thumb

5 عادتی که موجب بهبود کیفیت زندگی شما می‌شه!

تغییر عادات‌ یه کار دلهره‌آوره. اما چیزهای خاصی هست اما اگه با کمی تلاش تغییرشون بدین می‌تونن تأثیر بسزایی روی کیفیت زندگی‌تون داشته باشن. امروزه برنامه‌ها و روش‌های زیادی برای داشتن یه زندگی سالم وجود داره. با این حال، ممکنه کسی ندونه از کجا باید شروع کنه.

به احتمال زیاد، ممکنه هزاران مقاله پیدا کنین که به دلیل حجم زیاد اطلاعات، احساس سردرگمی بهتون داده باشن. یادتون باشه: برای بهبود کیفیت زندگی‌تون نیازی به تحولی عظیم ندارین. درواقع، تنها برداشتن چند قدم رفاه شخصی شما رو افزایش می‌ده و روزها رو معنادارتر می‌کنه. کافیه امتحانش کنین. و اما این عادت‌ها:

تغییر عادات

  1. برای خودتون وقت بذارین.

شاید این‌قدر درگیر کار، مسئولیت خانوادگی و سایر تعهدات باشین که خودتون رو از یاد ببرین. ولی، استراحت کردن بسیار مهمه به خصوص وقتی صحبت از بهبود کیفیت زندگی‌تون باشه. وقتی که برای خودتون کنار می‌ذارین رو جدی بگیرین و هر کاری که انجام می‌دین، به برنامه‌ریزی‌تون پایبند باشین. فقط به این دلیل که در محل کار فرصتی پیش اومده که مشتری‌ها به خواسته‌هاشون برسن، هرگز برنامه‌های شخصی‌تون رو تغییر ندین. چنانچه برای خودتون وقت نذارین، همیشه دنبال چیزی می‌گردین و هرگز احساس رضایت و خشنودی نمی‌کنین.

  1. مراقب روحیه خودتون باشین.

اگرچه خود را تحت فشار گذاشتن برای داشتن زندگی با کیفیت بهتر راهی برای دستیابی به شادی و خوشحالیه، اما وقتی در مقابل اهداف‌تون کوتاه می‌آیین می‌تونه شما رو افسرده و بی‌حوصله کنه.

برای مثال، در زمینه آموزش، ایجاد تعادل بین مدرسه، کار و زندگی برای هر کسی استرس زاست. ولی، تعیین اهداف بهتون این امکان رو می‌ده که کلاس‌ها رو اولویت‌بندی کنین، تکالیف رو قبل از تموم شدن مهلت تحویل انجام بدین، و با دونستن اینکه همۀ کارهای لازم رو انجام دادین، بر افسردگی غلبه کنین.  

با این وجود، بدون فعالیت و عملکرد، همیشه جایی برای بروز افسردگی و منفی‌نگری هست. افسردگی باعث می‌شه افراد زانوی غم بغل بگیرن و از کسانی که دوستشون دارن دوری کنن. اگه از اون دسته آدم‌ها هستین که همیشه از خودشون انتظار کمال مطلوب دارن، بهتره کمی استراحت کنین و کاری خلاقانه انجام بدین که به بهبود روحیه و خلقوخوی شما کمک کنه. در آن‌سوی افسردگی زندگی شگفت‌انگیزی وجود داره. پس همون‌جا بمونین، ایمان داشته باشین و خودتون رو باور کنین.   

مراقب حالت باش

  1.  با نگرشی مثبت به زندگی نگاه کنین.

ذهن مثبت می‌تونه بر کیفیت زندگی شما تأثیر بذاره. همۀ دل نگرانی‌ها، مشکلات و همچنین استرس بر نحوه عملکرد کلی بدن ما تأثیر می‌ذاره. سعی کنین رویکرد یه فرد مثبت رو در پیش گرفته و با خوش‌بینی و مثبت‌اندیشی به شرایط زندگی‌تون نگاه کنین تا ذهن و بدن شما در آرامش باشن. برای مثال، هنگامی که فرد دچار نگرانی می‌شه، بدن واکنش منفی نشون می‌ده.

این امر به‌خصوص برای افرادی که در صنعت تجارت کار می‌کنن صادقه. بنابراین اگه کسب‌وکار کوچیکی دارین که به هر دلیلی بازده خیلی خوبی نداشته به خودتون استرس ندین، فقط بدونین از نظر علمی ثابت شده که مثبت‌اندیشی تأثیر بسزایی بر توانایی شما در دستیابی به راه‌حل‌های بهتر داره. برای دستیابی به ذهن و بدن سالم‌تر کارهای زیادی می‌شه انجام داد. فقط کافیه چند دقیقه وقت بذارین، نیمۀ پر لیوان رو ببینین تا بفهمین چه چیزی براتون بهتر و سودمندتر است.

مثبت فکر کن

  1.  برای بچه‌ها‌تون وقت بذارین.

هیجان‌انگیزترین بخش ارتباط با بچه‌ها اینه که ما رو به وجد میارن. البته نه همیشه، اما وقتی دوروبرتون هستن بسیار مهمه که به حضورشون اهمیت بدین و براشون وقت بذارین.

اگه بچه دارین پس آدم خوشبختی هستین. اما اگه ندارین، سعی کنین چند دقیقه یا چند ساعت‌ با برادر، خواهر، پسر عمو، خواهرزاده یا برادرزاده کوچیک‌تر از خودتون وقت بگذرونین. مهم نیست چند سال‌شونه، چون کودکان دنیا رو متفاوت می بینن. زندگی رو از دریچۀ چشم بچه‌ها ببینین. ابرقهرمان اون‌ها باشین، از حضورشون قدردانی کنین و با اون‌ها در عالمی که سیر می‌کنن دوباره از چیزهای ساده لذت ببرین. و به نوبه خود، با جلب اعتمادشون و گوش دادن به چیزهایی که می‌خوان درباره‌ش حرف بزنن، رابطه قوی‌تری ایجاد کنین.

با بچه‌ها وقت بگذرون

  1. با منفی‌نگری خودتون رو سرزنش نکنین.

یه وقت‌هایی هست که انگار همه چی توی زندگی‌مون اشتباه پیش می‌ره، و ما هم کم‌کم از خودمون ناامید می‌شیم. با این حال، اگه به منفی‌نگری‌تون ادامه بدین، فرصت رشد و ترقی رو از خودتون می‌گیرین. بنابراین به جای اینکه در زندگی به چشم یه قربانی به خودتون نگاه کنین، بر اعمال‌تون کنترل داشته باشین و حتی در بدترین شرایط خوبی‌ها رو ببینین.

اگه مدام بر این باور باشین که اتفاقات بد همیشه فقط برای شما رخ می‌ده، به مرور جرئت ریسک کردن در زندگی رو از دست می‌دین. پس امسال رو زمانی برای تغییر و بهبود کیفیت زندگی خودتون قرار بدین. همه ما پتانسیل بالا و بی‌حدواندازه‌ای درون خود داریم تا واقعیت وجودی‌مون رو طراحی کنیم و زندگی رو برای بهتر شدن تغییر بدیم.

عادت به خود سرزنشگری

خیلی خوبه که در دراز‌مدت، انتخاب‌های مثبت و ارزشمندی داشته باشین. خودت رو دوست داشته باش، از فرصت‌ها استفاده کن و ناظر افکارت باش. در نهایت، افکار به کلمات و کلمات به اعمال و اعمال به عادت تبدیل می‌شن.

توجه خودت رو به چیزهایی مانند رفاه، عشق، سخت کوشی، ورزش و اهداف معطوف کن بگذار این‌ها به عادت‌های جدید زندگیت تبدیل بشن.

فاطمه

1401/03/03

وقتی وارد ورزش بشیم و انگیزه نداشته باشیم خود ورزش باعث شادابی و انگیزه ما میشه من خودم حتی نمیخاستم وارد ورزش بشم حوصلشو نداشتم اما الان نمیتونم ازش دست بکشم و روزی ک نرم انگار مریض میشم

راضیه

1401/03/03

من یک مربی هستم و با ورزش دیدم به زندگی تغییر کرد و واقعا از زندگیم لذت میبرم

پروانه

1401/03/03

ذهن تو طراحی شده برای محافظت از تو ،نمیخواد تغییری ایجاد کنه پس تو میگی باشه، فردا انجام میدم.... همین الان انجامش بده💪🏻

امیرعلی

1401/03/03

جهان به سرعت در حال تغییر است اگر می خواهید خودتان را با آن سازگار کنید، باید از طریق تعامل با دیگران و مطالعه، همیشه اطلاعات خود را به روز نمایید. اگربخواهید زمانی را به یادگیری اختصاص دهید، لزوما به این معنی نیست که باید کتاب های درسی را مطالعه کنید. این یادگیری می تواند از طریق صحبت کردن با یک فرد غریبه و به دست آوردن تجارب و اطلاعات او به دست آید.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.