thumb

11 روش برگرداندن مرد به رابطه؛ برگرداندن عشق و شروع دوباره رابطه

برگرداندن مرد به رابطه؛ چگونه رابطه تمام شده رو دوباره شروع کنیم؟

وقتی رابطه عاطفی‌ای خراب میشه، برگرداندن عشق و شروع دوباره رابطه کار ساده‌ای نیست. حتی زمانی که در رابطه بودین هم ممکنه با رعایت کردن همه چیز باز هم اون مرد به طور غیرقابل‌باوری، به شما بی‌اعتنایی کرده باشه و طوری رفتار کرده باشه که انگار دیگه هیچ میل و علاقه‌ای بهتون نداره. با تمام این شرایط شما بعد از تمام شدن رابطه، هنوز هم عاشقش هستین و می‌خواین تمام راه‌هایی رو که منجر به برگرداندن مرد به رابطه میشه رو امتحان کنین تا شاید بتونین دوباره اون رو به زندگی‌تون برگردونین. درعین‌حال، دلتون نمی‌خواد وابسته یا ناامید به نظر برسین و طوری جلوه کنین که انگار محتاج محبتش هستین.

روابط انواع متفاوتی دارن، یکی از راه‌ها برای به ثمر رسوندن رابطه، شناخت درست اونه، باید بفمیم که اصلاً تو رابطۀ مناسبی هستیم یا نه؛ بررسی چند ارتباط متفاوت؛ 6 نوع رابطه و تأثیر آن‌ها بر زندگی

شما عمیقاً معتقدین که با یه مرد محترم آشنا شدین و یه شریک زندگی عالی رو پیدا کردین؛ اما مشکل این است که چطور می‌تونین بدون تحقیر کردن خودتون اون مرد رو متقاعد کنین که باهاتون ازدواج کنه. چطور میشه مردی رو مجبور کرد که برای جلب کردن محبت شما بهتون التماس کنه؟

شما می‌ترسین که اگه سکوت کنین، فرصت شگفت‌انگیزتون برای داشتن یه رابطۀ زیبا از بین بره و بعداً باعث پشیمانی‌تون بشه. تا حالا تو هم‌چین موقعیتی قرار گرفتین؟

در این شرایط، شما آرزوی معجزه دارین. رؤیاپردازی می‌کنین که یه روز از خواب بیدار می‌شین و می‌بینین که اون مرد دوباره عاشقتون شده؛ اما این چیزیه که فقط توی خواب و رؤیا نصیبتون میشه. آیا واقعاً می‌تونین کاری رو انجام بدین که بدون اینکه کوچیک بشین تمام نظرش رو جلب کنین، طوری که دوباره عاشقتون بشه؟

۱۱ روش برای برگرداندن مرد به رابطه:

ممکنه به آخر خط رسیده و در تلاش برای پیداکردن راهی باشین تا عشقتون رو دوباره برگردونین؛ اما هر چه بیشتر بهش فکر می‌کنین، بیشتر احساس افسردگی و ناامیدی بهتون دست میده.

شاید باید بی‌خیال بشین و منتظر بمونین تا خودش برگرده؟ به‌هیچ‌وجه.

اولین قدم داشتن آرامش هست، حتی زمانی که از به‌دست‌آوردن چیزی ناامید شدین، باز هم باید آرامشتون رو حفظ کنین، باید بدونین که یأس و ناامیدی کمکی بهتون نمی‌کنه. پس بیاین با این وضعیت به شیوه‌ای منطقی برخورد کنین.

در اینجا چند راه آورده شده که چطور می‌تونین عشق و علاقۀ مردی که شما رو ترک کرده رو دوباره به دست بیارین. البته شاید همۀ این‌ موارد برای رابطۀ شما مناسب نباشن. پس هرکدام رو که فکر می‌کنین مؤثره و جواب میده رو انتخاب و امتحان کنین.

  1. برای خودمراقبتی وقت بگذارین.

وقتی یاد بگیری خودت رو همان‌طور که هستی بپذیری، هیچی نمی‌تونه جلوی درخشیدنت رو بگیره. اگه خودت رو باور نداشته باشی چطور توقع داری شخص دیگه‌ای باورت داشته باشه و قدر‌دانت باشه؟ زن‌ها تا زمانی که به دیگران اهمیت میدن تمایل دارن خودشون و نیازهاشون رو فراموش کنن. اون‌ها تمایل دارن اهمیت، حمایت، سرگرمی، علایقشون و از همه مهم‌تر گذاشتن زمانی برای خودشون رو فراموش کنن. یاد بگیر که چطور می‌تونی قدرشناس موهبت‌های خدادادی و دستاوردهای زندگیت باشی. وقتی شروع به دوست داشتن خودت می‌کنی، آن‌قدر می‌درخشی که هیچ‌کس نمی‌تونه نادیده‌ات بگیره. حتی این مردی که به نظر می‌رسه بهت بی‌علاقه شده!

  1. بزار متوجه بشه چه کسی رو از دست میده.

حالا که کاملاً برای توجه و رسیدگی به خودتون وقت دارین، برای دستیابی به اهدافتون حسابی تلاش‌ کنین. هدف نهایی اینه که نسبت به خودتون احساس خوبی داشته باشین و پشیمانی رو از ذهنتون بیرون کنین. اگه می‌خواین در حرفه‌ و شغلتون به جایگاه بالاتری برسین، بدون هیچ محدودیتی از جان‌مایه بذارین. اگه رؤیای شما داشتن یه فیزیک بدنی عالیه که هرکسی آرزوش رو داره، پس با جدیت روی اون کار کنین.

اجازه ندین چیزی مانع رسیدن شما به رؤیاهاتون بشه؛ اینطوری وقتی که موفق شدین، ده برابر بیشتر احساس موفقیت می‌کنین. پیروزی و شادی‌تون رو با صدای بلند فریاد بزنین و به دنیا اعلام کنین. رسانه‌های اجتماعی فرصت خوبی برای این کار در اختیارتون می‌ذارن. عکس‌ها و فیلم‌هاتون رو در رسانه‌های اجتماعی آپلود کنین. هرکسی که صفحۀ شما رو دنبال می‌کنه، باید متحیر بشه، از جمله همان مردی که شما رو ترک کرده.

احتمالاً براتون جالبه؛ 7 نکته‌ای که باعث تبدیل‌شدن دوست پسر به شوهر میشه

  1. خیلی در دسترس نباشین.

آیا اصطلاح دوری و دوستی رو شنیدین؟ یعنی هرچقدر ارتباط افراد با همدیگه کم‌تر باشه، محبتشون نسبت به هم بیشتر میشه، اختلاف افراد ناشی از ارتباط زیادشون با همه. هیچی واضح‌تر از این نیست که وقتی با هم بودین، قدر شما رو نمی‌دونست.

اگه می‌خواین دوباره علاقۀ اون رو نسبت به خودتون زنده کنین، راه ایده‌آل اینه که به اون کمک کنین تا ارزش واقعی‌تون رو درک کنه. کاری کن که تو رو همان جوری که واقعاً هستی ببینه. اغلب مردم ارزش همدیگه رو زمانی که دیگه کنار هم نیستن می‌فهمن. شما هم از همین راهکار استفاده کنین. فاصله خودتون رو با اون حفظ کنین. می‌تونین برای گذروندن تعطیلات از اون دور بشین. وقتی برگردین احتمالاً متوجه می‌شین که شرایط فرق کرده.

  1. احترامی که سزاوارش هست رو بهش بدین.

اعتماد و احترام متقابل پایه‌های اصلی یه رابطه هستن. بدون این‌ها، رابطه به هر شکلی هم که باشه نابود میشه. وقتی اون بی‌علاقگی‌اش رو به شما نشان میده، ممکنه به خودتون بیایین و ببینین احترامی رو که ازتون انتظار داشته بهش ندادین. اگه متوجه شدین که در جاهایی کوتاهی کردین و بهش احترام لازم رو نذاشتین، پس دست‌به‌کار بشین و کاری که لازمه رو برای جبرانش انجام بدین و متقاعدش کنین که براش قابل‌احترام و ارزشمند هستین.

در یه رابطه، زن‌ها بیشتر به دنبال عشق و مراقبت هستن، درحالی‌که مردها به اعتماد و احترام اهمیت بیشتری میدن. اگه مردی فکر کنه که مورد احترام طرف مقابلش نیست، ممکنه احساس کنه توانایی ادامه دادن رابطه رو نداره. اگه این‌طور بشه، تنها کاری که باید انجام بدین اینه که قدردانی خودتون رو بهش نشان بدین.

  1. کاری کنید که مرد احساس کنه قهرمان زندگی شماست!

یک مفهوم جذاب در روان‌شناسی رابطه هست که بهش میگن غریزه قهرمان. این یه غریزه طبیعیه که در همه مردها وجود داره؛ اینکه عزیزانشون رو تأمین و از اون‌ها محافظت کنن. متأسفانه، این کاری نیست که یه مرد بتونه تنهایی انجامش بده. به‌عنوان شریک زندگیش، باید به اون فرصتی برای ایفای نقش قهرمانانه‌اش بدین. فقط شما می‌تونین غریزه قهرمانی اون رو بیرون بیارین.

با کمک خواستن ازش می‌تونین خیلی راحت به این هدف برسین یا می‌تونین ازش به‌خاطر تلاش‌هاش قدردانی کنین، تعریف و تمجید ازش و تجلیل از موفقیت‌هاش، همگی فرصت‌های خوبی برای تحریک غریزه قهرمانی مردتونه. هرچه بیشتر به اون حس قهرمان بودن بدین، برای دلجویی و خوشحال کردن شما تلاش بیشتری انجام میده.

احتمالاً براتون جالب باشه؛ 5 اشتباهی که منجر به طرد شدن شما از طرف مقابل میشه!

  1. اون رو در حضور دوستان و خانواده‌اش تحسین کنین.

مخصوصاً دوستان. وقتی دوستانش حضور دارن، قدردانی‌تون رو بهش نشان داده و با این کار حس قدرت بهش بدین. وقتی بین دوستانش، اون رو تأیید و تشویق می‌کنین، احساس سربلندی و غرور بهش دست میده. این یه موضوع کاملاً «مردانه» است که اکثر زنان اون رو به‌سختی درک می‌کنن. مراقب باشین، برای جلب رضایتش، زیاده‌روی نکنین. روراست و صادق باشین و فقط به چیزی از صمیم قلب باور دارین رو به زبان بیارین و انجام بدین، همین کافیه.

  1. با زبان عشق و محبت‌ باهاش حرف بزنین.

محبت کلامی خیلی ارزش داره. همۀ ما می‌دانیم که زنان در مورد عشق و پذیرفته شدن باید خاطرجمع باشن؛ اما باور عموم اینه که مردان به اون نیازی ندارن. این نگرش به‌هیچ‌وجه درست نیست!

حس پذیرفته شدن، قوت قلبیه که مردها هم بهش احتیاج دارن، منتها از نوع دیگه‌ای؛ مردها می‌خوان از این بابت مطمئن بشن که می‌تونن نیازها و زندگی دلخواهی که شما ازشون انتظار دارین رو براتون فراهم و شما رو خوشحال کنن.

اغلب زوج‌ها ضرورت اطمینان خاطر رو فراموش می‌کنن یا اجازه میدن احساسات و افکار همدیگه‌ رو بشناسن. همان‌طور که موقع بروز مشکل، خیلی مهمه که رک‌ و راست با هم حرف بزنین، مطلع کردن شریک زندگی‌تون ازاین‌جهت که انتظارات شما رو برآورده می‌کنه ضروریه.

  1. ازش کمک بخواین.

این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تحریک غریزه قهرمانی در مرد شماست که باعث ایجاد احساس نیاز داشتن به اون میشه. بعضی از خانم‌ها احساس می‌کنن که این امر تحقیرآمیزه چون خودشون خودکفا هستن و از عهدۀ زندگی‌شون برمیان. درخواست کمک از اون به این معنا نیست که باید وقار و عزت‌نفستون رو زیرِ پا بذارین؛ مردتون برای درخواست کمک‌کردن شما، ارزش بیشتری قائل میشه، چون می‌دونه با اینکه توانایی انجام اون کار رو داشتین اما با اون تماس گرفتین. مردها همیشه می‌خوان احساس مفید بودن کنن.

اما حواستون باشه این تقاضای کمک از نظر اون موجه باشه و باور کنه که واقعاً به کمکش احتیاج دارین. البته اینها چیزهایی هستن که خودتون به‌خوبی می‌تونین مدیریت کنین، اما اگه دقت نکنین ممکنه نتیجه معکوس بده. حتی ممکنه احساس کنه که بهش توهین شده. فقط زمانی ازش کمک بخواین که واقعاً محتاج کمکش باشین.

  1. طوری رفتار نکنین که انگار محتاج محبتش هستین.

مردها دوست دارن که احساس کنن زنی بهشون نیاز داره؛ اما این با آویزان شدن زمین تا آسمان فرق داره. وقتی ایجاد احساس نیاز در مردی می‌تونه غریزه قهرمانی‌اش رو تحریک کنه و به شما نزدیک‌تر بشه، در مقابل اگه احساس کنه بهش آویزان شدین و عشق و محبت رو گدایی می‌کنین تا جایی که بتونه از شما فرار می‌کنه.

وقتی نشان می‌دین که نیازمند محبتش و توجهش هستین، این امر مردها رو ناامید و عصبانی می‌کنه و باعث میشه که در نهایت راهش رو جدا کنه و اصلاً بهتون محل نذاره. باز هم اگه مثل لُنگ بهش بچسبین، فقط خیلی واضح ناامیدی و بی‌اعتمادی خودتون رو نشان دادین. برای ازبین‌بردن این دو ویژگی منفی تلاش کنین. این کمک می‌کنه تا توجه اون رو دوباره به دست بیارین.

احتمالاً براتون جالب باشه؛ ۲۷ نشانه‌ای که بهتون میگن دچار عشق واقعی شدین

  1. ارزشمند بودنتون رو باور کنین.

در دنیای مدرن امروز که همه برای زندگی و امرارمعاش سگ‌دو می‌زنن، خانم‌ها اغلب طبیعت زنانۀ خودشون رو فراموش می‌کنن تا شایستگی و خودکفایی بیشتری داشته باشن؛ اما نمی‌دونن که در این آشفته‌بازار، داشتن هر دوی این‌ها میسره. خانم‌ها می‌تونن بدون رهاکردن وظایف زنانه‌شون کارآمد و مؤثر هم باشن. اگه با مردی قرار ملاقات می‌ذارین که شخصیت غالب و سلطه‌جویی داره باید بیشتر مراقب اون جنبۀ طبیعت زنانه‌تون باشین.

سرگرمی‌ها و علایقتون رو از سر بگیرین و استعدادهای خلاقتون رو دوباره به تکاپو بندازین. زمان بیشتری رو در طبیعت بگذرونین. این به شناخت و درکِ بیشتر از خودتون کمک می‌کنه. فرصت‌ها رو برای با صدای بلند خندیدن از دست ندین. به الهامات قلبی‌تون گوش بدین و در تصمیم‌گیری بیشتر ازشون استفاده کنین. احساساتتون رو هرچی که هست قبول کنین و یاد بگیرین در زمان حال زندگی کنین. خلاصه اینکه خودتون باشین!

  1. از وجود خودتون لذت ببرین.

اجازه ندین نگرانی‌هاتون شما رو در زندگی محدود و پایبند کنن. فقط بدونین که زندگی همیشه مملو از استرس و اضطرابه، پس اجازه ندین روی شما تأثیر بذارن و کنترل زندگی‌تون رو به دست بگیرن. در عوض، زندگی شاد، راضی و بی‌خیالی داشته باشین و یاد بگیرین که با جریانِ یه زندگی شاد و سرگرم‌کننده حرکت کنین. ممکنه گاهی اوقات زندگی سخت و چالش‌برانگیز باشه، اما می‌تونین با طرزِ فکر «من می‌تونم» روی این گرفتاری‌ها غلبه کنین. هرچند وقت یک‌بار استراحت و تفریح زندگی رو شیرین و لذت‌بخش می‌کنه.

مردها آشکارا تمایل دارن که جذب عنصر سرگرم‌کنندهٔ شما بشن!

چند نکته برای جلب‌توجه مجدد مرد زندگی‌ات:
  • خودت رو از نو بساز و ظاهرت رو متحول کن.
  • به همه مهربانی کن و زندگی روزمره‌ات رو از یکنواختی در بیار.
  • با دلربایی اون مرد رو تحت‌تأثیر قرار بده.
  • جنبه‌های پنهان و مرموزی از خودت داشته باش.
  • حس شوخ‌طبعی‌ات رو بروز بده.
  • اعتمادبه‌نفست رو بهش نشان بده.
  • به اون ابراز عشق و محبت کن.
  • به حریم خصوصی اون احترام بذار و صبور باش.
  • اجازه بده با گذر زمان بیشتر بشناسدت.
  • اجازه نده نظرات و انتظارات دیگران رو تحت‌تأثیر قرارت بده.
  • از رسانه‌های اجتماعی به نفع خودت استفاده کن.
  • یاد بگیر از وجود خودت لذت ببری.

علائمی که نشان میده مردی علاقه‌اش رو نسبت به شما از دست داده:

خیلی ساده است. زمانی که اون دیگه‌ به شما علاقه‌ای نداره، بی‌محلی می‌کنه، بهتون اهمیت نمیده و به‌طرف چیزهایی که براش جالبه میره. درک این‌ها قطعاً کار سختی نیست. گاهی ممکنه بی‌علاقگی‌اش رو از شما پنهان کنه تا آزرده‌خاطر نشین. بااین‌حال، خیلی راحت از طرز رفتارش متوجه می‌شین که دیگه در قلبش جایی ندارین از جمله:

  • ادب رو رعایت نمی‌کنه.
  • از شما ایراد می‌گیره.
  • از شما دوری می‌کنه.
  • به تماس‌ها یا پیام‌هاتون جواب نمیده.
  • از روبه‌رو شدن با شما پرهیز می‌کنه.
  • به بهانه‌های مختلفی از شما فرار می‌کنه.
  • بهتون توجهی نداره.
  • دیدن شما تو برنامه‌هاش جایی نداره.
  • دربارۀ آینده باهاتون حرفی نمی‌زنه.

شاید براتون جالب باشه؛ 9 نشانۀ بی‌اعتمادی مردها که موجب دلسردی زن‌ها می‌شه

سخن آخر

چقدر برای برگرداندن عشق و شروع دوباره رابطه عاطفی با کسی که از دست دادین، شانس دارین؟

این سؤالیه که مدت‌هاست شما رو آزار میده. متأسفانه هیچ جوابی برای این سؤال وجود نداره چون کاملاً به این بستگی داره که دلیل ازدست‌رفتن علاقه‌اش چی بوده. بعضی مواقع فرصتی برای جبران کردن و برگرداندن مرد به رابطه دارین، اما شاید همیشه این‌طور نباشه. اگه بتونین متقاعدش کنین که شما این‌قدر ارزش دارین که دنبال شما بیاد، شاید برگرده. اگه متوجه بشه که به دلایل احمقانه‌ای شما رو نادیده گرفته و این تقصیر شما نبوده، فرصتی دارین که اون رو وادار کنین دوباره به دنبال عشق و توجه شما باشه.

اون ممکنه متوجه بشه که چون فقط احساس بی‌حوصلگی و یکنواختی می‌کرده شما رو تنها گذاشته. ممکنه اون تنوع و هیجان زودگذر باشه و بفهمه مردم راست میگن که «همیشه مرغ همسایه غازه!» و مجدداً سمت شما برگرده؛ پس همه چیز بستگی به نوع رابطه‌ای داره که داشتین!

دیدگاه خود را ثبت نمایید.