thumb

8 نشانه که شما هم روح افلاطونی خود را پیدا کرده اید.

دوست داشتن فراتر از عشق

برخورد کردن با کسی که احساس هم انرژی بودن و هم فاز بودن می کنید چه حس خوبی دارد. وقتی که روحیه خویشاوندی و دارای روحیه یکسان بودن را در کسی میبیند و رابطه شما شروع به عمیق شدن می کند. به نظر می رسد فقط شما دو نفر یکدیگر را می‌فهمید و درک می کنید.
آن شخص فقط بهترین دوست شما نیست، بلکه چیزی فراتر از آن است. به نظر می‌رسد هم روح هستید یک حس عجیبی که کنار هم خیلی حالتان خوب است. شما از نظر فیزیکی جذب آنها نمی شوید و احساسات عاشقانه ای نسبت به آنها ندارید، اما شما دو نفر فقط خیلی به هم می خورید. شما آنها را دوست دارید، اما هرگز عاشق آنها نخواهید شد. در این صورت، آن شخص ممکن است هم‌روح افلاطونی شما باشد.
سابرینا رومانوف، روانشناس، روانشناس بالینی متخصص در روابط بین فردی، می گوید که همنوع افلاطونی کسی است که بدون جذب آن شخص، احساس قوی ارتباط، آشنایی، درک و صمیمیت نسبت به او داریم.
ایده عشق افلاطونی اولین بار توسط افلاطون فیلسوف یونانی مطرح شد، او این نظریه را مطرح کرد که عشق جایگزین شهوت می شود و بیشتر عقلانی و عاطفی است تا عاشقانه یا جنسی.

هم روحی ها نباید فقط به روابط عاشقانه محدود شوند. ما همچنین می‌توانیم دوستان واقعاً صمیمی داشته باشیم که آنقدر با آنها هماهنگ هستیم که احساس می‌کنند هم‌روح هستند. فقط بدون همه احساسات، پیچیدگی ها و درام و عاطفی که گاهی اوقات می تواند با روابط عاشقانه همراه باشد، هم روحی افلاطونی را بسیار عالی می کند.
دوستان افلاطونی از ما حمایت می کنند و حمایت بی قید و شرطی ارائه می کنند. ما می توانیم با آنها خود واقعی مان باشیم بدون اینکه نگران قضاوت شدن باشیم. وجود آنها در زندگی ما می تواند یک نعمت بزرگ باشد.

چگونه متوجه می شوید که آیا کسی هم روح افلاطونی شماست؟

برخی از نشانه های هم روح افلاطونی به این صورت هستند:

  • پیوند قوی: دکتر رومانوف می‌گوید: شما اغلب با ملاقات با همنوع افلاطونی خود احساس قوی آشنایی و ارتباط عمیق را تجربه می‌کنید.
  • درک متقابل: شما دو نفر از درک عمیقی برخوردار هستید که اغلب فراتر از کلمات است. شما در یک طول موج هستید و فقط یکدیگر را دریافت می کنید.
  • حمایت بی قید و شرط: شما دو نفر منبع اصلی حمایت از یکدیگر هستید. وقتی همه چیز خوب پیش می رود آنها بزرگترین تشویق کننده شما هستند و وقتی شرایط سخت می شود از شما حمایت می کنند.
  • ارزش های مشترک: در یک راستا هستید، به خصوص وقتی صحبت از چیزهایی می شود که بیشترین اهمیت را دارند. ارزش های مشترک‌تان شما را به هم نزدیک تر می کند.
  • اصالت: پیوند عمیقی دارید که باعث می شود اصیل ترین خود در کنار یکدیگر باشید.
  • عدم قضاوت: می توانید در برابر یکدیگر آسیب پذیر باشید و عمیق ترین و تاریک ترین افکار خود را بدون قضاوت با یکدیگر در میان بگذارید.
  • بی زمان بودن: حتی اگر مرتباً ملاقات یا صحبت نکنید، این ارتباط قوی باقی می ماند. زمان و مسافت از پیوند شما نمی کاهد.
  • رابطه متقابل: رابطه یک خیابان دو طرفه است. هر دوی شما می دانید که می توانید روی همدیگر حساب کنید، مهم نیست که چه باشد.

دکتر رومانوف می‌گوید در حالی که روابط عاشقانه دارای سطح مشابهی از شدت ارتباط هستند، آنها تمایل به پایداری کمتری دارند و در برابر بالا و پایین‌ها، طرد شدن، خیانت و جدایی آسیب‌پذیر هستند. "هم روحان افلاطونی نسبت به فراز و نشیب های روابط عاشقانه بسیار مصون هستند و بنابراین نقش منحصر به فرد و ارزشمندتری در زندگی ما دارند."

پرورش یک رابطه رفیق روح افلاطونی

این چند استراتژی است که می تواند به شما در ایجاد و پرورش ارتباطات افلاطونی کمک کند:

  • صادق باشید: در مورد اینکه چه کسی هستید و چه چیزی برای شما اهمیت دارد صادق و معتبر باشید. اجازه دهید آن شخص شمای واقعی را ببیند. دکتر رومانوف می‌گوید: اگرچه آسیب‌پذیر بودن با کسی می‌تواند ترسناک باشد، اما پیوند با یک تجربه مشترک می‌تواند بسیار قدرتمند باشد.
  • فعالانه گوش کنید: زمانی که طرف مقابل چیزی را با شما در میان می‌گذارد، فعالانه به صحبت‌های او گوش دهید تا احساس کنند دیده می‌شوند، شنیده می‌شوند و مورد حمایت قرار می‌گیرند. از آنها در مورد تجربیاتشان سؤال بپرسید و خود را به جای آنها قرار دهید تا بفهمید که ممکن است چه احساسی داشته باشند.
  • برای یکدیگر وقت بگذارید: گذراندن وقت با یکدیگر را در اولویت قرار دهید، خواه این یک قهوه معمولی، نوشیدنی بعد از کار، یک پاتوق آخر هفته یا یک سفر سالانه برای دیدن یکدیگر باشد. اگر در این نزدیکی زندگی نمی‌کنید، از طریق پیامک، تماس‌ها و چت‌های ویدیویی در تماس باشید.
  • علایق مشترک را دنبال کنید: کارهایی را انجام دهید که هر دو از آنها لذت می برید. خواه نقاشی، یوگا یا سایر سرگرمی ها، گذراندن زمان با کیفیت با هم می تواند سرگرم کننده باشد و به تعمیق پیوند شما کمک کند.
  • سنت های خود را ایجاد کنید: چه یک دست دادن مخفیانه باشد یا یک رقص دوستی خاص، آیین ها و سنت هایی را ایجاد کنید که برای دوستی شما منحصر به فرد و معنادار هستند.
  • به تفاوت‌ها احترام بگذارید: هیچ دو نفری مثل هم نیستند، بنابراین حتماً بین شما و هم‌جانی افلاطونیتان تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت. به تفاوت های تان احترام بگذارید و از آنها قدردانی کنید.
  • تعیین حد و مرز: تعیین ساختار در رابطه می تواند به شما در حفظ یک رابطه سالم کمک کند. چه فیزیکی، چه احساسی یا اجتماعی، مرزها می توانند به شما کمک کنند که هر دوی شما با پویایی راحت هستید.
  • کینه ها را کنار بگذارید: سوء تفاهم ها اتفاق می افتد. آماده باشید که وقتی کار اشتباهی انجام داده اید عذرخواهی کنید و زمانی که آنها درخواست کردند بخشش را تمرین کنید. نگه داشتن احساسات منفی می تواند به قیمت یک دوستی گرانبها تمام شود.
  • نقاط عطف را جشن بگیرید: جشن تولدها، دستاوردها و رویدادهای زندگی یکدیگر را به بهترین نحو انجام دهید.
  • در زمان‌های سخت حمایت کنید: زمانی که فرد در شرایط سختی قرار دارد، کنار او باشید. به آنها نشان دهید که می توانند برای حمایت عاطفی و عملی روی شما حساب کنند.

بیشتر بخوانید: 20 کتاب توسعه فردی که هرکسی باید بخواند.

فواید داشتن همسر افلاطونی

اینها برخی از مزایای داشتن یک هم روح افلاطونی در زندگی شما هستند:

  • افزایش شادی: پذیرش، حمایت و همراهی یک هم‌روح افلاطونی می‌تواند منجر به افزایش سطح شادی شود.
  • سطوح استرس پایین تر: دانستن اینکه فردی وجود دارد که می توانید برای حمایت و آرامش در زمان های استرس زا به او تکیه کنید، می تواند به طور قابل توجهی استرس و اضطراب شما را کاهش دهد.
  • کاهش تنهایی: گاهی اوقات ممکن است در زندگی احساس تنهای کنید، بنابراین داشتن یک دوست صمیمی که می توانید با او ارتباط برقرار کنید می تواند باعث اطمینان خاطر شود.
  • رشد شخصی بیشتر: داشتن یک هم‌نفس افلاطونی می‌تواند به رشد شما به عنوان یک شخص و دستیابی به پتانسیل کامل خود کمک کند.
  • افزایش احساس تعلق: داشتن پیوندهای قوی می تواند شما را به جامعه تان متصل کند و به احساس هدف و تعلق کمک کند.

اینکه بتوانید آسیب پذیر باشید و تجربیات و احساسات خود را بدون دفاع به اشتراک بگذارید، یکی از بزرگترین مزایای هم روحی افلاطونی است. این روابط می تواند به شما کمک کند تا بیشتر احساس ارتباط عمیق، اعتبار و رشد کنید.

بغل کردن هم روحان افلاطونی برای یک زندگی پربار

در حالی که کانون توجه اغلب بر روی هم‌روحان عاشقانه است، مهم است که هم‌جان‌های افلاطونی زندگی‌مان را بشناسیم. اینها دوستان دوران کودکی، دوستان دانشگاهی یا همکارانی هستند که ما بلافاصله با آنها احساس یکی بودن می کنیم و سریع با آنها دوست می شویم.
این روابط حمایت عاطفی و ارتباطات عمیقی را ارائه می دهند که به ما کمک می کند تا احساس شادی، ارتباط و حمایت داشته باشیم. مهم است که این دوستی‌ها را با اولویت‌بندی آنها در کنار روابط عاشقانه‌مان حفظ کنیم، زیرا اغلب آن‌هایی هستند که در آزمون زمان و فاصله مقاومت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه در بزرگسالی دوست بیابیم؟

دیدگاه خود را ثبت نمایید.