thumb

چگونه از بروز سوءتفاهم در محیط کار جلوگیری کنیم؟ (12) 5 روش حرف‌گوش‌کن کردن کارمندان

5 کاری که کمک میکنن زیردستاتون رو به گوش‌دادن عادت بدین:

  1. خودتون رو به چشم یه مربی ببینین.

بهتره خودتون رو یه مربی در نظر بگیرین که به کارمندان کمک می‌کنه در کار بهتر عمل کنن تا کارفرمایی که فقط به فکر تولیده. نزدیک شدن به کارکنان به‌عنوان مربی مستلزم داشتن درک روشنی از وظایفیِ که اون‌ها انجام می‌دن. شاید برگزاری یه دوره آموزشی برای کسانی که همچنان از شما عقب‌تر هستن و به نظر می‌رسه شما رو نادیده می‌گیرن بد نباشه.

  1. احتیاجات کارمندان رو رفع کنین.

به طور جداگانه از کارکنان بپرسین که برای پیروی از دستورالعمل‌های شما به چی احتیاج دارن. شاید اون‌ها به حرف شما گوش نمی‌دن چون به طور کامل آموزش ندیدن یا ابزار مناسب و یا زمان کافی برای تمام کردن یه پروژه رو ندارن. خودتون رو در نقش مجری و سرپرست اون‌ها بذارین و بهشون کمک کنین تا چیزی رو که برای انجام وظایفشون لازم دارن رو به دست بیارن.

  1. واضح حرف بزنین.

دستورالعمل‌های خود را شفاف و واضح بیان کنین، به‌علاوه کارمندان را تشویق کنین که سؤالاتشون رو بپرسن و نظرات بیشتری ارائه بدن. وقتی زیردستان احساس ‌کنن که بهشون احترام می‌ذارین، احتمالاً پیشنهادها و راهکارهای بیشتری ارائه می‌دن یا سؤالات مرتبط بیشتری می‌پرسن که بهشون کمک می‌کنه شما رو به موفقیت برسونن. اگه لازم شد دستورالعمل‌ها رو باحوصله دوباره براشون تکرار کنین. خواسته‌هاتون رو به‌صورت مکتوب برای کارمندان ارسال کنین یا اهداف شرکت را به بخش‌های پربازدید سازمان بفرستین.

  1. به نظرات کارکنان توجه کنین.

به بازخوردهایی که از کارمندان خود می‌گیرین به‌دقت گوش کنین. شاید فکر کنین نگرانی‌ها یا پیشنهادهای اون‌ها بی ربطه و اون‌ها فقط باید چیزی را که بهشون گفته می‌شه رو انجام بدن، اما این‌طور نیست. شاید بعضی از کارکنان اطلاعات مهمی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشن. درعین‌حال، افرادی که احساس می‌کنن به نظراتشون اهمیت داده می‌شه، به‌احتمال زیاد با شما همکاری بیشتری خواهند داشت.

  1. محیط رو با خودتون هماهنگ کنین.

حالات چهره و لحن صداتون رو با کلماتی که می‌گین هماهنگ کنین. اگه در جایگاه مربیگری هستین، مطمئن باشین که ظاهری دوستانه و دلسوز دارین. اگه آمادگی شنیدن پرسش‌ها رو دارین، این آمادگی رو با نشستن یا ایستادن و نگاه‌کردن به فردی که صحبت می‌کنه، نشان بدین. اگه دستورالعمل‌های مهمی رو ارائه می‌دین، مطمئن بشین که محیطی دارین ایجاد می‌کنین که با جدیت دستورات شما مطابقت داره. کارمندان را به اتاق کنفرانس دعوت کنین یا جریان کار را متوقف کنین تا تداخلات خارجی کاهش پیدا کنن.

مهرانه

1401/07/30

متاسفانه مدیرای ما اکثرا نظم ندارن خودشون نمیدونن چی میخان! یه حرفی میزنن بعد میزن زیرش آدم واقعا نمیدونه باید چکار کنه

زهرا سادات

1401/07/30

خب این خیلی نیاز به زمان گذاشتن میخاد .. فکر نکنم کسی حاضر باشه برای کارمندش انقدر تایم بزاره

دیدگاه خود را ثبت نمایید.