thumb

5 نکته‌ای که برای بهتر کردن وضعیت مالی باید بهشون توجه کنین

  1. راهی برای جلوگیری از ولخرجی پیدا کنید.

همه ما عاشق پول خرج کردن هستیم، بااین‌حال باید یادمون باشه که پس‌اندازکردن هم اندازه خرج کردن پول مهمه. به‌خصوص اگر اهداف مالی بلندپروازانه‌ای در سر داشته باشین.

بهترین کاری که می‌تونین برای کنترل پول‌خرج‌کردن‌های الکی انجام بدید اینه که «توجه کنید». اغلب اوقات ما توجه زیادی به کارهایی که انجام می‌دیم نداریم، باورتون نمی‌شه اگه بدونید چه‌کارهایی رو در طول روز فقط از سر عادت بدون اینکه بهشون فکر کنیم انجام می‌دیم.

عادت‌های مالیت رو درست کن؛ 3 گام برای ترک کردن عادت‌های بد مالی

آگاه بودن از تصمیماتتون رو تمرین کنین، حواستون باشه که پولتون را برای چه چیزی و در چه شرایطی خرج می‌کنین.

  1. تو یه حساب بانکی برای روز مبادا پول نگه‌دارین.

اگه تو زندگیم فقط یه چیز رو یاد گرفته باشم اینه که نمی‌شه همه چیز رو پیش‌بینی کرد. هر لحظه ممکنه اتفاقی برامون بیفته که اصلاً انتظارش رو نداشته باشیم. به همین دلیل داشتن حساب پس‌انداز اهمیت زیادی داره، اتفاقات پیش‌بینی نشده همیشه رخ میدن، اما اگه براشون آمادگی داشته باشیم می‌تونیم به‌سلامت از اون‌ها عبور کنیم. برید بانک، یه حساب باز کنید و هر ماه مبلغی از درآمدتون رو اونجا بزارین برای روزها و اتفاقاتی که احتمالاً طبق برنامه‌هاتون پیش نخواهند رفت.

می‌دونم که گاهی اوقات برداشت پول از حساب پس‌اندازی که یه عالمه برایش صبر کردید، تلاش کردین و برنامه ریختین، اون هم برای اتفاقی که علاقه‌ای به رخ‌دادنش نداشتین کار سختیه، ولی بدونید که تمامی این لحظات بخشی از زندگی هستن که در نهایت باعث رشد و پختگی بیشتر شما میشن.

  1. سرمایه‌گذاری که قمار نیست!

سرمایه‌گذاری راهی فوق‌العاده برای افزایش درآمد شماست و راستش به نظر شخصی خودم، یاد گرفتن اون برای تمام افراد از کوچیک تا بزرگ ضروریه. سرمایه‌گذاری کردن می‌تونه آینده شما و خانواده‌تون رو تضمین کنه، بهتون کمک کنه تا آسایش بیشتری در دوران بازنشستگی داشته باشید و حتی می‌تونه شما رو به آرزوهاتون هم برسونه، البته اگه عاقلانه انجام بشه.

سال 98 وقتی بازار بورس شروع به رشد عجیب و غریبش کرد، خیلی از افرادی که حتی قبلاً معنای کلمه بورس رو نمی‌دونستن وارد این بازار شدن. یه سری افراد با نگاه‌کردن به اعداد سبزرنگ و سنگین شاخص وسوسه شدن و بدون داشتن سواد، مطالعه و آگاهی نسبت به این بازار، دارایی‌هایی رو که باهاش زندگی می‌کردن، خانه، ماشین و پس‌انداز آینده‌شون رو فروختن تا تو بازار سرمایه‌گذاریش کنن.

نتیجه این شد که اون رشد شدید با ریزشی شدیدتر جایگزین شد و خیلی‌ها، سرمایه زندگی‌شون رو از دست‌دادن.

بزرگ‌ترین اشتباه این افراد در بازار بورس عدم شناخت بازار، نوسانات اون و سرمایه‌گذاری پس‌انداز یا دارایی‌های اصلی زندگی‌شون بود.

اغلب متخصصان سرمایه‌گذاری به افرادی که در این حوزه تازه‌کار هستن میگن: «با پول اضافه‌تون سرمایه‌گذاری کنین».

این جمله به این معناست که برای سرمایه‌گذاری در جایی که تسلط کافی در اون پیدا نکردین، از پس‌انداز اصلی زندگی‌تون استفاده نکنین، دوره‌ای رو برای آزمون‌وخطا و شناخت بازار سرمایه‌گذاری بگذرونین و حتی زمانی که به تسلط رسیدین هم از ریسک‌های عجیب مثل فروش خانه‌تون برای سرمایه‌گذاری دوری کنین.

اتفاقی که در بازار بورس افتاد ممکنه برای افرادی که بدون شناخت وارد بازار رمزارزها میشن هم رخ بده، رمزارزها برای سرمایه‌گذاران یه مفهوم کاملاً جدید هستن، پشتوانهٔ شناخته شده‌ای ندارن و نمی‌شه آینده‌شون رو پیش‌بینی کرد.

پس مراقب باشید و دیوانه ارز دیجیتال نشید! وقتی نوبت به سرمایه‌گذاری پول می‌رسد، اغلب افرادی که در این حوزه تجربه کافی دارن، قبل از هر اقدامی زیروبم بیزینسی رو که انتخاب کردن رو درمیارن، خود شما هم اگه سرمایه‌گذاری در یه کسب‌وکار بهتون پیشنهاد بشه کلی تحقیق می‌کنید تا از کاری که انجام می‌دین مطمئن بشین، پس این کار رو برای رمزارزها هم انجام بدین.

ارز دیجیتال اون‌قدر جدید و ناپایداره که هیچ‌کس دقیقاً نمی‌دونه قراره چه اتفاقی برایش بیفته. این حوزه، برای سرمایه‌گذاری پولی که به‌سختی به دست آوردید یا شرط‌بندی روی پس‌انداز بازنشستگی‌تون مناسب نیست!

با چیدن پرتفوی از سرمایه‌تون مراقبت کنین؛ ۹ مدل سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱

  1. به درآمد دوم فکر کنید.

وقتی رؤیاهای زیادی در سر داشته باشین، احتمالاً یه درآمد ثابت نتونه احتیاجاتتون رو رفع کنه. با گسترش‌پیداکردن دنیای اینترنت شما می‌تونین کارهای زیادی برای افزایش درآمدتون انجام بدین.

از تأسیس یه آنلاین شاپ یا مشارکت در فروش گرفته تا کار فریلنسری برای کسب‌وکارهای کوچیک یا فریلنسری دورکار و دریافت درآمد دلاری.

کاری رو باتوجه‌به زمان و مهارت‌هایی که دارین انتخاب کنین، برایش برنامه‌ریزی کنین و کم‌کم درآمدتون رو بالا ببرین.

  1. به چیزهایی که داری نگاه کن نه به چیزهایی که می‌خوای داشته باشی.

اضطراب در زندگی امروزی سرعت خیلی بالایی به خودش گرفته و هر روز داره بیشتر و بیشتر میشه، به‌خصوص وقتی تمام ذهنمون درگیر چیزهایی باشه که نداریم.

یکی دیگه از چیزهایی که می‌تونه آرامشمون رو به هم بریزه اینه که زندگی خودمون رو با زندگی افراد دیگه مقایسه کنیم. اجازه نده هم‌چین موضوعاتی که در حقیقت تحت کنترلت نیستن آرامش رو ازت بگیرن.

یکی از دلایلی که می‌تونه باعث ولخرجی‌مون بشه اینه که می‌خواییم اون احساس نارضایتی از وضعیت مالی رو با خرید بیشتر از بین ببریم، کاری که فقط ضررهای مالی رو بیشتر می‌کنه.

می‌خوای وضعیت مالیت رو بهتری مدیریت کنی؛ 7 سؤال مهم برای موفقیت در برنامه‌ریزی مالی شخصی

مراقب چیزهایی که به ذهنتون میاد باشید و با خرید بیش از اندازه باعث اضطراب بیشتر خودتون نشید. اینستاگرام، پینترست و شبکه‌های اجتماعی ازاین‌دست می‌تونن با به نمایش گذاشتن زندگی‌های لاکچری ثروتمندان این اضطراب‌ها رو بیشتر کنن، مدت‌زمان کمتری رو صرف اون‌ها کنید و قدر داشتته‌هاتون رو بدونید.

محبوبه

1401/07/23

خیلی خوب میشد حدود درامد تقریبی از هرکدوم از این کسب و کارهارو هم میگفتید

دیدگاه خود را ثبت نمایید.