thumb

چگونه از بروز سوءتفاهم در محیط کار جلوگیری کنیم؟ (11) 5 راه برقراری ارتباط با کارمندان

نحوه ایجاد ارتباط با کارمندان در محل کار

محققان دانشگاه ویرجینیای غربی نتایج حاصل از ارتباط رئیس و مرئوس رو مورد بررسی قرار داده و به نتایج جالب و مفیدی رسیدن. این مطالعه نشان می‌ده سرپرستانی که به طور منظم، بادقت و به شکلی مطلوب با کارمندانشون ارتباط برقرار می‌کردن، نسبت به کسانی که این رویه رو دنبال نمی‌کردن، همکاری متقابل بیشتری در کار به دست میاوردن.

 ایجاد رابطه با زیردستان ممکنه خطرناک به نظر برسه، اما ایجاد یه رابطه متناسب و متعادل با مرئوسین می‌تونه برای مشاغل کوچک در بسیاری از زمینه‌ها مفید باشه. باوجوداینکه کارمندان هم هرازگاهی به گرفتن ایدۀ خوب و ناگهانی نیاز دارن، اما چیزی که در حقیقت باید در یک کسب‌وکار وجود داشته باشه اعتماد متقابل، ثبات کاری و شفقت واقعیه. با نشان‌دادن احترام و قدردانی نسبت به کارکنان سخت‌کوش، می‌تونین روابط کاری مستحکم‌تری بسازین.

5 روشی که به‌وسیله اون‌ها می‌تونین روابطی گرم و محکم با کارمندان برقرار کنین؛

  1. ارتباط داشته باشین.

با برقراری تماس‌های روزانه، بازدید چک کردن فهرست حضوروغیاب یا برگزاری جلسات هفتگی، با زیردستان ارتباطی منظم و مورد انتظار رو برقرار کنین. کارمندان رو با اسم کوچیک صدا بزنین، باهاشون سلام و احوالپرسی کنین و روحیۀ شادی داشته باشین.

بیشتر بخوانید: 4 قدم برای داشتن شادی شغلی و ساخت محیط کار شاد

  1. به کارمندان اعتماد کنین.

با اجازه دادن به کارمندان برای ارائه ایده‌هایی که باعث صرفه‌جویی در هزینه یا ساده‌سازی فرایندها می‌شه، مشوق اعتماد و اطمینان در محل کار باشین. موقع ارائه نقطه‌نظرات به دیگران به کارمندان اعتبار بدین.

  1. دستورالعمل‌های روابطِ کاری رو یاد بدین.

با ممانعت از گفتن اطلاعات خصوصی در مورد خودتون یا کارمندان دیگه یا هر چیزی که فکر می‌کنین ممکنه موقعیت شما رو تضعیف می‌کنه، به زیردستان بفهمانید که دستورالعمل‌های روابطِ کاری چیست. با گفتن «الان جای این حرف نیست»، از بیان یک شوخی یا اظهارنظر نامناسب جلوگیری کنین و مکالمه را به سمت موضوعات مرتبط با کار هدایت کنین، مثل "شما گزارش پروژۀ آخرتون رو ارائه دادین؟ مرحله بعدی چیه؟"

در کل برای برقراری ارتباط موثر با کارمندان، نیاز به بروزرسانی مهارت های مدیریتی است و بروزرسانی مهارت‌های مدیریتی، کلیدی برای رقابت پذیری حرفه‌ای.

  1. مناسبت‌ها رو جشن بگیرین.

روزهای مهم مانند روز تولد هر کارمند یا سالگرد تأسیس شرکت رو در تقویم علامت بزنین و برای رسیدن به دستاوردهای مهم کارمندان رو تشویق کنین برای برگزاری هر ماه یک جشن تولد با کیک و ناهار ویژه، برنامه بچینین.

  1. به موفقیت کارمندان کمک کنید.

کارمندان را در مسیر شغلی، هدایت کنین. عملکرد شغلی اون‌ها رو بررسی کنین و در مورد اینکه چطور می‌تونن موفق بشن بهشون راهکار بدین. می‌تونین برای بالابردن سطح تحصیلات یا یادگرفتن مهارت‌های جدید بهشون پیشنهاد بدین که اگه واجد شرایط بودن برای اون‌ها وظایف جدید یا دستمزد بالاتری رو در نظر گرفتین.

یعنی تمام تلاشتون رو بکنید که بتونید برای کارمندان خود کوچینگ شغلی انجام دهید تا به موفقیت برسند.

نیوشا احسانی تبار

1401/07/30

ولی چقدر خوب میشه همه ما وقتی مشکلی برامون پیش میاد، از اینکه اونو با مدیرمن درجریان بزاریم نترسیم

دیدگاه خود را ثبت نمایید.