thumb

10 تکنیک کاهش استرس برای سال جدید

تصمیمات قدیمی تون را فراموش کنید و به جای آن سعی کنید با آرامش بیشتری زندگی کنید.
همیشه در ابتدای سال، بیشتر ما شروع به تمرکز روی بهبود زندگی خود می کنیم. در حالی که تصمیمات اغلب بر ایجاد عادات جدیدی است که ما را به شکل فیزیکی بهتری می‌رساند؛ خوردن غذاهای مغذی‌تر و ورزش کردن به طور کلی در صدر فهرست اهداف اکثر مردم برای سال جدید قرار دارد. کاهش استرس و رسیدن به شکل ذهنی و عاطفی بهتر می‌تواند پاداش‌های بزرگی را به همراه داشته باشد.
امسال، عادات جدیدی را برای کاهش استرس و افزایش شادی و رضایت کلی از زندگی در نظر بگیرید. در اینجا چند قدم مهم وجود دارد که می توانید برای شادتر، سالم تر بودن و آرامش بیشتر در سال جدید بردارید.

بهتر بخواب

کم خوابی می تواند هم علت و هم معلول استرس باشد. در حالی که استرس می تواند افراد را در شب بیدار نگه دارد، خوابیدن مداوم با ساعات کم می تواند خطر ابتلا به انواع مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا، دیابت و چاقی را افزایش دهد. همچنین می تواند منجر به کاهش بهره وری شما شود.

امسال، می توانید با تلاش برای کیفیت بهتر و کمیت بیشتر خواب در شب، مزایای قابل توجهی به دست آورید.
طبق گفته بنیاد ملی خواب، بزرگسالان سالم به حداقل 7 ساعت خواب در هر شب نیاز دارند. خواب کمتر از این با اختلال در عملکرد، افزایش خطاها و خطرات بیشتر در اتفاقات ناگوار را به همراه دارد.

یک سرگرمی محرک انتخاب کنید.

در حالی که ممکن است به عنوان یک کودک یا بزرگسال در ورزش و سایر فعالیت های سرگرم کننده شرکت داشته باشید، مهم است که به یادگیری، رشد و انجام کارهایی که از آن لذت می برید در طول زندگی بزرگسالی خود ادامه دهید.
داشتن یک سرگرمی منظم می تواند خروجی لازم برای تحریک ذهنی و کاهش استرس را فراهم کند و به شما کمک کند سبک زندگی متعادلی داشته باشید. سرگرمی مناسب همچنین می‌تواند دوز سالم استرس را برای شما فراهم کند، نوع مثبت استرس که به شما احساس حیات و سرزندگی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: قهوه فقط یک نوشیدنی نیست، یک فرهنگ هست.

در حلقه اجتماعی خود سرمایه گذاری کنید.

جمع دوستانه صمیمی ای که دارید و آن را حفظ می کنید، می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد. دوستان خوب و خانواده صمیمی می توانند در بهترین لحظات با شما جشن بگیرند و در بدترین دوران از شما حمایت کنند. یک شبکه اجتماعی از روابط سالم می تواند حائلی در برابر استرس باشد و مزایای بسیاری دیگر را به همراه داشته باشد.

امسال روی تقویت روابط خود تمرکز کنید. و از رها کردن روابطی که شما را خسته می کند نترسید. جدا کردن خود از درام و استرس این روابط شما را به روی افراد جدید و تجربیات جدید باز می کند.
همه روابط یکسان نیستند. روابط متضاد و بد می تواند باعث استرس و ناامیدی اضافی شود و حتی بر سلامت شما تأثیر بگذارد.

موسیقی بیشتری در زندگی خود گوش دهید.

گوش دادن به موسیقی راهی آسان برای بالا بردن روحیه و تغییر انرژی شماست. موسیقی با سرعت آهسته، به خصوص موسیقی کلاسیک آهسته و آرام، به خاطر جلوه های آرامش بخش خود شناخته شده است. نه تنها می تواند ذهن شما را آرام کند و ماهیچه های شما را شل کند، بلکه می تواند سطح هورمون استرس کورتیزول را نیز در بدن کاهش دهد.

می‌توانید هنگام صبح موقع لباس ‌پوشیدن، چند آهنگ کلاسیک گوش دهید یا بنوازید، در حین رفت‌وآمد صبحگاهی به آهنگ مورد علاقه‌تان گوش دهید، یا در پایان یک روز طولانی با یک تصنیف پر از روح به استراحت بپردازید. صرف نظر از اینکه چه چیزی را انتخاب می کنید، موسیقی می تواند شما را حتی در مواقع استرس زا آرام کند.

به هم ریختگی خود را از بین ببرید.

بدون تمیز کردن منظم، کشوها و کمدهای شما می‌توانند چنان پر از آشفتگی شوند که یافتن وسایلی که واقعاً می‌خواهید و نیاز دارید تقریباً غیرممکن می‌شود. زندگی در یک فضای درهم و برهم ممکن است بیش از آنچه تصور می کنید باعث استرس شما شود. نه تنها بهره وری را کاهش می دهد، بلکه کیف پول شما را نیز خالی می کند و زمان را از شما می گیرد.
امسال، کمی وزن را از روی شانه های خود بردارید و برای سازماندهی بیشتر تلاش کنید. چه قرار دادن چیزها در فضای ذخیره سازی، سازماندهی مجدد یا اهدای چیزهایی که دیگر به آن نیاز ندارید.
کمالگرایی را کنار بگذارید و از کم شروع کنید و تغییرات تدریجی ایجاد کنید. حتی کاهش های کوچک در بهم ریختگی می تواند تفاوت محسوسی در احساس شما ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: فنگ شویی در محل کار؛ 8 اصل در طراحی فنگ شویی دفتر کار

چند استراتژی سریع کاهش استرس را بیاموزید.

موقعیت های استرس زا می توانند به سرعت به اوج خود برسند. شما می توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی از احساس خوب به سرخوردگی تبدیل شوید. وقتی این اتفاق می‌افتد، همیشه نمی‌توانید به سادگی کاری را که انجام می‌دهید را متوقف کنید و ماساژ بگیرید، به حالت بی خیالی بروید یا فعالیت‌های زمان‌بر و استرس‌زا دیگری انجام دهید.
داشتن چند استراتژی سریع کاهش استرس، برای خاموش کردن پاسخ مبارزه یا فرار شما و تحریک پاسخ آرامش شما می تواند مفید باشد.
یک تمرین طولانی مدت برای کاهش استرس انتخاب کنید.

در حالی که داشتن داروهای تسکین دهنده استرس سریع مهم است، اما داشتن حداقل یک تمرین منظم کاهش استرس در زندگی شما نیز ضروری است. چنین تمرینی می‌تواند به شما کمک کند تا با کاهش واکنش فیزیکی و/یا احساسی خود نسبت به عوامل استرس‌زا، نسبت به استرس‌هایی که در زندگی‌تان با آن‌ها مواجه هستید، واکنش کمتری نشان دهید.

خوش بینی را پرورش دهید.

نحوه نگرش شما به جهان (یا یک موقعیت خاص) می تواند بر سطح استرس شما تأثیر زیادی بگذارد. خودگویی منفی و داشتن دیدگاه منفی می تواند باعث استرس زیادی شود.
خوشبختانه با تمرین می توان دیدگاه را تغییر داد. اگر برخی از الگوهای فکری خودباخته را حذف کنید و آنها را با خود گفتاری مثبت جایگزین کنید، چقدر شادتر، سازنده تر و کمتر استرس‌تر خواهید شد؟

بیشتر بخوانید: خیال پردازی خوبه یا بده؟ 5 اثر مثبت خیال پردازی در زندگی

استرس شغلی را کاهش دهید.

صرف نظر از نوع کاری که انجام می دهید، استرس محل کار می تواند بر سلامت عاطفی و فیزیکی شما تأثیر منفی بگذارد. به گفته تیمی از محققان دانشگاه هاروارد و استنفورد، مشاغل پر استرس حتی ممکن است امید به زندگی شما را کاهش دهند.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای خود انجام دهید این است که وضعیت کاری خود را بررسی کنید و ببینید چه تغییراتی می توانید در زندگی کاری خود ایجاد کنید. این ممکن است شامل یافتن راه هایی برای افزایش بهره وری، تغییر جنبه های خاصی از شغلتان، افزودن به زندگی خارج از محل کارتان، یا حتی بررسی اینکه آیا در زمینه درستی هستید یا خیر.

برای آینده برنامه ریزی کنید.

وقتی احساس استرس می کنید، سعی کنید به اتفاقات مثبت فراتر از حال و آینده خود فکر کنید. در واقع، صرف مقداری زمان برای فکر کردن به اهداف و رویاهای خود برای آینده‌تان می‌تواند به شما کمک کند که منتظر تصمیم‌هایی باشید که امسال و سال آینده می‌گیرید و اتفاقات قشنگی که در پی این تصمیم ها به وقوع می پیوندد.
آیا برنامه مالی قوی دارید؟ آیا خودتان را به اندازه ای که می خواهید به طور کامل بیان می کنید؟ آیا در مسیری هستید که واقعاً دوست دارید با روابط و رشد شخصی خود به آنجا برسید؟
در حالی که تصمیمات سال جدید در مورد تصمیم گیری در مورد آنچه در سال آینده می خواهید است، در مورد یک برنامه 3، 5 یا حتی 10 ساله برای زندگی شخصی خود نیز فکر کنید. برنامه شما مطمئناً نیازی به طرح اولیه ندارد، بلکه باید ایده ای از جایی باشد که می خواهید در آینده باشید تا بتوانید در آن جهت رشد کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه هدف خود را پیدا کنید و مسیر خود را در زندگی کشف کنید؟

سخنی از منوباز

در حالی که برای زندگی در لحظه حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد، اما تفاوتی بین حضور کامل در زندگی و احساس استرس روزانه وجود دارد که تمرکز شما فراتر از نحوه گذراندن روز بعد نیست. با برنامه هایی که برای متعادل سازی زندگی وجو دارد و در منوباز به آن پرداخته شده است، می توانید سطح استرس خود را کاهش دهید تا بتوانید با خوش بینی به سال جدید نگاه کنید.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.