thumb

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ 9 تا از بهترین کریپتوها

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

وقتی تصمیم به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال می‌گیرین، خیلی طبیعیه که دغدغه انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری رو داشته باشین. همان‌طوری که خبر سودهای کلان خیلی از افراد در بازار کریپتو به گوشمون می‌رسه، خبر ضررهای سنگین افراد ‌دیگه‌ای رو هم می‌شنویم باید بدونیم که بازار ارز دیجیتال هم مثل بقیهٔ بازارها فراز و نشیب‌های خاص خودش رو داره. برای در امان نگه‌داشتن شما از خطرات خرید رمزارز قصد داریم بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023 رو بهتون معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

خیلی از افراد با شنیدن کلمه ارز دیجیتال، یاد بیت‌کوین می‌افتن؛ اما باید بگم که ارز دیجیتال شامل بیش از ده‌هزار ارز مختلفه و فقط به بیت‌کوین ختم نمیشه. در ادامه به معرفی کوتاه دسته‌بندی انواع رمزارزها می‌پردازیم دقت کنین که هر ارز دیجیتال ممکنه در چند مورد از این دسته‌بندی‌ها قرار بگیره.

انواع ارز دیجیتال:

  • کوین

به ارزهای دیجیتال که بلاک‌چین مختص به خودشون رو دارن کوین میگن. مثل ارز اتریوم

  • توکن

به رمز ارزهای که شبکه بلاک‌چین مختص به خودشون رو ندارن و روی بستر پروژه‌های ‌دیگه راه‌اندازی میشن، توکن میگن. از اونجایی که توکن‌ها بلاک‌چین مخصوص خودشون رو ندارن، از بلاک‌چین‌های به‌اصطلاح پلتفرمی مثل اتریوم، بایننس و ... برای انتقال و ثبت تراکنش‌ها‌شون استفاده می‌کنن. مثل ارز شیبا

  • آلت کوین

به هر ارزی به جز بیت‌کوین آلت کوین میگن.

  • استیبل کوین

به رمز ارزهای که ارزششون با گذشت زمان نه کم میشه و نه زیاد، استیبل کوین میگن. با دلار یا دارایی‌های ‌دیگه از استیبل‌کوین‌ها پشتیبانی میشه و ارزش هر استیبل کوین معادل یه دلار آمریکا است. مثل ارز تتر

  • ارز دیجیتال صرافی

ارزهای دیجیتال صرافی برای کاهش کارمزد و مبادله‌های ‌دیگه استفاده میشن و مختص به صرافی هستن. مثل ارز بایننس کوین

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

اگر بخواهیم ارزهای دیجیتال مشهور بین تریدرها رو نام ببریم می‌تونیم به مواردی مثل بیت‌کوین، اتریوم، ریپل، لایت‌کوین، بیت‌کوین کش و... اشاره کنیم. این ارزها سود چندانی ندارن؛ اما به‌شدت امن هستند، یعنی امکان نابودی و بسته‌شدن اون‌ها وجود نداره.

تریدرها برای اینکه بتوانند سود چند برابری به دست بیارن باید ارزهای مطمئن و تازه رو خریداری کنن.

نکاتی برای داشتن سرمایه گذاری موفق در بازار ارز دیجیتال:

قبل از اینکه ارزهای برتر برای سرمایه‌گذاری رو توضیح بدیم، باید بگیم که اگه در بازار ارز دیجیتال به‌صورت حرفه‌ای آموزش نبینین و تو یه صرافی معتبر ثبت‌نام نکنین، مطمئن باشین خیلی زود تمام سرمایه‌تون رو از دست می‌دین.

برای موفقیت در بازار ارز دیجیتال و کسب سود از اون باید چند نکته مهم رو در نظر داشته باشین:

  1. هیچ‌وقت طمع نکنین.
  2. آموزش حرفه‌ای ببینین.
  3. یه صرافی معتبر رو برای ثبت‌نام در نظر بگیرین.
  4. طبق حرف دوستاتون معامله نکنین.
  5. نحوه عملکرد ارز موردنظرتون رو از زمان به وجود اومدنش تا حالا بررسی کنین.

با رعایت موارد گفته شده می‌تونین در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌تون رو حفظ کرده و سود دریافت کنین.

راجع به روش‌های دیگه سرمایه گذاری هم بدونین؛ ۹ مدل سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

اگه بخوایم ارزهای پربازده در سال پیش‌رو یا همان 2023 رو نام ببریم، می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. پکس گلد (PAX Gold)

پکس گلد (PAX Gold) یکی از کم‌ریسک‌ترین ارزهای دیجیتال پرسوده که پشتوانه طلا داره و توسط کمپانی پکسوس طراحی شده. هر توکن این ارز نشان‌دهنده یه اونس طلا مطابق با استانداردهای شمش طلای لندنه (London Good Delivery). باتوجه‌به افت قیمت ناگهانی رمز ارزها، پکس گلد می‌تونه یکی از امن‌ترین ارزها برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 باشه.

برای خرید این ارز می‌تونید تو یکی از صرافی‌های امن مثل کوکوین، کراکن، جمینی ثبت‌نام انجام کنید.

  1. دای (DAI)

دای (DAI) استیبل‌کوین غیرمتمرکز مطمئنیه که برای خرید و کسب سود در آینده خیلی مناسبه.

  1. بیت‌کوین (BTC)

اگر روند افزایش قیمتی بیت‌کوین در سال 2022 رو دنبال کنید، متوجه می‌شید که قیمت بیت‌کوین به 60000 دلار هم رسید.

احتمال میره بعد از استراحت، قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال مجدداً از سقف قبلی رد شه که این موضوع دلیلی برای انتخاب این ارز دیجیتاله.

  1. اتریوم (ETH)

روند رشد قیمتی اتریوم از قیمت بیت‌کوین تاثیر می‌گیره؛ با این حساب با رشد قیمت بیت‌کوین ارزش اتریوم هم افزایش پیدا می‌کنه که این موضوع برای تریدرها اهمیت زیادی داره.

  1. بایننس کوین (BNB)

قیمت ارز بایننس کوین (BNB) رابطه تنگاتنگی با عملکرد صرافی بایننس داره.

عملکرد هوشمندانه صرافی بایننس اون رو نسبت به سایر صرافی‌ها متمایز کرده. این صرافی به‌مرورزمان به تریدرها اثبات کرد که ارزش این ارز برای اون اهمیت بالایی داره و به همین دلیل هم براش کاربردهای متنوعی در نظر گرفته؛ پس کاهش قیمت برای اون در بلندمدت معنایی نداره. در نتیجه یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بایننس کوین هست.

  1. پولکادات (DOT)

ارز محبوب بعدی پولکادات یا DOT هست. این ارز باهدف انتقال داده و دارایی بین بلاک‌چین‌های مختلف طراحی شده.

بنیان‌گذار ارز پولکادات، گاوین وود طراح ارز اتریوم هم هست؛ با این حساب خیلی راحت میشه پولکادات رو هم جزو ارزهای برتر برای سرمایه‌گذاری قرار داد.

  1. پالیگان (MATIC)

ارز دیجیتال پالیگان یا ماتیک یکی از اکوسیستم‌های محبوب برای بازی‌های بلاک‌چینه که از اکثر روش‌های مقیاس‌پذیری پشتیبانی می‌کنه. این ارز محصولات متعددی دارد که همین موضوع باعث شده در شرایط خوبی قرار بگیره.

  1. کاردانو (Cardano)

ارز کاردانو بر مبنای اتریوم و پادشاه ارزهای دیجیتال یعنی بیت‌کوین هست با این تفاوت که از پایداری، مقیاس‌پذیری، ایمنی، سرعت بالا مبادله بیشتری نسبت به دو ارز گفته شده برخورداره. همچنین این ارز با محیط‌زیست سازگاری داره به همین دلیل میشه اون رو به عنوان یکی از پرسودترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری معرفی کرد.

  1. آوی (AAVE)

مزایای ارز دیجیتال آوی باعث شده این ارز به یکی از پرسودترین ارزها برای سرمایه‌گذاری تبدیل بشه. حالا ممکنه با خودتون بگویید مزایای این ارز چیه؟

آوی یه پروتکل متن‌باز و غیرمتمرکزه که برای تریدرهای بازار، قابلیت استقراض دارایی و دریافت پاداش در سپرده‌ها رو فراهم کرده. در واقع این ارز وام دهندگان و وام گیرندگان رو در محیطی غیرمتمرکز دور هم آورده و یه سیستم وام‌دهی برابر رو برای افراد فراهم کرده.

به‌علاوه صاحبین این ارز با سپردن کوین‌های خودشون به پلتفرم Aave DeFi، می‌تونن از جوایز و تخفیف‌هایی ویژه‌ای هم برخوردار بشن.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی درباره انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023 رو در اختیار‌تون قرار بدیم تا بتونید با اطمینان خاطر به این بازار اعتماد کرده و ارزهای پرسودی بخرین.

یادتون باشه با وجود خوندن این مقاله و آشنایی با بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری باز هم لازمه برای سرمایه گذاری در بازار دانش و آگاهی‌تون رو بالا ببرین، باید بدانید که سرمایه گذاری به هر نحوی بدون آگاهی، قدرت ریسک پذیری‌تون رو نشان نمیده، بلکه باعث میشه حفظ دارایی‌هاتون فقط با خوش‌شانسی ممکن باشه.

اگه دنبال بهتر کردن وضعیت مالیتون هستین؛ 5 نکته‌ای که برای بهتر کردن وضعیت مالی باید بهشون توجه کنین

دیدگاه خود را ثبت نمایید.