thumb

آتنا کیست؟ بررسی تیپ شخصیتی الهه آتنا در روان‌شناسی یونگ

آتنا کیست؟ همه چیز درباره آرکتایپ زنان آتنا

اگر بخواهم توضیح دهم آتنا کیست باید بگویم زنانی که از عقل و منطقشان جهت تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کنند زنان با آرکتایپ آتنا هستند؛ از نظر الهه آتنا عقل بر احساس و غریزه برتری دارد؛ در واقع در زنان آتنا احساس و غریزه باید تابع منطق آنها باشد. در این مقاله ما سعی بر این داریم به معرفی یکی آرکتایپ های زنانه از پانزده کهن الگو شخصیتی یونگ یعنی الهه آتنا بپردازیم.

شخصیت آتنا؛ آتنا کیست؟

اگر بخواهیم به ویژگی اصلی زن باشخصیت آتنا اشاره کنیم باید بگویم آتنا تایپ‌ها زنانی نیستند که زنانگی خود را به نمایش بگذارند همچنین آنها زیاد اهل مد، لباس و رسیدن به خود هم نیستند؛ اما بسیار آراسته‌اند. شاید شما هم در جامعه بانوانی را دیده‌اید که بسیار مستقل بوده و در دانشگاه جزو شاگردان ممتاز و در محیط کار، رئیس هستند. در این دست بانوان اغلب کهن الگوی آتنا، قدرتمندترین کهن الگو است.

زنان آتنا تایپ

زن آتنا می‌داند چگونه به رقابت با دیگران بپردازد و برای آینده خود برنامه‌ریزی کند؛ زن با الهه آتنا از راحت‌ترین و بهترین راه‌ها اقدام می‌کند؛ آنها ذهنی پویا و فعال دارند و قبل از اقدام در هر کاری به‌دقت و موشکافانه تمام جزئیات را بررسی می‌کنند و پس از آن تصمیم نهایی را می‌گیرند.

 آتنا به چه معناست؟

آتنا در اساطیر یونانی به‌عنوان الهه خرد، جنگاوری، صنایع‌دستی و نگهبان شهر آتن شناخته می‌شود؛ ازاین‌رو نام آتن را به‌افتخار او این چنین نامیده‌اند. اصالت اولیه این الهه، اژه‌ای است و بعدها به‌عنوان ایزدبانوی محافظ شهرهای یونان به‌خصوص آتن مورد پرستش قرار گرفت. او همچنین به نام‌های Polias و Poliouchos (برگرفته از کلمه polis به معنای دولت‌شهر) شناخته می‌شود.

معابد وی معمولاً در بالای آکروپولیس و مرکز شهر قرار داشت و معبد پارتنون در آکروپولیس آتن به او اهدا شده است. او همچنین به‌عنوان خدای جنگجو مورد پرستش قرار می‌گرفت؛ افراد بر این باور بودند که او سربازان را در جنگ هدایت می‌کند.

الهه آتنا

آتنا Athenae از ده خدای بزرگ باستان است. رومیان باستان او را الهه چشم زنگاری می‌نامند. او قامتی بلند و ظاهری آرام داشت و متانت او از زیبایی‌اش افزون بود. یونانی‌ها پیش از آنکه از دیگر آریایی‌ها جدا شوند، او را می‌پرستیدند؛ ازاین‌رو اسطوره‌شناسان او را از ایزد بانوان پیش یونانی می‌دانند. آتنا همان الهه‌ای است که هندوان آریایی «واک» می‌نامند. بعدها رومیان او را مینروا «Minerva» نامیدند و به‌اندازه یونانی‌ها او را احترام و پرستش کردند. آتنا در تمام یونان به‌ویژه در آتن پرستیده می‌شد. آتنی‌ها او را الهه و حامی شهر خود می‌دانستند حتی نام آتن را نیز از اسم این الهه گرفته بودند. آنها سنگ‌هایی را که از آسمان می‌افتاد قاصد آتنا می‌دانستند و آنها را مقدس می‌شمردند. در آتن دو معبد بزرگ در اکروپول برای آتنا ساخته بودند، درحالی‌که خدایان بزرگ دیگر آتن فقط یک معبد داشتند. آتنا در یونان خدابانوی جنگ و خرد است و در شهرهای اسپارت، مگار و ارگوس معبدهایی برای او ساخته شده است. نماد او نیزه و کلاه‌خود و سپر یا زره است. گفته می‌شود بر سپر او سر گورگن (Gorgon) نصب شده است. آتنا بعدها دارای ویژگی‌های ثانوی شد. برای نمونه در شهر الیس عنوان مادر داشت.

مادر آتنا متیس Metis الهه‌ای بود که مظهر خرد و عقل کل به شمار می‌رفت. ازآنجاکه تأثیر و نفوذ متیس روی همسرش زئوس زیاد بود، دو الهه دیگر به زئوس گفتند اگر فرزند متیس به‌اندازه مادرش خردمند باشد، او را از تخت خدایی فرو می‌کشد. زئوس ترسید و متیس را با فرزندی که در شکم داشت بلعید. این اسطوره که از اسطوره زایش خود زئوس وام گرفته، تنها اسطوره‌ای نیست که در آن زئوس در نقش کرونوس پدیدار می‌شود.

از الهه یونانی آتنا به‌عنوان الهه‌ای با چشمان روشن یاد می‌شد. برخی از محققان معتقد بوده‌اند که آتنا در زمان‌های قدیم الهه طوفان و رعدوبرق بوده است؛ مارها بخشی از مجسمه معروف او را تشکیل می‌دهند. جغد با آتنا الهه یونانی پیوند خورده است؛ زیرا نشان‌دهنده خرد و هوشیاری است. همچنین گفته می‌شود که آتنا اولین درخت توت، بلوط و زیتون را خلق کرده است.

تیپ شخصیتی آتنا در روان‌شناسی یونگ؛

شخصیت آتنا در روان‌شناسی یونگ یک شخصیت کاملاً خودساخته شناخته می‌شود؛ آتنا با مردان کار می‌کند، اما از برقراری رابطه جنسی و دوستی با آنان دوری می‌کند.

اگر بخواهیم به مهم‌ترین ویژگی‌های زن آتنایی در روان‌شناسی تحلیلی یونگ اشاره کنیم می‌توانیم مواردی همچون دوراندیشی، طرح‌ریزی، مهارت در کار، صبر و شکیبایی آن را نام ببریم.

زنان آتنا دقیقاً می‌دانند چگونه با دیگران به رقابت بپردازند؛ این ویژگی آنها باعث شده که از سایر افراد متمایز باشند. همچنین آنها به‌اندازه لازم به جزئیاتی که به کل مسئله مربوط است توجه دارند، درحالی‌که سایرین عموماً جزئیات را نادیده می‌گیرند.

زنان آتنایی بسیار منظم و مقرراتی هستند و برای تمامی کارهایشان برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌دهند، این گونه کمترین اتلاف وقت و انرژی را دارند.

خصوصیات شخصیت آتنا:

اگر بخواهیم به خصوصیات اصلی و ذاتی آتنا اشاره کنیم باید بگوییم این زنان بسیار عمل‌گرا هستند؛ یعنی هیچ‌گاه از آنها درباره اهدافشان چیزی نمی‌شنوید؛ چرا که آنها مدام در حال حرکت در مسیر رسیدن به هدف هستند.

زنان آتنا را عزیزکرده پدر می‌دانند؛ چرا که از کودکی گرایش بیشتری به پدر داشته و از حرف‌های زنانه دوری می‌کنند؛ همچنین آنها در عرصه فعالیت‌های مردانه وارد می‌شوند و در جاه‌طلبی‌ها، اهداف شغلی و ایده‌ها با مردان شریک می‌شود؛ اما زن باشخصیت آتنا چندان تمایلی به مردان سطحی‌نگر ندارد و شخصیت و جایگاه اجتماعی مرد برای او بسیار مهم است؛ او اگر برای ازدواج بین دو نفر که یکی پول‌دار و دیگری شخصیت اجتماعی والایی دارد قرار باشد شخصی را انتخاب کند قطعاً مرد دومی را انتخاب می‌کند.

از دیگر خصوصیات منحصربه‌فرد زنان آتنا می‌توانم بگویم آنها دختران بی‌دردسری هستند و الگوی خیلی از دختران قرار می‌گیرند.

استعدادات

دختران آتنایی به شناخت موتور ماشین علاقه نشان می‌دهند و می‌دانند چگونه هر وسیله‌ای را تعمیر کنند. آنها دخترانی هستند که از بازار بورس و سهام شناخت کافی دارند و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. زنان آتنا به ریاضیات علاقه دارند و در آن استعداد نشان می‌دهند؛ زن آتنایی زمان زیادی را در آزمایشگاه‌های فیزیک، شیمی و یا کامپیوتر سپری می‌کنند. آنها در بافندگی، خیاطی و سوزن‌دوزی مهارت نشان می‌دهند و از کارهای دستی گوناگون لذت می‌برند؛ شاید این تنها علایق مشترک آنان با مادران و دختران سنت‌گرا باشد.

دوراندیشی، طرح‌ریزی، مهارت در کار و نیز صبر و شکیبایی شیوه کاری و مشخصه کهن الگوی آتناست. زن آتنایی در هنرهای خانگی نیز تبحر دارد، ازاین‌رو اگر ازدواج کند با استفاده از ذهن عمل‌گرا و دید ظریفش معمولاً خانه را به نحو احسن اداره می‌کند.

نقاط ضعف آرکتایپ آتنا
  • آتنا در روابط عاطفی معمولاً مشکل دارند.
  • زنان آتنایی به بعد احساسی مرد توجه نمی‌کند.
  • زن آتنایی جنبه زنانه خود را چندان رشد نمی‌دهد و از این نظر در روابط زناشویی‌اش مشکل دارد.
  • کمال‌طلبی و افکار زیاد زن آتنا باعث می‌شود به جسمش توجه چندانی نکند.
نقاط قوت آرکتایپ آتنا
  • زن آتنایی بسیار هدفمند و با برنامه‌ریزی‌های بزرگ است.
  • تصمیمات بسیار منطقی‌ای می‌گیرد.
  • خود را از حواشی زندگی دور می‌کند.
  • دنبال حرف‌های زنانه و غیبت‌کردن‌های معمول نیست.
  • بسیار باهوش، فعال و باخرد هستند.

نتیجه تست mbti

در آزمون Mbti افراد متوجه تیپ شخصیتی خود می‌شوند که درون‌گرا I، برون‌گرا E، حسی S، شهودی N، احساسی F، منطقی T و در برخورد با مسائل آیا ادراکی هستند P و یا قضاوت گرا J هستند.

نتیجه تست mbti زنان آتنایی احتمالاً تایپ INTJ را نشان دهد؛ زنان آتنایی بسیار عاقل و منطقی هستند و به‌شدت از منطقشان پیروی می‌کنند، آنها تحت فرمان عقلشان هستند و همه اطرافیان آن‌ها را به‌عنوان یک فرد منطقی می‌شناسند. از نظر آتنا عقل بر احساس و غریزه برتری دارد و احساس و غریزه باید تابع منطق باشند. خوب اندیشیدن و مقاومت در اوج بحران عاطفی از ویژگی‌های بارز زنان آتنایی است. آتنا زنی است که به‌سوی مردان قدرتمند، بانفوذ و با مسئولیت جذب شده و می‌تواند همکاری بسیار خوبی با این مردان داشته باشد. این زنان به هم صحبتی با مردان بیشتر از هم صحبتی با زنان گرایش دارند؛ اما به‌هیچ‌عنوان درگیر رابطه عاطفی و جنسی با مردان نمی‌شوند.

  • عاقل
  • منطقی
  • کمال‌گرا
  • هدف‌گرا 
  • محافظه‌کار
  • تحصیل‌کرده 
  • تمایل به ادامه تحصیل و کسب مدرک علمی

علائم آتنا

  • همان‌طور که در قبل توضیح دادیم آتنا تایپ‌ها در تصمیم‌گیری‌های خود احساسی عمل نمی‌کنند و به‌شدت پیرو عقل و منطق خود هستند.
  • دختران آتنا اهل گریه و زاری نیستند و با هوشیاری نسبت به محیط اطراف، روابط اجتماعی و دوستان خود را انتخاب می‌کنند.
  • زنان آتنا دوراندیش هستند؛ صبر و حرفه‌ای بودن در کار یکی از مولفه‌های اصلی شخصیت آنها است.
  • آتناها می‌دانند چگونه برای آینده خود برنامه‌ریزی هدفمندی داشته باشند.
  • شخصیت آتنا بسیار مرتب و منظم است و به قوانین و مقررات به‌شدت پایبند می‌باشد.
  • زنان با آرکتایپ آتنا به‌خوبی شرایط را مورد بررسی قرار می‌دهند و با درنظرگرفتن جزئیات و کلیات موقعیت، برای رسیدن به اهدافشان اقدام می‌کنند.
  • آتناها به‌شدت اهل عمل هستند و خیلی کم پیش می‌آید درباره اهدافشان با دیگران سخن بگویند.
  • آرکتایپ آتنا اصلاً اهل افراط‌ و تفریط نیستند و به‌شدت اعتدال را رعایت می‌کنند.
  • آتنا تایپ‌ها عقاید خود را یک‌بار به‌صورت شفاف و واضح بیان کرده و برای قبولاندن آن به دیگران اصرار و پافشاری نمی‌کنند.
  • آنها بسیار محافظه‌کار بوده و اهل ریسک‌کردن نیستند.
  • در اجتماع وارد فعالیت‌های مردانه شده و شریک جایگاه‌های شغلی و جاه‌طلبی‌های مردان می‌شوند.
  • خونسرد و خویشتن‌دار هستند؛ گاهی خونسردی آنها می‌تواند به سردی احساسی منجر شود.
  • آن‌ها افرادی بسیار رک و رازدار هستند.
  • آتنا زنی تک‌بعدی با ذهنی انتقادگر است که تنها به نیاز‌های خویش اهمیت می‌دهد؛ نیاز‌های دیگران برای او مهم نیست و درد و رنج دیگران را به‌خوبی درک نمی‌کند.
تقویت کهن الگوی آتنا

زنانی که قصد دارند کهن الگو آتنا را درون خود رشد دهند می‌توانند با تحصیل و کار در رشته‌های ریاضی، علوم، دستور زبان، پژوهش، نوشتن مقاله و... این کهن الگو را در خود پرورش بدهند؛ چرا که رشته‌های نام‌برده نیازمند مهارت آتنایی است.

به‌طورکلی برای فعال‌کردن کهن الگوی آتنا باید:
  • تحصیل و حرفه خود را جدی بگیرید.
  • خود را به مطالعه‌کردن عادت دهید.
  • منطقی فکرکردن و آگاهی از واقعیت‌ها به پرورش آرکتایپ آتنا کمک می‌کند.
  • یادگیری و تحصیل هر دانش به پرورش این الگو کمک می‌کند.
  • گاهی شرایط زندگی که منجر به پنهان‌کردن احساسات و دفاع از خود می‌شود، کهن الگوی آتنا را فعال می‌کند.
آتنا در خانواده

زن آتنایی زمانی که باردار می‌شود تمایل دارد فرزندش سریع بزرگ شود و از کودکی‌کردن آن لذت چندانی نمی‌برد. او دوران حاملگی و شیردهی را اصلاً دوست ندارد. احتمال اینکه مادر آتنایی در نوزادی برای کودک پرستار بگیرد بسیار بالا است.

مادر آتنایی اگر پسری کنجکاو، باهوش و اهل رقابت داشته باشد، احساس خوبی دارد و او را به سمت مسئولیت‌ها سوق می‌دهد و حتی ممکن است رفتارهای کلیشه‌ای مردانه را به او تزریق کند.

اگر دخترش مثل خودش نباشد و با مسائل به‌گونه‌ای منطقی برخورد نکند و مستقل نباشد، امکان دارد حتی وجود او را نادیده بگیرد. به‌صورت کلی درک این که دختر یا پسر زن آتنایی با مسائل به‌گونه‌ای عاطفی برخورد کنند برای او بسیار دشوار است.

کودکی آتنا

کودک آتنا بیشتر از پدرش خود سؤال می‌پرسد تا مادرش. این کودکان به‌محض اینکه خواندن را آموزش ببیند مشغول مطالعه کتاب می‌شوند.

کودک آتنایی با افراد بالاتر از سن خودشان ارتباط دارند و کودکی‌کردن در آنها حداقل است.

دختران آتنایی سایر دختران را لوس می‌پندارند و در دوران نوجوانی بیشتر وقت خود را با پسر‌ها سپری می‌کند؛ اما او به‌خوبی می‌تواند خود را از درگیری‌های عاطفی دورنگه دارد.

تربیت کودک آتنا

همان‌طور که در قبل توضیح دادیم کودک آتنا بیشترین ارتباط خود را با پدرش دارد؛ ازاین‌رو پدرش باید او را حمایت و تشویق کند تا دنبال استعدادهایش برود و پیشرفت کند، در غیر این صورت اعتمادبه‌نفس آن کاهش پیدا می‌کند.

دنیای دختر آتنا و مادرش کاملاً از هم جداگانه است؛ او به‌هیچ‌عنوان با عواطف، سبک زندگی و دغدغه‌های مادرش کنار نمی‌آید مگر اینکه کهن الگو آتنا نیز در مادر فعال باشد.

آتنا در روابط عاطفی، عشق و ازدواج

الهه آتنا معمولاً از ازدواج دوری می‌کند؛ اما اگر ازدواج کند به همسر خود وفادار است و در رابطه بسیار با برنامه‌ریزی و منطقی عمل می‌کند. او در انتخاب همسر هوشیارانه عمل می‌کند و مرد جاافتاده و موفق را بر می‌گزیند.

همسر آتنا موظف است به او آزادی کار، ادامه تحصیل و انجام فعالیت‌های اجتماعی را بدهد.

همچنین او در پیشرفت و ترقی همسر خود نقش دارد و در صورت لزوم مانع تصمیمات آنی و عجولانه آن می‌شود که این موضوع می‌تواند موفقیت‌های زیادی را برای همسر او همراه داشته باشد.

همسر مناسب آتنا

آتنا با خصوصیات منطقی و کمال‌گرا آیا در ازدواج خود موفق است؟

در پاسخ به این سؤال باید بگویم زنان آتنا باید با مردانی همچون آپولو ازدواج کنند؛ این گونه می‌توانند یکدیگر را به‌صورت کامل درک کنند و ازدواج موفقی را تجربه کنند.

  • ازدواج آپولو و آتنا

ازدواج آپولو و آتنا ازدواج با پایان خوش است؛ مرد آپولو بر اساس عشق و علاقه در رابطه تصمیم‌گیری نمی‌کند. او همچون زن آتنا بر اساس منطق تصمیم‌گیری‌هایش را انجام می‌دهد که این موضوع باعث ایجاد تفاهم میان آنها می‌شود.

به‌طورکلی در ازدواج آپولو و آتنا هر دوی آنها در این ازدواج راحت هستند و هر یک برنامه و هدف‌های دیگری را درک می‌کند.

  • ازدواج آتنا و هرمس

مرد هرمس در کار و روابطش متعهد است، هرمس معمولاً جزئیات کار خود را با همسرش در میان نمی‌گذارد و از او انتظار کمک و همفکری هم ندارد. 

هرمس از همسر خود توقع دارد که در نبود او خانه را مرتب کند و منتظر همسر خود بنشیند.

باتوجه‌به خصوصیات زنان الهه آتنا ازدواج آتنا و هرمس سرانجام روشنی ندارد.

  • ازدواج آتنا و هفائستوس

آتنایی‌ها ذهن شفاف دارند و به‌هیچ‌عنوان حسودی نمی‌کنند؛ این زنان برای مرد هفائستوس درعین‌حال که جذاب و جالب هستند، اسرارآمیز هم به نظر می‌رسند.

با همسر آتنایی چطور رفتار کنیم؟

همسر آتنایی خود را به‌هیچ‌عنوان محدود نکنید و مانع فعالیت‌های علمی یا اجتماعی آن‌ها نشود؛ بلکه در راه رسیدن به اهدافشان یار و همراه او باشد؛ با او همفکری کنید و دست آن را در سختی‌ها بگیرید و مانع راهش نشوید.

جذب زنان آتنا

برای جذب زنان با آرکتایپ آتنا باید هدفمند سخن بگوید و مدام از این شاخه به آن شاخه نپرید.

همچنین از شوخی‌های سطحی با آن بپرهیزید؛ برای اینکه بتوانید نظر زن آتنا را به خود جلب کنید باید بیشتر از برنامه‌های خود سخن بگویید و او را به‌خاطر نظرات و اهدافش تحسین نمایید.

انتظار نداشته باشید آتنا زود وارد روابط عاطفی شود؛ او ابتدا می‌سنجد و مدت‌ها زمان می‌خواهد تا کمی صمیمی شود. دقت داشته باشید اگر برای مسائل علمی، اجتماعی و تحقیقاتی همراه خوب می‌خواهید زنان آتنا گزینه مناسبی هستند.

آتنا در کسب‌وکار

زنان آتنا در کسب‌وکار شانه‌به‌شانه مردان کار می‌کنند؛ این زنان کارمندان محبوب مدیر محسوب می‌شوند.

زن آتنا برای مشاغلی همچون بازاریابی، فروشندگی، تبلیغات، آرایشگری و طراحی لباس، کارهای هنری مناسب نیستند؛ چرا که این زنان به‌شدت به تحقیق و پژوهش علاقه‌مندند.

زن آتنا بسیار به کار خود پایبند است و برای او مهم است تا چیزی را که آموزش می‌دهد همه کاملاً یاد بگیرند.

آتنا برای چه شغلی مناسب است؟

زنان با کهن الگو آتنا مناسب برای مشاغلی همچون آموزگاری هستند؛ زیرا با صبر و حوصله مسائل را آموزش می‌دهند. آموزگار با کهن الگو آتنا احتمالاً سخت‌گیرانه عمل کند و به‌سختی نمره بالا به شاگردانش دهد.

  • مدیرعامل
  • تجارت
  • دیجیتال مارکتر
  • مشاور
  • دولوپر
  • آموزگار
  • صنعتگری
  • مهندسی
  • قضاوت و وکالت
  • استاد دانشگاه
  • همکار آقایان پر نفوذ
  • و...

شراکت و همکاری با آتنا

اگر با زن آتنا شراکت کنید او می‌تواند با منطق خود شرایط را مدیریت کند و اگر لازم باشد جلو تصمیمات عجولانه شما را می‌گیرد؛ این زنان می‌توانند در شرایط بحرانی به‌سرعت تصمیم بگیرند، چراکه به‌سادگی تحت‌تأثیر هیجانات و احساسات خود قرار نمی‌گیرند. همچنین باتوجه‌به اینکه زنان آتنا ذهنی پویایی دارند می‌توانند شرایط را به‌خوبی مورد بررسی قرار دهند و پس از آن اقدام به تصمیم‌گیری کنند.

تحصیلات آتنا

دختران با الهه آتنا بسیار درس‌خوان، باانگیزه و به‌شدت دنباله‌رو اهدافشان هستند.

اگر دختر آتنا در محیطی بزرگ شود که امکان پیشرفت برای او فراهم نباشد یا او را در سنین پایین مجبور به ازدواج کنند به‌شدت افسرده می‌شود و هیچ‌چیزی او را خوشحال نمی‌کند.

  • در رشته‌های ریاضی می‌تواند موفق باشد.
  • او می‌تواند در رشته‌های تجربی به موفقیت‌های بزرگ دست می‌یابد.
  • زن آتنا در رشته‌های انسانی در روان‌شناسی، مدیریت، حسابداری قوی است.
  • زن آتنا در هنر و ورزش معمولی است.

استعدادهای آتنا در باب کسب‌وکار و تحصیلات

زنان آتنا بسیار کمال‌گرا، باید گرا و منطقی می‌باشند؛ ازاین‌رو آنها مدیرانی هستند که به‌موقع تصمیمات منطقی می‌گیرند و اصلاً تحت‌تأثیر احساسات خود قرار نمی‌گیرد.

جایی که زن آتنا هست همدلی و نظم برقرار است و کارها به نحو احسن انجام می‌شود. افراد دارای این کهن الگو در محیط کاری بسیار محبوب مدیران قوی هستند و با حفظ فاصله عاطفی با مردان شانه‌به‌شانه با آنها کار می‌کند.

زن آتنا افراد بسیار مناسبی برای برنامه‌ریزی در سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند. می‌توانند مشکلات احتمالی سازمان را پیش‌بینی کرده و برای برطرف‌کردن آن‌ها برنامه‌ریزی کنند. آنها مدرسان و آموزش‌دهنده‌های بسیار خوبی هستند و می‌توانند به‌وضوح چیزی را توضیح دهند و برایشان مهم است که مخاطب حرف آن‌ها را کامل متوجه شود. زن با الهه آتنا پزشکان، اساتید دانشگاه، محققان و دانشمندان بسیار خوبی هستند و علاقه زیادی به تحقیق و پژوهش دارند.

دوستی با آتنا

زن آتنا معمولاً دوست دختر ندارد؛ باتوجه‌به این که زن آتنا حس همدردی وجود ندارد؛ ازاین‌رو ایجاد حس دوستی با دختران در آن تقریباً صفر است.

اگر زن آتنا با دختران دیگر رابطه دوستی برقرار کند مطمئن باشید آن دختر بسیار قدرتمند است.

آتنا با کدام تیپ رابطه بهتری برقرار می‌کند؟

آتنا با دخترانی مستقل و قوی ارتباط خوبی برقرار می‌کند و از دختران لوس و آنهایی که هیچ‌گونه هدفی برای خود ندارند بیزار است.

طرز برخورد با آرکتایپ آتنا

برای صحبت‌کردن با زن آتنا باید هدفمند صحبت کنید، با او از شوخی‌های سطحی بپرهیزید و بیشتر از برنامه‌های خود سخن بگویید و او را به‌خاطر نظرات و اهدافش تحسین نمایید.

اگر با زن آتنایی قرار گذاشتید از تأخیرکردن پرهیز کنید و سر موقع در محل قرار حاضر شوید.

دستورالعمل‌هایی برای شخصیت آرکیتایپ آتنا:
  • به بعد احساس و ابراز هیجانات توجه بیشتر کنید.
  • بایدگرایی و کمال‌طلبی را کنار بزنید.
  • استرس خود را مدیریت کنید.
  • بعد زنانه خود را فراموش نکنید و به آن بها دهید.
  • به زنان و مردان معمولی هم توجه کنید.
  • به احساسات خود و دیگران بها دهید و بگذارید کودک درونتان قدری نفس بکشد.
  • نگرش منفی‌تان به طنازی و عشوه‌گری دختران را تغییر دهید.
  • همیشه زنانگی خود را فدای رسیدن به موفقیت نکنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی بر این داشتیم به معرفی الهه آتنا بپردازیم؛ حالا که متوجه شدید آتنا کیست بهتر است یک سری دستورالعمل‌هایی برای شخصیت آرکیتایپ آتنا بدانید.

محبوبه امینی

1402/11/11

جالب بود

دیدگاه خود را ثبت نمایید.