thumb

اصیل بودن و خود واقعی بودن در حرف آسان است اما ارزشش را دارد.

  • اصیل بودن به چه معناست؟
  •  8 استراتژی برای توسعه اصالت
  • 4 نکته برای حفظ اصالت
  • چرا معتبر بودن اینقدر سخت است؟
  •  اصالت می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد و بهبود هم می دهد.

امتیاز اصلی یک عمر زندگی این است که آن چیزی که هستید باشید. جوزف کمبل

خودت باش (اصیل و منحصر به فرد)؛ بقیه وجود دارند. اسکار وایلد

اصیل بودن به چه معناست؟

معتبر بودن برای شما چه معنایی دارد؟

اصالت ممکن است مفاهیمی مانند قابلیت اعتماد یا صداقت را بیان کند. برای دیگران، این می تواند بیشتر در مورد واقعی یا اصیل بودن باشد. یا اگر بخواهیم متضاد آن را بگوییم، می گوییم: جعلی یا فیک نیست.
اکنون بسیاری از محیط‌های کاری کارکنان را تشویق می‌کنند تا بهترین و واقعی خود را به محل کارشان بیاورند و در شغل خود نمایش دهند. در پاسخ، برخی از کارمندان در مورد اینکه «خود اصیل» در حقیقت به چه معناست دچار گیجی می‌شوند.
در این مقاله، راه‌هایی برای توسعه و حفظ اصالت، چرایی سخت بودن زندگی واقعی و مزایای صادق بودن با خودتان را بررسی می‌کنیم.

8 استراتژی برای توسعه اصالت

1. نقاط قوت خود را تعریف کرده و آنها را در آغوش بگیرید.

نقاط قوت ما یکی از انرژی‌بخش‌ترین راه‌هایی است که می‌توانیم از اصالت خود استفاده کنیم.
او همیشه باعث می شود مردم احساس استقبال کنند. او در پیش بینی مشکلات از قبل و ارائه برنامه ای برای کاهش احتمال آنها فوق العاده است.
نقاط قوت معلم شگفت انگیزی هستند. نکته شگفت انگیز در مورد نقاط قوت این است که استفاده از آنها اغلب آسان و سرگرم کننده است و معمولا بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می آورند. به چیزهایی توجه کنید که در آنها مهارت دارید و چیزهایی که واقعاً از آنها لذت نمی برید. ممکن است بتوانید استفاده از اینها را کاهش دهید تا بتوانید نقاط قوتی را که در آن بهترین هستید و دوست دارید استفاده کنید، جمع آوری کنید. برای مثال، مائده یکی از اعضای تیمش بود که مطمئن شد پروژه‌ها برای تحویل به موقع در مسیر درست قرار دارند. با این حال، او واقعاً به اندازه سایر بخش های نقش خود از این روند لذت نمی برد. همه می دانستند که او می تواند این کار را به خوبی انجام دهد، بنابراین او به طور پیش فرض آن را بر عهده گرفته بود. در حالی که تیم در حال بررسی نقش ها برای یک پروژه آینده بود، مائده پرسید که آیا شخص دیگری دوست دارد به جای آن مسئولیت را بر عهده بگیرد. یکی دیگر از اعضا که قصد داشت امیدوار بود که مهارت های مدیریت پروژه خود را توسعه دهد، این مسئولیت را بر عهده گرفت.
مائده با رها کردن مسئولیت و پرسیدن اینکه آیا شخص دیگری می‌تواند و مایل است آن را به عهده بگیرد یا خیر، توانست زمان بیشتری را برای انجام کاری که واقعاً دوست داشت آزاد کند. در به اشتراک گذاشتن آنچه که در آن عالی هستید و راه‌هایی برای به حداکثر رساندن آن نقاط قوت در زندگی و کارتان چقدر شفاف و صادق هستید؟

آدم اصیل

2. ارزش های خود را کشف کنید.

ارزش‌ها مانند چراغ‌های راهنما یا مجموعه‌ای از نشانگرهای دنباله‌رو برای داشتن یک زندگی معنادار هستند. یکی از راه‌های کشف برخی از ارزش‌هایتان این است که زمانی از زندگی‌تان را به یاد بیاورید که واقعاً احساس می‌کردید در حال زندگی کردن هستید و به تمام معنا زنده هستید، زمانی که همه چیز در دنیا درست است. چه چیزی آن را اینقدر خاص کرده است؟ این احتمال وجود دارد که چندین ارزش کلیدی را از یادآوری تجربه کشف کنید.
اگر احساس می کنیم که فاقد اصالت هستیم، ممکن است به این دلیل باشد که از ارزش های خود استفاده نمی کنیم. این می تواند تأثیر منفی بر عملکرد، روابط و سلامت روان ما داشته باشد.
در محل کار، این عدم اصالت می تواند به عنوان عدم تطابق نقش خود را نشان دهد. ممکن است احساس کنید که به طور کامل قادر به بیان ارزش ها یا نقاط قوت خود برای انجام کار نیستید. اگر عاشق طراحی مفاهیم جدید هستید یا در مرحله خلاقانه تولید ایده پیشرفت می کنید، ممکن است برای لذت بردن از جزئیات روزمره دچار مشکل شوید.

دانستن ارزش‌های خود و تشخیص اینکه چگونه آن‌ها در زندگی و کار شما وجود دارند یا وجود ندارند، سرنخ‌های خوبی برای باز کردن اصالت بیشتر است.

3. نفوذ بیرونی و درونی را بپذیرید.

برخی عادات و رفتارها در زندگی وجود دارد که ما به دلیل انگیزه ها و محرک های درونی خود انجام می دهیم. دیگران بیشتر از منابع بیرونی مانند گروه های اجتماعی یا هنجارهای اجتماعی هدایت می شوند. مهم است که اهداف معنادار خود را تعیین کنید و بر روی مراحل رسیدن به آنها تمرکز کنید.  
همانطور که اهداف خود را در نظر می گیرید، کمی حفاری کنید تا اهمیت آنها را عمیق تر کشف کنید. اگر می‌خواهید ترفیع کسب کنید، مطمئن شوید که به محض رسیدن به آن چه چیزی را به دست می آورید. واقعا دنبال چی هستی؟ پول بیشتر، نفوذ بیشتر یا فرصتی برای مربیگری دیگران؟
پس، کمی بیشتر بررسی کنید. چه چیزی در این مورد برای شما مهم است؟ این هدف چگونه با هدف زندگی شما ارتباط دارد؟
به خودگویی درونی خود توجه کنید و به دنبال کلمات کلیدی مانند «باید» و «نیاز» باشید. اغلب این کلمات سرنخ هایی هستند که به ما کمک می کنند تا متوجه انگیزه ها و هدایت کننده های خود شویم. "من باید به دنبال ترفیع بعدی ام باشم" را می توان اینگونه تعریف کرد: "من نمی دانم گام های بعدی من در حرفه ام چه خواهد بود؟" یا "من نمی دانم که رضایت شغلی بیشتر برای من چگونه خواهد بود؟"

4. به احساسات خود توجه کنید و نام ببرید.

یکی از موهبت های انسان بودن این است که بتوانید طیف عظیمی از عواطف و احساسات را تجربه کنید. اینکه بتوانیم اینها را با وضوح بیشتری نام ببریم، بخشی از فرآیند اصالت است. این خودآگاهی به ما این امکان را می دهد که ارزش ها، نقاط قوت و رفتارهای اصلی خود را بشناسیم و سپس متوجه شویم که چه زمانی احساساتی مانند خشم، ناامیدی یا شادی را تجربه می کنیم.

5.  ذهن آگاهی را  تمرین کنید.

یک راه عالی برای شناخت خود این است که از طریق ژورنال نویسی حضور یا آگاهی داشته باشید.
عادت روزانه نوشتن به صورت رها و آزاد به ضمیر ناخودآگاه شما این امکان را می دهد که احساس شما را گزارش کند، چه چیزی خوب پیش می رود، چه چیزی را متوجه می شوید و هر چیز دیگری. می‌توانید اجازه دهید ایده‌ها ظاهر شوند یا می‌توانید از دستورات برای نوشتن متمرکزتر پیروی کنید.
اختصاص دادن زمان منظم برای خود اندیشی به شما کمک می کند خود را بشناسید و عزت نفس شما را افزایش می دهد.

6. سیستم حمایت اجتماعی خود را بسازید.

یکی از شادترین جنبه های زندگی داشتن افرادی است که با آنها می توانید نسخه واقعی و بدون فیلتر خود باشید. این سیستم پشتیبانی ممکن است شامل دوستان، اعضای خانواده یا همکاران باشد. همچنین می تواند شامل افراد حرفه ای مانند مربی یا درمانگر باشد. ملاقات با دوستان صمیمی را در فواصل زمانی منظم، چه حضوری یا آنلاین، در اولویت قرار دهید.
زارا شرکت مشاوره خود را اداره می کند و ملاقات با دوستان دانشگاهی خود را به یک تمرین تبدیل کرده است، حتی اگر آنها در سراسر جهان زندگی کنند. اگرچه همه افراد گروه تغییر کرده و رشد کرده‌اند، در آن آخر هفته‌ها ساعت را به عقب برمی‌گردانند و با افرادی که قبل از مسئولیت‌های شغلی و خانواده بودند ارتباط برقرار می‌کنند.

از نظر محل کار، تحقیقات نشان می دهد که داشتن یک دوست صمیمی در محل کار، یک شاخص قوی از مشارکت بالا است. دانستن اینکه فردی در محل کار وجود دارد که به او اعتماد دارید، عامل اصلی رضایت شغلی است.

7. برای رویارویی با ترس های خود شجاعت ایجاد کنید.

بسیاری از مردم فهرستی از کارهایی دارند که دوست دارند انجام دهند، "اگر فقط..." (آنها پول بیشتری داشتند، اعتماد به نفس بیشتری داشتند، وقت آزاد بیشتری داشتند...). بخشی از زندگی واقعی این است که اجازه ندهید داستان هایی که می توانید برای خود تعریف کنید در مسیر آنچه واقعاً می خواهید قرار گیرند.
برای مثال، اگر همیشه آرزوی یک زندگی پرماجرا داشته اید، چه راهی برای تجزیه آن به یک هدف کوچکتر و دست یافتنی تر وجود دارد؟
شاید نتوانید کار یا پروژه خود را تحویل دهید و به یک سفر جاده ای یکساله بین شهری بروید. اما آیا می توانید سرگرمی جدیدی پیدا کنید که حس ماجراجویی شما را به خود جلب کند؟ آیا می توانید یک پس انداز کوچک راه اندازی کنید تا بودجه ای برای سفر آینده جمع آوری کنید، یا در برنامه کاری خود انعطاف پذیری بخواهید تا آزادی بیشتری به شما بدهد؟

8. اقدامات روزانه در جهت اصالت انجام دهید.

به خاطر داشته باشید که اصالت یک تمرین است. به این معنی که انجام آن به صبر، زمان و فداکاری نیاز دارد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید ماهیچه‌های اصالت خود را بسازید، انجام اقدامات کوچک و روزانه است که با ارزش‌های شما همسو هستند.
این تعریف برنه براون از اصالت، راهنمای مفیدی در مورد اصالت به عنوان یک تمرین روزانه دارد.
اصالت مجموعه ای از انتخاب هایی است که هر روز باید انجام دهیم. این در مورد انتخاب اصیل ظاهر شدن و واقعی بودن است. انتخاب صادق بودن.
انتخابی که بگذاریم خود واقعی مان دیده شود.
عادت روزانه شما برای واقعی تر زندگی کردن چه می تواند باشد؟

4 نکته برای حفظ اصالت

برای بسیاری از مردم، تلاش برای داشتن یک زندگی معتبرتر فرآیندی است که در طول زمان توسعه می یابد. هنگامی که بیشتر متوجه شدید که اصالت بیشتر برای شما چه معنایی دارد، در اینجا چند نکته برای حفظ این حس اصالت وجود دارد.

1. با کلام خود بی عیب و نقص باشید.

چندین ویژگی که با اصالت همراه است قابل اعتماد، خاکی و واقعی بودن است. این مهم است که به تعهدات خود عمل کنید تا حس اعتماد دیگران را ایجاد کنید. مثال انزو را در مورد تعهد برای به اشتراک گذاشتن ارزش قدردانی خود با دیگران در نظر بگیرید. پس از اتمام هر پروژه، او یک یادداشت تشکر می نویسد تا به اعضای تیم بفهماند که برای ورودی آنها ارزش قائل است.
چیزی فوق‌العاده قدرتمند در مورد انجام کلمات وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که اعمال شما با پیام‌های شما مطابقت دارد. به خصوص اگر در نقش رهبری هستید. این یکپارچگی صحبت کردن شما، حس مثبت الهام بخشی به دیگران ایجاد می کند و باعث اعتماد می شود.

2. هیچ چیز را شخصی نگیرید و بپذیرید که نمی توانید همه را راضی کنید.

خوشنود دیگران مردم یکی از بزرگترین چالش های زندگی واقعی است. خوشنود کردن دیگران به معنای سازگاری مداوم با نیازها و خواسته های دیگران برای جلب رضایت آنهاست. اصالت یعنی پذیرفتن اینکه چه کسی هستید و چه کاری را به خوبی انجام می دهید، و داشتن شجاعت و اعتماد به نفس برای به اشتراک گذاشتن آن در جهان. این به معنای خوشحال کردن همه نیست. وقتی در نقاط قوت خود بایستید، می توانید خود را از نیاز به تایید دیگران رها کنید.  
نویسنده دیدگاه زیبایی را در مورد بازخورد توضیح می دهد: این اطلاعات مربوط به بازخورد دهنده است. وقتی آماده مشاهده بازخورد به‌عنوان اطلاعاتی درباره شخصی که آن را ارائه می‌کند، هستید، می‌توانید انتخاب کنید که آیا سبک خود را تطبیق دهید یا نه. شما می توانید تصمیم بگیرید که چگونه در آینده به بهترین شکل نیازهای طرف مقابل را برآورده کنید، اما بدون نیاز به شک در توانایی ها، مهارت ها یا ارزش خود.

3. نه گفتن را یاد بگیرید و مرزهای خود را مشخص کنید.

اگر تمرکز زیادی روی روابط دارید، ممکن است نخواهید مردم را ناامید کنید، که می تواند تهدیدی برای اصالت باشد. میل به تکان نخوردن قایق یا در محل کار برای اینکه به عنوان یک بازیکن تیم دیده نشوید، می تواند شما را از هدف واقعی خود دور کند. اما تعیین حد و مرزها به معنای بد بودن یا انعطاف ناپذیر بودن نیست، بلکه نوعی مراقبت از خود است.
فرض کنید یک همکار شما را برای همکاری در یک ابتکار جدید دعوت کرده است، اما با نگاه کردن به برنامه‌تان، می‌بینید که در کارهای دیگر تمام وقت شما را پر کرده اند و نمی‌توانید خودتان را به طور کامل در اختیار آن قرار دهید. پروژه در بازه های زمانی مورد نیاز با احترام به تعهدات فعلی خود و عدم تحمل بار کاری بیش از حد، می توانید تعادل، استراحت و صداقت را رعایت کنید، نه اینکه سعی کنید دیگران را به بهای سلامتی و رفاه خود راضی نگه دارید.
اگر به تعیین حد و مرز عادت ندارید، ممکن است در ابتدا احساس ناهمواری یا ناراحتی کنید. با این دست اندازها به عنوان تابلوهای راهنما در مسیر خودیابی رفتار کنید. اگر در تشخیص و اجرای مرزها مشکل دارید، خودتان را مورد ضرب و شتم قرار ندهید. بدون خودشناسی، حتی تشخیص اینکه کدام مرزها را باید تعیین کرد، دشوار است. فقط در حالی که زندگی می کنید توجه کنید و به یادداشت برداری از محل چالش ها ادامه دهید.

4. همیشه بهترین کار را انجام دهید.

مانند هر جنبه ای از انسان بودن، همه چیز تغییر می کند. کار شلوغ تر می شود، شما یا یکی از اعضای خانواده بیمار می شوید، ماشین لباسشویی شما خراب می شود یا هزینه غیرمنتظره ای دارید. واقعی زندگی کردن به این معنی نیست که زندگی کامل یا آسان است. با این حال، این بدان معناست که شما در مورد اولویت‌های خود شفاف‌تر هستید، احساس وضوح و انرژی بیشتری برای چیزهای مهم دارید، و کمتر دچار شک و تردید می‌شوید که می‌خواهید در جهان چه کسی باشید.

چرا معتبر بودن اینقدر سخت است؟

صادقانه و روراست بودن با خود، و دنبال کردن یک مسیر زندگی که معنادار و با ارزش است، به نظر یک استراتژی برنده برای بهتر زیستن است. پس چرا عملاً اصیل بودن سخت تر است؟

به چند دلیل واقعی و اصیل زندگی کردن سخت تر است:

مغز انسان برای ایمن ماندن برنامه ریزی شده است.
بسیاری از مردم خاطرات اولیه خود را از فراخوانی متفاوت دارند، و این ممکن است الگوهای اساسی را ایجاد کند که "همراهی با جمعیت آسان تر است" به جای برجسته شدن. مهم است بدانید که ایمن ماندن وظیفه سیستم لیمبیک است، بخش ابتدایی مغز که مسئول مبارزه، فرار یا واکنش انجماد است. تلاش آگاهانه لازم است تا مسیری که ممکن است ساده تر یا شناخته شده باشد را نادیده بگیریم و اصالت را به جای تطبیق انتخاب کنیم.
واقعی زندگی کردن به معنای کاهش سرعت است.
دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم سرعت بالایی دارد، به این معنی که برای درک خواسته ها و نیازهای واقعی خود زمان نمی گذاریم تا سرعت خود را کاهش دهیم. زندگی اولیه کاری بسیاری از افراد می تواند مربوط به ایجاد مسیر شغلی و پیشرفت باشد. هنگامی که در آن مسیر قرار می گیرید، توقف کردن برای پرسیدن، "آیا این چیزی است که من واقعا می خواهم" می تواند دشوار و ترسناک باشد. عادت کنید که به طور منظم با خودتان بررسی کنید که چگونه در مورد اهداف و انگیزه های خود احساس می کنید.
ممکن است خودخواهانه باشد که صادقانه زندگی کنید.
ممکن است با تجربه ریکارد ارتباط برقرار کنید: نقش او به معنای حضور در رویدادهای مشتری در بسیاری از شب‌های هفته بود، و او شخصیتی داشت که جان و روح هر جمعی بود. اگرچه سبک زندگی خسته کننده بود، اما او احساس می کرد که اگر قبل از دیگران رویدادی را ترک کند، مردم را ناامید می کند.
با توجه بیشتر به انرژی و مراقبت از خود، ریکارد متوجه شد که او بهترین گفتگوها را در اوایل عصر انجام می‌دهد، در مقابل زمانی که بعداً حتی زمانی که خسته بود به معاشرت ادامه می‌داد. خواب بهتر به این معنی بود که او شروع به ورزش کرد و انتخاب های بهتری برای آنچه می خورد انجام داد، و مزایای سلامت کلی او به این احساس سرایت کرد که می تواند تیمش را به روشی فعال تر و کمتر واکنشی هدایت کند. این یک تغییر مثبت بود که او هرگز نمی توانست به برنامه ریزی بیش از حد برگردد. به خاطر داشته باشید که مراقبت از خود عملی برای خدمت به دیگران است. نشان دادن شفقت به خود و عشق به خود به دیگران اجازه می دهد تا همین کار را برای خود انجام دهند.

اصالت می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد و بهبود هم می دهد.

رالف والدو امرسون گفت: "خودت بودن در دنیایی که مدام در تلاش است از تو چیز دیگری بسازد، بزرگترین دستاورد است."

واقعی زندگی کردن مانند هر فرآیند یادگیری است: با تأمل شروع می شود تا مکث کنید و خودآگاه شوید که چه کسی هستید. از جایی که خودآگاهی تقویت شده است، می توانید به عنوان خود واقعی خود در روابط، محل کار و زندگی خود نشان دهید. با زندگی در راستای ارزش‌های خود، توجه به اهداف و اهمیت آن‌ها، و سپس تأمل در سفر خود، می‌توانید با واقعی‌ترین نسخه از خودتان، پرانرژی تر و محکم تر باشید. 

میثم

1403/01/10

بیشتر به عکس مقالتون میخورد اصالت یعنی هرزگی برهنگی کشف حجاب و از این دست نه توش اصالتی بود نه خود شناسی بیشتر پیرو غرب و غربزدگی میبارید ازش عقده و حقارت و خود کم پنداری میباره ازش که برای اینکه دیده شی زیبایی ظاهریت رو بریز بیرون

ادمین

1403/01/11

ای کاش انسان باشیم. انقدر راحت قضاوت نکنیم. اصیل باشیم.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.