پاور آپ 10 راه برای افزایش انرژی به طور طبیعی

پاور آپ 10 راه برای افزایش انرژی به طور طبیعی

انتخاب غذاهای خاص و سبک زندگی می تواند به پر نگه داشتن باتری شما کمک کند.
آیا نگاهی به لیست کارهای خود انداخته اید؟ از شانس، روز طولانی و پرکاری در پیش دارید. برای انجام تمام کارهای امروز (و فردا) به انرژی و تلاشی مافوق انسانی نیاز است.
خیلی ساده، شما نیاز به افزایش انرژی برای تامین انرژی تلاش ها و کارهای روزانه زندگی خود دارید و ما در مورد هیجان و انرژی کوتاه مدتی که کافئین در یک فنجان به شما می دهد صحبت نمی کنیم.
راه‌هایی برای افزایش طبیعی انرژی بدن و از بین بردن احساس خستگی طولانی مدت وجود دارد. به عنوان مثال، اینکه چه زمانی و چه چیزی می خورید و می نوشید، می تواند تفاوت ایجاد کند. همینطور برای نحوه مدیریت خواب، ورزش و استرس.

راه های طبیعی برای افزایش انرژی

نحوه زندگی کردن به شما کمک می کند تا تعیین کنید که چقدر انرژی برای خوب زندگی کردن ذخیره کنید. پیروی از این 10 نکته می تواند شما را سرحال نگه دارد.

هرگز صبحانه را حذف نکنید.

اگر با یک باک بنزین خالی شروع به رانندگی کنید، انتظار ندارید که در یک سفر، جاده ای طولانی را بپیمایید، درست است؟ برای شروع روزتان هم دقیقا همینطور است. اگر "مخزن" خود را با یک صبحانه مغذی پر نکنید، بدن شما به همان اندازه کارآمد نخواهد بود.
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند در انجام وظایف بهتر عمل می‌کنند و روزهای کمتری از کار و مدرسه را از دست می‌دهند.
از طرف دیگر، افرادی که صبحانه را حذف می کنند، به احتمال زیاد کم تحرک یا حتی بی حال هستند.

حرکت کنید.

ساعت ها پشت میز نشستن می تواند خسته کننده باشد. راه حل؟ بایستید و در اطراف تان کمی حرکت کنید. کشش پاها در هر ساعت یا بیشتر می تواند جریان خون شما را به اندازه کافی برای بالا بردن سطح انرژی افزایش دهد.
محققان دریافتند که پنج دقیقه "ریز انفجار" مثل پیاده روی، شش بار در نوبت کاری باعث می شود افراد احساس انرژی بیشتری کنند و خلق و خوی کلی آنها بهبود یابد. متوقف شدن برای مدت کمی می تواند تأثیر قدرتمندی داشته باشد.
ورزش منظم همچنین اندورفین های انرژی زا آزاد می کند که می تواند شما را برای حرکت آماده کند.

کربوهیدرات مناسب را انتخاب کنید.

کربوهیدرات ها همه سوخت مورد نیاز بدن شما را تامین می کنند. اما اینکه این نیرو چقدر طول می کشد، به نوع کربوهیدراتی که می خورید بستگی دارد.
کربوهیدرات‌های ساده بسیار تصفیه‌شده مانند نان سفید، ماکارونی و محصولات شیرین پخته‌شده انرژی را افزایش می‌دهند، زیرا سطح قند خون را افزایش می‌دهند. با این حال، این افزایش سریع، کاهش انرژی سریع نیز به همراه دارد و می توانند باعث شوند شما احساس گیجی کنید و تمایل برای چرت زدن داشته باشید.

کربوهیدراتاز طرف دیگر کربوهیدرات های پیچیده تر، آهسته تر وارد جریان خون شما می شوند. این به بدن شما یک منبع انرژی ثابت برای دوره‌های طولانی‌تر می‌دهد و به شما کمک می‌کند بر روزتان و هر آنچه را که به ارمغان می‌آورد غلبه کنید.
کربوهیدرات های پیچیده که انرژی ماندگارتری را فراهم می کنند عبارتند از:

  • بلغور جو دوسر
  • برنج قهوه ای
  • بلوبری
  • پرتقال ها
  • حبوبات
  • کلم بروکلی
  • مارچوبه
  • اسفناج
  • کلم پیچ

پروتئین های بدون چربی بخورید.

می دانید چه نوع دیگری از مواد غذایی در طولانی مدت به شما انرژی می دهد؟ پروتئین بدون چربی. هضم این درشت مغذی ها به مدت طولانی تری طول می کشد، که به ثابت ماندن سطح قند خون برای دوره های طولانی تری کمک می کند. شما برای مدت طولانی انرژی پایدار دریافت می کنید.

پروتئین بدون چربی
برای حفظ سطح انرژی بالا به سراغ منابع غذایی پروتئینی بروید:

  • آجیل هایی مانند بادام، پسته و گردو
  • ماست ساده (از گزینه های شیرین شده با شکر خودداری کنید.)
  • حبوبات مانند لوبیا
  • حمص
  • تخم مرغ
  • گوشت های کم چرب مانند مرغ و ماهی
  • پودر پروتئین (به ویژه پروتئین آب پنیر)

به اندازه کافی بخوابید.

تلفن هوشمند شما نمی تواند روزها بدون شارژ مجدد یک سره و بدون توقف کار کند، درست است؟ خب، بدن شما به همین ترتیب کار می کند. خواب مداوم به بدن شما اجازه می‌دهد تا انرژی‌های تخلیه شده در طول روز را بازسازی کند.
بزرگسالان معمولاً به حداقل هفت ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند تا در بهترین حالت خود باشند. (کودکان نیاز بیشتری دارند.)
چرت زدن وسط روز نیز می تواند انرژی زا باشد، اما فقط در صورتی که کوتاه باشد. (حدود 15 تا 20 دقیقه) چرت زدن برای مدت طولانی در وسط روز می تواند شما را بیشتر خسته کند، هنگامی که از خواب بیدار می شوید.

هیدراته کنید.

بدن شما برای عملکرد صحیح به منبع کافی مایعات نیاز دارد. بنابراین، اگر مخزن داخلی خود را پر نگه دارید، می توانید انرژی کافی برای عبور از روز خود را داشته باشید.
اما اگر این سطوح کاهش یابد، انتظار داشته باشید که سطح انرژی شما کاهش یابد. مطالعات نشان می دهد که حتی کم آبی خفیف نیز می تواند باعث خستگی شود.

غذای خود را در تعداد وعده غذایی بیشتر مصرف کنید.

آیا تا به حال شده است که یک وعده غذایی بزرگ بخورید و فوراً احساس کنید که آن غذا خیلی زود از بین رفت؟ خب، این روشی است که بدن شما سرعت شما را کاهش می دهد تا بتواند با هضم آن وعده غذایی مقابله کند.
خوردن غذاهای مقوی به دفعات بیشتر در طول روز می تواند انرژی شما را بدون فشار بیش از حد به سیستم شما افزایش دهد.
اگر کالری های خود را در طول روز پخش کنید، کمتر احتمال دارد که دچار کمبود انرژی شوید. خوردن برخی از غذاهای مغذی در چند وعده می تواند به شما کمک کند تا روز خود را راحتتر ادامه دهید.

در مصرف کافئین زیاده روی نکنید.

هیچ اشکالی ندارد که صبح خود را با یک فنجان قهوه شروع کنید تا موتورتان روشن شود. کافئین یک محرک طبیعی است که می تواند حافظه، خلق و خو و عملکرد ذهنی را بهبود بخشد. مزایای زیادی دارد.
اما افزایش بیش از حد کافئین در نهایت می‌تواند باعث شود وقتی اثرات آن از بین می رود، احساس خستگی کنید. افزودن شکر یا شربت به قهوه می تواند این الگوی افزایش و سقوط را نیز تقویت کند.
یک نکته احتیاط دیگر: کافئین در اواخر روز می تواند با خواب شما تداخل کند و شارژ بدن شما را محدود کند، که برای سطح انرژی روزانه شما ایده آل نیست.
پس، از کافئین کم استفاده کنید.

کافئین

بیشتر بخوانید: کافئین، استرس و سلامتی شما

الکل را محدود کنید.

زیاده روی در مصرف آبجو، مشروب الکلی یا شراب می تواند باعث بی حالی شما شود. این به این دلیل است که الکل می تواند مواد مغذی بدن را از بین ببرد و خواب را مختل کند.
بنابراین، اگر می خواهید یک لیوان بلند بنوشید، این کار را با اعتدال انجام دهید. دستورالعمل‌های غذایی در ایالات متحده توصیه می‌کنند که بزرگسالان در سن قانونی، الکل ننوشند یا مصرف را به بیش از دو نوشیدنی در روز برای مردان یا یک نوشیدنی در روز برای زنان محدود کنند.

استراحت کن

خواسته های روزانه مقدار مشخصی از استرس را به زندگی وارد می کند. وقتی این عوامل استرس زا به حالت طاقت فرسا تبدیل می شوند، می توانید آن را از نظر روحی و جسمی احساس کنید و این می تواند بر ذخایر انرژی شما تأثیر بگذارد.
یادگیری نحوه مدیریت استرس می تواند شما را برای هر آنچه که زندگی در راه شما قرار می دهد شاداب نگه می دارد. (چگونه به آرامش درونی‌ برسیم؟ 8 استراتژی‌ رسیدن به آرامش)

استراحت کن

بیشتر بخوانید: چگونه استرس طولانی مدت بر سلامت شما تأثیر می گذارد؟

سخنی از منوباز

حفظ انرژی نیاز به هوشیاری دارد. رک و پوست کنده، خسته شدن خیلی راحت تر از پر انرژی شدن است. یک گام اشتباه می تواند باعث شود که شما احساس تنبلی و آمادگی بیشتری برای رختخواب رفتن داشته باشید تا ماجراجویی.
اما بهتر غذا خوردن و تنظیم برنامه‌های روتین به طور منظم می‌تواند به شما کمک کند تا در طول روز در بهترین حالت خود باشید. آن را امتحان کنید و خودتان اثراتش را ببینید.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.