thumb

فیلم و سینما؛ معرفی انواع ژانر و 10 فیلم سینمایی برتر دنیا

فیلم و سینما؛ سرگرمی و یادگیری، اندر مزایای فیلم باز بودن

اگر به دنبال سرگرمی به همراه یادگیری هستید فیلم، سینما و فیلم سینمایی انتخاب مناسبی هستند.

حالا ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید چگونه فیلم، سینما، فیلم سینمایی هم در یادگیری و هم در سرگرمی نقش دارد؟

در این مقاله قصد داریم انواع ژانر فیلم را معرفی کنیم تا بتوانید نسبت به سلیقه خود، فیلم ببینید و ساعت‌ها سرگرم باشید.

همچنین ده فیلم برتر را معرفی کرده‌ایم که تماشای آن‌ها خالی‌ازلطف نیست.

معرفی صنعت فیلم و سینما و نیم‌نگاهی به چگونگی گسترش و شکل‌گیری آن

صنعت فیلم و سینما (به انگلیسی: Film industry) به محدوده گسترده‌ای از فعالیت‌ها و ایجاد زیرساخت‌های سودده اقتصادی در زمینه فیلم‌سازی گفته می‌شود. این موضوع خود از موضوعاتی چون استودیوهای فیلم‌سازی، فیلم‌برداری، فیلم‌سازی، نویسندگی، کارگردانی، تهیه‌کنندگی و سایر عوامل تولید فیلم آغاز و در موضوعات دیگری چون جشنواره‌ها، توزیع فیلم و تبلیغات تجاری ادامه می‌یابد.

فیلم‌های اولیه چگونه بودند؟

در ابتدا فیلم‌ها بسیار کوتاه در حد چند دقیقه بودند؛ اما باگذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی فیلم‌ها تا چند ساعت هم ساخته می‌شوند.

توجه داشته باشید فیلم تنها سرگرمی نیست؛ بلکه می‌تواند ساعت‌ها شما را از دنیای واقعی دور کند و در کنار آن شما را با فرهنگ، آداب‌ورسوم کشورهای دیگر و... آشنا کند. همچنین فیلم می‌تواند عقاید را به‌وضوح به نمایش بگذارد، به‌گونه‌ای که هیچ پرده‌ای از ابهام روی آن نباشد.

اما مزایای منحصربه‌فرد فیلم دیدن به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ پس با ما همراه شوید تا در ادامه به دیگر کاربردهای فیلم دیدن اشاره کنیم.

۱۰ مزیت و فایده فیلم دیدن و تأثیر آن در زندگی شما

همان‌طور که در قبل توضیح دادیم تماشای فیلم سینمایی خوب مزایای بسیاری دارد.

  1. با تماشای فیلم افسردگی را از خود دور کنید.

ازآنجایی‌که باید روزانه چند ساعتی را برای خود وقت بگذرانید یکی از عوامل سرگرم‌کننده، تماشای فیلم است؛ طبق تحقیقات، انجام فعالیت‌های موردعلاقه افراد در کاهش افسردگی و بهبود خلق‌وخوی آن‌ها نقش دارد؛ بنابراین، اگر فعالیت موردپسند و مطلوب شما تماشای فیلم و سریال است، با دیدن فیلم‌های موردعلاقه‌تان به کاهش افسردگی در خودتان کمک کنید.

  1. استرس، با دیدن هر نوع فیلمی درمان می‌شود.

با تماشایی فیلم موردعلاقه‌تان می‌توانید ساعت‌ها خود را از تنش و استرس دور کنید؛ توجه داشته باشید اگر به استرس مبتلا هستید، تماشای فیلم طنز یا حتی درام برای شما بسیار مفید خواهد بود.

شاید اگر این مقاله رو بخونی به فیلم دیدن علاقه پیدا کنی: 10 تفاوت افراد با استرس کمتر و افرادی که استرس بیشتری دارن!

  1. فیلم‌ها می‌توانند انگیزه دهنده و نیروبخش باشند.

ممکن است با تماشای فیلم، ایده‌ای در مورد مسائل کاری، احساسی یا تغییر روند زندگی و... به ذهنتان الهام شود.

  1. با تماشای فیلم موضوعات اجتماعی جامعه را بهتر درک کنید.

با تماشای فیلم می‌توانید مشکلات و رویدادهای مختلف در سطح جامعه را به‌خوبی مشاهده و درک کنید؛ این‌گونه می‌توانید درک بهتری از جامعه و افراد پیدا کنید.

  1. دیدن فیلم حواستان را از شرایط سخت‌کاری و زندگی دور می‌کند.

گاهی اوقات ممکن است روز سخت و پرکاری را پشت سر گذرانده باشید؛ ازاین‌رو تماشای فیلم می‌تواند برای چند ساعت هم که شده شما را از اتفاقات و مسائل دور کند. توجه کنید دیدن فیلم یکی از بهترین گزینه‌ها برای حواس‌پرتی از مسائل روزمره و همیشگی و راهی برای فرار از فکر و درگیری‌های ذهنی است. یک فیلم طنز، درام یا عاشقانه پخش کنید و به‌دوراز هرگونه دل‌مشغولی، ساعاتی را استراحت کنید.

  1. بهبود روابط با دیدن فیلم و سریال امکان‌پذیر است.

یکی از بهترین راهکارها برای گذراندن اوقات فراقت و بهبود روابط، تماشای فیلم با موضوعات موردعلاقه است؛ توجه داشته باشید برای تماشایی فیلم، موضوعی را انتخاب کنید که هر دو علاقه‌مند هستید، در غیر این صورت فیلم چیزی جز اتلاف وقت برای شما ندارد.

علاوه بر فیلم، کتاب هم میتونه تو زمینه بهبود رابطه بهتون کمک کنه، ما توی منوباز بهتون 8 کتاب بهبود روابط عاطفی و عاشقانه رو معرفی کردیم.

  1. فیلم‌ها توان مقابله با مشکلات را در ما ایجاد می‌کنند.

فیلم‌ها توان مقابله با مشکلات را در ما ایجاد می‌کنند؛ اما چگونه؟

فیلم‌ها تنها جنبه تفریح و سرگرمی ندارند و دیدن آن‌ها می‌تواند به حل مسائل و مشکلات زندگی ما کمک کند. اگر در زندگی با مشکلی دست‌وپنجه نرم می‌کنید و نمی‌دانید که بهترین راه‌حل برای آن چیست، فیلم‌هایی مشابه با مشکلتان را تماشا کنید.

  1. با تماشای فیلم یادگیری خود را افزایش خواهید داد.

فیلم و سینما از دو جهت می‌توانند بر یادگیری شما اثرگذار باشند.

  • آموزش آداب‌ورسوم، عقاید، فرهنگ و...

به‌عنوان‌مثال شما فیلمی از زمان قدیم مشاهده می‌کنید، در این صورت می‌توانید با آداب‌ورسوم کشور خود درگذشته آشنا شوید.

  • آموزش زبان

حالا ممکن است با خود بگویید زبان چه ارتباطی با دیدن فیلم دارد؟

در پاسخ باید بگویم تماشای فیلم سینمایی با زبان موردنظر مثلاً انگلیسی، فرانسه و... می‌تواند شما را با نحوه تلفظ، کلمات و... آشنا کند.

  1. دیدن فیلم برای سلامت فیزیکی بدن مفید است.

همان‌طور که توضیح دادیم تماشای فیلم می‌تواند شما را از تنش و استرس دور کند؛ همچنین تماشای فیلم چون باعث تخلیه هیجانات و افکار می‌شود و شما را به خنده و گریه وادار می‌کند که این موضوع اثر مستقیمی بر سلامت فیزیکی بدن دارد.

  1. فیلم‌ها اجازه می‌دهند که انسان‌های بهتری باشیم.

همزاد پنداری با شخصیت‌های مثبت داستان سبب می‌شود تا ما از نقل‌قول‌های خوب آن‌ها و فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌شان تقلید کرده و انسان بهتری باشیم؛ بنابراین، رشد شخصی و ایجاد تغییرات مثبت در رفتار و گفتار از جمله مزایای تماشای فیلم و سریال است.

برای هر سلیقه فیلم سینمایی با ژانر مناسبی وجود دارد:

اگر وقت زیادی از اوقات فراغت خود را به دیدن فیلم و سریال‌های مختلف اختصاص می‌دهید، قطعاً برایتان این مسئله پیش‌آمده که بخواهید دنبال تماشای فیلمی باشید که با فیلترها و ملاک‌های موردپسند شما مطابق باشد. به عبارتی دیگر شما یک فیلم را دیده‌اید و از آن به‌شدت لذت برده‌اید و به دنبال این هستید که فیلم‌های مشابه آن را پیدا کرده و تماشا کنید. یا به طور مثال می‌خواهد باتوجه‌به حال و احساسی که دارید مناسب‌ترین فیلم را با فیلترهای موردنظر خود پیدا کنید و آن را تماشا کنید. بااین‌حال شما می‌توانید با استفاده انتخاب ملاک‌های خودتان، فیلمی را پیدا کنید که ارزش تماشای آن را دارد.

به‌عنوان‌مثال ممکن است شما به فیلم‌های جنگی، اکشن، عاشقانه، درام، رقص و... علاقه داشته باشید؛ در این صورت بهتر است نسبت به سلیقه خود فیلم ببینید.

در ادامه تعدادی از ژانرهای سینما را معرفی می‌کنیم.

انواع ژانر فیلم کدام است؟

  • فیلم بورسی

فیلم با موضوع بورس شما را به بازارهای سرمایه و ریسک آن، روند نقدینگی، چرایی فروپاشی و... آشنا می‌کند؛ یکی از برترین فیلم‌ها در این زمینه فیلم گرگ وال‌استریت است.

  • فیلم‌های مالی

دنیای مالی، بخش بزرگ و مهمی از سینمای جهان را تشکیل می‌دهد. در این فیلم‌ها متخصصان و افراد حرفه‌ای بازارهای مالی را به تصویر می‌کشند و داستان‌های باورنکردنی افراط، ریسک‌پذیری و البته طمع را در خود دارند که همگی باعث جذابیت این فیلم‌ها می‌شود.

  • فیلم فلسفی

در فیلم‌های فلسفی سعی شده به سؤالاتی همچون آیا به دنیا آمده‌ایم تا سرنوشتِ ازپیش‌تعیین‌شده خود را تجربه کنیم یا هر انسان با انتخاب‌هایی که می‌کند، آینده‌اش را از پایه می‌سازد؟ پاسخ دهند.

  • فیلم‌های امیدبخش

تماشای فیلم امیدبخش علاوه بر تغییر دیدگاهتان نسبت به زندگی، ذهنیت مثبت‌تری هم به شما می‌دهد.

  • فیلم احساسات

با این فیلم‌ها احساساتت رو بهتر بشناس و درک کن؛ در واقع این نوع فیلم‌ها برای شناسایی علایق، عواطف و احساسات بسیار مفید هستند.

  • فیلم دوستی

فیلم دوستی یا همان فیلم با موضوع دوستی باعث بهبود روابط شما با دوستانتان می‌شود، در واقع فیلم با این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا از دوستی‌ها و رفاقت‌ها درس بگیرید و در روابط خود پیاده کنید.

  • فیلم خانواده

فیلم‌هایی درباره عشق به خانواده؛ در این نوع فیلم‌ها می‌توانید ارتباط مؤثر افراد خانواده را با یکدیگر ببینید و از آن‌ها درس بگیرید.

  • فیلم زنانه

فیلم زنانه فیلمی است که به دغدغه و نیازهای زنان جامعه می‌پردازد و اغلب درباره موضوعاتی مثل چند مسئولیتی زنان، آزارهای جنسی، آزارهای کلامی، حضور زنان در جامعه و مفهوم زن در جوامع مختلف ساخته می‌شود.

  • فیلم شاد

فیلم شاد برای دورشدن انرژی‌های منفی، خنده و رقصیدن و... بسیار مناسب است.

  • فیلم جنایی

فیلم‌های جنایی و هیجان‌انگیز طرف‌داران بسیار زیادی دارند. این فیلم‌ها به‌گونه‌ای هستند که ممکن است ضربان قلب مخاطب را بالا ببرد و ساعت‌ها از جلو نمایشگر خود تکان نخورد.

  • فیلم علمی تخیلی

داستان‌های علمی و تخیلی اغلب اوقات در آینده رخ می‌دهند، اما در اصل در کشف‌کردن فضای پیرامونمان و راز و رمز‌های نهفته در آن به ما کمک می‌کنند؛ کشف‌کردن اینکه چگونه ما امروزه به‌واسطه فناوری و داستان‌ها زندگی می‌کنیم.

  • فیلم فانتزی

فیلم فانتزی، پاک‌ترین و بهترین ژانر سینما است؛ در این ژانر مخاطب را می‌گیرند و آن‌ها را به سرزمین‌های دور و مفاهیم جادویی پرتاب می‌کنند.

  • فیلم انیمیشن

زمانی که اسم انیمیشن می‌آید همه فکر می‌کنند برنامه‌ای است که مختص به کودکان است؛ اما این‌طور نیست انیمیشن می‌تواند ساعت‌ها بزرگسالان را سرگرم کند.

  • فیلم جنگی

فیلم‌های جنگی با روایتگری‌های جنگ‌ها می‌تواند درک بهتری از آن زمان‌ها به شما بدهد. در واقع یک فیلم سینمایی جنگی خوب این توانایی را دارد که داستان‌هایی را که عمدتاً ناشناخته هستند، موردتوجه قرار دهد یا موضوعات شناخته شده را از منظری متنوع‌تر پوشش دهند.

  • فیلم تاریخی

هر سرزمین و کشور گذشته و تاریخچه‌ای دارد؛ ازاین‌رو این موضوع در فیلم‌ها به‌خوبی روایتگری شده است. در این ژانر شخصیت‌های قدرتمند، صحنه‌های بسیار بزرگ و سکانس‌های اکشن غافلگیرکننده، نه‌تنها از نظر بصری جذاب و محرک هستند، بلکه تأثیر ماندگاری را هم روی مخاطب می‌گذارند.

  • فیلم مستند

سینما مستند روایتگر اتفاق‌های واقعی در جهان است؛ برای موضوعات این فیلم‌ها می‌تواند به مستند خبری، مستند علمی، مستند سیاسی، مستند اجتماعی، مستند صنعتی، مستند تبلیغاتی، مستند آموزشی، مستند شاعرانه، مستند تاریخی، مستند جنگی، مستند ورزشی و... اشاره کرد.

  • فیلم موسیقی

فیلم با ژانر موسیقی به زندگی‌نامه موزیسین‌ها، داستان و مستندی از آنها یا معرفی یک ساز یا قطعه می‌پردازد.

  • فیلم معمایی

فیلم‌های معمایی حس ماجراجویی شما را فعال می‌کند؛ جنایت، دسیسه و سوال کلاسیک چه کسی قاتل است؟! موضوع اصلی فیلم‌های معمایی است.

  • فیلم درام

فیلم درام یک لذت تکرارنشدنی و جالب برای طرف‌داران سبک آن؛ فیلم با موضوع درام اغلب داستان‌های واقعی دارند و زندگی و چارچوب‌های اخلاقی کاراکترهای فیلم یا سریال را به نمایش می‌گذارند.

  • فیلم ترسناک

فیلم ترسناک می‌تواند نفس را در سینه شما حبس کند و برای چند ساعت آدرنالین خونتان را بالا ببرد.

  • فیلم اکشن

فیلم با ژانر اکشن می‌تواند آدرنالین خون را بالا ببرد؛ در این ژانر با نورپردازی‌های کم‌مایه، عناصر فراطبیعی و ترسناک، موجودات ناشناخته و تعلیق‌های دلهره‌آور باعث ایجاد هیجان و وحشت مخاطب می‌شوند.

  • فیلم بیوگرافی

سینما بیوگرافی به معرفی یک شخصیت مطرح و اتفاقات تأثیرگذار زندگی آن‌ها می‌پردازد.

  • فیلم هیجان‌انگیز

این فیلم‌ها، هیجان را به رگ‌هایتان تزریق می‌کند؛ یک فیلم سینمایی هیجان‌انگیز ترکیبی از سرعت، بدلکاری، چرخش‌های شوکه‌کننده و اقدامات ساده قهرمانانه و... در کنار هم است.

  • فیلم کمدی

فیلم کمدی می‌تواند شما را برای چند ساعت بخنداند و سرگرمتان کند؛ پیشنهاد می‌شود اگر روز پرکار و خسته کنند داشته‌اید در پایان روز یک فیلم کمدی تماشا کنید.

  • فیلم عاشقانه

فیلم عاشقانه و رمانتیک روایتگر عشق‌ها، رسیدن‌ها و نرسیدن‌ها است.

  • فیلم درباره ازدواج

فیلم درباره ازدواج به نکات و رفتارهای قبل و بعد از ازدواج اشاره دارد.

  • فیلم تجاری

فیلم تجاری منبعی عالی برای دریافت ایده و مشاهده سعی و تلاش تاجران و کارآفرینان است.

10 فیلم تجاری که باید ببینید.

  • فیلم‌های کارآفرینی

اگر قصد کارآفرینی و راه‌اندازی استارت‌آپ را دارید این ژانر سینما می‌تواند با نمایش راه‌حل‌ها و مشکلات، شما را در مسیر هدایت کند.

فیلم خانواده جونز، طنزی از زندگی مدرن است که درس‌های ارزشمند مارکتینگ و ارتباطات را بهمون میده.

  • فیلم افراد موفق

با مشاهده فیلم افراد موفق یک تیر و دو نشان زده‌اید؛ چرا که هم فیلم خوب مشاهده کرده‌اید، هم انگیزه پیدا کرده‌اید.

  • فیلم سلامتی

فیلم‌هایی درباره سلامتی و بیماری‌ها می‌تواند شما را در برابر برخورد با بیماری‌ها کمک کند و انگیزه‌ای باشد برای مقابله با آن.

  • فیلم روان‌شناسی

فیلم‌های روان‌شناسی به فیلم‌هایی گفته می‌شود که مستقیماً ذهن کاراکتر اصلی را مورد هدف قرار می‌دهد و برای مخاطب بسیار آموزنده است.

  • فیلم ورزشی

فیلم‌های ورزشی گاهی اوقات تنها به مضامین ورزشی بسنده نمی‌کنند و با به‌تصویرکشیدن داستان‌هایی عموماً واقعی و تأثیرگذار، معرفی زندگینامه ورزش‌کار، روایت خود را به محتوایی سیاسی و اجتماعی نیز پیوند می‌زنند.

  • فیلم درباره زیبایی

فیلم درباره زیبایی می‌تواند وجه‌های غیرقابل‌مشاهده را به نمایش بگذارد. یکی از بهترین فیلم‌ها که زیبایی را به‌خوبی جلوه داده است فیلم بوی خوش زن است.

  • فیلم انگیزشی

اگر خسته و بی‌انگیزه هستید، بهتر است کمی استراحت کنید و با مشاهده فیلم‌های انگیزشی یک‌نفس عمیق بکشید و از جای خود بلند شوید و ادامه دهید.

  • فیلم خودشناسی

فیلم خودشناسی به شما کمک می‌کند تا از توهمات ذهنی خود خارج شوید و با بهترین و کامل‌ترین وجه خود روبه‌رو شوید.

معرفی چند فیلم سینمایی: بهترین فیلم‌های سینمایی دنیا کدام‌اند؟

در ادامه قصد داریم ده فیلم سینمایی پرطرف‌دار لیست imdb را معرفی کنیم که تماشای آن‌ها بسیار لذت‌بخش است.

  1. رستگاری در شاوشنگ (The Shawshank Redemption)

فیلم سینمایی The Shawshank Redemption محصول کشور آمریکا و در ژانر درام می‌باشد و به کارگردانی Frank Darabont در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است.

در فیلم رستگاری در شاوشنگ: اندی دوفرین بانکدار جوانی است که به جرم قتل همسرش به حبس ابد در زندان ایالتی شائوشنک محکوم می‌شود. وی تأکید می‌کند که جرمی مرتکب نشده، ولی قاضی او را گناهکار اعلام می‌کند. او سال‌های زیادی را در این زندان می‌گذراند. آلیس بوید رِدینگ یکی از زندانی‌های سیاه‌پوست است که به این شهرت دارد که می‌تواند هر چیزی را در زندان فراهم کند و...

  1. پدرخوانده (The Godfather)

فیلم سینمایی پدرخوانده با ژانر جنایی درام، محصول کشور آمریکا در سال ۱۹۷۲ اکران شد.

فیلم پدرخوانده در جشن عروسی کانی، دختر دون ویتو کورلئونه، در لانگ بیچ نیویورک، لانگ آیلند شروع می‌شود. وقت پدرخوانده برای شنیدن خواهش‌های دوستان و زیردستان چاپلوس پر شده است. یکی از این خواهش‌ها را پسرخوانده او، جانی فونتی خواننده مطرح می‌کند. آن خواهش چیست؟

پدرخوانده را از هر طرف که نگاه کنیم یک شاهکار تمام‌عیار است و دیدن آن بسیار لذت‌بخش است.

  1. شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

فیلم The Dark Knight محصول کشور انگلستان و در ژانر اکشن، جنایی می‌باشد و به کارگردانی Christopher Nolan در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است؛ تماشای این فیلم برای افرادی که به دنبال هیجان و ماجراجویی هستند بسیار پیشنهاد می‌شود.

در فیلم سینمایی شوالیه تاریکی: بتمن به کمک سرگرد جیم گوردون و دادستان جدید هاروی دنت، شهر را از وجود آخرین خانواده‌های تبهکاری پاک می‌کند. اکنون به نظر می‌رسد با تلاش‌ها و همکاری‌های این سه نفر مردم شهر احساس آرامش می‌کنند؛ اما این وضعیت پایدار نمی‌ماند زیرا یک جنایت‌کار روانی و بسیار باهوش به اسم جوکر با نقشه‌هایش می‌کوشد تا آرامش شهر را به هم زده و در دل مردم رعب و وحشت بیندازد تا با این کار ...

  1. ۱۲ مرد خشمگین (12 Angry Men)

فیلم 12 Angry Men محصول کشور آمریکا و در ژانر جنایی، درام می‌باشد و به کارگردانی Sidney Lumet در سال ۱۹۵۷ ساخته شده است.

فیلم دربارهٔ دوازده مرد در هیئت منصفه یک دادگاه است که در زمان تنفس و قبل از اخذ رأی نهایی دور هم جمع می‌شوند. همه اعضا معتقدند که مظنون گناهکار است. او یک پسر هجده‌ساله است که گمان می‌رود پدر خود را به قتل رسانده‌. یکی از اعضای هیئت منصفه به نام دیوید با رأی گناهکار بودن موافق نیست و شک‌هایی دارد باتوجه‌به این‌که تمام حقایق اثبات می‌کند که فرد مظنون گناهکار است، اعضا کنجکاو می‌شوند که چگونه دیوید در این مورد مشکوک است و او دلایل خود را توضیح می‌دهد…

  1. فهرست شیندلر (Schindler's List)

فیلم سینمایی Schindler's List محصول کشور آمریکا و در ژانر بیوگرافی، تاریخی می‌باشد و به کارگردانی Steven Spielberg در سال ۱۹۹۳ ساخته شده است.

در فیلم فهرست شیندلر: اسکار شیندلر طی سال‌های جنگ جهانی دوم در لهستان که به دست آلمان اشغال شده تلاش می‌کند تا کارگران یهودی خود را نجات داده و از اعزام آنها به اردوگاه‌های کار اجباری جلوگیری کند و...

  1. ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings)

فیلم The Lord of the Rings محصول کشور نیوزلند و در ژانر اکشن، درام می‌باشد و به کارگردانی Peter Jackson در سال ۲۰۰۱ ساخته شده است.

در فیلم ارباب حلقه‌ها اتفاقات این سریال پس از وقایع "Avengers: Endgame" اتفاق می‌افتد، جایی که لوکی، از سایه برادرش خارج می‌شود و ماجراجویی جدیدی را شروع می‌کند ...

  1. خوب بد زشت (The Good, the Bad and the Ugly)

فیلم The Good, the Bad and the Ugly محصول کشور ایتالیا و در ژانر ماجراجویی، وسترن می‌باشد و به کارگردانی Sergio Leone در سال ۱۹۶۶ ساخته شده است.

در فیلم سینمایی خوب بد زشت: بلوندی هفت‌تیرکش حرفه‌ای است که برای به‌دست‌آوردن پول تلاش می‌کند. آنجل آیز آدمکشی است که به هر نحوی دستورات را اجرا می‌کند به شرطی که دستمزدش پرداخت شود. توکو قانون‌شکنی تحت تعقیب است که از چیزهای که مخفی کرده محافظت می‌کند. توکو و بلوندی برای به‌دست‌آوردن پول با هم شریک می‌شوند، اما زمانی که بلوندی بر سر قرار پایبند نمی‌ماند ...

  1. فارست گامپ (Forrest Gump)

فیلم سینمایی Forrest Gump محصول کشور آمریکا و در ژانر درام، رمانتیک می‌باشد و به کارگردانی Robert Zemeckis در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است.

در فیلم فارست گامپ: آی کیوی او در خردسالی زیر حد معمولی (۷۵) بود، شخصیت شیرین و عزیزی دارد و نسبت به عزیزان و وظایف خود ازخودگذشته است. صفات شخصیتی او باعث می‌شود که موقعیت‌هایی برایش پیش آید که مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد. با پیش‌آمدن چنین موقعیت‌هایی او با رخدادها و شخصیت‌های برجسته تاریخ معاصر آمریکا مواجه می‌شود.

  1. باشگاه مشت‌زنی (Fight Club)

فیلم Fight Club محصول کشور آمریکا و در ژانر درام می‌باشد و به کارگردانی David Fincher در سال ۱۹۹۹ ساخته شده است.

در فیلم باشگاه مشت‌زنی: «راوی»، جوانی پریشان، پی می‌برد که به کمک مشت‌بازی با دست‌های برهنه، بیش از هر زمان دیگری احساس زنده‌بودن می‌کند. او و «تایلر» که به دوستانی صمیمی تبدیل شده‌اند، هفته‌ای یک‌بار با هم ملاقات می‌کنند تا با هم مشت‌بازی کنند. درحالی‌که افراد دیگری هم به باشگاهشان می‌پیوندند، محفلشان به‌رغم آن که مخفی است بین شرکت‌کننده‌هایش، شهرت و محبوبیت یک باشگاه زیرزمینی را پیدا می‌کند و...

  1. تلقین (Inception)

فیلم سینمایی Inception محصول کشور انگلستان و در ژانر اکشن، علمی تخیلی می‌باشد و به کارگردانی Christopher Nolan در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است.

در فیلم تلقین: کاب دزدی ماهر است که با استفاده از تکنولوژی خواب مشترک به ضمیر ناخودآگاه افراد نفوذ می‌کند و افکار و رازهای ارزشمند آنها را می‌دزدد. هدف جدید او مدیرعامل شرکت بزرگی است، اما کاب این بار نقشه جدیدی در ذهن دارد. او در این راه از گروهی جدید و حرفه‌ای برای رسیدن به هدفش کمک می‌گیرد، اما همه چیز آن‌طور که باید پیش نمی‌رود ...

سخن آخر

سینما دنیایی اعجاب‌انگیز و تأثیر فیلم بر زندگی بسیار زیاد است؛ به‌گونه‌ای که از آن به‌عنوان درمان و شروع راهی جدید نیز استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال فیلم‌هایی برای درمان افسردگی، برای افزایش امید به زندگی، نگرش مثبت، افزایش موفقیت و راه‌های افزایش موفقیت، افزایش انگیزه ورزشی، تشویق به کاهش وزن، تشویق به ترک اعتیاد و انگیزه زندگی خانوادگی تولید شده که تأثیر آنها در زندگی افراد بسیار زیاد است.

جالب است بدانید تماشای فیلم سینمایی بر زندگی جنین نیز اثرگذار است؛ پس بهتر است روزانه زمانی را برای تماشای فیلم اختصاص دهید و از آن درس بگیرید و در زندگی خود پیاده کنید.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.