thumb

هفت سبک عشق ، کدام زبان عشق برای یک رابطه عاشقانه موثرتر است؟

مفهوم زبان های عشق توسط مشاور ازدواج دکتر گری چپمن در دهه 1980 ایجاد شد تا توضیح دهد که چگونه افراد روش های مختلفی برای ابراز عشق دارند و چرا زوج ها ممکن است گاهی اوقات حتی زمانی که تلاش می کنند نسبت به یکدیگر محبت کنند، موفق به برقراری ارتباط نمی شوند. تحقیقی در سال 2022 بیش از 500000 نفر را مورد بررسی قرار داد تا بررسی کند که آیا پنج زبان عشق چپمن هنوز معتبر هستند یا خیر. متوجه شدیم که با روش‌هایی که می خواهیم عشق را نشان ‌دهیم در واقع به بهترین شکل در قالب هفت سبک عشق توصیف می‌شوند.

اگر هنوز شک دارید که عاشق شدید یا نه، این مقاله کمکتون میکنه: ۲۷ نشانه‌ای که بهتون میگن دچار عشق واقعی شدین

تست7 سبک عشق نیز نشان می‌دهد زوج‌های معاصر در روابط خود به چه چیزی نیاز دارند و چه انتظاراتی دارند.

عشق پیچیده است. آنچه که یک فرد از یک شریک عاشقانه نیاز دارد و انتظار دارد می تواند بسیار متفاوت از آنچه که شریک زندگی او به طور طبیعی می دهد، باشد. اما داشتن ترجیحات متفاوت برای دادن و دریافت عشق به معنای محکومیت این رابطه عاشقانه با شریک زندگی‌تان نیست. کلید موفقیت در همکاری با این تفاوت ها، یادگیری درک و گفتن سبک عشق همسرتان است.

دکتر گری چپمن، نویسنده 5 زبان عشق، تئوری زبان‌های عشق، روش‌های منحصربه‌فردی که ما با یکدیگر ابراز عشق می‌کنیم را در دهه 1980 توسعه داد. بر اساس یافته های تحقیقات جدید، هفت راه کلیدی به جای پنج راه برای ابراز و دریافت عشق افراد وجود دارد. ما این 7 مفهوم را سبک عشق می نامیم و در زیر توضیحاتی ارائه می دهیم.

هفت سبک عشق مدرن

آزمون 7 سبک عشق، ترجیحات و اولویت های شما را در رابطه با هفت سبک اندازه گیری می کند که در ادامه به تفکیک آنها را توضیح می دهیم:

1. فعالیت

افراد دارای سبک عشق فعالیت زمانی احساس ویژه و ارزشمندی می کنند که شریک زندگی آنها به سرگرمی ها و علایق آنها علاقه مند شود و تلاش می کند از فعالیت های مشترک لذت ببرد. انگیزه در اینجا با هم بودن است، اما چیزی فراتر از صرف زمان با کیفیت با یک شریک است. در عوض، سبک عشق فعالیت شامل ابراز علاقه واقعی به کار، سرگرمی ها و زندگی خارج از رابطه است.

2. قدردانی

افرادی که سبک عشق قدردانی دارند، وقتی شریک زندگی آنها را تحسین و تمجید می کند، احساس ویژه و ارزشمندی می کنند. برای این نوع کلمات مهمتر از اعمال هستند. اما این فقط در مورد کلمات زیبا نیست. افرادی که این سبک عشق را ترجیح می دهند می خواهند احساس کنند که شریک زندگی آنها به ویژگی های شخصی و پیروزی های کوچک زندگی آنها توجه دارد و از آنها سپاسگزار و قدردان است.

بیشتر بخوانید: 9 راه برای ابراز قدردانی و ایجاد رضایت و شادی بیشتر

3. عاطفی

افراد دارای سبک عشق عاطفی زمانی احساس خوبی دارند که شریک زندگی آنها می تواند با آنها ارتباط برقرار کند و از طریق احساسات و عواطف آنها را حمایت کند و با آنها صحبت کند. در حالی که در برخی از سطوح، گذراندن زمان با کیفیت در کنار هم است، سبک عشق عاطفی به طور خاص بر ارتباط عاطفی متمرکز است، در مقابل ارتباط فیزیکی. این گروه زمانی احساس می‌کنند که مورد محبت قرار می‌گیرند که در زمان‌های چالش‌برانگیز یا آسیب‌پذیر از حمایت مراقبتی برخوردار شوند.


4. مالی

افرادی که سبک عشق مالی دارند، وقتی شریک زندگیشان سخاوتمندی در امور مالی نشان می دهد تا آنها را شاد کنند، احساس عشق و ارزش می کنند. پذیرایی و سورپرایز مطمئناً بخشی از این سبک عشقی است، اما فقط به دریافت هدیه محدود نمی شود. در عوض، میل بزرگتر به شریکی را توصیف می کند که مایل است از منابع مالی خود به طرق مختلف برای کمک و خوشحالی طرف مقابل خود استفاده کند. 

5. ذهنی و فکری

افراد دارای سبک عشق فکری دوست دارند از طریق ذهن ارتباط برقرار کنند. وقتی شریکشان برای هوش آنها ارزش قائل است، به عقاید آنها احترام می گذارد و در بحث های متفکرانه درباره مسائل مهم شرکت می کند، احساس دوست داشتن می کنند. در حالی که سبک عشق فکری شامل تمایل به گذراندن زمان با کیفیت با هم است، اما به طور خاص بر روی ملاقات ذهنی و ارزش گذاری هوش یکدیگر تمرکز می کند.

6. فیزیکی

افرادی که سبک عشق فیزیکی دارند، زمانی که توسط شریک زندگی خود لمس و نگه داشته می شوند، احساس مراقبت و حمایت می کنند. آنها عاشق تجربه حسی صمیمیت فیزیکی هستند. این فقط یک کلمه رمز برای رابطه جنسی نیست. بلکه شامل همه چیز از لمس وابسته به عشق شهوانی گرفته تا بغل کردن، گرفتن دست، مالش پا، در آغوش گرفتن و بوسه های سریع صبحگاهی است.

7. عملی و کاربردی

افرادی که سبک عشق عملی دارند، وقتی شریک زندگیشان به کارهای خانه رسیدگی می‌کند، به خانواده کمک می‌کند و کمک‌های عملی و روزمره برای کاهش بار ارائه می‌کند، احساس ویژه و ارزشمندی می‌کنند. سبک عشق عملی به جای کمک کردن در انجام کارهای خانه، این است که با کمک عملی «بالاتر و فراتر» بروید و کارهایی را انجام دهید که غیرمنتظره هستند و به طور خاص به نفع شریک زندگیتان هستند.

نحوه استفاده از سبک های عشق

هنگامی که سبک عشق شما در روابط شما برآورده می شود، احساس می کنید که دوست داشتنی، مطلوب و امن هستید. با این حال، اگر سبک عشق شما رعایت نشود، ممکن است احساس ناامنی کنید و نسبت به شریک زندگی خود احساس خوبی نداشته باشید. پس احتمال تفاوت در زبان عشق وجود دارد و باید آنها را بشناسیم که اگر در رابطه مون زبان عشق متفاوتی داشتیم بتوانیم به تفاهم و اشتراکات زبان عشق خود را نزدیک کنیم.

تاحالا به این فکر کردید که آدم امن به کی میگن؟ اینجا بیشتر بخون راجع بهش:  آدم امن زندگی کیست و چگونه می‌توان به رابطه امن رسید؟

بسته به اینکه شما و همسرتان به زبان یکدیگر صحبت می کنید یا نه، رابطه شما بسیار متفاوت به نظر می رسد. برای به دست آوردن بهترین نتیجه از آزمون 7 سبک عشق، هر دو طرف باید سبک عشق خود را به خوبی شریک زندگی خود درک کنند. با بیان آشکار آنچه نیاز دارید و گوش دادن به آنچه که شریک زندگی تان نیاز دارد، می توانید رابطه رضایت بخش تری ایجاد کنید. گزارش کامل سبک عشق منوباز شامل نکاتی در مورد نحوه بیان نیازهای خود و نحوه بیان سبک عشق شریک زندگی خود است.

درک سبک عشق شما راه حلی برای مشکلات رابطه نیست. مانند همه چیز در روابط، مهمترین کلید صرف وقت و تلاش است. یک نظرسنجی تحقیقاتی در سال 2020 بر اساس مدل چپمن نشان داد افرادی که گزارش دادند که شرکایشان از زبان عشقشان به خوبی استفاده می‌کنند، نسبت به دیگران احساسات قوی‌تری از عشق و رضایت از رابطه داشتند.

تاریخچه زبان های عشق

مفهوم زبان های عشق در ابتدا توسط دکتر گری چپمن توسعه یافت و با کتاب او در سال 1992 با نام 5 زبان عشق رایج شد. چپمن، یک مشاور ازدواج، در کار خود با زوج ها متوجه شد که مردم ترجیحات متفاوتی برای دادن و دریافت عشق دارند. او پنج زبان عشق را شناسایی کرد: لمس فیزیکی، کلمات تأیید کننده، اعمال خدمات، دریافت هدایا و زمان با کیفیت.

کار چپمن طرز فکر ما را در مورد روابط تغییر داد و به بخشی از واژگانی تبدیل شد که زوج ها و مشاوران برای صحبت در مورد پویایی روابط به آن وابسته هستند. منتقدان 5 زبان عشق اصلی ادعا می کنند که این نظریه بر یک نمونه محدود و همگن (زوجین متاهل، دگرجنسگرا، مسیحی) مبتنی است و به طور کامل نیازهای همه روابط مدرن را برآورده نمی کند.

هفت سبک عشق مدرن منوباز

نظریه اولیه دکتر چپمن بیش از سه دهه پیش بر اساس کار حضوری او با زوج های متاهل و مسیحی ایجاد شد. اما حالا چیزهای بیشتری برای یادگیری از تحقیقات مدرن در مقیاس بزرگتر وجود دارد. بنابراین، در تحقیقی بیش از 500000 نفر را مورد بررسی قرار دادند تا ببینند چه چیزی باعث می‌شود افراد در روابط خود احساس بیشتر دوست داشته شدن کنند. نتایج نشان داد در حالی که برخی از ایده ها در مورد ابراز عشق ثابت مانده اند، برخی دیگر به طور قابل توجهی در دهه های پس از توسعه نظریه اصلی چپمن تغییر کرده اند.

پس این مفهوم به‌روزرسانی و گسترش داده شد تا بر آنچه واقعاً در روابط مدرن اهمیت دارد تأکید شود. علاوه بر کشف دو سبک عشق کاملاً جدید (فکری و عاطفی)، سبک‌های عشق موجود را نیز بر اساس تحقیقات گسترده با نمونه‌ای متنوع و جهانی، روشن و به روز شده است. توضیحات به روز شده ما منعکس کننده این درک گسترده تر است.

پس تست رایگان 7 سبک عشق را انجام دهید تا سبک عشق مورد علاقه خود را شناسایی کنید و با دریافت گزارش کامل و شخصی سازی شده راهنمایی عمیقی برای بهبود ارتباطات، صمیمیت و رضایت در رابطه بر اساس سبک دلخواه شما ارائه می دهیم تا رابطه تان را عمیق تر پیش بروید.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.