ماساژور تفنگی را برای تسکین درد امتحان کنید.

ماساژور تفنگی را برای تسکین درد امتحان کنید.

این دستگاه‌های ضربه‌ای می‌توانند به آرام کردن ماهیچه‌ها در زمانی که ماساژور جز گزینه های شما برای تسکین درد نیست، کمک کنند.
احساس استرس و فشار دارید؟ یک ماساژدرمانگر می تواند به رفع این پیچیدگی های ناشی از استرس کمک کند. اما اگر بودجه یا زمان کافی برای دیدن یک ماساژدرمانگر ندارید چه؟
با مجموعه‌ای از ماساژورهای تفنگی موجود در بازار که روز به روز نیز در حال افزایش است، احتمالا متوجه شده اید که داشتن یک ماساژور تفنگی برای تسکین دردهای تان از رگ گردن به شما نزدیکتر است. دکتر حامد سلیمی موسس هولدینگ وینیک و فروشگاه تجهیزات پزشکی زیبایی جلبک (دکتر وینیک سابق)، نکاتی را برای نحوه استفاده مؤثر از ماساژور شخصی برای مزایایی که فراتر از کاهش استرس است، ارائه می‌کند.

دکتر وینیک

ضربه درمانی چیست؟

یک ماساژور تفنگی از ضربه ای از ارتعاشات برای گرم کردن بافت عضلانی و افزایش جریان خون به مناطق مورد نظر استفاده می کند. شما آن را روی نقاط دردناک اعمال می کنید، و بوم، بوم، بوم! عمل ضربه سریع آن به کار می افتد.
دکتر سلیمی می گوید: به آن مانند یک چکش کوچک فکر کنید که مکرراً بر بافت نرم تأثیر می گذارد و باعث افزایش جریان خون در آن ناحیه می شود. فشار ملایم می تواند هر بافت ماهیچه ای سفت را کاهش دهد یا بافت اسکار مانند را که چسبندگی نامیده می شود، نرم کند. این به افزایش طول فیبرهای عضلانی کمک می کند.
حرکات کششی و  ماساژ درمانی نیز می توانند این کار را انجام دهند. اما با یک ماساژور تفنگی، می توانید آن را به تنهایی و به راحتی روی مبل خود انجام دهید و برای استفاده از آن نیازی به درد یا تنش ندارید.
دکتر سلیمی می‌افزاید: آنها همچنین می‌توانند برای گرم کردن ماهیچه‌های شما قبل از شروع فعالیت (ورزشی) یا کمک به خنک شدن پس از آن مفید باشند.

ضربه درمانی

آیا درمان ضربه ای موثر است؟

بله! به طور خلاصه، ماساژورهای تفنگی می توانند باعث:

  • افزایش جریان خون
  • رفع گرفتگی عضلات
  • تسکین استرس
  • بهبود درد بعد از ورزش شوند.

دکتر حامد سلیمی می‌گوید: وقتی از ماساژور تفنگی قابل حمل به‌درستی استفاده می‌شود، عموماً برای تسکین سریع و به معنای واقعی کلمه به مناطقی از بدن که استرس را تحمل می‌کنید، مانند  گردن، شانه‌ها و پایین کمر، ایمن و مؤثر هستند.
اگر شرایط پزشکی زمینه‌ای یا نگرانی‌هایی دارید یا به طور فعال در حال بهبودی از یک آسیب هستید، بهتر است همیشه با تیم مراقبت‌های بهداشتی خود مشورت کنید.
عالی به نظر می رسد، درست است؟ متأسفانه، خود ابزارها می توانند گران باشند اما وقتی هزینه بالقوه مراجعه های منظم از یک ماساژدرمانگر را جمع آوری کنید، ممکن است هزینه ارزشمندی باشد.
کاری که ماساژورهای تفنگی نمی توانند انجام دهند.
دکتر حامد سلیمی می گوید: مردم اغلب از من می پرسند که آیا ماساژور دستی عملکرد ورزشی آنها را بهبود می بخشد یا خیر. تحقیقات نشان می دهد که این دستگاه ها برای بهبود سرعت، قدرت یا استقامت ثابت نشده اند. با این حال، آنها ممکن است دامنه حرکتی (ROM) و درک خستگی شما را بهبود بخشند که در نهایت برای شما مفید باشد.
تحقیقات محدود یک مزیت را نشان می‌دهد که ممکن است برای عملکرد کوتاه‌مدت مثبت باشد: ماساژورها و ماساژگرها برای یک عضله خاص یا یک قسمت از بدن خوب عمل می کنند زیرا با تقویت و بهبود آن قمت از بدن  عملکرد را در این قسمت افزایش می دهند زیرا عضله مورد استفاده شما را برای آن رویداد منحصر به فرد آماده می کنند.

 

ضربه درمانی موثره

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی

برای استفاده از ماساژور تفنگی آماده اید؟ با ما همراه باشید تا در ادامه با اصول استفاده از ماساژور تفنگی آشنا شوید.
شدت مورد نظر خود را انتخاب کنید.  اکثر ماساژورها دارای بیش از یک تنظیم هستند که به شما امکان کنترل سطح فشاری که می خواهید به عضلات خود وارد کنید را می دهد. اگر در این زمینه تازه کار هستید، بهتر است با کمترین شدت شروع کنید تا ببینید بدنتان چگونه واکنش نشان می دهد. در صورت تمایل می توانید شدت را به مرور افزایش دهید.
برای کدام عضله خود می خواهید از ماساژور تفنگی ستفاده کنید؟ عضله مورد نظر را انتخاب کنید و سر ماساژور را روی آن قسمت از بدن خود قرار دهید. در هنگام ماساژ لازم نیست ماساژور را با فشار روی عضله خود قرار دهید خود ماساژور تفنگی این کار را انجام می دهد.
این کار را به آرامی انجام دهید و خیلی آرام و با آرامش سر ماساژور تفنگی را در آن قسمت از بدن خود حرکت دهید تا به طور کامل محدوده عضله مورد نظر را ماساژ دهید و دقت کنید که همه چیز های خوب با زمان بهتر نتیجه می دهند و هیچ چیز خوبی عجله ای به دست نمی آید.
تفنگ ماساژ را به آرامی در امتداد عضله خود حرکت دهید، مجددا مراقب باشید که فشار اضافی وارد نکنید (که در واقع می تواند باعث آسیب به جای تسکین شود).
به نقاط دردناک عشق بیشتری بدهید. اگر به نقطه‌ای برخورد کردید که به‌خصوص احساس می‌کنید سفت یا درد می‌کند، ماساژور تفنگی را برای چند ثانیه بیشتر در آنجا نگه دارید تا توجه بیشتری ایجاد کنید.
استفاده خود را محدود کنید حتی اگر همه چیز عالی است، از ماساژور تفنگی بیش از چند دقیقه روی هیچ گروه عضلانی استفاده نکنید.
حتما به ماهیچه ها بچسبید نه استخوان ها. اگر ماساژور تفنگی را روی یک نقطه استخوانی، مانند پشت گردن خود بکشید، کمی پسرفت و احتمالاً کمی درد احساس خواهید کرد. برای جلوگیری از آسیب، بهتر است از این نواحی چشم پوشی کنید.
نحوه استفاده از ماساژور تفنگی برای گرم کردن و خنک کردن بدن
ماساژور تفنگی می تواند کمک کند عضلات شما مانند ساق پا برای تمرین آماده تر شوند.. قبل از یک تمرین سنگین، آن را روی یک گروه از ماهیچه ها، مانند ساق پا یا ران خود، هدف قرار دهید تا آنها را برای فعالیت آماده کنید. با آماده کردن بافت، احتمال آسیب کمتری در حین تمرین وجود دارد.

نحوه استفاده از ماساژور

اگر تمرین کل بدن انجام می دهید، گرم کردن کل بدن (مانند  جک های جامپینگ) ممکن است مناسب تر باشد. اما اگر به تمرینی می روید که گروه های عضلانی خاصی را هدف قرار می دهد، هدف قرار دادن آن عضلات پیش از موعد با ماساژور تفنگی ممکن است کارآمدتر باشد.
همچنین می توانید برای بهبودی بیشتر به ماساژور تفنگی مراجعه کنید. دلیل اینکه شما بعد از تمرین "خیلی خوب آسیب می بینید" این است که ورزش باعث ایجاد اسید لاکتیک می شود که منجر به درد عضلانی می شود. استفاده از ماساژور دستی بعد از فعالیت می تواند با کاهش توانایی فیبرهای عضلانی شما برای نگه داشتن اسید لاکتیک، درد عضلانی را کاهش دهد یا به تاخیر بیاندازد.

در ماساژور تفنگی به چه نکاتی توجه کنیم؟

ماساژور تفنگی تجاری موجود در مجموعه ای از اندازه ها، شکل ها و قیمت ها هستند. چه بخواهید یک عضله یا گروهی از عضلات را هدف قرار دهید، یک ماساژور با اندازه مناسب برای شما وجود دارد.

این چهار ویژگی می تواند به شما کمک کند ماساژوری را انتخاب کنید که واقعا بعد از استفاده از آن خوشحال باشید:

  1. سرعت: داشتن چندین سرعت باعث می شود ماساژور همه کاره تر شود.
  2. وزن: وقتی روی یک عضله یا گروه عضلانی کار می کنید، باید بتوانید تا 10 دقیقه ماساژور را در یک دست نگه دارید، بنابراین به دنبال ماساژور در محدوده 2 تا 4 پوند باشید.
  3. نویز: برخی از مدل ها بی صدا هستند، در حالی که برخی دیگر می توانند نسبتاً پر سر و صدا باشند. اگر صدا هدف خود را از بین می برد (مثلا اگر امیدوارید یک تجربه آرامش بخش داشته باشید)، یک ماساژور تفنگی با موتور بدون برس در نظر بگیرید.
  4. باتری: برخی از ماساژورها با یک بار شارژ می‌توانند ساعت‌ها کار کنند، در حالی که برخی دیگر باید در حدود 90 دقیقه شارژ شوند. ماساژورهای تفنگی با باتری های قابل تعویض معمولا گران تر هستند، اما ممکن است در طول زمان در هزینه شما صرفه جویی کنند.

خرید کن

اگر نمی توانید آن درد را از بین ببرید، هیچ چیز مانند ماساژ حرفه ای نیست. اما یک ماساژور تفنگی ممکن است سرمایه‌گذاری مناسبی برای تسکین آن دردها و استرس ناشی از آنها بین مراجعه به ماساژدرمانگران باشد.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.