10 سلبریتی که درباره افسردگی صحبت کرده اند.

10 سلبریتی که درباره افسردگی صحبت کرده اند.

میشل اوباما، بن افلک و دمی لواتو درباره سلامت روان خود صحبت کرده اند.

به نظر می رسد سلبریتی ها همه چیز را دارند: شهرت، پول، ظاهر خوب یا خوش شانسی بسیار اما آنها نیز افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان را درست مانند میلیون ها طرفدارشان تجربه می کنند. چهره‌های عمومی که با فشار زیادی برای بی نقص ظاهر شدن مواجه بودند، زمانی مبارزه خود را با سلامت روان خصوصی نگه می‌داشتند، اما این طرز فکر در قرن بیست و یکم به طرز چشمگیری تغییر کرده است.
امروزه، بازیگران، موسیقی‌دانان، شخصیت‌های سیاسی و حتی خانواده سلطنتی در مورد نبرد خود با اختلالات خلقی، اختلالات شخصیتی، سوء مصرف مواد و غم و اندوه صحبت می کنند. تمایل آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن این موارد با مردم نشان می‌دهد که بیماری‌های روانی مانند گذشته دیگر تابو نیست. همچنین این پیام قدرتمند را ارسال می کند که افسردگی تبعیض قائل نمی شود. هیچ کس، حتی افراد ثروتمند و مشهور، از این وضعیت جدی سلامت روان مصون نیستند.

بیشتر بخوانید: 8 نکته برای کمک به مقابله با افسردگی

1.کانیه وست

مشکلات روانی کانیه وست خواننده رپ، تهیه‌کننده و طراح مد سال‌هاست که علنی شده است.
مرگ مادرش، دوندا وست، در سال 2007، که ناشی از بیماری قلبی و عوارض پس از جراحی پلاستیک بود، باعث افسردگی وی شد. این نوازنده گفته است که خود را برای مرگ مادرش مقصر می‌داند زیرا فشارهای زندگی در لس‌آنجلس، جایی که او برای پیشرفت شغلی اش نقل مکان کرد، احتمالاً او را به دنبال روش‌هایی که منجر به مرگ او شد، سوق داد.
وست علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با غم از دست دادن مادرش، در مورد دریافت تشخیص اختلال دوقطبی، وضعیتی که با دوره‌های شیدایی و افسردگی مشخص می‌شود، صحبت کرده است. وست جادوهایی دارد که طبق گزارش‌ها، شب‌ها را «در مورد چیزها» می‌گذراند و شبانه‌روز کار می‌کند.
پس از بستری شدن در بیمارستان در سال 2016 به دلیل افسردگی و پارانویا، او به عنوان "به طور فزاینده تبدیل شدن به یک بشکه باروت از احساسات" توصیف شد. در سال 2019، وست درباره اختلال دوقطبی خود با دیوید لترمن، مجری سریال نتفلیکس "مهمان بعدی من نیازی به معرفی ندارد" صحبت کرد.
وست توضیح داد که چرا مصرف منظم داروهایش برای او مهم است. او گفت : «اگر هر روز دارو مصرف نکند تا او را در یک وضعیت خاص نگه دارد، پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند او را به جایی برساند که حتی در بیمارستان بستری شود.» و همانطور که TMZ می گوید شروع به رفتار نامنظم می کند.

کانیه

2. دمی لواتو

دمی لواتو خواننده، از 7 سالگی با افکار خودکشی و افسردگی دست و پنجه نرم کرده است. در 10 سپتامبر 2020، روز جهانی پیشگیری از خودکشی، این ستاره موسیقی پاپ در توییتر سابقه بیماری روانی خود را با طرفدارانش به اشتراک گذاشت. او به آنها اطمینان داد که "وقتی روی خود شروع به کار می کنید، می توانید نور را ببینید."

لواتو که اعتیاد، پرخوری عصبی و اختلال دوقطبی را پشت سر گذاشته بود، گفت که "او گواه زنده ای است که نشان می دهد شما هرگز مجبور نیستید تسلیم این افکار شوید."

مادرش هر روز صبح از ترس اینکه مرده باشد می ترسید او را بیدار کند. او اعتراف کرد که اگرچه لواتو اغلب با مشکل مواجه بوده، اما به طرفدارانش گفت: "شما می توانید از هر چیزی که دارید عبور کنید."
در همکاری با سازمان غیرانتفاعی پیشگیری از خودکشی Hope for the Day، لواتو همچنین یک تک آهنگ به نام  OK Not To Be OKرا با دی جی و تهیه کننده Marshmello منتشر کرد تا بیماری روانی را تحقیر کند. لواتو گفت که او در مورد رنج بردن از افکار خودکشی و سایر مبارزات روانی خود صحبت می کند تا به دیگران بفهماند آنها تنها نیستند و راهی برای خروج وجود دارد.
در سال 2018، لواتو با مصرف بیش از حد مواد مخدر تقریباً کشنده مواجه شد و یک تک آهنگ به نام «هوشمند» در مورد عود بیماری منتشر کرد. او گفت که او برخی از اختلالات روانی خود را به پدر متوفی خود مرتبط می داند که بیماری روانی، او را از تشکیل خانواده باز داشته است.
"اکنون من بزرگتر شده ام و توانستم غم از دست دادن او را تحمل کنم و توانستم عقب نشینی کنم و از دور نگاه کنم که او بیمار روانی است و این قلبش نبود که مرا رها کرد. من توانستم بر از دست دادن او غلبه کنم تا بفهمم کجا همه چیز اشتباه پیش رفت."

دمی لوواتو

بیشتر بخوانید: علل و عوامل خطر افسردگی

3. میشل اوباما

میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا در آگوست 2020 فاش کرد که به دلیل همه گیری کووید-19، تنش های نژادی و اختلافات سیاسی در ایالات متحده از "افسردگی درجه پایین" رنج می برد.
دیستیمیا، که به آن اختلال افسردگی مداوم یا افسردگی درجه پایین نیز می گویند، به شدت افسردگی اساسی نیست. این بیماری با خستگی، غمگینی، تغییرات اشتها، مشکل در تمرکز و مشکلات خواب، از جمله علائمی است که نسبت به اختلال افسردگی اساسی (MDD) شدیدتر هستند.
او گفت: «نیمه‌های شب با احساس نگرانی از چیزی یا احساس سنگینی از خواب بیدار می‌شوم. سعی می‌کنم این اطمینان را به خودم بدهم که در حال تمرین هستم، اگرچه دوره‌هایی در طول این قرنطینه وجود داشته است که در آن خیلی احساس ضعف می‌کردم.»
پس از هجوم حمایت از طرفدارانش، اوباما در اینستاگرام پستی منتشر کرد که "خوب است".
او به بیش از 40 میلیون دنبال کننده خود توضیح داد: "این ایده که آنچه این کشور از سر می گذراند نباید روی ما تأثیر بگذارد، اینکه همه ما باید همیشه احساس خوبی داشته باشیم، این برای من واقعی نیست." "پس امیدوارم همه شما به خودتان اجازه دهید هر آنچه را که دارید احساس کنید."
میشل اوباما که به خاطر شوخ طبعی، سبک و خونسردی خود در دو دوره حضور همسرش در کاخ سفید تحسین شده است، مانند دیگران فراز و نشیب های عاطفی دارد.

میشل اوباما

4. بن افلک

طی مصاحبه فوریه 2020 با دایان سایر از صبح بخیر آمریکا، بازیگر بن افلک فاش کرد که برای مدیریت سلامت روان خود دارو مصرف می کرده است.
او گفت: "افسرده بودم و داروهای ضد افسردگی مصرف می کردم. داروها حالم رو بهتر می کرد و من از 26 سالگی دارو مصرف کرده ام، انواع مختلف داروها را امتحان کرده ام."
چنین افشاگری انگ مصرف داروهای تجویزی برای درمان بیماری‌های روانی را کاهش می‌دهد و نشان می‌دهد که ممکن است برای مشاهده نتایج، نیاز به آزمایش انواع و دوزهای مختلف دارو باشد. افلک همچنین درباره اینکه چگونه برخی از داروهای ضدافسردگی که امتحان کرد منجر به عوارض جانبی مانند افزایش وزن شدند، صحبت کرد.

بن
علاوه بر افسردگی، افلک فاش کرد که برای کنار آمدن با مشکلات روحی خود، اضطراب و سوء مصرف مواد را نیز تجربه کرده است. او امروز آرامش را با حضور در مراسم مذهبی و گذراندن اوقاتی با فرزندانش یافته است.
افلک گفت: "چیزهایی وجود دارد که من دوست دارم به عقب برگردم و آنها را تغییر دهم. پشیمان هستم. اشتباهات زیادی مرتکب شده ام، برخی بزرگ، برخی کوچک. کاش می توانستم به عقب برگردم و همه چیز را تغییر دهم، اما نمی توانم."

بیشتر بخوانید: چگونه افسردگی بر اساس DSM-5 تشخیص داده می شود؟

5. پیت دیویدسون

پیت دیویدسون، یکی از بازیگران "Saturday Night Live" ممکن است مردم را برای امرار معاش بخنداند، اما او می گوید که این کمدین هر روز با افسردگی مبارزه می کند. دیویدسون در مصاحبه فوریه 2020 با شخصیت رادیویی Charlamagne Tha God، خود را "همیشه افسرده" توصیف کرد.
او توضیح داد : «من مدام باید خودم را از افسردگی بیرون بیاورم. افسرده از خواب بیدار می شوم، اما می دانم که باید خودم را از تخت بیرون بکشم. باید بروم بیرون و کمی زیر آفتاب باشم یا پیاده روی کنم. همه اینها فقط برنامه ریزی خودتان است تا مغزتان را فریب دهید. من همیشه این کار را انجام می دهم.»
او توضیح داد که عدم مراقبت از خود و مصرف مواد مخدر مانند قارچ های روانگردان و ال اس دی به طور معمول وضعیت روانی او را بدتر می کند. بی خوابی فقط به مشکل می افزاید، زیرا او گفت که باعث می شود "کمی دیوانه شود". او همچنین افکار خودکشی را تجربه کرده است، اما سپاسگزار است که هرگز بر اساس انگیزه عمل نکرده است.

پیت دیویسیون

دیویدسون گفت که یک سیستم پشتیبانی قوی، شغل و دوستان به او کمک می کند تا بیماری روانی خود را مدیریت کند.

دیویدسون همچنین دارای اختلال شخصیت مرزی (BPD) است که با ترس از رها شدن، رفتار تکانشی، احساس پوچی، اختلال هویت، آسیب به خود، خشم شدید و سایر علائم همراه است. با بحث در مورد تشخیص او، متخصصان می گویند که مجری به بی حیایی BPD کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: 20 شغل برای افراد مبتلا به افسردگی

6. تراجی پی هنسون

تاراجی پی. هنسون، برنده جایزه گلدن گلوب که از اضطراب و افسردگی رنج می برد، نه تنها درباره مشکلات روانی خود صحبت کرده، بلکه در مورد بیماری روانی در جامعه سیاه پوستان نیز صحبت کرده است.
هنسون از مرگ پدرش بر اثر سرطان در سال 2006 و قتل پدر پسرش در سال 2003 جان سالم به در برده است. وقتی او عناوین اخبار مربوط به قتل مردان جوان سیاهپوست را می بیند، باعث ترس از جان پسرش می شود.
هنسون در سال 2019 به مجله Self گفت که علائم اضطراب او شامل تپش قلب، عرق کردن، عصبی بودن، نشخوار فکری و احساس درماندگی است. علاوه بر این، او افسردگی خود را به عنوان وضعیتی توصیف کرد که "به سختی می توان از آن بالا رفت."
در سال 2018، ستاره "امپراتوری" بنیادی را راه اندازی کرد که بر سلامت روان در جمعیت آفریقایی آمریکایی تمرکز دارد. هنسون به‌عنوان بخشی از حمایت خود، در سال 2019 در مجمع انجمن سیاهپوستان کنگره درباره خودکشی جوانان شهادت داد.
هنسون اذعان کرد که او به خاطر یک مادر مجرد جوان که از کالج فارغ التحصیل شده و حرفه هالیوودی را پشت سر گذاشته است مورد تحسین قرار گرفته است. با این حال، او گفت که اغلب در طول سفر خود به شهرت سختی می‌کشید و افسانه «زن سیاهپوست قوی» بیشتر مضر است تا مفید.

تراجی پی هنسون
او به خود گفت: «بعضی مواقعی وجود دارد که من کاملاً احساس درماندگی می کنم. من هم انسان هستم. همه این حس را دارند. فقط به این دلیل که من یک زن سیاه پوست هستم، آن چیز ابرقهرمانی قوی را به من تحمیل نکنید.»
دعا، مدیتیشن و درمان به هنسون کمک می کند تا افسردگی و اضطراب خود را مدیریت کند. او گفت که به ویژه از اینکه یک درمانگر زن سیاه پوست را پیدا کرده است که از نظر فرهنگی شایسته است و تجربیات زندگی او را درک می کند، سپاسگزار است.
در همین حال، تجربه یائسگی منجر به مشکلات سلامت روانی بیشتری شده است، مانند نوسانات خلقی که برخی روزها بلند شدن از رختخواب را برای او دشوار می کند، اما او با ابزارهایی که از قبل در اختیار دارد، این تغییر زندگی را طی می کند.

7. جاستین بیبر

جاستین بیبر، یکی از معتبرترین ستاره های پاپ در جهان، بسیاری از طرفداران خود را شوکه کرد، وقتی در اینستاگرام به جزئیات مشکلاتی که پس از رسیدن به شهرت در سن 13 سالگی با آن روبه رو بود، پرداخت. در یک پست در رسانه های اجتماعی، این خواننده توضیح داد که چگونه او شروع به باور تحسین های بی وقفه ای که از مردم دریافت کرد، باعث شد او احساس استحقاق کند.
او توضیح داد که احساس مسئولیت شخصی در قبال رفتار خود ندارد و از روابط خود "سوء استفاده" می کند. او نوشت: عصبانی شدم، به زنان بی احترامی کردم و ناراحت شدم. من از همه کسانی که مرا دوست داشتند دور شدم... احساس می کردم هرگز نمی توانم دیگر جبران کنم.
بیبر اعتراف کرد که برای مقابله به مواد مخدر روی آورد و رفتارش به طور فزاینده ای نامنظم شد. سرانجام در سال 2014 به اتهام خرابکاری، رانندگی بد و سایر اتهامات دستگیر شد.
او در اینستاگرام اعلام کرد: «صبح‌ها بلند شدن از رختخواب سخت است... وقتی احساس می‌کنید که دردسر پشت سر دردسر وجود دارد.» «گاهی اوقات حتی ممکن است به جایی برسد که دیگر حتی نخواهید زندگی کنید. جایی که احساس می کنید هرگز تغییر نخواهد کرد.» ناامیدی، افکار خودکشی و کمبود انرژی همگی از علائم افسردگی هستند.
بیبر توضیح داده است که چگونه ایمان مذهبی و حمایت عزیزانش به او کمک کرد تا زندگی خود را تغییر دهد. علاوه بر این، او در سال 2018 با مدل هایلی بالدوین ازدواج کرد.  
او نوشت: «سالها طول کشید تا از همه این تصمیمات وحشتناک عقب نشینی کنم، روابط شکسته را اصلاح کنم و عادت های رابطه را تغییر دهم. "خوشبختانه، خداوند افراد خارق العاده ای را به من عطا کرد که من را به خاطر خودم دوست دارند. اکنون در حال عبور از بهترین فصل زندگی ام هستم: ازدواج!"


جاستین بیبر

بیشتر بخوانید: افسردگی در روابط: 10 راه برای حمایت از شریکی که افسرده است.

8. دمی مور

دمی مور در کتاب خاطرات خود در سال 2019، "Inside Out"، دوران کودکی ناپایدار، تجاوز جنسی، سوء مصرف مواد و شکست ازدواجش با اشتون کوچر را که در سال 2013 به پایان رسید، توصیف می کند. مور همراه با این رویدادهای آسیب زا درباره افسردگی که تجربه کرده است صحبت می کند. بعد از اینکه او یک جنین شش ماهه را سقط کرد و پس از آن نتوانست باردار شود.
او خود را به خاطر از دست دادن بارداری سرزنش کرد زیرا مدت کوتاهی قبل از آن مشروب خورده بود و مدت کوتاهی پس از اینکه متوجه شد در انتظار بارداری است سیگار می کشید. او در مصاحبه‌ای با عنوان «صبح بخیر آمریکا» درباره کتابش گفت: «حتی نمی‌توانم به طور کامل با کلمات بیان کنم که چقدر گمشده، پوچ، مستاصل، گیج بودم.» من واقعاً همه چیزهایی را که جلوی چشمم بود، یعنی خانواده ای که داشتم، و فکر می کنم وزنی که بر روی اشتون گذاشته بود را از دست دادم.»
سوء مصرف مواد او به حدی بد شد که پس از نوشیدن شدید الکل تقریباً غرق شد. او همچنین پس از جراحی دندان از ویکودین سوء استفاده کرد اما برای اعتیاد به مواد مخدر سم زدایی را انجام داد. بهبودی پس از سقط جنین و اعتیادش به مواد باعث شد احساس کند که "از طریق جنگ زندگی کرده است" و افسردگی او با از هم پاشیدگی ازدواجش عمیق تر شد.
با این حال، مور همچنین از آسیب های دوران کودکی خود به عنوان منبع درد خود یاد می کند. او به دایان ساویر گفت: "من واقعاً می دانم که بخش هایی از آنچه با پایان این رابطه رخ داد وجود دارد که برای من بسیار ویرانگر بود که واقعاً مربوط به آن رابطه بود، در واقع به کل زندگی من مربوط می شد." کودک 2 ساله ای که ایمن نبود، این واقعا نشان دهنده این بود که من دوست داشتنی نیستم، لیاقتش را ندارم، این فقط به من مربوط نمی شود.

دمی مور

9. کری آن اینابا

کری آن اینابا، رقصنده و شخصیت تلویزیونی در سال 2018 در برنامه "The Talk" شبکه CBS فاش کرد که از افسردگی رنج می برد و برای درمان این بیماری دارو مصرف می کند.
او گفت: «زمانی بود، چند سال پیش که پدرم چهار روز قبل از شروع «رقص با ستاره‌ها» فوت کرد و من با یک سری مشکلات روبرو شدم. من نقل مکان کردم و من و نامزدم از هم جدا شدیم و مجبور شدم از داروهای ضد افسردگی استفاده کنم. شما نمی توانید مردم را به خاطر مصرف دارو قضاوت کنید، زیرا این موضوع بسیار شخصی است و باید انتخابی را انجام دهید که برای شما مناسب است.
با این حال، داروهای او منجر به عوارض جانبی ناخوشایندی شد. به عنوان مثال، او گفت که شروع به توهم می کند که بارها به خود چاقو می زند. پس از مصرف این داروها به مدت سه ماه، او تصمیم گرفت در مورد احساسی که به او می‌دادند صحبت کند و یک نسخه جدید دریافت کند. او به سیستم پشتیبانی خود کمک می کند تا این تصمیم را بگیرد.
با نسخه جدید، "آنها به من کمک کردند تا یک هموستاز جدید پیدا کنم و به یاد بیاورم که احساس خوب داشتن چه حسی دارد... برای من، این بسیار مفید بود، حتی اگر چند مشکل داشتم."

کری اینابا

10. شاهزاده هری

او در مصاحبه‌ای در سال 2017 فاش کرد که از دست دادن مادرش در کودکی، شاهزاده هری از خانواده سلطنتی بریتانیا را در زمانی که بزرگ‌تر شد دچار مشکل کرد، زیرا او هرگز واقعاً احساسات خود را در مورد مرگ پرنسس دایانا بررسی نکرد. او گفت که برای مقابله با از دست دادن مادرش که در سال 1997 در یک سانحه رانندگی درگذشت، به درمان روی آورد.

اگرچه شاهزاده هری از کلمه "افسردگی" برای توصیف سلامت روان خود استفاده نکرد، اما گفت که غم، وحشت و خشم را تجربه کرده است و زندگی او برای یک دوره دو ساله به "آشوب کامل" تبدیل شده است.

او در مصاحبه‌ای با پادکست، برایونی گوردون، ستون‌نویس تلگراف گفت: «فقط نمی‌دانستم مشکلم چیست. او همچنین اعتراف کرد که «در موارد متعددی که انواع غم و اندوه، دروغ‌ها و باورهای غلط از هر زاویه به سراغ شما می‌آیند، بسیار به شکست کامل نزدیک شده است».
شاهزاده تجربیات خود را برای Heads Together به اشتراک گذاشت، یک ابتکار آگاهی از سلامت روان توسط بنیاد سلطنتی دوک و دوشس کمبریج.
او گفت: "به جرات می توانم بگویم که از دست دادن مادرم در سن 12 سالگی و در نتیجه خاموش کردن تمام احساساتم در 20 سال گذشته، نه تنها بر زندگی شخصی بلکه بر کار من نیز تأثیر جدی داشته است."
فکر می‌کردم که فکر کردن به او فقط مرا ناراحت می‌کند و او را بر نمی‌گرداند. بنابراین از جنبه عاطفی، می‌گفتم، درست است، هرگز اجازه نده احساساتت بخشی از تو باشد.
اما سرکوب احساساتش باعث نشد که از بین بروند. او شروع به ساختن تیترها برای تصمیمات مشکوک کرد اما جنجال ها او را به جست و جوی روحی و گفتگوهای جدی با عزیزان سوق داد. ناگهان، تمام این غم و اندوهی که من هرگز آن را پردازش نکرده بودم، به منصه ظهور رسید و در واقع چیزهای زیادی در اینجا وجود دارد که باید با آنها کنار بیایم.
به ویژه، هری گفت که برادر بزرگترش، شاهزاده ویلیام، به او کمک زیادی کرده است. برای من، برادرم، خدا رحمتش کند، حمایت بزرگی بوده است.»

شاهزاده هری

حتما ببینید: اگر داری با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید این 8 فیلم میتونه بهتون کمک کنه.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.