییر دادن.

امروزه انواع زیادی انیمیشن سریالی ساخته شده که مخاطب اصلی‌شون گروه سنی بزرگساله، این آثار معمولاً دارای مضامین بزرگسالانه و لحن بیان صریحی هستن که فقط افراد بزرگسال یا نوجوانان اون رو درک می‌کنن. ازاونجایی‌که تأمین مالی سریال های انیمیشن سخت نیست، امکان انجام و اجرای آزمایش‌های حاشیه‌ای رو هم برای سازندگان این دست آثار فراهمه.

اگر مشتاق به فیلم دیدن هستی، این مقاله رو از دست نده: معرفی انواع ژانر و 10 فیلم سینمایی برتر دنیا

شبکه‌هایی مانند نتفلیکس، فاکس، ام‌تی‌وی و آدلت سویم مجموعه‌ای از کارتون‌های خنده‌دار رو به طرفدارانشون ارائه دادن تا سلیقه مخاطب رو پیدا کنن. در ادامه ۱۰ سریال انیمیشنی محبوب برای رده سنی بزرگسال رو بهتون معرفی می‌کنیم.

۱۰ سریال انیمیشن برتر برای بزرگسالان

  1. سیمپسون ها The Simpsons (۱۹۸۹ - تا کنون)

سریال سیمپسون ها یکی از محبوب‌ترین آثار انیمیشنی طنزه. در این سریال، سیمپسون‌ها در یه شهر خیالی به‌نام اِسپرینگ‌فیلد زندگی می‌کنن. هومر، (پدری چاق و بی‌دقت) مارج، (زنی خانه‌دار و سخت‌کوش) و فرزندان‌شون بارت (دلقک ده‌ساله دردسرساز)، لیزا (نابغه هشت‌سالهٔ و پرجنب‌وجوش که همه ستایشش می‌کنن) و مگی (کودک ۱ ساله که نمی‌تونه حرف بزنه اما با مکیدن یه پستانک ارتباط برقرار می‌کنه)، کاراکترهای اصلی این مجموعه هستن.

با مجموع ۷۱۵ قسمت (۳۳ فصل)، سیمپسون ها همچنان با تصویری طعنه‌آمیز از زندگی آمریکایی، مردم رو شگفت‌زده می‌کنن.

  1. بیویس و بات‌هد Beavis and Butt-Head (۱۹۹۳ - تاکنون)

این انیمیشن داستان دو نوجوان احمق و تنبل با کله فلزی به نام‌های بیویس و بات‌هد رو روایت می‌کنه که با حماقت، شوخ‌طبعی و ناتوانی در جذب زنان درگیر هستن. این برنامه ابتدا از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ در MTV اجرا شد. در سال ۲۰۱۱ برای یک‌فصل دوباره روی آنتن رفت؛ اما همان‌طور که کمدی سنترال اعلام کرده، این برنامه جنجالی در حال حاضر برای بازپردازی دوم متشکل از دو فصل جدید آماده شده.

معرفی فیلم با تم دوستی: 12 فیلم دوستی سرگرم کننده؛ فیلم های رفاقتی که باید ببینید

  1. ساوت پارک/ پارک جنوب South Park (۱۹۹۷ تا کنون)

داستان این مجموعه انیمیشن دربارۀ زندگی چهار پسر جوان به نام‌های استن مارش (دانش‌آموز چهارم ابتدایی، خوش‌قیافه و باهوش)، کایل بروفلوسکی (باهوش و بااحساس)، اریک کارتمن (پسری چاق که معتقده استخوان‌بندی درشتی داره، مبتکر، بلندپرواز و بددهن) و کنی مک‌کورمیک (پسری از خانواده‌ای فقیر که چون زیپِ کاپشن کلاه‌دارش تمام بدن و حتی دهانش رو پوشانده طوری که به‌سختی میشه حرف‌هاش رو فهمید). این چهار پسر که در شهر خیالی ساوت پارک زندگی می‌کنن با هم به ماجراجویی‌های خنده‌داری رو از سر می‌گذرونن.

این نمایش با طنز انتقادی‌اش به موضوعات سیاسی، مذهبی و اجتماعی می‌پردازه. ساوت پارک اولین‌بار در آگوست ۱۹۹۷ پخش شد و از اون زمان تاکنون همچنان توانایی بازگو کردن داستان‌های ناگفتۀ بسیاری رو داره.

  1. Futurama فیوچراما (۱۹۹۹ - ۲۰۱۳)

فیلیپ جِی فرای یه پیک پیتزا ۲۵ ساله توی شهر نیویورکه که از شغلش اصلاً راضی نیست. فرای نصفه‌شب سال نو، به طور اتفاقی داخل یه محفظۀ سرمازا حبس میشه و هزار سال بعد از محفظه بیرون میاد. فرای فکر می‌کنه که این یه شانس دوباره‌ست تا زندگیش رو زیرورو کنه، اما شغلی که از طرف دولتِ حاکم در دنیای جدید بهش محول میشه، پیک بسته‌رسونه!

فرای سعی می‌کنه از این سرنوشت فرار کنه اما در نهایت توی شرکت پِلنت اکسپرس که متعلق به تنها خویشاوند زنده‌اش، یعنی پروفسور ‫هیو برت فارنزوُرثه، مشغول به کار میشه. در اون‌جا دوستانی به اسم تورانگا لیلا (شیرزن داستان) و بِندر بِندینگ رودریگز (روباتی خودپرست و بددهن) پیدا می‌کنه. اون‌ها با یه سفینه دور دنیا سفر می‌کنن تا بسته‌ها رو سریع تحویل بدن. همکاران دیگری هم با این اسامی دارن: اِیمی وانگ و هرمس کُنراد، دکتر جان اِی زویدبرگ و کیف کروکرو.

این نمایش داستان سفر شخصیت‌های اصلی به سیارات عجیب و غریب و تحویل بسته‌هاست. از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ در شبکه فاکس و از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ در کمدی سنترال پخش شده.

  1. مرد خانواده Family Guy (۱۹۹۹ تا کنون)

سریال مرد خانواده اسباب خنده است. مخاطب با خانواده گریفین و سناریوهای دیوانه‌کننده‌ای که اون‌ها در زندگی روزمره‌شون از سر می‌گذرونن آشنا میشه. شخصیت‌های اصلی عبارتند از پیتر گریفن (پدری دست‌وپا چلفتی)، همسرش لوییس (فرزند خانواده‌ای ثروتمند و خانه‌دار) و فرزندان‌شون مگ (دختر نوجوانی که اغلب اذیتش می‌کنن)، کریس (نوجوان چاق و بی دست‌وپا)، استوی (نوزادی شیطون و نابغه) و سگ انسا‌ن‌نمای اون‌ها برایان.

قسمت اول سریال ۲۲ میلیون بیننده داشت. شبکۀ فاکس در سال ۲۰۰۰ و بعد از پایان فصل دوم، اعلام کرد که این سریال کنسل شده است. سریال از ۸ نوامبر ۲۰۰۱ شروع به پخش کرد. اولین قسمت سریال پس از احیای دوباره اون در ۲۵ مه ۲۰۰۵ روی آنتن رفت. این قسمت سریال ۱۱٫۸۵ میلیون بیننده داشت.

دنبال شادی می‌گردی؛ 13 اتفاق همین‌جوری که خنده رو به لبت می‌آره

  1. برگری باب Bob’s Burgers (۲۰۱۱ تا کنون)

این سریال انیمیشنی روی خانواده بلچر متمرکزه که شاید تلاش چندانی برای درک مسائل از خودشون نشان نمیدن، اما حداقل همدیگر رو دارن. ژانر این کارتون سریالی کمدیه، فرزندان بازیگوش و بیش‌فعال خانواده معمولاً اسباب دردسر و خنده میشن. باب، همسرش لیندا و فرزندانشون تینا ۱۳ ساله (شخصیتی رمانتیک و ناامید)، جین ۱۱ ساله (بیشتر دوست داره جوک تعریف کنه تا همبرگر بفروشه) و لویز ۹ ساله که مشتاق کسب‌وکار پدرشه، اعضای این خانواده رو تشکیل میدن.

این خانواده یه همبرگر فروشی در خیابان اوشن دارن. همبرگرهای باب خوشمزه اون اما کاروکاسبی‌شون خیلی خوب پیش نمیره چون بچه‌ها در فروش همبرگر تجربه ندارن. همچنین جیمی پستو، رقیب باب درست اون طرف خیابان یه پیتزافروشی زده. این سریال در ۱۵۰ قسمت ماجراهای این خانواده رو نشان میده که دیوانه‌کننده‌ترین اتفاقات رو پشت سر می‌ذارن. شخصیت‌های ترسو و عجیب‌وغریب این مجموعه موفق شدن برای یه دهه، مخاطبان و محبوبیتشون رو حفظ کنن.

  1. Gravity Falls آبشار جاذبه (۲۰۱۲ - ۲۰۱۶)

انیمیشنی ماجراجویانه و کمدی که داستان دوقلوهای ۱۲ ساله دیپر و میبل پاینز رو روایت می‌کنه که برای گذروندن تعطیلات به خانۀ عموشون به محل تفریحی آبشار جاذبه فرستاده شدن. در طی این سفر دوقلوها متوجه اتفاقات عجیب‌وغریب و حضور موجودات ماورایی در محل این آبشار شده و تلاش می‌کنن تا رازهای مخفی این شهر مرموز رو کشف کنن. دیپر یه مجله پیدا می‌کنه و به اسرار آبشار جاذبه پی می‌بره؛ درنهایت دوقلوها می‌تونن با رویدادهای مرموز مبارزه می‌کنن.

این انیمیشن از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ در مجموع ۴۰ قسمت در اختیار بینندگان گذاشت.

اگه از فیلم عاشقانه با نگاه واقع‌بینانه خوشت میاد؛ 3 فیلم عاشقانه که حقیقت روابط عاطفی و عشق رو نشان میدن!

  1. ریک و مورتی Rick and Morty (۲۰۱۳ - اکنون)

انیمیشن ریک و مورتی یکی از انیمیشن‌های مخصوص رده سنی بزرگسال هست که امتیاز بسیار بالایی از سایت‌های نقد و بررسی فیلم و سریال کسب کرده. این سریال انیمیشنی جذاب عمدتاً داستان سفرهای عجیب و غیرعادی یه دانشمند دیوانه، جامعه‌گرا و الکلی به نام ریک سانچز و نوه‌اش مورتی اسمیت پسری خوش‌قلب و کمی پریشان‌حال رو روایت می‌کنه و به مسائلی همچون تنهایی و تلاش برای برقراری ارتباط با دیگران می‌پردازه. شخصیت‌های مهم دیگه این سریال انیمیشنی عبارتند از: جری اسمیت (پدر)، بث اسمیت (مادر)، سامر اسمیت (خواهر)، خانم سانچز (مادربزرگ مادری) لئونارد اسمیت (پدربزرگ پدری).

این سریال علمی تخیلی انیمیشن بزرگسال در پنج فصل تهیه شده البته فصل ششم اون هم در حال ساخته.

  1. BoJack Horseman بوجک هورس‌من (۲۰۱۴ - ۲۰۲۰)

این سریال انیمیشنی درباره بوجک هورسمن، اسبی انسان‌نماست که در دهۀ ۹۰ میلادی، ستارۀ یه برنامه سیتکام بوده است، اما بعد از کنسلی این برنامه، بی‌هدف میشه و عمرش رو به بطالت می‌گذرونه. بوجک تصمیم می‌گیره دوباره به اوج برگرده و در این مسیر با چالش‌های متعددی روبرو میشه. در این سریال شخصیت‌های حیوان و انسان‌های متعددی وجود دارن از جمله: تاد چاوز، جوانی که در خانه بوجک زندگی می‌کنه و هنوز سعی در کشف توانایی‌هاش داره، پرنسس کارولین، گربه‌ای سخت‌کوش که مدیر برنامه‌ها و دوست سابق بوجک هست، دایان نویین، نویسندۀ کتابِ زندگی‌نامه و بدبین‌ترین دوست بوجک؛ و مستر پینات باتر، یه سگِ بیش از حد خوش‌بین و خوش‌اخلاق و همسر دایان.

 این کارتون انیمیشنی رنگارنگ در واقع طنز هوشمندانه‌‌ای داره که به مسائل عمیق‌تری مثل افسردگی و اعتیاد می‌پردازه و برخلاف اغلب سریال‌های هالیوود از این مشکلات روانی افسانه نمی‌سازه بلکه تلاش می‌کنه درگیری‌ها و آسیب‌های فرد دارای این مشکلات رو به نحوی صادقانه نمایش بده.

این شش فصل که شامل ۷۷ قسمت هستن به‌خوبی به مسائل اجتماعی پرداختن، بدون اینکه قسمت طنز سرگرم‌کننده‌اش رو خراب کنن.

اگه به فیلم‌هایی با تم تجارت و بیزینس علاقه‌مندی: 10 فیلم تجاری که باید ببینید؛ لیست بهترین فیلم های تجاری

  1. دهان گنده Big Mouth (۲۰۱۷ تا کنون)

انیمیشن دهان گنده از اون کارهای خنده‌دار و جالب‌توجه هست. این سریال انیمیشنی داستان گروهی از دانش‌آموزان کلاس هفتم رو دنبال می‌کنه که با بلوغ دست‌وپنجه نرم می‌کنن. در واقع این داستان به زندگی نوجوانانی می‌پردازه که ناگهان خودشون رو درگیر انواع شگفتی‌ها و وحشت‌های دوران بلوغ می‌بینن که زندگی‌شون رو به‌هم‌ریخته. در مجموع انیمیشن دهان گنده به ما نشان میده که هرکدام از ما در هر سن و سالی که باشیم، باز هم تا حدی دنبال احساسات و هوس‌های عاشقانه خودمون می‌ریم.

گروه دانش‌آموزان کلاس هفتم: نیک برچ، اندرو گلوبرمن، جسی گلسر، جی بیلزریان و میسی فورمن گرینوالد.

هیولاهایی که نوجوانان رو آزار میدن: موریس، کانی، مونا، ریک، تایلر و گاوین هستن.

تا حالا ۵ فصل شامل ۳۱ قسمت با موفقیت، بزرگسالان زیادی رو در سراسر جهان سرگرم خودش کرده، فصل جدید این سریال در پاییز ۲۰۲۲ پخش خواهد شد.

جمع‌بندی

مشاهده سریال انیمیشن یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتیه که می‌تونین با دوستانتون انجام بدین، به لطف تکنولوژی، می‌تونین وقتی قسمت خاصی از انیمیشن سریالی محبوبتون رو دیدین، تو شبکه‌های اجتماعی راجع به اون قسمت ابراز احساسات کنین و با افراد دیگه‌ای که مثل شما طرف‌دار سریال های انیمیشن هستن ارتباط برقرار کنین؛ پس بیایین سخت نگیرین و لذت ببرین.

شما چه سریالی انیمیشنی رو پیشنهاد می‌کنین؟

دیدگاه خود را ثبت نمایید.