thumb

گفتن کلمات تأییدی و قشنگ چقدر در تقویت رابطه مهم است؟

اگر شریک زندگی با زبان عشق با شما صحبت می کند و بیان کلمات گفتاری یا نوشتاری را دارد نشان دهنده این است که به شما اهمیت می دهد.
اعمال بلندتر از کلمات صحبت می کنند ولی البته که اگر زبان عشق شریک زندگی شما "کلمات تاییدی" باشد معجزه می کند. در این مورد، کلمات همه چیز هستند. چه مکتوب باشند و چه گفتار، شخصی که زبان اصلی عشقش کلمات تاییدی است، اهمیت زیادی به آنچه باید به او بگویید می دهد.
حتی هنگام کات و جدایی هم، کلمات شما به خوبی با آنها صحبت می‌کنند. در واقع، این غیر معمول نیست که عبارات ساده ای مانند "من برای... سپاسگزارم" و "من دوستت دارم..." تا حد زیادی در ارتباط با میزان قدردانی آنها کمک می کند.
شریک زندگی شما به ویژه از تعریف ها، تشکرهای صمیمانه، دست نوشته ها و شنیدن آنها در کنار دیگران قدردانی می کند. هدف این است که به شریک زندگی خود بفهمانید که چقدر برای شما مهم است و چقدر اهمیت می دهید.

کلمات تاییدی چیست؟

کلمات تایید کننده کلماتی هستند که عشق، قدردانی و احترام شما را نسبت به شخص دیگری بیان می کنند. آنها کلمات و عبارات مثبتی هستند که برای نشاط بخشیدن به دیگران استفاده می شوند. ناگفته نماند که این تعریف ها و کلمات تشویق کننده نباید مستقیماً به شخص گفته شود. یک یادداشت ساده دست نویس درست به اندازه یک تماس تلفنی شخصی معرکه می کند.
وقتی صحبت از پنج زبان عشق گری چپمن به میان می‌آید، کلمات تأیید متداول‌ترین زبان عشق هستند که زمان و خدمات با کیفیت را به ارمغان می‌آورند. همچنین تنها زبان عشقی است که حول بیان کلامی می چرخد.
افرادی که از طریق کلمات تاییدی عشق می‌دهند و دریافت می‌کنند ، معمولاً افرادی هستند که به جزئیات زندگی دیگران توجه می‌کنند و به آنها اهمیت می‌دهند. به عنوان مثال، آنها ممکن است اولین کسانی باشند که متوجه مدل موی جدید شریک خود می شوند. آنها همچنین به یاد دارند که از همسایه بپرسند که سگ بیمارشان چطور است. حتی ممکن است به یاد داشته باشند که از صندوقدار سوپرمارکت محلی بپرسند که آیا حال و احساسش بهتر شده یا خیر.

کسانی که زبان اصلی عشقشان کلمات تاییدی است، اغلب حساس و از محیط اطراف خود آگاه هستند. آنها مشوق‌هایی هستند که می‌دانند چه چیزی بگویند تا دیگران احساس بهتری داشته باشند. و در مقابل انتظار دارند شما بتوانید همین کار را برای آنها انجام دهید.

چند کلمه از مثال های تایید چیست؟

در اینجا چند نمونه از کلمات تأییدی آورده شده است:

  • "وقتی تو هستی همه چیز عالی است."
  • "ازت سپاسگزارم که تو..."
  • "بدون تو سخت بود که این کار رو انجام بدم."
  • "این لباس جدیدت عالیه. سلیقه ات محشره!"
  • "آدم خیلی خوش شانسی هستم که تو رو دارم."
  • "از خدا خیلی ممنونم که تو رو تو زندگی من قرار داده."
  • وقتی تو...
  • "ممنونم برای..."
  • "واقعا بهت افتخار می کنم که همش با کارای بزرگی که داری انجام میدی میترکوونی."
  • "تو یکی از افراد مورد علاقه من هستی."
  • "تو برای من خیلی خاص هستی."
  • "تو بهترینی."
  • "حمایتت برام خیلی مهمه."
  • " الهام بخش منی!"

کلمات تاییدی همچنین می توانند در انواع دیگر روابط بین فردی مهم باشند. برای مثال، ممکن است از انواع مختلفی از جملات تاکیدی مثبت برای نشان دادن مهربانی و قدردانی نسبت به اعضای خانواده، دوستان، رئیس یا همکاران خود استفاده کنید.

فواید کلمات تأییدی

آیا استفاده از کلمات تاییدی موثر است؟ برای فردی که تمایل زیادی به صحبت های شریک زندگی خود دارد، شنیدن کلمات تایید کننده می تواند به آنها کمک کند تا در یک رابطه احساس ارزشمندی، رضایت و خوشحالی بیشتری داشته باشند.
با استفاده از کلمات تأیید آمیز در رابطه خود، ارتباط بین خود و شریک زندگی خود را تقویت می کنید. شما به همسرتان نشان می دهید که متوجه او هستید و از او قدردانی می کنید. وقتی شریک زندگی شما احساس می کند که مورد قدردانی قرار گرفته است، احتمالاً رضایت عمیق تری از خود و رابطه را تجربه خواهد کرد.

ارائه کلمات تایید کننده می تواند به تقویت صمیمیت عاطفی کمک کند، که نقش مهمی در روابط دارد.

دریافت کلمات تایید کننده می تواند به شخص کمک کند تا احساس ارزشمندی و انگیزه بیشتری داشته باشد. اگر متوجه شدید که شریک زندگی شما تلاش بیشتری برای یک پروژه خاص یا ظاهرش انجام می دهد، ممکن است یک کلمه تشویق کننده یا ستایش به او بگویید. آنها احتمالاً روحیه خود را تقویت می کنند و از توجه شما قدردانی می کنند.
ارائه یک کلمه تشویق کننده به همسرتان می تواند تأثیر مثبتی روی شما نیز داشته باشد. مطالعات، تعریف و تمجید را با احساس رفاه بیشتر مرتبط می کنند.

کلمات تاییدی می توانند راهی موثر برای بهبود ارتباطات، ابراز قدردانی، صمیمیت عمیق و افزایش عزت نفس باشند.

چگونه کلمات تاییدی بیشتری بخواهیم؟

اگر زبان عشق شما کلمات تایید کننده باشد، وقتی شریک زندگی شما پیامی مثبت یا محبت آمیز ارائه می دهد، احساس شگفت انگیزی می کنید. ممکن است از خود بپرسید که چگونه آنها را مجبور به استفاده بیشتر از زبان عشق خود کنید.
هنگامی که شریک زندگی تان کلمات تأیید کننده ای را ارائه می دهد، به او بگویید که حرف های او احساس خوبی به شما می دهد. سعی کنید بگویید: "من دوست دارم وقتی به من می گویید کار خوبی انجام می دهم" یا "از شنیدن این حرف شما احساس خوبی به من دست می دهد." وقتی با سپاسگزاری پاسخ می‌دهید، احتمالاً شریک زندگی‌تان تشویق می‌شود که همچنان به شما کلمات تأییدکننده ارائه دهد.
حتی ممکن است شریک زندگی خود را با زبان های عشق آشنا کنید، اگر از قبل آشنا نیستند. شاید با همسرتان بنشینید تا در مورد زبان مورد علاقه یکدیگر صحبت کنید.

شما می توانید یادگیری در مورد زبان های عشق را راهی سرگرم کننده و صمیمی برای شروع گفتگو در مورد آنچه برای هر دوی شما خوب است تبدیل کنید.

آشنایی با زبان عشق همسرتان نیز مفید است، به خصوص اگر با زبان شما متفاوت باشد. آنها ممکن است همیشه کلمات تأیید کننده را زمانی که شما می خواهید بیان نمی کنند، اما اشکالی ندارد. اگر نشانه دیگری از عشق خود را به شما ارائه می دهند (شاید به زبان عشق خودشان) سعی کنید به آن توجه کنید و از آن قدردانی کنید.

نکاتی برای استفاده از کلمات تأییدی

یادداشت شیرینی که در وسط پیشخوان آشپزخانه گذاشته شده است. پستی که در وسط آینه قرار می گیرد. یا یک بیت شعر مورد علاقه در چمدان، این نمونه ها تنها تعدادی از گزینه های مختلف هستند که ممکن است با شخصی صحبت کنند که زبان اصلی عشقش کلمات تأییدی است.
اگر زبان اصلی عشق شریک زندگی تان کلمات تایید کننده است، باید راه هایی را پیدا کنید تا بفهمید چقدر برای شما اهمیت دارد. در اینجا چند نکته در مورد نحوه صحبت کردن به این زبان عشق با شریک زندگی خود آورده شده است.

معتبر باشید.

افرادی که کلمات تاییدی را به عنوان زبان اصلی عشق خود می دانند، از حرف های دروغین چشم پوشی می کنند، بنابراین هنگام صحبت با آنها مطمئن شوید که صادق هستید. شما می خواهید مطمئن باشید که آنچه به آنها می گویید از ته دل است زیرا اگر ساختگی و ظاهری باشد، متوجه به این تظاهر خواهند شدو تاثیر معکوس دارد.

بیشتر بخوانید: چرا قابل اعتماد بودن، بلیت طلایی روابط عالی است؟

همدل باشید.

هنگامی که صحبت از کلمات تأیید می شود، بسیار مهم است که شرکای زندگی متوجه شوند که شما احساس آنها را تشخیص می دهید، به خصوص اگر آنها احساس ناراحتی کنند. با شریک زندگی خود همدلی نشان دهید. به این فکر کنید که راه رفتن با کفش آنها چگونه خواهد بود و سپس نشان دهید که می دانید چه احساسی دارند.

بیشتر بخوانید: سواد رابطه چیست و چرا مهم است؟

قدردانی خود را نشان دهید.

معمولاً افرادی که با کلمات و نظرات مثبت حالشان خوب می شود، زمانی که مردم کارهایی را که انجام می دهند تشخیص داده و قدردانی می کنند، احساس خوب شان خیلی بیشتر می شود. خواه نحوه شستن لباس‌ها، غذایی که برای شام پخته‌اند، یا اینکه سه ساعت برای اثبات گزارش شما صرف کرده‌اند، نکته کلیدی این است که به آنها بگویید چقدر از آنها قدردانی می‌کنید.

اگر دقیقاً در مورد آنچه واقعاً دوست دارید صحبت کنید، قلب آنها را گرم می کند و شارژ آنها را پر می کند. پس درنگ نکن!

خیلی بگو "دوستت دارم".

افرادی که زبان اصلی عشقشان کلمات تایید است، هرگز از شنیدن "دوستت دارم" از افرادی که برایشان اهمیت دارند خسته نمی شوند. در حالی که معمولاً احساس می‌کنید که از این عبارت بیش از حد استفاده می‌شود، یک فرد تأییدکننده هرگز از شنیدن آن خسته نمی‌شود، به خصوص زمانی که راه‌های جدید و خلاقانه‌ای برای بیان عشق خود پیدا کنید.

نامه ای برای آنها ارسال کنید.

در حالی که ایمیل یک راه عالی برای برقراری ارتباط در مواقعی است که عجله دارید، دریافت نامه عاشقانه از طریق کاغذ هنوز هم خاص است. بنابراین، یک مداد و کاغذ بردارید و شروع به نوشتن کنید. شریک زندگی شما از دریافت نامه از شما بسیار شگفت زده خواهد شد. اگر نامه ای طاقت فرسا به نظر می رسد، یک کارت زیبا برای آنها بخرید و یک یادداشت زیبا در داخل آن بنویسید.

یک یادداشت ارسال کنید.

گاهی اوقات بهترین و کارآمدترین راه برای برقراری ارتباط با همسرتان این است که از یک یادداشت چسبناک استفاده کنید و پیامی در مورد اهمیت آنها برای شما بگذارید. اگر می‌خواهید واقعا خلاق باشید، می‌توانید تعدادی یادداشت به شکل قلب یا شکل دیگری روی آینه حمام یا پنجره ماشین آن‌ها قرار دهید.

آنها را فریاد بزنید.

اطمینان حاصل کنید که در حضور دیگران از شریک خود تعریف می کنید. به آنها بگویید چه چیزی باعث افتخار شما است و واقعاً از چه چیزهایی قدردانی می کنید. زیاده روی نکنید و شریک زندگی خود را شرمنده نکنید، اما اینکه به دیگران بگویید که فکر می کنید شریکتان چقدر عالی است، قلب آنها را از بسیاری جهات متاثر می کند. پس در تعارفات خسیس نباشید. این یک راه عالی برای پر کردن شارژ عشق همسرتان است.

به نقاط قوت آنها اشاره کنید.

اشاره به نقاط قوت شریک زندگی تان به ویژه زمانی که او احساس ناراحتی یا دلسردی می کند بسیار مهم است. صحبت کردن با آنها و اشاره به اینکه واقعاً چه چیزی را در مورد آنها دوست دارید یا چه کاری را به خوبی انجام می دهند، گویای خوبی است. آنها باید بدانند که شما ارزشی را در شخصیت آنها می بینید.

بیشتر صحبت کنید.

هنگامی که شریک زندگی شما دوران سختی را پشت سر می گذارد، شنیدن کلمات خوب می تواند برای شما مفید باشد. بیشتر مهربان و دوست داشتنی باشید و در عین حال به همسرتان یادآوری کنید که چرا آنها مهم هستند و برای شما چه معنایی دارند. در همه حال، ارائه کلمات تشویق کننده مفید است. این مراحل به آنها نشان می دهد که شما حتی در سختی های زندگی آنها کنار آنها هستید.

هنگامی که از کلمات تأیید کننده استفاده می کنید، روی اصالت، قدردانی و همدلی تمرکز کنید. به شریک زندگی خود بگویید که چقدر برای شما اهمیت دارد و از نوشتن احساسات خود نترسید، خواه نامه، یادداشت یا پست شبکه های اجتماعی باشد.

چگونه کلمات تاییدی را به یک عادت تبدیل کنیم؟

حتی اگر اهل حرف های تاییدی نیستید، بهتر است کلمات تاییدی را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. اگرچه ممکن است به طور طبیعی به وجود نیاید، اما کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا ارائه کلمات تاییدی را به یک عادت تبدیل کنید:
نام حیوان خانگی را امتحان کنید: شاید بتوانید هر مکالمه را با نام حیوان خانگی که شریک زندگی خود دارید آغاز کنید. به عنوان مثال، می توانید بگویید: "صبح بخیر زیبا" یا "حالت چطور است نخود شیرین؟" این اصطلاحات دوست داشتنی ممکن است بد به نظر برسند، اما برای یک فرد تأیید کننده، آنها می توانند خاص باشند.
خودتان باشید: سعی کنید زیاد به خودتان فشار نیاورید یا چیزهایی را که احساس نمی کنید به زبان نیاورید. فقط به خود اجازه دهید تا خود واقعی خود باشید و آنچه را که در مورد شریک زندگی خود از آن قدردانی می کنید به اشتراک بگذارید.
تشویق کنید: کلمات تأیید کننده فقط نباید ابراز قدردانی یا تمجید باشد، بلکه می توانند روی کلماتی تمرکز کنند که شریک زندگی شما را تشویق می کند. وقتی آنها به چیزی ابراز علاقه می کنند یا یکی از اهداف خود را با شما در میان می گذارند، به آنها بگویید که به آنها اعتقاد دارید و از آنها حمایت می کنید.

نکته: یک لیست ایجاد کنید.
اگر اشتراک گذاری کلمات تاییدی برای شما دشوار است، به کلمات تایید کننده گوش دهید و فهرستی از آنها را نگه دارید. این تمرین به شما کمک می کند تا بانکی از کلمات محبت آمیز بسازید که می توانید با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید. این تمرین مخصوصاً برای افرادی مفید است که احساس می کنند واژگان کافی ندارند تا بتوانند هر بار چیزی جدید و خلاقانه ارائه دهند.

اگر زبان عشق شریک زندگی شما کلمات تایید کننده است از چه چیزهایی باید اجتناب کنید.

افرادی که زبان اصلی عشق آنها کلمات تأیید است، اغلب به شدت زخمی می شوند و از طعنه زدن، خودشیفتگی، و آزار عاطفی آسیب می بینند. سخنان منفی و اتهامات و انتقادات مانند خنجر بر قلب آنهاست.

  • اگر زبان اصلی عشق شریک زندگی‌تان کلمات تأییدی است، از انجام دادن آنها اجتناب کنید:
  • فرض نکنید برای هر یک از موقعیت های زندگی یک نقل قول عالی وجود دارد.
  • با کلمات خود بد و آزاردهنده نباشید. آنها به دل می گیرند.
  • بیش از حد انتقادی یا تحقیر آمیز نباشید. آنها اینگونه تفسیر می کنند که می‌گویید کودن یا احمق هستند.
  • مسخره نکنید یا خیلی شدید آنها را مورد تمسخر نگیرید این را احساس می کنند.
  • سعی نکنید آنها را با کلمات دستکاری کنید یا طعنه بزنید.
  • سعی نکنید برای ابراز عشق به آنها از میانبر استفاده کنید. آنها می توانند تشخیص دهند که شما چه زمانی تظاهر می کنید.
  • کلمات محبت آمیز را به عنوان مجازات دریغ نکنید.

از آنجایی که افراد با این زبان عشق کلمات را بسیار قدرتمند می دانند، نسبت به نظرات و انتقادات منفی نیز بسیار حساس هستند. در واقع، یک کلمه تند می تواند تن آنها را به لرزه درآورد.
یادت باشه

یادت باشه

دوست داشته شدن و قدردانی شدن به گونه ای که می دانید در هر رابطه ای مهم است. افرادی که زبان عشقشان کلمات تاییدی است دوست دارند بشنوند که شما آنها را دوست دارید، از آنها قدردانی می کنید و در کنار آنها خواهید بود.
در حالی که زبان های عشق می توانند ابزار مفیدی برای روابط باشند، اگر شما و شریک زندگیتان به دنبال حمایت بیشتری باشید، اشکالی ندارد، به خصوص اگر احساس می کنید مورد بی مهری یا قدردانی نیستید. ممکن است برای تقویت پیوندی که با یکدیگر دارید، در وبینار رابطه شرکت کنید.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.