thumb

چگونه در بزرگسالی دوست بیابیم؟

به خاطر دارید که یافتن دوست در دبستان چقدر آسان بود؟ تنها کاری که باید انجام می‌دادید این بود که به سراغ شخصی بروید و از او بخواهید اشکال جالبی را که به تازگی پیدا کرده‌اید بررسی کند یا در تاب به شما ملحق شود. نه تنها در مورد طرد شدن کمتر نگران بودید، بلکه در مورد افرادی که با آنها معاشرت می‌کردید نیز حساس نبودید. و مطمئناً این که شما فرصت‌های روزانه برای تعامل با بچه‌های دیگر را داشتید، ضرری نداشت.

بیشتر بخوانید: انواع رابطه بررسی 6 نوع روابط بین زن و مرد ، عاطفی و اجتماعی

هنگامی که به بزرگسالی رسیدید، همان قوانین اعمال نمی شود. زندگی (و شخصیت ما) بسیار پیچیده تر است، و اگرچه ممکن است زمانی را در کنار "همسالان" خود بگذرانیم، آنها ممکن است از آن دسته افرادی نباشند که واقعاً با آنها کنار می آییم. ناگفته نماند ترس از طرد شدن که خیلی سخت تر از زمانی که شما بچه بودید به شما ضربه می زند.

ایجاد دوستی ها نیز زمان زیادی می برد، چیزی که اکثر ما این روزها کوتاهی می کنیم. در حالی که ممکن است به نظر آسان تر باشد که فقط از این واقعیت که گروه دوستان شما در حال کوچک شدن است ابراز تاسف کنید، اما در واقع راه های زیادی برای دوست یابی در بزرگسالی وجود دارد. که خیلی از راه ها آسان و برخی هم ممکنه کمی پیچیده باشند.

چرا دوستان در بزرگسالی اهمیت دارند؟

تحقیقات نشان می دهد که پس از 25 سالگی، بیشتر دوستی های بزرگسالان شروع به کاهش می کند. البته بخشی از اینها به تغییر شغل ، ازدواج، نقل مکان و حتی بچه دار شدن مربوط می شود.

ایجاد روابط معنی دار ممکن است با افزایش سن سخت تر شود، اما ارزش تلاش را دارد. دوستی خوب فواید بی شماری دارد، از جمله:

  • عملکرد بهتر سیستم ایمنی
  • کاهش خطر بیماری، بیماری و آسیب
  • افزایش طول عمر
  • کاهش استرس
  • بهبودی سریعتر هنگام بیماری

بیشتر بخوانید: 10 تفاوت افراد با استرس کمتر و افرادی که استرس بیشتری دارن!


ذهنیت درستی برای پیدا کردن دوستان جدید داشته باشید.

وقتی صحبت از دوست یابی در بزرگسالی می شود، مهم است که مثبت و فعال باشید. اگر به این فکر می‌افتید که هرگز دوستی پیدا نمی‌کنید، احتمالاً این کار را نخواهید کرد. و اگر زندگی اجتماعی خود را به شانس بسپارید، احتمالاً نتیجه ای نیز نخواهید دید.

روی باز بودن تمرکز کنید.

در روند دوست یابی زیاد فکر نکنید. به جای نگرانی در مورد طرد شدن یا فکر کردن به این واقعیت که ممکن است به اندازه کافی سرگرم کننده نباشید، فرزند درون خود را کانالیزه کنید. برای ملاقات با افراد جدید و کسب تجربیات جدید باز باشید.

تصور نکنید که همه دوستان آینده شما باید از یک جنس، سن یا پیشینه قومی با شما باشند. در عوض، باز و دعوت کننده باشید و ببینید وقتی افق های خود را گسترش می دهید چه اتفاقی می افتد.

فهرستی از دوستان بالقوه تهیه کنید.

تقریباً هر فردی یک یا دو نفر دارد که دوست دارند در زندگی خود بیشتر با هم آشنا شوند. فهرستی از افرادی که ممکن است دوست داشته باشید گاهی اوقات با آنها معاشرت کنید، تهیه کنید. به یاد داشته باشید، دوست‌یابی تلاش می‌خواهد و کسی باید ابتکار عمل را به دست بگیرد. بعد از اینکه لیست خود را تهیه کردید، دعوت به قهوه را در نظر بگیرید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

آن را در تقویم قرار دهید.

بیا با آن روبرو شویم. همه مشغول هستند. و علیرغم بهترین نیت شما، اگر آن را برنامه ریزی نکنید، احتمالاً تلاش برای پیدا کردن دوستان نتیجه نخواهد داد.

برای جلوگیری از این امر، زمانی را برای تماس با فردی از باشگاه کتاب خود که واقعاً با او ارتباط دارید، اختصاص دهید. تصمیم بگیرید که چه زمانی از آن دوست بخواهید که بعد از کار برای خوردن پیش غذا به شما ملحق شود. نکته کلیدی این است که این تماس های اولیه را برنامه ریزی کنید زیرا اگر این کار را نکنید، آنها را به تعویق می اندازید.

پذیرش دعوت نامه ها

بله، شما خسته، مشغله و بیش از حد برنامه دارید. اما اگر کسی شما را به انجام کاری دعوت کرد، سعی کنید آن را انجام دهید! اگر اضطراب اجتماعی دارید، تمام تلاش خود را بکنید به یاد داشته باشید که این شخص شما را دعوت کرده است که دور هم جمع شوید، زیرا شما را دوست دارد و می خواهد شما را بهتر بشناسد.

بیشتر بخوانید: چگونه استرس و اضطراب را حل کنیم؟

البته اگر توانایی مالی ندارید یا بیمار هستید، حتما دعوت را رد کنید. اما در عوض تلاش کنید تا کار دیگری را با هم انجام دهید. حتی اگر شخص را به خوبی نمی‌شناسید، پذیرش دعوت‌ها فرصتی عالی برای باز کردن درها و گسترش فرصت‌های دوستی است.

چیزهای جدید را امتحان کن.

وقتی به دنبال دوستیابی هستید، مهم است که افق های خود را گسترش دهید و چیزهای جدید را امتحان کنید. شما هرگز نمی دانید؛ شما ممکن است فقط از این ماجراهای جدید لذت ببرید. به علاوه، امکان دوست یابی در مکان های جدید و هیجان انگیز را باز می کند.

بنابراین در یک کلاس هنر یا یک دوره صخره نوردی شرکت کنید. شاید شما تنها کسی نباشید که از منطقه امن آنها خارج می شود و این به خودی خود می تواند چیزی برای پیوند باشد.

به دنبال دوستان جدید باشید.

بخشی از چالش پیدا کردن دوستان جدید این است که بدانیم کجا باید نگاه کنیم. خیلی اوقات، مردم تصور می کنند که هیچ دوست بالقوه ای وجود ندارد. اما مشکل کمبود فرصت برای دوستی نیست، بلکه ناتوانی در تلاش برای یافتن آنهاست.

از شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید.

هدف شبکه های اجتماعی ایجاد ارتباط بین مردم است. چه آنها دور از هم زندگی کنند و چه از دوران دبیرستان آنها را ندیده باشید، حساب های شبکه های اجتماعی شما سرشار از فرصت هایی برای دوست یابی هستند. البته، شما از لحاظ فنی از قبل با آنها به صورت آنلاین "دوست" هستید، اما اگر دوستی را در مورد چیزی که به آن علاقه دارید می‌بینید، تماس بگیرید و ارتباط برقرار کنید.

همچنین می توانید از شبکه های اجتماعی برای سازماندهی گردهمایی ها استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید میزبان یک شب بازی باشید، چیزی را در شبکه های اجتماعی خود پست کنید تا ببینید چه کسی ممکن است علاقه‌مند باشد.

به همسایگان برسید.

بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که یک دوست بالقوه دارند که درست در همسایگی یا آن طرف خیابان زندگی می کند. آنها موجی از ادب می دهند و بلافاصله در را می بندند، حتی سعی نمی کنند مکالمه ای را شروع کنند. اما ممکن است دوستی های بسیار خوبی در همان نزدیکی در انتظار شما باشد. بنابراین دفعه بعد که هر دو بیرون هستید، کاری بیش از تکان دادن دست انجام دهید.

ارتباط با همکاران

شما بخش زیادی از زندگی خود را با همکاران خود می گذرانید. و حتی اگر در یک محیط حرفه ای هستید، احتمالاً چیزهای زیادی در مورد یکدیگر می دانید.

صرف نظر از اینکه در یک فضای فیزیکی کار می کنید یا نه، زمانی که انجام آن ایمن است، یکی از همکاران خود را برای انجام کاری غیر مرتبط با کار دعوت کنید. به عنوان مثال، پیشنهاد کنید با هم در یک بازی بیسبال شرکت کنید یا بعد از کار شام بخورید. یا اگر به چیزی مانند یوگا یا آشپزی علاقه دارید، پیشنهاد دهید با هم این کار را انجام دهید.

به یک باشگاه ورزشی یا تیم ورزشی بپیوندید.

به نظر می رسد که پیشنهاد ملاقات با افراد در باشگاه ورزشی یک نوع کلیشه ای است. اما مردم همیشه این کار را انجام می دهند. پیوستن به یک باشگاه ورزشی یا یک لیگ تفریحی بزرگسالان را در نظر بگیرید.

همچنین می توانید ببینید که آیا محل کار، بخش پارک های شهر، یا محل عبادت شما دارای تیمی است که به آن علاقه دارید (سافت بال، فوتبال، کیک بال، بولینگ، تنیس) و ثبت نام کنید.

دفعه بعد که در کلاس زومبا هستید، یا روی تردمیل راه می‌روید، یک مکالمه معمولی با فرد کنارتان شروع کنید. چه کسی می داند؟ ممکن است آغاز یک دوستی عالی در حال شکل گیری باشد.

بیشتر بخوانید: 10 روش موفق در افزایش انگیزۀ درونی برای ورزش کردن

در یک رویداد یا سمینار شرکت کنید.

چه از خانه کار کنید یا هر روز به دفتر کار بروید، ملاقات ها و سایر رویدادهای شبکه راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید است. این رویدادها نه تنها مملو از افرادی است که به دنبال ارتباط با سایر متخصصان هستند، بلکه مکان‌های عالی برای ملاقات با افرادی هستند که علایق مشترکی دارند.

به یک باشگاه بپیوندید.

اگر عاشق مطالعه هستید، پیوستن به یک باشگاه کتاب محلی راهی عالی برای ملاقات با دوستان جدید بالقوه است. علاوه بر این، هنگام بحث درباره یک کتاب، یکدیگر را در سطح بسیار عمیق‌تری می‌شناسید. حتی اگر بهترین دوست آینده خود را در باشگاه کتاب خود ملاقات نکنید، حداقل، گروهی از مردم خواهید داشت که می توانید هر ماه با آنها معاشرت کنید.

کتابخانه عمومی یا کتابفروشی محلی شما مکان مناسبی برای شروع جستجوی کلوپ های کتاب در نزدیکی شما است. یا اگر نمی توانید یک باشگاه کتاب در منطقه خود پیدا کنید، همیشه می توانید باشگاه خود را راه اندازی کنید.

اگر کتاب مورد علاقه شما نیست، به دنبال یک باشگاه فیلم، کلوپ آشپزی یا پیاده روی بگردید یا راه اندازی کنید. از هر سرگرمی که دوست دارید، احتمالاً دیگران نیز از آن لذت می برند، و این یک نقطه شروع طبیعی برای یک دوستی است.

بیشتر بخوانید: سرگرمی های مفید با 16 تا از بهترین های آنها که زندگیت رو بهتر میکنه!

در محل عبادت خود شرکت کنید.

فرقی نمی‌کند در یک کلیسا فعال باشید یا سال‌هاست به آن نرفته‌اید، کلیساها، مساجد و کنیسه‌ها راهی عالی برای ملاقات با افرادی هستند که با شما هم عقیده هستند. به علاوه، معمولا فرصت های زیادی برای مشارکت وجود دارد. خواه این یک گروه مطالعه باشد، یک فرصت داوطلبانه، یا یک لقمه هفتگی، مکان های عبادت برای ملاقات با افراد جدید و دوست یابی ایده آل هستند.

داوطلب شوید.

داوطلب کردن وقت و انرژی خود راهی عالی برای بهبود احساس قدردانی شماست. به طور منظم داوطلب شوید و مطمئناً با افرادی آشنا خواهید شد که برخی از ارزش‌های اصلی شما را به اشتراک می‌گذارند و دوستان خوبی پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 25 مزیت برتری که قدردانی و سپاسگزاری کردن از دیگران برامون به وجود میاره

بسیاری از جوامع دارای یک مرکز منابع داوطلب هستند که فهرستی از فرصت های داوطلبانه را نگه می دارد، بنابراین می توانید چیزی را پیدا کنید که مناسب باشد.

 دوستی های خود را حفظ کنید.

بعد از اینکه چند اتصال برقرار کردید، مهم است که در تماس باشید. دوستی ها مانند گیاهان هستند. اگر مرتب به آنها آب ندهید، می میرند.

بنابراین مطمئن شوید که به طور منظم با دوستان جدید خود ارتباط برقرار می کنید. به طور مداوم تماس بگیرید یا پیامک ارسال کنید تا ببینید وضعیت آنها چگونه است. از زندگی آنها بپرسید. به چیزهایی که برایشان مهم است علاقه نشان دهید. یک دوست خوب دوستی را تماماً بر سر نیازهای خود نمی سازد. بلکه به طرف مقابل نیز علاقه فعال دارد.

Nr

1402/12/24

لطفا برای من دوست پیدا کنید

دیدگاه خود را ثبت نمایید.