thumb

9 نشانۀ بی‌اعتمادی مردها که موجب دلسردی زن‌ها می‌شه

از لحظه‌ای که باهاش زیر یه سقف می‌ری وضع فرق می‌کنه. اگه از خودتون انتقاد نکنه، از دوستان‌تون حتماً انتقاد می‌کنه. به عبارتی شما نمی‌تونین بدون غرغرهای اون کاری انجام بدین که شما رو خوشحال کنه.

آیا با این‌جور مردها کلنجار می‌رین؟ به احتمال زیاد با مردی آشنا می‌شین که ممکنه بهتون اعتماد نداشته باشه. البته بی‌اعتمادی نشون دهندۀ علاقۀ مفرط اون مرد به شماست. اما یه مسئله‌ای م هست و اون اینکه بی‌اعتمادی و عدم اطمینان می‌تونه یه زندگی عاشقانه رو به جهنم تبدیل کنه. در واقع اگه مردی به همسرش اطمینان نداشته باشه می‌تونه کل زندگی‌ اون زن رو نابود کنه.

بیشتر بخوانید: چرا قابل اعتماد بودن، بلیت طلایی روابط عالی است؟

چنانچه اصرار به بودن با این مرد داشته باشین، احتمالاً رابطه‌تون با خانواده و دوست‌هاتون بهم می‌ریزه و از همه مهم‌تر خودتون هم ناراحت می‌شین.

علت عدم اعتماد بیشتر مردها چیست؟

عدم اعتماد یا شکاک بودن نشونۀ نداشتن اعتمادبه‌نفسه. او فکر می‌کنه ممکنه شما تنهاش بذارین و با مرد دیگه‌ای رابطه داشته باشین. این دسته از مردها باید روی خودشون بیشتر کار کنن. درسته گه‌گاهی حسادت می‌کنن، اما اگه بیش از حد باشه روی زندگی مشترک‌تون تأثیر می‌ذاره.

چیزی که من فهمیدم (نویسنده مقاله سایت ویزدم پست) اینه که مردهایی که بی‌اعتماد و دلواپس هستن، به خودشون هم حس خوبی ندارن، و دلیلش هم اینه که می‌خوان خودشون رو با مردهای دیگه مقایسه کنن. تا مطمئن بشن منحصر‌به‌فرد هستن و کسی نمی‌تونه باهاشون رقابت کنه.

مرد شکاک

نشونه‌هایی مبنی بر عدم اعتماد مردها:

  1. مدام گوشی شما رو چک می‌کنن.

مردی که نصفه‌شب از خواب بیدار می‌شه تا تلفن همراه شما رو بررسی کنه به دنبال مردهای دیگه ای می‌گرده که شاید با شما در ارتباط باشن. او فقط می‌خواد اسم مرد ناشناسی رو ببینه و شر به‌پا کنه. شاید با کنترل شماره‌ها می‌خواد مخ‌تون رو بزنه.

حواس‌تون باشه که حتماً دلیلی داشته که اون خانم با شما قرار بذاره. به احتمال زیاد، ویژگی متفاوتی در شما دیده. می‌دونم که تجسس در گوشی همراه دخترها چقدر وسوسه‌انگیزه. لطفاً در برابر این وسوسه مقاومت کنین، اگه قرار باشه دختری با پسری بمونه، می‌مونه، اگه هم قرار باشه بره پس می‌ره. به جای تجسس، خودتون رو باور داشته باشین که آدم خوب و موجهی هستین و مطمئن باشین که او تنها دختر روی کره زمین نیست. حتی اگه شما رو ترک کنه، بانوی دیگری پیدا می‌کنین که شما رو همان‌گونه که هستین دوست داشته باشه.

چک کردن مخفیانه تلفن همراه

  1. مرد وسواسی و بدبین

اگه شما یه آدم وسواسی هستین که مدام می‌خوایین همه‌چی رو کنترل کنین. پس به هیچ‌کس اعتماد ندارین. شما همش نگرانین که همسر یا دوست‌تون شما رو ترک کنه و بره. برای همین تمام حرکات اون خانوم رو زیر نظر می‌گیرین. اون مردی که دائماً زندگی یه خانوم رو کنترل می‌کنه، پس باید انتظار بدرفتاری هم داشته باشه.

چطور می‌شه از رفتار مردی پی به شکاک بودنش برد؟ وقتی براتون تصمیم بگیره. کِی بیرون برین، کِی برگردین، کِی با دوستان‌تون قرار ملاقات بذارین. چنین مردی در انتخاب لباس، تفریحات، شغل و حتی مسائل خصوصی مثل امور مالی‌تون هم دخالت می‌کنه. او با این کارها می‌خواد شما رو تحت کنترل خودش دربیاره. هرگز اجازه نده مردی آزادی‌ت رو محدود کنه.

مجسم کنین شما با چنین مردی ازدواج کردین، فکر می‌کنین حتی بعد از اینکه بهش ثابت بشه که دوستش دارین، تغییر می‌کنه؟ هرگز، همون آدم سابقه. اگه الان نتونه تغییر کنه، چی باعث می‌شه فکر کنین ممکنه در آینده عوض بشه. هیچ تضمینی وجود نداره مگه اینکه به خودش بیاد.

مرد کنترل گر

  1. به دنبال مهر تأییده

او کارهای کوچکی مثل ظرف شستن و هدیه خریدن براتون انجام می‌ده و بلافاصله منتظر تأیید و تشکر از طرف شماست. اما وقتی شما همین کارها رو انجام می‌دین، به‌ندرت کلمه‌ای به زبان می‌آره. مردی که غالباً به دنبال قدردانی و ستایش شدنه، اغلب زن‌ها رو نادیده می‌گیره.

مردی که اعتماد‌به‌نفس بالایی داشته باشه احتیاجی به تأیید شدن از طرف دیگران نداره. مردی که عزت نفس پایین داره همیشه به دنبال تأیید و تصدیق دیگرانه، چون معتقده اون‌ها منبع شادی‌ش هستن. در حقیقت چنین مرد ترسویی هرگز در زندگی پیشرفت نمی‌کنه.

به دنبال مهر تایید

  1. از همسر سابق ‌تون بگین.

هروقت بین شما دلخوری پیش بیاد او همیشه پای دوست یا همسر سابق شما رو وسط می‌کشه. اون فکر می‌کنه به‌محض اینکه از او خسته بشین ممکنه سراغ همسر قبلی‌تون برین. نکته اینجاست مدام می‌خواد مطمئن بشه که هنوز کنارش هستین و قرار نیست ترکش کنین.

هیچ چیز وحشتناک‌تر از این نیست که مردی در هر گفت‌وگویی دائم بحث رو به همسر سابق شما بکشه. به احتمال زیاد، شما مدت‌ها پیش این همسر سابق رو پشت سر گذاشتین، اما این مرد فعلی هر زمان که بی‌اعتمادی‌ش گل می‌کنه این بحث رو از سر می‌گیره. مشکلش اینه که حاضر نیست از این موضوع بگذره که آیا پیش از آشنایی با او شما با شخص دیگری قرار ملاقات می‌ذاشتین. این قضیه خیلی آزارش می‌ده و خیلی تلاش می‌کنه تا از یار سابق شما بهتر باشه.

دعوا سر همسر سابق

  1. از اوقات فراغتت لذت ببر.

به غیر از رفت‌وآمد به محل کار، رفتن به خواربارفروشی و فروشگاه، حتی اجازه ندارین با دوست‌‌هاتون که همگی دختر هستن وقت بگذرونین. بدتر اینکه شما حتی اجازه دیدار خواهر یا برادرتون هم ندارین. تمام مدت کنار هم هستین، با هم غذا می‌خورین، فیلم می بینین و بیرون می‌رین. اما، تمام این‌ها برای نشون دادن اینکه شما کنارش هستین کافی نیست.

مردی که نمی‌خواد شما در جمعی دخترونه باشین و از شایعات بگین، غیبت کنین و لذت ببرین، مردی ترسو و شکاکه. اگه برای رضایتش همۀ خواسته‌هاش رو برآورده کنین، اون وقت در زندگی غمگین و تنها می‌مونین. زندگی نقش بازی کردن نیست، همۀ ما فقط یه بار فرصت زندگی داریم. این وظیفه شما نیست که بقیه عمرتون رو با مردی بگذرونین که هر بار از بیرون  برمی‌گردین دادوفریاد کنه و غر بزنه.

درسته که هر لحظه بیدار شدن کنار او نشونۀ عشقه. اما گاهی لازمه برای خودتون وقت بذارین و به مسائل زندگی و اهداف شخصی‌تون فکر کنین. اگه می‌بینی با صحبت و زبون خوش رفتارش تغییر نکرد، خب ترکش کن، مردهای بهتری هم هستن که دوستت خواهند داشت و بهت اجازه می‌دن آزاد زندگی کنی.

اسارت زن

  1. نبودِ تفریح، سرگرمی و دوست

بیشتر مردهای شکاک هیچ سرگرمی یا تفریحی ندارن که براش تلاش کنن. معمولاً مردها موجودات عجیبی هستن که سرگرمی‌های متفاوتی هم دارن از جمله ورزش، نقاشی، معاشرت با دوستان، پیاده‌روی، خطاطی و غیره. اما اگه شکاک باشن و اعتماد‌به‌نفس نداشته باشن پس چیزی هم ندارن که مورد توجه‌شون باشه. تنها چیزی که این‌جور مردها دارن اینه که انرژی زیادی صرف ایراد گرفتن از شما می‌کنن. اون‌ها حتی یه دوست صمیمی ندارن که بهش زنگ بزنن یا به دیدنش برن. اگه شما استعداد و مهارتی خلاقانه داشته باشین، به جای تشویق و قدردانی شما رو تحقیر می‌کنه و می‌خواد یادتون بده که چطور بهتر انجامش بدین.

تحقیر کننده و ایراد گیر

بیشتر بخوانید: تفریحاتی برای شادی و افزودن لذت و نشاط به زندگی مردها

  1. اصرار بر اینکه می‌خوایین سرش رو کلاه بذارین.

هر بار که می‌خوایین بیرون برین یا لازمه برای اضافه‌کاری بیشتر بمونین، اون می‌گه می‌خوایین بهش خیانت کنین. شاید در گذشته همسر سابقش بهش خیانت کرده و حالا باور نداره که شما نیت خوبی دارین. شما انسانید و انسان‌ها حیوانات اجتماعی هستن پس به‌هیچ‌وجه نمی‌تونین با مردی که تصمیم داره شما رو توی قفس نگه داره زندگی کنین. 

  1. انتخاب نوع پوشش شما

اگه یه خصلتی مرد شکاک داشته باشه که ازش متنفر باشین اینه که همیشه می‌خواد مثل پیرزن‌های 90 ساله به نظر بیایین. اجازه ندین چنین اتفاقی بیفته؟ طرز پوشش خودتون رو به خاطر یه مرد تغییر ندین. اگه یه بار بهش اجازه دخالت بدین دیگه ول نمی‌کنه. شما در جایگاه یه خانوم، باید ظاهری آراسته و زیبا داشته باشین که این معرف شخصیت شماست. به کسی احتیاج ندارین که نحوۀ پوشش‌تون رو دیکته کنه. بذارین اون مرد شما رو همون‌طور که هستین دوست داشته باشه، نه اون‌طور که خودش می‌خواد.

  1. صحبت از دوستی و رابطۀ پیش از شما

همیشه رابطه قبلی خودش رو بهتون یادآوری می‌کنه و مسئولیت همه‌چی رو به گردن دوست‌دختر آخریش می‌ندازه. در داستان جدایی‌ش، همیشه مرد بی‌گناهیه که شکست عشقی خورده. شایدم حقیقت داشته و شریک سابقش اون رو ترک کرده و تنها گذاشته. اما درواقع، مردی که مسئولیت عملش رو نپذیره، دائماً دیگران رو سرزنش می‌کنه، و این خوب نیست. او احتمالاً با تعریف این داستان‌ها می‌خواد احساس گناهکار بودن رو بهتون القا کنه تا برای رضایت خاطرش هر کاری انجام بدین.

کلام آخر

حق‌تون نیست به تور مردی شکاک بیفتین. شما به مردی احتاج دارین که به خودش اعتماد داشته باشه. مردی که می‌دونه  به دلایل درستی انتخابش کردین. مردی که در مواقع ضروری ازتون حمایت کنه نه اینکه توهین بشنوین و تحقیر بشین. در چنین روابطی اشتباه زن‌ها در اینه که فکر می‌کنن این مرد تغییر می‌کنه. باید این واقعیت رو بپذیرین که او هرگز تغییر نمی‌کنه. شاید با ازدواج بهش ثابت کنین که چقدر دوستش دارین، اما در نهایت هر روز از زندگی‌تون با اشک و پشیمونی می‌گذره. پس بهتره هر چه زودتر از این مرد دست بکشین.

بیشتر بخوانید: خود کم بینی یا عقده حقارت 

روانشناس رابطه

1401/03/03

استرس حالتی است که همه‌ی ما در دوره‌ای از زمان به آن دچار شده‌ایم. حس نگرانی و یا دلهره‌ای که ممکن است در موقعیت‌های مهم و حساس به سراغ هر کسی بیاید و در روح و جسم فرد اختلال ایجاد کند.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.